Spierspasmes (5 meningen)
Beenkrampen (3 meningen)
Pijn (algemeen) (3 meningen)
Spierpijn (2 meningen)

Dantrium (3 meningen)

13-06-2015 | Man | 42
baclofen (10mg)
Alcoholverslaving
Drink al meer dan 25 jaar. Afgelopen half jaar 2 keer opgenomen in verslavingskliniek. Van verslavingsarts 30 mg Baclofen per dag voorgeschreven gekregen. Heb me niet gehouden aan de dagelijkse hoeveelheid, omdat de craving nog aanwezig was. Heb het zelf naar 70 mg per dag gebracht, en had hiermee het gewenste resultaat. Maar was gebonden aan het recept voor 30 mg per dag,[lees meer...] wat daarmee dus een probleem geeft. Een afspraak gemaakt met de verslavingsarts, om op te hogen, maar deze was daar niet over te spreken, ondanks mijn geboekte resultaat.Okay ik kreeg 10 mg meer per dag. Moet me nu dus houden aan de voorgeschreven dosering, wat nu heeft geleid dat ik toch maar ben gaan drinken in dit weekeinde, omdat de dosis te laag is.Ook heb ik Baclofen via een amerikaanse site proberen te bestellen via creditcard, dat is me dus niet gelukt, wegen restricties in EU. Volgens de verslavingsarts ben ik nu mijn zware alcoholverslaving aan het inruilen voor een hoge dosis baclofen. Daar ben ik het niet eens mee. Ook liep ik met zware angststoornissen en met chronische rugklachten, zelfs deze zijn gereduceerd door baclofen. Ook slaap ik heerlijk, en word uitgerust wakker zoals een mens zou moeten.

10-11-2014 | Vrouw | 44
Alcoholverslaving
Ik gebruik Baclofen nu zo'n 6 jaar, maar blijf het combineren met alcohol. Vnl. voor de roes die je dan krijgt. Ik shop bij verschillende dokters en bezoek verschillende apothekers opdat het niet zou opvallen. Ik zit ruim over de voorgeschreven dosis van 3 x 3 dagelijks.

26-09-2014 | Vrouw | 41
Alcoholverslaving
Ik neem het sinds 1 week, schitterend resultaat, neem 4x 10mg per dag(voorlopig), ik heb ook het boek gelezen maar 1 ding is me niet duidelijk, moet je je hele leven baclofen blijven nemen of kun je er na enkele jaren mee stoppen en blijft de hunkering dan weg? Kan iemand me hierbij helpen? Alvast bedankt!

17-04-2014 | Man | 42
Alcoholverslaving
Dankzij het boek "het einde van mijn verslaving" van dr. Oliver Ameisen, ben ik op 12/10/2013 begonnen met Baclofen. Ik slik nu 4 x 25mg en soms 5x. Je moet het zelf opvoeren tot het werkt. Ondanks dat het, helaas, nog steeds een "off label" medicijn betreft (er is nooit officieel onderzoek gedaan naar alcoholverslaving en Baclofen) heb ik dit medicijn via mijn huisarts g[lees meer...]ekregen. Ik heb haar het boek gegeven en zij staat er gelukkig volledig achter. Tot op de dag van vandaag geen hunkering naar alcohol gehad en niet genuttigd, maar wel eens zin in een biertje. Bijwerkingen waren er wel in het begin, slecht slapen, duizeligheid, druk (ik had in ene zin om te gaan klussen) en geen honger. Ik ben in zes maanden 21 kilo afgevallen en nu op gezond gewicht. Wat is dit medicijn mijn redding geweest. Het medicijn heeft mijn leven drastisch veranderd. Geen drank meer, lekker veel naar de sportschool, niet meer elke dag naar de klote, geen katers meer maar vrolijk wakker worden en voor mijn vrouw een hele ander man en voor mijn kinderen een hele andere vader, in positieve zin uiteraard. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het leven op dit moment soms wel saai vind. Het lekkere gevoel wat je krijgt bij het nuttigen van alcohol is er niet meer bij. Feestjes, verjaardagen, voetbal en bijv. ook Apres skiën MET alcohol is er ook niet meer bij.... en dat mensen, is zo wennen. In plaats daarvan moet je echt andere bezigheden gaan verzinnen. Beste mensen, dit medicijn kan je redding zijn. Redding v.w.b. je baan, je huwelijk etc. Mijn mening is dat Baclofen alleen helpt alleen als je zelf voor 100% wilt stoppen (dus niet minderen, dat is een valkuil)Tip: koop het boek van dr. Ameisen en lees het zelf, laat je partner of familie het lezen en geef het aan de huisarts wanneer deze twijfelt. Ik hoop dat jullie aan deze review wat hebben. Succes allemaal.

25-02-2014 | Vrouw | 40
baclofen (10mg)
Alcoholverslaving
Ik ben zware wijn drinkster geweest en met dit middel ben ik na 2 jaar helemaal gestopt met alcohol. Tussentijd had ik wel een aantal keer terugval gehad, maar steeds kortere periodes tot een einde. Ik heb geen behoefte meer aan alcohol.

21-02-2014 | Man | 26
Alcoholverslaving
werkt super. Ben nu compleet kalm en hoef geen alcohol meer om de onrust te dempen!

03-11-2013 | Man | 50
baclofen (25mg)
Alcoholverslaving
Baclofen helpt mij prima tegen mijn angststoornis (OCD, obsessief compulsief) en helpt mij daardoor ook om definitief af te rekenen met mijn alcoholverslaving. Ik heb het vervelende Anafranil (antidepressivum) bijna niet meer nodig (van 75 naar 10Mg/dg). (red.: ivm verwijzing naar persoonlijke gegevens hebben wij deze ervaring iets aangepast.)

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (532) - Antibiotica - penicillines breedspectrum