Ervaringen met Baclofen

Tizanidine (3 meningen)
Dantrium (3 meningen)

13-04-2023 | Vrouw | 49
Alcoholverslaving
Na meer dan 30 jaar zwaar drinken en opnames heb ik baclofen gekregen via mijn verslavingsarts bij tactus, het is natuurlijk geen wondermiddel, bij mij neemt het echt de zin naar drank weg, wel icm met veel onderhoud wat betreft mijn verslaving, podcasts, veel lezen en niet denken dat de verslaving verdwenen is, terugval ligt altijd op de loer, ook merk ik dat mijn humeur [lees meer...]aanzienlijk verbeterd is, vrolijker, ongedwonger, voel me gewoon top.

21-02-2022 | Vrouw | 32
(..)

05-10-2015 | Vrouw | 42
Alcoholverslaving
Neem je nu ook geen baclofen meer? Bij mij werkt dit heel goed als ik het inneem, maar als ik ermee stop is de drang naar alcohol er direct weer.

21-01-2015 | Vrouw | 43
Alcoholverslaving
Sinds 5 maanden gestart met baclofen voor mijn alcohol verslaving. ik merk dat het vooral effect heeft op mijn depressieve/angsstoornis. daarnaast slik ik ook Lyrica tegen mijn paniekaanvallen. Wat ik vooral merk is dat ik aanzienlijk minder gespannen ben, minder angstig, aanzienlijk minder negatieve gedachte. Positiever ben gaan denken, constructiever keuzes maak. mind[lees meer...]er angstig ben voor een leven zonder alcohol, de zucht naar is stukken minder. Algehele verlossing van de hunkering naar beneveld zijn is (nog) niet weg. vandaar dat ik nog steeds aan het ophogen ben. Start: 3x5mg p.d. Nu 3 maanden later: 1x 40mg, 1x55mg, 1x50mg. Wil nog langzaam verder ophogen.....Maar ben een beetje angstig. Heb last gekregen van kloppend/bonzend gevoel in mijn oren. Vooral 's nachts duidelijker aanwezig niet alleen qua gevoel, ik hoor het ook duidelijk bonzen/kloppen. Heeft iemand daar ervaring mee? Weet iemand wat dit is/ Ben bang dat ik door midhoge/hoge dosis van gebruik baclofen kans heb om tinittus op te lopen of iets anders onherstelbaars. Ik kan nergens iets vinden over deze bijwerking. Iemand? NB: ben erg blij met dit medicijn. Het geeft me hoop, geeft me kracht, positiviteit, een uitweg uit de ellende in mijn lichaam en hoofd en wil graag met Baclofen door!

10-11-2014 | Vrouw | 44
Alcoholverslaving
Ik gebruik Baclofen nu zo'n 6 jaar, maar blijf het combineren met alcohol. Vnl. voor de roes die je dan krijgt. Ik shop bij verschillende dokters en bezoek verschillende apothekers opdat het niet zou opvallen. Ik zit ruim over de voorgeschreven dosis van 3 x 3 dagelijks.

18-02-2024 | Man | 53
Alcoholverslaving
Uitstekend product tegen alcohol zucht . Sinds ik deze neem 25 Mg per dag s'avonds is de drang naar alcohol verdwenen en heb ik het onder controle . Ik kan nu gematigd drinken zonder het risico te ver te gaan met alle gevolgen van dien zoals werkverlet of ongevallen. Echt een fantastisch product

15-04-2023 | Man | 54
Alcoholverslaving
Na en maand opbouwen werkt het geen trek, maar die bijwerkingen zijn te veel heb waterdichte matrasoerttrek. Na paar maanden afgebouwd en merkte dat paniek de oorzaak was, mocht geen ssri's of benzo's. Ben zelf benzo's gaan versieren, clonazepam leidde tot een enorme verslaving. Nu taperen met Tranxène gelukkig goede specialist die het langzaam doet, boeken helpen: De krac[lees meer...]ht van het Nu, lees het veel en vaker dan èèn keer

