Ervaringen met Fosamax

Overgang (1 mening)

03-01-2021 | Vrouw | 44
alendroninezuur (10mg)
Osteoporose/botontkalking
besten ik wil iedereen graag WAARSCHUWEN voor dot medicijn. ik moest het nemen voor osteoporose aan heup, nek en algemeen (botmeting), vroegtijdig oa door hormonale probl en ondergewicht. het heeft echter, zo bleek, een ZEER SLECHT effect op je gebit! mijn tanden, die OK al niet te best waren, begonnen na een goed half jaar gewoon af te kraken, werden week... wat je wint [lees meer...]aan ene kant aan "botversterking" verlies je dus ad andere kant. ik ben gestopt met dit goedje, nadat ik het verband legde (staat wel bij de bijwerkingen, maar niemand, huisarts ook niet, waarschuwde ervoor) tandartsen spraken ook allemaal negatief over dit medicijn nawerking duurt nog een tijd, dus zelfs na de schade heb je er nog van dus zeker GEEN aanrader voor mensen die al zwakkere tanden hebben!!

08-04-2016 | Vrouw | 57
Osteoporose/botontkalking
De hoeveelheid bijwerkingen i.c.m. de angst voor het risico mbt kans op bot en oor-kraakbeensterfte deden de animo voor deze medicatie snel slinken. Effectiviteit trek ik in twijfel want er misschien wel meer bot opgebouwd maar m.i. is dit poreus bot waarbij de scan dan wel een opgebouwd botbeeld geeft maar het bot nog steeds snel breekbaar is

27-11-2012 | Vrouw | 71
Osteoporose/botontkalking
Vanaf 23 jaar rugklachten.Met 55jaar Dexascan gehad en daar uit bleek behoorlijke botontkalking.Dus 5 jaar Fosamax.Weer een dexascan en wat bleek 4 ingezakte wervels. .Toen 18mnd Forsteo iedere dag geinjecteerd Na controle bleek het toch nodig om weer op de Fosamax over te gaan.Hoelang?? Geen idee.

15-12-2019 | Vrouw | 61
Osteoporose/botontkalking
In de 10 jaar dat ik Fosamax heb gebruikt, heb ik alleen darmklachten gehad. Niet heel ernstig maar wel meer last van winderigheid. Mijn darmen zijn overigens altijd mijn zwakke plek geweest.

17-11-2012 | Vrouw | 57
Osteoporose/botontkalking
Bij mij werd in 2006 Osteoporose geconstateerd, Nam eerst 1 x p. week Fosamax in, en later (vanwegen het gebruiksgemak) in plaats daarvan Fosavance (hier zit Vit. D al in). Allebij zonder enig bijwerkingen. Daarnaast natuurlijk de noodzakelijke dagelijkse hoeveelheid Vit. D en 1200 mg Cacium. Ik ben een buitenmens die veel in de buitenlucht werkt en bewegt, dat moet ik e[lees meer...]rbij zeggen. Maar naar 3 jaar (ook b.v. zonder koffie, cola, grapefruit enz.) was mijn Ostereoporose verdwenen, de waarde van de botporositeit weer normaal - dus je hoeft echt niet 17 jaar lang dat chemisch spul te slikken - mag ook niet, want Ostereoporose is te helen. Veel success jullie

03-05-2017 | Vrouw | 44
Osteoporose/botontkalking
Omdat ik prednison gebruik ivm RA, moest ik om osteoporose te voorkomen Fosamax gebruiken. Omdat ik dit te lang heb gebruikt, heb ik spontaan een breukje in mijn bovenbeen gekregen. Orthopeed wilde het op de natuurlijke manier laten genezen, door langdurig met krukken te lopen. Na een jaar nog steeds niet vast, nu moet er dus alsnog een pin in.

01-06-2012 | Vrouw | 63
Osteoporose/botontkalking
Heb totaal geen bijwerkingen. Gewoon 1x p.w. rechtop blijven zitten/staan/fietsen/lopen. Gebruik het al zeker (precies weet ik het niet) zo'n jaar of 17. I.o.m. de huisarts heb ik besloten nog ong. 2 jaar door te gaan.