baclofen

Spierspasmes (5 meningen)
Beenkrampen (3 meningen)
Pijn (algemeen) (3 meningen)
Spierpijn (2 meningen)

Botox (12 meningen)
Sirdalud (11 meningen)
Lioresal (4 meningen)
Tizanidine (3 meningen)
Dantrium (3 meningen)

04-08-2016 | Man | 33
Alcoholverslaving
Ben benieuwd naar dit medicijn. De behandelend arts wou het me helaas niet uitschrijven ivm expirimenteel medicijn ?

31-03-2015 | Man | 43
Alcoholverslaving
Ben al vanaf dag 1 dat ik in aanraking kwam met alcohol (nu 26 jr geleden) een alcoholist van het ergste soort. Heb diverse dingen geprobeerd zoals de AA, opnames in klinieken, naltrexon, diazepam, librium. Niets hielp, binnen een week ging ik toch weer de fout in, op het ergste moment zat ik op 2l whisky per dag wat een dure grap is. De laatste 2 jaar vrij stabiel op 3 to[lees meer...]t 6 liter kanon per dag, soms in combinatie met een jointje. Meermaals in het ziekenhuis beland wegens blackouts en als gevolg daarvan valpartijen met als gevolg botbreuken en kneuzingen. Omdat ik thuis steeds de fout in ga, liever geen opnames meer, gegoogled en ook het boek van Ameisen gekocht en gelezen. Zeer herkenbaar en motiverend. Verder gezocht en nu een behandeling gevonden via de Baclofen-studie. Mijn huisarts wil het nl. ook niet voorschrijven. Voorwaarde is dat je dan eerst gedetoxed moet zijn, en dat traject heb ik 3 keer verknald door toch weer toe te geven aan de zucht en het tegengaan van de ontwenningsverschijnselen, die bij mij inmiddels echt wel ernstig zijn. Heb oa een blaasapparaat nu thuis en dat is wel ontluisterend, ik heb een gewenning en tolerantie opgebouwd waar ik nu echt van af wil, het is levensgevaarlijk aan het worden. Ter info: na 1 kanon (0.5L) blaas ik 1.5 promille. Laat staan waar je op zit als je er 6 of zelfs 8 neemt op een avond. De volgende ochtend zat ik dan nog steeds op 4 promille, stapte vrolijk in de auto om te gaan werken. In de weekenden begon ik vaak al meteen met alcohol drinken bij het wakker worden. Vorige week was de intake, je moet dan enkele tests afleggen en uiteraard 0 promille blazen. Omdat ik zeer gemotiveerd ben om te stoppen, hield ik de detox vol en en haalde de tests, en kreeg de Baclofen ook dezelfde dag nog geleverd. Omdat ik blijkbaar in de categorie 'zoekt zeer koppig steeds weer de grenzen op' val en er op het potje staat dat het OF baclofen OF een placebo kan zijn, besloot ik dit te testen door toch weer alcohol in huis te halen en te kijken of het effect 'anders' zou zijn. Nou, reken maar dat dat het geval is, en het stomste wat ik heb gedaan, ook al weet ik nu 100% zeker dat ik geen placebo heb. De dagen daarna was ik nog nooit zo ziek geweest en het duurde veel langer dan normaal om weer op de 0 promille te geraken. Uiteraard waren de huis- en verslavingsarts en psychologe absoluut niet blij met mijn achteraf zeer stomme en ook nog eens levensgevaarlijke actie. Drie keer detoxen in een korte periode vraagt fysiek enorm veel van het lichaam, daar ben ik nu wel achter. Ik ben via googlen op 'baclofen bijwerkingen' op deze site beland en besloten me me aan te melden. Uit andere commentaren maak ik op dat de eerste week hoe dan ook zwaar is en inmiddels alweer 2 dagen op 0 promille en helemaal klaar met alcohol. De roes is inderdaad veel te prettig, maar ik heb geen enkele grens als ik eenmaal begin ('1 is teveel en 100 is te weinig') en wil absoluut niet nogmaals door de hel van het detoxen heen. Eenmaal langer dan 2 dagen 0 blazen maakt ook dat je veel beter proeft, ruikt en ziet en gewoon veel fitter bent. Ik merk vandaag dat ik me eindelijk weer redelijk normaal en rustig voel en de 'zucht' is duidelijk minder, eigenlijk volledig afwezig tot nu toe. Ben alleen wat 'klam' en inderdaad een droge mond. Ik ben benieuwd hoe dit traject verloopt, mijn (nieuwe) werkgever heb ik alles maar eerlijk in vertrouwen verteld. Omdat het traject nog geen week van start is, heb ik besloten om op deze site mijn ervaringen te delen, minimaal eens per week. Dit zal ook betekenen dat 'mijn mening' zal veranderen, deze is voor nu een momentopname, er is nog een hoop werk te doen en 16 weken is natuurlijk niets op 26 jaar. Hoop overigens ook dat er een 'mening van een expert' over dit middel wordt gepost. Mvg, Alcoholicus