29-01-2023 | Man | 38
Alcoholverslaving
A l tientallen jaren kamp ik met een bingedrink probleem. 1 a 2 keer per week ga ik uit en drink ik heel veel alcohol in combinatie met cocaïne. Als gevolg hiervan kamp ik al jarenlang met depressies en angststoornissen. In het verleden ben ik in behandeling geweest bij diverse instanties en heb diverse zelfhulpgroepen bijgewoond. Dit resulteerde vaak in een periode va[lees meer...]n enkele maanden en soms zelfs een half jaar of een jaar zonder middelengebruik. Maar uiteindelijk val ik daarna vaak weer terug in middelengebruik. Via de verslavingsarts van Brijder heb ik in het verleden Refusal voorgeschreven gekregen en gebruikt, maar ik hield hier langdurig bijwerkingen aan over. Ook heb ik Naltrexon voorgeschreven gekregen tegen de trek (cravings) naar alcohol. Dit middel helpt wel enigszins, maar niet afdoende om gestopt te blijven. Onlangs heb ik het boek “Het einde van mijn verslaving” van de Franse cardioloog Olivier Ameisen gelezen, die met exact hetzelfde bingedrink probleem kampte en zichzelf geneesde met het medicijn Baclofen. Dit boek was een feest der herkenning. Hierna ben ik zelf onderzoek gaan doen op internet naar mensen die met hulp dit wondermiddel zijn genezen van hun alcohol en drugs probleem waar ze al jaren mee kampten en al van alles hadden geprobeerd, zonder succes. Vrijwel alle mensen die behandeld zijn met dit medicijn, zijn succesvol genezen. In Frankrijk wordt dit medicijn al vaak standaard voorgeschreven aan mensen met een alcohol en/of drugsverslaving en blijkt dit een levensreddend middel te zijn. Via een verslavingsforum ben ik in contact gekomen met een lotgenoot die via verslavingszorg instantie met Baclofen wordt behandeld en deze persoon is al jaren abstinent van alcohol en drugs met behulp van dit medicijn. Via haar heb ik 10 doosjes overgenomen en ik ben 3 weken geleden begonnen met opbouwen en het resultaat is verbluffend. De zucht naar alcohol en drugs is volledig weg en mijn sociale angst is ook vrijwel weg. Momenteel ben ik in behandeling bij een Franse arts die duizenden patiënten van de alcohol en drugs heeft af geholpen met dit medicijn. Deze dokter heeft mij een recept voor Baclofen voorgeschreven. Ik wilde dit op gaan halen bij mijn apotheek en ze wilden het niet mee geven. Bij een andere apotheek wel, maar ze geven slechts één doosje per keer. Ik ben nu al weken bezig met het gebruik van dit medicijn en de resultaten zijn dusdanig verbluffend goed dat ik hoe dan ook door wil gaan met het gebruik van dit medicijn. Ik kan nu ook niet zomaar ineens stoppen ermee. Nu overweeg ik een aantal opties: - Ik zou naar Noord-Frankrijk kunnen rijden en een voorraad halen voor 3/4 maanden. - Ik kan aan de Franse arts vragen of hij mijn dokter kan contacteren, maar hier heb ik weinig vertrouwen in, omdat mijn eigen dokter al aan heeft gegeven hier geen voorstander van te zijn. - Ik kan aan de Franse arts vragen of hij een ander recept kan voorschrijven met eventueel een lagere dosering. - Of ik zoek een verslavingszorg instantie of Nederlandse arts die wel positief zijn over de behandeling met Baclofen en mij hiermee kunnen helpen. Mochten er mensen zijn die mij kunnen door verwijzen naar zo’n instantie of arts, dan hoor ik dat graag.

