Spierspasmes (5 meningen)
Beenkrampen (3 meningen)
Pijn (algemeen) (3 meningen)
Spierpijn (2 meningen)

Botox (12 meningen)
Sirdalud (11 meningen)
Lioresal (4 meningen)
Tizanidine (3 meningen)
Dantrium (3 meningen)

05-10-2015 | Vrouw | 42
Alcoholverslaving
Neem je nu ook geen baclofen meer? Bij mij werkt dit heel goed als ik het inneem, maar als ik ermee stop is de drang naar alcohol er direct weer.

21-01-2015 | Vrouw | 43
Alcoholverslaving
Sinds 5 maanden gestart met baclofen voor mijn alcohol verslaving. ik merk dat het vooral effect heeft op mijn depressieve/angsstoornis. daarnaast slik ik ook Lyrica tegen mijn paniekaanvallen. Wat ik vooral merk is dat ik aanzienlijk minder gespannen ben, minder angstig, aanzienlijk minder negatieve gedachte. Positiever ben gaan denken, constructiever keuzes maak. mind[lees meer...]er angstig ben voor een leven zonder alcohol, de zucht naar is stukken minder. Algehele verlossing van de hunkering naar beneveld zijn is (nog) niet weg. vandaar dat ik nog steeds aan het ophogen ben. Start: 3x5mg p.d. Nu 3 maanden later: 1x 40mg, 1x55mg, 1x50mg. Wil nog langzaam verder ophogen.....Maar ben een beetje angstig. Heb last gekregen van kloppend/bonzend gevoel in mijn oren. Vooral 's nachts duidelijker aanwezig niet alleen qua gevoel, ik hoor het ook duidelijk bonzen/kloppen. Heeft iemand daar ervaring mee? Weet iemand wat dit is/ Ben bang dat ik door midhoge/hoge dosis van gebruik baclofen kans heb om tinittus op te lopen of iets anders onherstelbaars. Ik kan nergens iets vinden over deze bijwerking. Iemand? NB: ben erg blij met dit medicijn. Het geeft me hoop, geeft me kracht, positiviteit, een uitweg uit de ellende in mijn lichaam en hoofd en wil graag met Baclofen door!

10-11-2014 | Vrouw | 44
Alcoholverslaving
Ik gebruik Baclofen nu zo'n 6 jaar, maar blijf het combineren met alcohol. Vnl. voor de roes die je dan krijgt. Ik shop bij verschillende dokters en bezoek verschillende apothekers opdat het niet zou opvallen. Ik zit ruim over de voorgeschreven dosis van 3 x 3 dagelijks.

26-09-2014 | Vrouw | 41
Alcoholverslaving
Ik neem het sinds 1 week, schitterend resultaat, neem 4x 10mg per dag(voorlopig), ik heb ook het boek gelezen maar 1 ding is me niet duidelijk, moet je je hele leven baclofen blijven nemen of kun je er na enkele jaren mee stoppen en blijft de hunkering dan weg? Kan iemand me hierbij helpen? Alvast bedankt!

25-02-2014 | Vrouw | 40
Alcoholverslaving
Ik ben zware wijn drinkster geweest en met dit middel ben ik na 2 jaar helemaal gestopt met alcohol. Tussentijd had ik wel een aantal keer terugval gehad, maar steeds kortere periodes tot een einde. Ik heb geen behoefte meer aan alcohol.

29-09-2021 | Man | 53
Alcoholverslaving
Ik kreeg een weekje 25 mg Sandoz, nou ik kreeg gelijk weer trek, werkt totaal niet, volgende week weer Mylan hebben ze me beloofd

07-06-2021 | Man | 49
Alcoholverslaving
remt de zucht , zeer effectief

07-04-2021 | Man | 40
Alcoholverslaving
In 2010 experimenteel voorgeschreven gekregen als ondersteuning na jarenlange ghb verslaving. Craving 100% verminderd. Na ingesteld te zijn op 3 x 50 mg per dag volgde een periode van complete abstinentie van alle middelen van 5 jaar. Ondertussen afgebouwd naar onderhoudsdosering van 3 x 25mg per dag. Uiteraard werkt baclofen alleen als ondersteunend middel. Verslaving is [lees meer...]een complex probleem wat niet opgelost wordt door een pilletje. Wel heeft de baclofen meer ruimte gegeven om de geleerde therapie onderdelen daadwerkelijk toe te passen omdat de craving veel minder de overhand had.