29-09-2021 | Man | 53
Alcoholverslaving
Ik kreeg een weekje 25 mg Sandoz, nou ik kreeg gelijk weer trek, werkt totaal niet, volgende week weer Mylan hebben ze me beloofd

26-12-2020 | Man | 50
Alcoholverslaving
Ik drink reeds tientallen jaren teveel alcohol. Ik heb een leuk gezin, goede baan, ben sportief. Maar ik kan de strijd nooit winnen, ik voelde dat ik uiteindelijk aan de alcohol ten onder zou gaan. Mijn doel was niet stoppen, maar ‘normaal’ omgaan met alcohol. Na zelf op zoek te gaan op internet ben ik Baclofen tegengekomen. Boek van Olivier Ameisen gekocht (2de hands, nie[lees meer...]uw niet meer beschikbaar). Mijn huisarts stond er voor open. Traag gestart. Moet ook wel, want bij te sterke ophoging van de dosis heb je vervelende bijwerkingen. Opgehoogd tot 225mg/dag. Bijwerkingen zijn dan groot, maar ik kon wel normaal gaan werken, dus niet onoverkomelijk. Ik bleef ook gewoon drinken, s avonds, gemiddeld een 9-10 eenheden per dag. Op een bepaald ogenblik had ik de indruk dat ik ‘vol’ Baclofen zat. Ik kon de hoge dosis niet volhouden wegens raar gevoel in mijn hoofd, duizelig, ademhalingsonderdrukking: ik was even in paniek. Nu ben ik 2 weken verder en heb ik de dosis alweer gehalveerd: omdat mijn lichaam verzadigd was kan ik nu met veel kleinere dosis verder. Het belangrijkste: ik heb de meeste dagen niets meer gedronken. Het is nu kerst, en er komt wel s iemand op bezoek. Ik drink gewoon iets mee. Maar: ik doe dat nu zeer rustig, minder dan de anderen, wat absoluut een waanzinnig verschil maakt met vroeger. En als het bezoek weg is kan ik ook gemakkelijk terug overschakelen op prikwater. Dat had vroeger helemaal nooit gekund. Dan moest ik gewoon doordrinken. Het is nu allemaal nog pril, maar tot hiertoe is het een fantastisch resultaat. Of jet het moet blijven nemen weet ik niet. Ik ben van plan om dat 6 maanden te doen, en dan afbouwen en zien wat er gebeurt. Als het niet lukt kan ik terug de cyclus opstarten. Ik ga in alle geval het resultaat hier posten, met referentie BACLOFAN

20-01-2016 | Man | 50

05-10-2015 | Vrouw | 42
Alcoholverslaving
Neem je nu ook geen baclofen meer? Bij mij werkt dit heel goed als ik het inneem, maar als ik ermee stop is de drang naar alcohol er direct weer.

21-01-2015 | Vrouw | 43
baclofen
Alcoholverslaving
Sinds 5 maanden gestart met baclofen voor mijn alcohol verslaving. ik merk dat het vooral effect heeft op mijn depressieve/angsstoornis. daarnaast slik ik ook Lyrica tegen mijn paniekaanvallen. Wat ik vooral merk is dat ik aanzienlijk minder gespannen ben, minder angstig, aanzienlijk minder negatieve gedachte. Positiever ben gaan denken, constructiever keuzes maak. mind[lees meer...]er angstig ben voor een leven zonder alcohol, de zucht naar is stukken minder. Algehele verlossing van de hunkering naar beneveld zijn is (nog) niet weg. vandaar dat ik nog steeds aan het ophogen ben. Start: 3x5mg p.d. Nu 3 maanden later: 1x 40mg, 1x55mg, 1x50mg. Wil nog langzaam verder ophogen.....Maar ben een beetje angstig. Heb last gekregen van kloppend/bonzend gevoel in mijn oren. Vooral 's nachts duidelijker aanwezig niet alleen qua gevoel, ik hoor het ook duidelijk bonzen/kloppen. Heeft iemand daar ervaring mee? Weet iemand wat dit is/ Ben bang dat ik door midhoge/hoge dosis van gebruik baclofen kans heb om tinittus op te lopen of iets anders onherstelbaars. Ik kan nergens iets vinden over deze bijwerking. Iemand? NB: ben erg blij met dit medicijn. Het geeft me hoop, geeft me kracht, positiviteit, een uitweg uit de ellende in mijn lichaam en hoofd en wil graag met Baclofen door!

