Ervaringen met Sensodyne Tandpasta

mondverzorging

aften in de mond ontstoken tong bruin slijm in de keel pijn in de mond

Gevoelige tanden (69 meningen)
Tandverzorging (23 meningen)

08-06-2022 | Vrouw | 41
Tandverzorging
Al een jaar loop ik af en aan met klachten in mijn mond. Het begint met een scheurtje in mijn mondhoeken, brandnetel gevoel in mijn lippen. Daarna mijn lippen dik en opgezwollen. Blaren en korsten rond en in mijn mond. Het was verschrikkelijk, ik was er letterlijk ziek van. Ik kon nachten niet slapen van de pijn. Om wat te kunnen eten dronk ik smoothies van groeten of frui[lees meer...]t. Normaal eten lukte niet. Zon aanval duurde vaak wel twee weken voordat het weer genezen was. Daarna hield ik vaak dat branderige gevoel in mijn lippen. Alle zalfjes geprobeerd en naar huisarts geweest. Een half jaar terug op deze site gekeken. Ik was in shock, zoveel herkenning. Dit product moet inderdaad zo snel mogelijk uit de schappen, dit kan toch niet waar zijn. Nu een half jaar geen Sensodyne tandpasta meer gebruikt en nooit meer klachten gehad!

06-06-2022 | Vrouw | 34
Tandverzorging
Wekenlang last van een pijnlijke mond met uiteindelijk ontstoken tandvlees. Elke keer als ik poetste bijtte de tandpasta in m’n mond. Ik was zo verdrietig, snapte er niets van want m’n mondhygiëne is prima. Eindeloos aan de slag met ragers en flos. Toen dat niet hielp op internet gezocht naar een nieuwe tandpasta en mondwater.(vitis). Na al 1x gebruiken verminderde de klac[lees meer...]hten weg en voelde ik geen bijtende stof in m’n mond !!!!!! Het moet echt uit de schappen worden gehaald, dit kan niet!

06-05-2022 | Vrouw | 48
mondverzorging (2)
Gevoelige tanden
Op advies van tandarts sensodyne rapid relief gaan gebruiken. Maar na 2 weken alleen maar ergere klachten. Geirriteerd tandvlees, pijnlijke tanden ,wondjes op tandvlees en mondslijmvlies ontsteking. Nu k al deze dingen lees van andere weet k zeker ik stop met deze tandpasta !

30-03-2022 | Vrouw | 20
Gevoelige tanden
Op advies van de tandarts dit product gaan gebruiken, na enkele dagen heel erg last van mijn tandvlees. Denkend dat het ergens anders door kwam, gewoon doorgegaan met gebruik. Tot niet meer eten kunnen toe naar de dokter gegaan en medicijnen gekregen. Absoluut een vreselijke reactie op deze tandpasta.

30-03-2022 | Vrouw | 64
mondverzorging (1)
Tandverzorging
Na een paar dagen Sensodyne gebruikt te hebben omdat mijn tandvlees wat gevoelig was, de hele mond en de keelholte vol met blaren. Opgezwollen lippen en veel pijn. Kan niet eten. Dacht eerst dat het door de booster kwam, maar nu ik dit lees, wordt het mij wel duidelijk. Nooit meer Sensodyne voor mij!

05-03-2022 | Vrouw | 25
Gevoelige tanden
Ik ben sensodyne gaan gebruiken omdat ik gevoelige tanden had. Eerst sensodyne met die rode en blauwe tandicoon, hierbij had ik na 1 dag al geen gevoelige tanden meer. Na 3 dagen ernstig allergische reactie op het tandvlees. Nu ben ik over op pro glazuur, deze werkt niet tot nauwlijks tegen gevoelige tanden. Maar in ieder geval geen allergische reactie. Toen dacht i[lees meer...]k, laat ik een andere van sensodyne proberen Na 1 dag al gelijk minder gevoelige tanden. Na 3 dagen weer een hevige ernstige reactie. Keel lippen en vooral mn tong helemaal opgezwollen. Veel zweertjes onder mijn tong. Niet normaal veel pijn Dit was de rapid relief + whitening verschrikkelijk.

28-02-2022 | Vrouw | 23
Tandverzorging
Tandarts zei dat ik sensodyne moest gebruiken. Dus ben ik dat braaf gaan doen. Alleen jammer dat ik nou wakker wordt met opgezwollen lippen (en branderig) en een branderig gevoel in de mond.

27-02-2022 | Vrouw | 52
Gevoelige tanden
Na twee dagen gebruiken, blaren in mijn mond en een branderig gevoel, tot aan mijn keel toe. Lippen zijn ook opgezet niet normaal deze reactie

22-02-2022 | Vrouw | 52
Gevoelige tanden
Zoals veel reacties hier ben ik ook "sensodyne slachtoffer" Wat een vreselijke tandpasta, ik las het hier maar het is inderdaad alsof je zoutzuur in je mond hebt gehad. Dezelfde klachten als de meesten hier, blaren, wondjes, keelpijn, gezwollen lippen, gezwollen klieren en slikklachten. dacht eerst nog aan covid, test gedaan, maar negatief. En pas na een week het besef:[lees meer...] dat komt door de tandpasta!!!! Mensen dit is niet normaal toch, we moeten het ook allemaal melden bij Lareb, of een facebookgroep beginnen en massaal aanpakken dit bedrijf!