26-12-2020 | Man | 50
Alcoholverslaving
Ik drink reeds tientallen jaren teveel alcohol. Ik heb een leuk gezin, goede baan, ben sportief. Maar ik kan de strijd nooit winnen, ik voelde dat ik uiteindelijk aan de alcohol ten onder zou gaan. Mijn doel was niet stoppen, maar ‘normaal’ omgaan met alcohol. Na zelf op zoek te gaan op internet ben ik Baclofen tegengekomen. Boek van Olivier Ameisen gekocht (2de hands, nie[lees meer...]uw niet meer beschikbaar). Mijn huisarts stond er voor open. Traag gestart. Moet ook wel, want bij te sterke ophoging van de dosis heb je vervelende bijwerkingen. Opgehoogd tot 225mg/dag. Bijwerkingen zijn dan groot, maar ik kon wel normaal gaan werken, dus niet onoverkomelijk. Ik bleef ook gewoon drinken, s avonds, gemiddeld een 9-10 eenheden per dag. Op een bepaald ogenblik had ik de indruk dat ik ‘vol’ Baclofen zat. Ik kon de hoge dosis niet volhouden wegens raar gevoel in mijn hoofd, duizelig, ademhalingsonderdrukking: ik was even in paniek. Nu ben ik 2 weken verder en heb ik de dosis alweer gehalveerd: omdat mijn lichaam verzadigd was kan ik nu met veel kleinere dosis verder. Het belangrijkste: ik heb de meeste dagen niets meer gedronken. Het is nu kerst, en er komt wel s iemand op bezoek. Ik drink gewoon iets mee. Maar: ik doe dat nu zeer rustig, minder dan de anderen, wat absoluut een waanzinnig verschil maakt met vroeger. En als het bezoek weg is kan ik ook gemakkelijk terug overschakelen op prikwater. Dat had vroeger helemaal nooit gekund. Dan moest ik gewoon doordrinken. Het is nu allemaal nog pril, maar tot hiertoe is het een fantastisch resultaat. Of jet het moet blijven nemen weet ik niet. Ik ben van plan om dat 6 maanden te doen, en dan afbouwen en zien wat er gebeurt. Als het niet lukt kan ik terug de cyclus opstarten. Ik ga in alle geval het resultaat hier posten, met referentie BACLOFAN

18-02-2019 | Man | 44
Alcoholverslaving
Hoi, Baclofen heeft echt mijn leven veranderd, na de NA, AA en kliniek bleef ik maar cravings houden en werd depri van iedere dag met de verslaving bezig zijn. Naar meetings, en werkboek bijhouden en de schijn hoog houden dat clean zijn zo goed gaat. Ben ik via internet er achter gekomen dat Baclofen wel eens zou kunnen helpen dus naar de huisarts en wat fijn dat zij he[lees meer...]t ook zag zitten. Begonnen met 10 mgr per dag en tot 75 mgr. Vanaf de eerste dag jeetje wat voelde ik me goed en dan langzaam opbouwen nou daar kwam bijwerking 1 slaap, ik kon echt de ogen niet open houden op het werk dus terug gegaan naar 20 mg per dag en krijg ze nu iedere 3 maanden op recept en lekker opgespaard. Op vakantie het boek van Ameisen gaan lezen en de dosering opgehoogd tot 200 mgr per dag omdat Ameisen dit ook gedaan heeft en daarna afkeer kreeg van de alcohol. Dit was echt te veel ik kreeg spasmen en hallucinaties en bleef gewoon drinken dus maar weer terug naar de 20 mgr. Nu een jaar na de eerste tablet kan ik zeggen dat ik de juiste dosering en leefwijze gevonden heb. Door de weeks geen alcohol en ik dronk ongeveer 2 flessen wijn per dag, nu kan ik als een normaal mens af en toe iets drinken in het weekend. Als ik nu voel dat ik cravings krijg neem ik een pilletje extra. Ja ik ben er blij mee.