31-08-2022 | Man | 34
Alcoholverslaving
Wederopstanding van de Phoenix. Ben nog maar pas bezig met dit medicijn maar het resultaat is verbluffend (bij mij)! Ik ben veel rustiger, meer relaxed en heb minder last van angstigheid of stress en stemmingswisselingen. De drang naar alcohol is zo goed als weg. Soms voel ik het nog opkomen, maar het is zoveel beter te managen. Als ik in één woord moet beschrijven hoe ik [lees meer...]mij voel is het 'vredig'. Ik kan me zelfs niet meer herinneren dat ik mij ooit zo goed en gelukkig heb gevoeld. Ik heb nota bene al alles geprobeerd om ervan af te geraken: campral, selincro, antabuse, hypnose, AA...niks hielp! Ik was eerlijk gezegd ten einde raad. Het ging slecht aflopen want ik was al overgestapt van bier en wijn naar sterke drank. Het werd ofwel mijn dood of die van iemand anders want ik deed echt ongelofelijk domme dingen onder invloed. Toen ben ik uitgekomen op het boek 'Het einde van mijn verslaving' van Olivier Ameisen, een alcoholist die zichzelf behandelde met Baclofen en zo nuchter werd. Mijn huisarts stemde gelukkig mee in om de behandeling op te starten want het is 'off label', waarvoor dank. Ik raad iedereen aan die kampt met deze verschrikkelijke, allesbeheersende verslaving om dit medicijn een kans te geven. Ikzelf ben er zo goed als zeker van dat ik deze negenkoppige draak nu kan verslaan! Het gaat mij eindelijk lukken na al die verspilde jaren, die ik nooit meer terugkrijg... Maar net als de mythische vuurvogel ben ik nu opgestaan uit mijn assen en ben ik erop gebrand om iets toch nog iets van mijn leven te maken en eindelijk die lieve, betrouwbare persoonlijkheid te kunnen zijn voor mijn naasten en dierbaren, die mij zo lang hebben moeten missen.

29-09-2021 | Man | 53
Alcoholverslaving
Ik kreeg een weekje 25 mg Sandoz, nou ik kreeg gelijk weer trek, werkt totaal niet, volgende week weer Mylan hebben ze me beloofd

07-06-2021 | Man | 49
Alcoholverslaving
remt de zucht , zeer effectief

07-04-2021 | Man | 40
Alcoholverslaving
In 2010 experimenteel voorgeschreven gekregen als ondersteuning na jarenlange ghb verslaving. Craving 100% verminderd. Na ingesteld te zijn op 3 x 50 mg per dag volgde een periode van complete abstinentie van alle middelen van 5 jaar. Ondertussen afgebouwd naar onderhoudsdosering van 3 x 25mg per dag. Uiteraard werkt baclofen alleen als ondersteunend middel. Verslaving is [lees meer...]een complex probleem wat niet opgelost wordt door een pilletje. Wel heeft de baclofen meer ruimte gegeven om de geleerde therapie onderdelen daadwerkelijk toe te passen omdat de craving veel minder de overhand had.

26-12-2020 | Man | 50
Alcoholverslaving
Ik drink reeds tientallen jaren teveel alcohol. Ik heb een leuk gezin, goede baan, ben sportief. Maar ik kan de strijd nooit winnen, ik voelde dat ik uiteindelijk aan de alcohol ten onder zou gaan. Mijn doel was niet stoppen, maar ‘normaal’ omgaan met alcohol. Na zelf op zoek te gaan op internet ben ik Baclofen tegengekomen. Boek van Olivier Ameisen gekocht (2de hands, nie[lees meer...]uw niet meer beschikbaar). Mijn huisarts stond er voor open. Traag gestart. Moet ook wel, want bij te sterke ophoging van de dosis heb je vervelende bijwerkingen. Opgehoogd tot 225mg/dag. Bijwerkingen zijn dan groot, maar ik kon wel normaal gaan werken, dus niet onoverkomelijk. Ik bleef ook gewoon drinken, s avonds, gemiddeld een 9-10 eenheden per dag. Op een bepaald ogenblik had ik de indruk dat ik ‘vol’ Baclofen zat. Ik kon de hoge dosis niet volhouden wegens raar gevoel in mijn hoofd, duizelig, ademhalingsonderdrukking: ik was even in paniek. Nu ben ik 2 weken verder en heb ik de dosis alweer gehalveerd: omdat mijn lichaam verzadigd was kan ik nu met veel kleinere dosis verder. Het belangrijkste: ik heb de meeste dagen niets meer gedronken. Het is nu kerst, en er komt wel s iemand op bezoek. Ik drink gewoon iets mee. Maar: ik doe dat nu zeer rustig, minder dan de anderen, wat absoluut een waanzinnig verschil maakt met vroeger. En als het bezoek weg is kan ik ook gemakkelijk terug overschakelen op prikwater. Dat had vroeger helemaal nooit gekund. Dan moest ik gewoon doordrinken. Het is nu allemaal nog pril, maar tot hiertoe is het een fantastisch resultaat. Of jet het moet blijven nemen weet ik niet. Ik ben van plan om dat 6 maanden te doen, en dan afbouwen en zien wat er gebeurt. Als het niet lukt kan ik terug de cyclus opstarten. Ik ga in alle geval het resultaat hier posten, met referentie BACLOFAN

