Ervaringen met Alendroninezuur

alendroninezuur

allergisch moeilijk in slaap vallen darm/maag van streek

09-08-2014 | Man | 76
Osteoporose/botontkalking
Moet prednisolon gebruiken. Bijwerking daarvan: botontkalking. Daarom alendroninezuur en calci-chew gebruiken. Prednisolon wordt langzaam afgebouwd, hopelijk kan daarna alendroninezuur ook stoppen. Veel last van maagzuur en oprispingen, daardoor slecht slapen, pijn achter het borstbeen (slokdarm waarschijnlijk). Rechtop zitten (30 minuten na inname tablet en om minder la[lees meer...]st van oprispingen te hebben) is moeilijk vanwege rugklachten.

26-12-2013 | Vrouw | 54
Osteoporose/botontkalking
Na 4 maanden gebruik kreeg ik kaakpijn , de laatste week pas. toen ik in mijn mond keek zag ik achter mijn laatste kies een Zwarte vlek op mijn tandvlees! Ik,stop er meteen mee! En ga mijn huisarts en apotheek na de kerst meteen bellen.

17-04-2013 | Man | 64
Artrose - gewrichtsaandoening
Ik gebruik dit sinds een half jaar. Volgens mij heb ik veel meer last van psoriasis aan mijn handen Ik krijg ze maar niet rustig,en veel last van pijnlijke kloven.Dat is zeer pijnlijk Veel last van een opgezette pijnlijke maag Kan dat allemaal door die tablet komen

25-03-2013 | Vrouw | 72
Maagzuur
iK HEB SINDS INAME ERNSTIGE JEUK KRAB OVER HEEL MIJN LICHAAM. EN MIJN RUGKLACHTEN ZIJN WEER TOEGENOMEN eN HEB VEEL KAST VAN MAAGZUUR

19-06-2012 | Vrouw | 78
Osteoporose/botontkalking
Ik ben over gezet van Alendroninezuur op Bonendro. Erg blij met deze overzetting. Naast alendroninezuur wordt nu ook kalk en viramnine D toegevoegd. Ondanks prednison schijnen mijn botten nog redelijk te zijn.

20-02-2012 | Vrouw | 72
Reumatoïde artritis
heb 1 jaarpretnisolon geslikt moest alendrinonizuur nemen voor botontkalking moet ik nu nog blijven slikken na 2 jaar of moet de botsterkte nagekeken worden

01-12-2011 | Vrouw | 69
alendroninezuur
medicijn is te groot- inname zeer moeilijk. moet heel doorgeslikt worden, blijft stabiel.

22-11-2011 | Vrouw | 52
Osteoporose
zere tong en veel uitslag in gezicht vooral kin en wangen. winderigheid.

09-04-2011 | Man | 60
Botontkalking
Na een half ditmedicijn gebruikt te hebben voel ik een dagelijkse hoofdpijn,spierpijn vooral in mijn benen, winderigheid en vermoeidheid. Maar de maagzuur is het ergst. Deze problemen had ik een half jaar geleden niet of veel minder. Voel mij daarnaast soms erg down, of dit door dit medicijn komt is mij niet duidelijk. ik stop ermee om te ervaren of ik mij zonder dit m[lees meer...]edicijn beter voel.

26-02-2011 | Vrouw | 49
Osteoporose
Hoorde van mijn huisarts dat van elke tablet er maar 2% in je lichaam blijft , heeft dit dan nog zin om zo'n medicijn met al die bijwerkingen in te nemen? Mijn broer is overleden aan slokdarmkanker dus ik denk erover om er mee te stoppen!

23-01-2011 | Vrouw | 53
Osteoperose
geen mening

18-08-2010 | Man
alendroninezuur
ik heb de bijsluiter gelezen, en maak me zorgen over mijn slokdarm op den lange duur, en ook als ik een ontsteking krijg aan mijn tanden. Ik slik het 10 weken, want als die er uit moet wordt het moeilijk een implantaat te plaatsen.Wie heeft daar nare ervaringen mee.

17-05-2010 | Man
Sarcoïdose /prednison
Gebruik alendroninezuur langer dan 1 jaar. Heb laatste 3 maanden veel klachten van spieren en gewrichten in borststreek en rug. heb alles organen laten onderzoeken, alles prima. Kan dit middel de oorzaak zijn van de nu onstane klachten ?

21-04-2010 | Man
Botontkalking
1 dag na inname, veel spirpijn en koorts

05-06-2023 | Vrouw | 65
Osteoporose/botontkalking
Gestart met alendroninezuur 70mg via ouderengeriater AMC, diverse botbreuken gehad, pols, elleboog, enkel (t-score -2,5). Botleeftijd rond de 90jaar gemiddeld. de eerste 4 maanden veel buikpijn, diarree, spierpijn, veel hoofdpijn,rug- heup en nekpijn, doof gevoel in mijn keel na slikken. Heel vervelend. Aldus ZH zouden de klachten wel minder worden en inderdaad nu bijna we[lees meer...]g op pijn in mijn nek en rug na maar daar zit de meeste schade (ontkalking). Ik heb het gevoel geen keuze te hebben dan minstens 5 jaar dit medicijn te blijven gebruiken. Die botleeftijd moet naar beneden dus ik hou mij aan de dosering en dieet. De aanhouder wint en als mijn volgende botscan beter is dan kan ik het mijzelf niets verwijten.

12-04-2023 | Man | 58
Osteoporose/botontkalking
Ik gebruik Alendroninezuur 70 mg. nu 1x per week, en heb als bijwerkingen heel veel hoofdpijn en ik zie wazig.