24-06-2018 | Man | 34
Alcoholverslaving
Dit is het enige wat werkt. Diverse therapieën, Campral, aantal keer afkicken (met behulp van benzo's)... 2 maand volledig gestopt... Herval, elke keer weer! Baclofen gaf me heel snel vervelende bijwerkingen (duizeligheid, kouden handen, verdoofd gevoel in handen, ...) waardoor ik snel dacht aan stoppen, maar na enkele dagen al een drastisch verschil in de drang (craving) [lees meer...]naar alcohol. Nu zit ik op 90Mg/dag (25Mg ochtend - 30Mg middag - 35Mg avond) en drink nu nog 10 tot 12 eenheden alcohol per week, dit was voor de Baclofen behandling 75 tot 100 eenheden per week. AUB: bent u alcoholverslaafd, of kent u iemand --> https://baclofentreatment.com/ of google 'Olivier Ameisen Baclofen'. Mijn leven ziet er nu TOTAAL anders uit, ik kan terug aan de toekomst denken en mijn leven ziet er terug rooskleurig uit. Ga ervoor!

13-04-2017 | Man | 32
baclofen (180)
Alcoholverslaving
Je moet vechten voor dit medicijn! Maar het gaat je helpen daar ben ik van overtuigd. Ik vind het geen wonderpil, omdat dat de indruk wekt dat het geen moeite zou kosten. Ik zit op een dosis van 180 ml/g en krijg het nog steeds niet volledig op recept. Het is heel frustrerend dat artsen niet meewerken. Ze schrijven allemaal troep voor, maar iets wat werkt willen of durfen [lees meer...]ze niet voor te schrijven. Je moet zelf je huiswerk doen en met de feiten komen. In Frankrijk zijn ze heel ver. Je huisarts kan de onderzoeken opvragen. En als die daar te lui voor is, heb je het recht om een nieuwe huisarts te zoeken. Maar blijf zoeken! Blijf bij baclofen! Het heeft echt mijn leven gered. Het werkt ook voor autisme en nog veel meer. Er wordt geen onderzoek meer gedaan omdat er geen geld meer mee te verdienen is. De farmaceutische bedrijven houden het tegen denk ik. Dat vind ik echt maffia. Er zijn veel websites over baclofen en uiteindelijk toch veel onderzoeken. Lees bijvoorbeeld eerst eens het boek van ameisen. Succes!!

14-12-2016 | Man | 37
Alcoholverslaving
Superpil!!!Jarenlang geworsteld met echtgenoot zijn alcoholverslaving. Doordat de oorzaak van drinkgedrag niet wordt weggenomen door er over te praten met een psychiater of door een paar weken in een afkickkliniek te verblijven (Bij wie lukt dat wel?!). Ben eerlijk gezegd geschokt door het feit dat dit middel niet standaard wordt voorgeschreven bij verslaving!!! Het werkt [lees meer...]bij alcohol verslaving maar ook verslaving aan cocaine/ sigaretten enz. Dit is een levensreddend middel. Het zou de gezondheidszorg sieren als ze zouden stoppen met het uitvoeren van nutteloze behandelingen bij verslaafden. Eindeloze praatsessies, medicijnen die totaal niet werken: wat een ongelooflijke verspilling van ieders tijd en geld. (Dan heb ik het nog niet eens over de Methadon die aan heroineverslaafden wordt toegediend!) Weet nu uit eigen ervaring dat de positieve verhalen die op internet te vinden zijn gewoon helemaal kloppen. Wanneer je van een verslaving af wil komen zonder een dagelijks gevecht tegen je zucht naar dat verslavende middel, gewoon, door een pilletje te slikken die nauwelijks bijwerkingen heeft zou ik zeggen; ga voor Baclofen.

04-08-2016 | Man | 33
Alcoholverslaving
Ben benieuwd naar dit medicijn. De behandelend arts wou het me helaas niet uitschrijven ivm expirimenteel medicijn ?

03-02-2016 | Man | 61
Alcoholverslaving
Gebruik van baclofen volgens de methode van Dr. Olivier Ameisen door te starten met 15mg p/dag en dit langzaam op te voeren tot de z.g. "switch" is bereikt (afkeer van alcohol) waarna er langzaam afgebouwd wordt naar een onderhoudsdosering. Let wel: doseringen en bijwerkingen kunnen bij een ieder verschillend zijn. Lees meer over baclofen op de site van Sjoerd Talsma op n[lees meer...]ulpromille.nl

20-01-2016 | Man | 50

Amoxicilline / Clavulaanzuur (422) - Antibiotica - penicillines breedspectrum