18-02-2019 | Man | 44
Alcoholverslaving
Hoi, Baclofen heeft echt mijn leven veranderd, na de NA, AA en kliniek bleef ik maar cravings houden en werd depri van iedere dag met de verslaving bezig zijn. Naar meetings, en werkboek bijhouden en de schijn hoog houden dat clean zijn zo goed gaat. Ben ik via internet er achter gekomen dat Baclofen wel eens zou kunnen helpen dus naar de huisarts en wat fijn dat zij he[lees meer...]t ook zag zitten. Begonnen met 10 mgr per dag en tot 75 mgr. Vanaf de eerste dag jeetje wat voelde ik me goed en dan langzaam opbouwen nou daar kwam bijwerking 1 slaap, ik kon echt de ogen niet open houden op het werk dus terug gegaan naar 20 mg per dag en krijg ze nu iedere 3 maanden op recept en lekker opgespaard. Op vakantie het boek van Ameisen gaan lezen en de dosering opgehoogd tot 200 mgr per dag omdat Ameisen dit ook gedaan heeft en daarna afkeer kreeg van de alcohol. Dit was echt te veel ik kreeg spasmen en hallucinaties en bleef gewoon drinken dus maar weer terug naar de 20 mgr. Nu een jaar na de eerste tablet kan ik zeggen dat ik de juiste dosering en leefwijze gevonden heb. Door de weeks geen alcohol en ik dronk ongeveer 2 flessen wijn per dag, nu kan ik als een normaal mens af en toe iets drinken in het weekend. Als ik nu voel dat ik cravings krijg neem ik een pilletje extra. Ja ik ben er blij mee.

24-06-2018 | Man | 34
Alcoholverslaving
Dit is het enige wat werkt. Diverse therapieën, Campral, aantal keer afkicken (met behulp van benzo's)... 2 maand volledig gestopt... Herval, elke keer weer! Baclofen gaf me heel snel vervelende bijwerkingen (duizeligheid, kouden handen, verdoofd gevoel in handen, ...) waardoor ik snel dacht aan stoppen, maar na enkele dagen al een drastisch verschil in de drang (craving) [lees meer...]naar alcohol. Nu zit ik op 90Mg/dag (25Mg ochtend - 30Mg middag - 35Mg avond) en drink nu nog 10 tot 12 eenheden alcohol per week, dit was voor de Baclofen behandling 75 tot 100 eenheden per week. AUB: bent u alcoholverslaafd, of kent u iemand --> https://baclofentreatment.com/ of google 'Olivier Ameisen Baclofen'. Mijn leven ziet er nu TOTAAL anders uit, ik kan terug aan de toekomst denken en mijn leven ziet er terug rooskleurig uit. Ga ervoor!

13-04-2017 | Man | 32
baclofen (180)
Alcoholverslaving
Je moet vechten voor dit medicijn! Maar het gaat je helpen daar ben ik van overtuigd. Ik vind het geen wonderpil, omdat dat de indruk wekt dat het geen moeite zou kosten. Ik zit op een dosis van 180 ml/g en krijg het nog steeds niet volledig op recept. Het is heel frustrerend dat artsen niet meewerken. Ze schrijven allemaal troep voor, maar iets wat werkt willen of durfen [lees meer...]ze niet voor te schrijven. Je moet zelf je huiswerk doen en met de feiten komen. In Frankrijk zijn ze heel ver. Je huisarts kan de onderzoeken opvragen. En als die daar te lui voor is, heb je het recht om een nieuwe huisarts te zoeken. Maar blijf zoeken! Blijf bij baclofen! Het heeft echt mijn leven gered. Het werkt ook voor autisme en nog veel meer. Er wordt geen onderzoek meer gedaan omdat er geen geld meer mee te verdienen is. De farmaceutische bedrijven houden het tegen denk ik. Dat vind ik echt maffia. Er zijn veel websites over baclofen en uiteindelijk toch veel onderzoeken. Lees bijvoorbeeld eerst eens het boek van ameisen. Succes!!