14-02-2022 | Vrouw | 30
Gevoelige tanden
Ik had last van gevoelige ondertanden. Hiervoor sensodyne rapid relief gekocht. Op zaterdagavond voor het eerst gebruikt en leek geweldig. De gevoeligheid was direct weg. Merkte op zondagavond opeens wat bultjes op in mijn mond. Op maandag erg last van mijn mond. Pijnlijke trekkende pijn over heel mn tandvlees gepaard met afterige bultjes. Direct gestopt met sensodyne en t[lees meer...]erug naar mijn eigen tandpasta. Ik weet niet wat voor naar spul dit is, maar gebruik het niet!!

24-01-2022 | Vrouw | 42
Gevoelige tanden
Rondom mijn menstruatie heb ik snel last van bloedend tandvlees en gevoelige tanden. Om die reden Sensodyne Rapid Relief gaan gebruiken. Binnen 2 dagen had ik wit uitgeslagen, ver terugtrekkend tandvlees, dat helemaal kapot was. Mijn tandvlees was daaromheen rood en opgezet. Tandenpoetsen was een hel. Er verschenen aften in mijn mond en onder mijn tong ontstonden wondjes. [lees meer...]Om mijn lippen heen kreeg ik kleine bultjes die leken op een beginnende koortslip. Mijn lippen zwollen op en droogden uit en scheurden in. Mijn speeksel werd taai. Ik kon niet meer eten en drinken van de pijn. Pas nu na bijna 1 tube later leg ik de link en zie ik overal deze verhalen terug. Wat een troep! Dat deze zooi verkocht mag worden!

20-12-2021 | Vrouw | 36
mondverzorging (10)
Gevoelige tanden
Na jaren Sensodyne Fluorid gebruikt hebben stapte ik na receptuurverandering over op Prodent. Bij de tandarts bleek dat de Prodent niets deed om de de gevoeligheid van mijn tandwortels tegen te gaan. Bij de tandarts Sensodyne Rapid gekregen om gevoeligheid van de tandwortels terug te brengen. Na 2 dagen begon mijn hele mond van binnen kapot te gaan en het speeksel liep zo[lees meer...] uit mijn mond doordat mijn lippen helemaal opgezwollen waren. Alleen aan de binnenkant van de boven- en onderlip telde ik al 40 aften. De tong was helemaal kapot en ik had opeens keelpijn. Terug naar de tandarts geweest die dit nog nooit eerder had meegemaakt. En dus ook niet wust waar deze klachten vandaag kwamen. Ik ben met Paradontax gaan poetsen en de klachten namen af. Nog niet wetende/realiserende dat de kwalen aan de Sensodyne Rapid lag. Twee dagen geleden was mijn tandpasta op en pakte ik weer even de Sensodyne rapid. Nu op dag twee beginnen de aften, keelpijn, kapotte tong en overmatigeslijmproductie weer te komen. Ik ben erg blij dit alles te lezen, zo herkenbaar jullie klachten. Ik heb 15 jaar met Sensodyne gepoetst maar sinds ze de receptuur veranderd hebben, heb ik niets dan mondklachten.

14-12-2021 | Vrouw | 65
Gevoelige tanden
Al heel lang last van droge mond en nu smaakverlies. Volgens mij is de samenstelling veranderd en zo ook de verpakkingen. Heb nu meerdere geprobeerd maar heb besloten om acuut met Sensodyne te stoppen.

13-11-2021 | Vrouw | 30
mondverzorging (1)
Gevoelige tanden
Het werd aangeraden door mijn tandarts. Binnen een paar dagen kreeg ik veel pijnklachten in mijn mond. Met onder mijn tong zweertjes en kloofjes. Mega pijnlijk! Kon het eerst niet linken aan de tandpasta. Op vakantie nam ik een andere tandpasta mee en de klachten verdwenen binnen 2 dagen.

27-08-2021 | Vrouw | 32
Gevoelige tanden
Ik schrik hier echt van. Ik tob al heel lang met keelklachten. Vorig jaar een heel naar maag onderzoek gehad (met een canule langs je keel) om de oorzaak te achterhalen. Afgelopen zomer vreselijke keel ontsteking gehad. Kan me niet heugen dat ik ooit zo ziek ben geweest, met hoge koorts, opgezette klieren en één uitgedroogde bacteriën bende in mijn mond. Ik heb dagen niet [lees meer...]gegeten omdat ik niet kon slikken. Ik ben nu gaan googelen op mijn tandpasta omdat de "milde" klachten die ik al lang dagelijks heb zoals; mondbranden, loslaten van slijmvlies (draden uit je mond), ontzettend droge mond door te weinig speeksel aanmaak, daardoor stink je weer uit je mond. Ik ben gewoon één van de velen joh. Dit hele bedrijf moet opgedoekt worden. Als ik de kosten zou moeten uitrekenen van al mijn doktersbezoeken, onderzoeken en aangeschafte troep, zoals idd nep speeksel bij de apotheek en dure mondwaters uit Amerika. Daar zou je leuk van op vakantie kunnen. Schandalig, geen woorden voor. Het is gewoon mijn tandpasta....

21-07-2021 | Vrouw | 46
Gevoelige tanden
Heel herkenbaar!!! Ik gebruik al jaren sensodyne, maar blijkbaar nu een andere meegenomen, doe ik eigenlijk wel vaker. Maar dikke lippen, als ik lachte leek het net alsof er verdoving in zat..van binnen heel pijnlijk, zere tong met blaartjes, vaak keelpijn… daardoor al vaak Corona test gedaan, pfffff, nu gestopt en gisteren maar met water tanden gepoetst.. voelt nu veel be[lees meer...]ter.