Ervaringen met Baclofen

Tizanidine (3 meningen)
Dantrium (3 meningen)

26-12-2020 | Man | 50
Alcoholverslaving
Ik drink reeds tientallen jaren teveel alcohol. Ik heb een leuk gezin, goede baan, ben sportief. Maar ik kan de strijd nooit winnen, ik voelde dat ik uiteindelijk aan de alcohol ten onder zou gaan. Mijn doel was niet stoppen, maar ‘normaal’ omgaan met alcohol. Na zelf op zoek te gaan op internet ben ik Baclofen tegengekomen. Boek van Olivier Ameisen gekocht (2de hands, nie[lees meer...]uw niet meer beschikbaar). Mijn huisarts stond er voor open. Traag gestart. Moet ook wel, want bij te sterke ophoging van de dosis heb je vervelende bijwerkingen. Opgehoogd tot 225mg/dag. Bijwerkingen zijn dan groot, maar ik kon wel normaal gaan werken, dus niet onoverkomelijk. Ik bleef ook gewoon drinken, s avonds, gemiddeld een 9-10 eenheden per dag. Op een bepaald ogenblik had ik de indruk dat ik ‘vol’ Baclofen zat. Ik kon de hoge dosis niet volhouden wegens raar gevoel in mijn hoofd, duizelig, ademhalingsonderdrukking: ik was even in paniek. Nu ben ik 2 weken verder en heb ik de dosis alweer gehalveerd: omdat mijn lichaam verzadigd was kan ik nu met veel kleinere dosis verder. Het belangrijkste: ik heb de meeste dagen niets meer gedronken. Het is nu kerst, en er komt wel s iemand op bezoek. Ik drink gewoon iets mee. Maar: ik doe dat nu zeer rustig, minder dan de anderen, wat absoluut een waanzinnig verschil maakt met vroeger. En als het bezoek weg is kan ik ook gemakkelijk terug overschakelen op prikwater. Dat had vroeger helemaal nooit gekund. Dan moest ik gewoon doordrinken. Het is nu allemaal nog pril, maar tot hiertoe is het een fantastisch resultaat. Of jet het moet blijven nemen weet ik niet. Ik ben van plan om dat 6 maanden te doen, en dan afbouwen en zien wat er gebeurt. Als het niet lukt kan ik terug de cyclus opstarten. Ik ga in alle geval het resultaat hier posten, met referentie BACLOFAN

20-01-2016 | Man | 50
baclofen (10mg)

19-06-2015 | Man | 52
Alcoholverslaving
Het boek 'Het einde van mijn verslaving' van Olivier Ameisen was een feest der herkenning voor mij. Toen in 2012 mijn alcoholgebruik zeer problematisch werd heb ik, na lang zoeken, een kliniek in Amsterdam gevonden die Baclofen bij mijn behandeling wilde toepassen. In een lage dosering (30 Mg) merkte ik een gunstig effect op mijn angststoornis (ook beschreven in het boek [lees meer...]van Ameisen). Bovendien ging ik er beter door slapen, waar mijn alcoholgebruik zijn oorsprong vindt. Van het zuchtremmend effect heb ik persoonlijk niet veel gemerkt, misschien omdat ik daarvoor niet hoog genoeg in de dosering ben gegaan (150 Mg maximaal). Waar trek in alcohol omslaat in aversie of onverschilligheid is voor ieder persoon verschillend (treedt in circa tweederde van de gevallen op). Door Baclofen heb ik kunnen stoppen met het gebruik van Anafranil (antidepressivum) en heb ik mijn aan mijn alcoholgebruik ten grondslag liggende slaaptrauma kunnen verwerken. Daarmee heb ik de oorzaak opgelost en kan ik nu probleemloos de alcohol laten staan. Het gebruik van Baclofen moet worden op/afgebouwd. Meest voorkomende bijwerking is slaperigheid (voorbijgaand, zo ook bij mij) en wees zeer voorzichtig met het gebruik van alcohol in combinatie met Baclofen (kan dan de ademhaling vergaand onderdrukken, wat ook kan optreden bij overdosering). Al mijn persoonlijke ervaringen zijn te lezen op mijn nulpromille.nl website.

18-02-2024 | Man | 53
Alcoholverslaving
Uitstekend product tegen alcohol zucht . Sinds ik deze neem 25 Mg per dag s'avonds is de drang naar alcohol verdwenen en heb ik het onder controle . Ik kan nu gematigd drinken zonder het risico te ver te gaan met alle gevolgen van dien zoals werkverlet of ongevallen. Echt een fantastisch product

29-09-2021 | Man | 53
Alcoholverslaving
Ik kreeg een weekje 25 mg Sandoz, nou ik kreeg gelijk weer trek, werkt totaal niet, volgende week weer Mylan hebben ze me beloofd

15-04-2023 | Man | 54
Alcoholverslaving
Na en maand opbouwen werkt het geen trek, maar die bijwerkingen zijn te veel heb waterdichte matrasoerttrek. Na paar maanden afgebouwd en merkte dat paniek de oorzaak was, mocht geen ssri's of benzo's. Ben zelf benzo's gaan versieren, clonazepam leidde tot een enorme verslaving. Nu taperen met Tranxène gelukkig goede specialist die het langzaam doet, boeken helpen: De krac[lees meer...]ht van het Nu, lees het veel en vaker dan èèn keer

08-10-2014 | Man | 57
Alcoholverslaving
ik neem sinds mei baclofen in, begonnen met 2x10mg en dan nu opgebouwd tot 4x25mg per dag. toch wanneer er spanningen zijn of na het werk krijg ik wel de behoefte om te drinken, wel minder, maar toch drink ik dan wel. ook heb ik bijwerkingen, ik voel me draaierig en heb ook last aan mijn ogen en blijf er last van hebben van die symptonen. Mijn vraag is of ik ze zo goed inn[lees meer...]eem zoals het nu is of anders moet doen. is het waar dat je baclofen moet innemen volgens gewicht en dat het ook de libido verminderd als het volgens het gewicht zou moeten worden ingenomen. ik weeg 118kg weet iemand dan hoe ik ze zou moeten innemen. ik neem ook venlaxfaxine in al 7jaar ben van 150mg naar 37.5mg ben nu al 14 dagen aan afbouwen door er kleine pilletjes uit te halen, omdat er geen kleine hoeveelheden van bestaan. iemand ook ervaring mee. vriendelijke groeten beni

03-02-2016 | Man | 61
baclofen (10mg)
Alcoholverslaving
Gebruik van baclofen volgens de methode van Dr. Olivier Ameisen door te starten met 15mg p/dag en dit langzaam op te voeren tot de z.g. "switch" is bereikt (afkeer van alcohol) waarna er langzaam afgebouwd wordt naar een onderhoudsdosering. Let wel: doseringen en bijwerkingen kunnen bij een ieder verschillend zijn. Lees meer over baclofen op de site van Sjoerd Talsma op n[lees meer...]ulpromille.nl