08-10-2014 | Man | 57
Alcoholverslaving
ik neem sinds mei baclofen in, begonnen met 2x10mg en dan nu opgebouwd tot 4x25mg per dag. toch wanneer er spanningen zijn of na het werk krijg ik wel de behoefte om te drinken, wel minder, maar toch drink ik dan wel. ook heb ik bijwerkingen, ik voel me draaierig en heb ook last aan mijn ogen en blijf er last van hebben van die symptonen. Mijn vraag is of ik ze zo goed inn[lees meer...]eem zoals het nu is of anders moet doen. is het waar dat je baclofen moet innemen volgens gewicht en dat het ook de libido verminderd als het volgens het gewicht zou moeten worden ingenomen. ik weeg 118kg weet iemand dan hoe ik ze zou moeten innemen. ik neem ook venlaxfaxine in al 7jaar ben van 150mg naar 37.5mg ben nu al 14 dagen aan afbouwen door er kleine pilletjes uit te halen, omdat er geen kleine hoeveelheden van bestaan. iemand ook ervaring mee. vriendelijke groeten beni

07-06-2021 | Man | 49
Alcoholverslaving
remt de zucht , zeer effectief

07-04-2021 | Man | 40
Alcoholverslaving
In 2010 experimenteel voorgeschreven gekregen als ondersteuning na jarenlange ghb verslaving. Craving 100% verminderd. Na ingesteld te zijn op 3 x 50 mg per dag volgde een periode van complete abstinentie van alle middelen van 5 jaar. Ondertussen afgebouwd naar onderhoudsdosering van 3 x 25mg per dag. Uiteraard werkt baclofen alleen als ondersteunend middel. Verslaving is [lees meer...]een complex probleem wat niet opgelost wordt door een pilletje. Wel heeft de baclofen meer ruimte gegeven om de geleerde therapie onderdelen daadwerkelijk toe te passen omdat de craving veel minder de overhand had.

18-02-2019 | Man | 44
Alcoholverslaving
Hoi, Baclofen heeft echt mijn leven veranderd, na de NA, AA en kliniek bleef ik maar cravings houden en werd depri van iedere dag met de verslaving bezig zijn. Naar meetings, en werkboek bijhouden en de schijn hoog houden dat clean zijn zo goed gaat. Ben ik via internet er achter gekomen dat Baclofen wel eens zou kunnen helpen dus naar de huisarts en wat fijn dat zij he[lees meer...]t ook zag zitten. Begonnen met 10 mgr per dag en tot 75 mgr. Vanaf de eerste dag jeetje wat voelde ik me goed en dan langzaam opbouwen nou daar kwam bijwerking 1 slaap, ik kon echt de ogen niet open houden op het werk dus terug gegaan naar 20 mg per dag en krijg ze nu iedere 3 maanden op recept en lekker opgespaard. Op vakantie het boek van Ameisen gaan lezen en de dosering opgehoogd tot 200 mgr per dag omdat Ameisen dit ook gedaan heeft en daarna afkeer kreeg van de alcohol. Dit was echt te veel ik kreeg spasmen en hallucinaties en bleef gewoon drinken dus maar weer terug naar de 20 mgr. Nu een jaar na de eerste tablet kan ik zeggen dat ik de juiste dosering en leefwijze gevonden heb. Door de weeks geen alcohol en ik dronk ongeveer 2 flessen wijn per dag, nu kan ik als een normaal mens af en toe iets drinken in het weekend. Als ik nu voel dat ik cravings krijg neem ik een pilletje extra. Ja ik ben er blij mee.

24-06-2018 | Man | 34
Alcoholverslaving
Dit is het enige wat werkt. Diverse therapieën, Campral, aantal keer afkicken (met behulp van benzo's)... 2 maand volledig gestopt... Herval, elke keer weer! Baclofen gaf me heel snel vervelende bijwerkingen (duizeligheid, kouden handen, verdoofd gevoel in handen, ...) waardoor ik snel dacht aan stoppen, maar na enkele dagen al een drastisch verschil in de drang (craving) [lees meer...]naar alcohol. Nu zit ik op 90Mg/dag (25Mg ochtend - 30Mg middag - 35Mg avond) en drink nu nog 10 tot 12 eenheden alcohol per week, dit was voor de Baclofen behandling 75 tot 100 eenheden per week. AUB: bent u alcoholverslaafd, of kent u iemand --> https://baclofentreatment.com/ of google 'Olivier Ameisen Baclofen'. Mijn leven ziet er nu TOTAAL anders uit, ik kan terug aan de toekomst denken en mijn leven ziet er terug rooskleurig uit. Ga ervoor!

13-04-2017 | Man | 32
baclofen (180)
Alcoholverslaving
Je moet vechten voor dit medicijn! Maar het gaat je helpen daar ben ik van overtuigd. Ik vind het geen wonderpil, omdat dat de indruk wekt dat het geen moeite zou kosten. Ik zit op een dosis van 180 ml/g en krijg het nog steeds niet volledig op recept. Het is heel frustrerend dat artsen niet meewerken. Ze schrijven allemaal troep voor, maar iets wat werkt willen of durfen [lees meer...]ze niet voor te schrijven. Je moet zelf je huiswerk doen en met de feiten komen. In Frankrijk zijn ze heel ver. Je huisarts kan de onderzoeken opvragen. En als die daar te lui voor is, heb je het recht om een nieuwe huisarts te zoeken. Maar blijf zoeken! Blijf bij baclofen! Het heeft echt mijn leven gered. Het werkt ook voor autisme en nog veel meer. Er wordt geen onderzoek meer gedaan omdat er geen geld meer mee te verdienen is. De farmaceutische bedrijven houden het tegen denk ik. Dat vind ik echt maffia. Er zijn veel websites over baclofen en uiteindelijk toch veel onderzoeken. Lees bijvoorbeeld eerst eens het boek van ameisen. Succes!!

14-12-2016 | Man | 37
Alcoholverslaving
Superpil!!!Jarenlang geworsteld met echtgenoot zijn alcoholverslaving. Doordat de oorzaak van drinkgedrag niet wordt weggenomen door er over te praten met een psychiater of door een paar weken in een afkickkliniek te verblijven (Bij wie lukt dat wel?!). Ben eerlijk gezegd geschokt door het feit dat dit middel niet standaard wordt voorgeschreven bij verslaving!!! Het werkt [lees meer...]bij alcohol verslaving maar ook verslaving aan cocaine/ sigaretten enz. Dit is een levensreddend middel. Het zou de gezondheidszorg sieren als ze zouden stoppen met het uitvoeren van nutteloze behandelingen bij verslaafden. Eindeloze praatsessies, medicijnen die totaal niet werken: wat een ongelooflijke verspilling van ieders tijd en geld. (Dan heb ik het nog niet eens over de Methadon die aan heroineverslaafden wordt toegediend!) Weet nu uit eigen ervaring dat de positieve verhalen die op internet te vinden zijn gewoon helemaal kloppen. Wanneer je van een verslaving af wil komen zonder een dagelijks gevecht tegen je zucht naar dat verslavende middel, gewoon, door een pilletje te slikken die nauwelijks bijwerkingen heeft zou ik zeggen; ga voor Baclofen.

03-02-2016 | Man | 61
Alcoholverslaving
Gebruik van baclofen volgens de methode van Dr. Olivier Ameisen door te starten met 15mg p/dag en dit langzaam op te voeren tot de z.g. "switch" is bereikt (afkeer van alcohol) waarna er langzaam afgebouwd wordt naar een onderhoudsdosering. Let wel: doseringen en bijwerkingen kunnen bij een ieder verschillend zijn. Lees meer over baclofen op de site van Sjoerd Talsma op n[lees meer...]ulpromille.nl

19-06-2015 | Man | 52
Alcoholverslaving
Het boek 'Het einde van mijn verslaving' van Olivier Ameisen was een feest der herkenning voor mij. Toen in 2012 mijn alcoholgebruik zeer problematisch werd heb ik, na lang zoeken, een kliniek in Amsterdam gevonden die Baclofen bij mijn behandeling wilde toepassen. In een lage dosering (30 Mg) merkte ik een gunstig effect op mijn angststoornis (ook beschreven in het boek [lees meer...]van Ameisen). Bovendien ging ik er beter door slapen, waar mijn alcoholgebruik zijn oorsprong vindt. Van het zuchtremmend effect heb ik persoonlijk niet veel gemerkt, misschien omdat ik daarvoor niet hoog genoeg in de dosering ben gegaan (150 Mg maximaal). Waar trek in alcohol omslaat in aversie of onverschilligheid is voor ieder persoon verschillend (treedt in circa tweederde van de gevallen op). Door Baclofen heb ik kunnen stoppen met het gebruik van Anafranil (antidepressivum) en heb ik mijn aan mijn alcoholgebruik ten grondslag liggende slaaptrauma kunnen verwerken. Daarmee heb ik de oorzaak opgelost en kan ik nu probleemloos de alcohol laten staan. Het gebruik van Baclofen moet worden op/afgebouwd. Meest voorkomende bijwerking is slaperigheid (voorbijgaand, zo ook bij mij) en wees zeer voorzichtig met het gebruik van alcohol in combinatie met Baclofen (kan dan de ademhaling vergaand onderdrukken, wat ook kan optreden bij overdosering). Al mijn persoonlijke ervaringen zijn te lezen op mijn nulpromille.nl website.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (422) - Antibiotica - penicillines breedspectrum