Ervaringen met Sensodyne Tandpasta

mondverzorging

Gezwollen tandvlees pijn in de mond ontstoken tong aften in de mond bruin slijm in de keel tintelingen en prikkeling in de keel allergische reactie

Gevoelige tanden (70 meningen)
Tandverzorging (23 meningen)

27-08-2021 | Vrouw | 32
Gevoelige tanden
Ik schrik hier echt van. Ik tob al heel lang met keelklachten. Vorig jaar een heel naar maag onderzoek gehad (met een canule langs je keel) om de oorzaak te achterhalen. Afgelopen zomer vreselijke keel ontsteking gehad. Kan me niet heugen dat ik ooit zo ziek ben geweest, met hoge koorts, opgezette klieren en één uitgedroogde bacteriën bende in mijn mond. Ik heb dagen niet [lees meer...]gegeten omdat ik niet kon slikken. Ik ben nu gaan googelen op mijn tandpasta omdat de "milde" klachten die ik al lang dagelijks heb zoals; mondbranden, loslaten van slijmvlies (draden uit je mond), ontzettend droge mond door te weinig speeksel aanmaak, daardoor stink je weer uit je mond. Ik ben gewoon één van de velen joh. Dit hele bedrijf moet opgedoekt worden. Als ik de kosten zou moeten uitrekenen van al mijn doktersbezoeken, onderzoeken en aangeschafte troep, zoals idd nep speeksel bij de apotheek en dure mondwaters uit Amerika. Daar zou je leuk van op vakantie kunnen. Schandalig, geen woorden voor. Het is gewoon mijn tandpasta....

21-07-2021 | Vrouw | 46
Gevoelige tanden
Heel herkenbaar!!! Ik gebruik al jaren sensodyne, maar blijkbaar nu een andere meegenomen, doe ik eigenlijk wel vaker. Maar dikke lippen, als ik lachte leek het net alsof er verdoving in zat..van binnen heel pijnlijk, zere tong met blaartjes, vaak keelpijn… daardoor al vaak Corona test gedaan, pfffff, nu gestopt en gisteren maar met water tanden gepoetst.. voelt nu veel be[lees meer...]ter.

10-07-2021 | Man | 83
Gevoelige tanden
Na de eerste avond poetsen mijn onderlip rood, dik en gebarsten. De dagen erna kwamen er meer plekken bij. Blij deze reacties te lezen. Ik heb het eerder gehad met een bepaalde tandpasta. Heb vanavond direct mijn oude tandpasta weer gepakt en deze ook goed uitgespoeld na het poetsen. Advies tandarts was namelijk niet spoelen na het poetsen. Hopen dat het snel geneest[lees meer...].

23-06-2021 | Vrouw | 58
mondverzorging (75)
Tandverzorging
Sensodyne Rapid Relief: Bij gebruik ontstaat warmte sensatie en slijmvorming in de mond, na enige dagen ontstaat ontsteking en blaar- of zweer vorming van mond slijmvlies met een wit beslag. Nadat ik gestopt ben met deze tandpasta duurt het enkele dagen voor deze klachten verdwijnen. Reactie van Sensodyne (GSK Consumer Healthcare) is teleurstellend. “U gaf aan graag te wil[lees meer...]len weten voor welke stof u allergisch kan zijn. Helaas kunnen wij niet constateren door welk ingrediënt iemand een reactie krijgt; ieder lichaam reageert anders. In uw email laat u ons weten dat u graag een vergoeding ontvangt, omdat u aangeeft een mogelijke allergische reactie te hebben gehad. Het is GSK-beleid dat wij geen vergoeding aanbieden in het geval van een mogelijke bijwerking aangezien onverwachte gebeurtenissen zich af en toe kunnen voordoen.”

10-06-2021 | Vrouw | 68
mondverzorging (2)
Tandverzorging
De tandarts schreef een recept uit voor sensodine. Had ik nu maar nooit met deze tandpasta gepoetst. Dit product moet onmiddellijk uit de handel worden genomen.

25-05-2021 | Man | 41
Gevoelige tanden
Na 4 jaar geen raad weten wat ik heb, is vandaag wellicht het lampje gaan branden...de sensodyne rapid relief. Een jaar of 4 geleden ben ik begonnen met deze tandpasta op aanraden van de tandarts. De jaren daarna gediagnosticeerd met 'mondbranden'. Huisarts, KNO arts, tandarts..niemand kon mijn klachten verklaren. Brandende tong, soms met witte blaasjes. Dikke lippen, w[lees meer...]arme lippen, witte blaasjes. Tintelende mond. En ik maar poetsen en poetsen, soms wel 5x per dag omdat ik mijn mond schoon wilde houden.. mijn hemel, ligt het dan aan de tandpasta?! Direct gestopt!! Blij dit te lezen, klachten zijn heel herkenbaar.

19-05-2021 | Vrouw | 23
Tandverzorging
Na een week poetsen met sensodyne kreeg ik rode en pijnlijke plekken op mijn tandvlees. Langzaam verplaatste die plekken zich naar de binnenkant van mijn lippen en de onderkant van mijn tond, die ondertussen vol met blaren zitten. Toen ik las dat andere mensen hier ook last van kregen, en mijn vader die rond dezelfde tijd met dezelfde tandpasta begon te poetsen ben ik gel[lees meer...]ijk gestopt, wat een eng spul!

16-05-2021 | Vrouw | 40
Gevoelige tanden
Ik ben zo blij dat ik niet de enige ben, want ik wist niet wat er aan de hand is met mijn mond. Sinds 2 weken poets ik met Sensodyne Rapid Relief, op advies van mijn tandarts ivm blootliggende tandhals. De tandpasta werkte snel en ik merkte echt minder gevoeligheid. Maar sinds een paar dagen doet het poetsen pijn en heb ik allemaal wondjes in mijn mond en m’n lippen en ton[lees meer...]g voelen gek en zijn opgezwollen. Dus geen Sensodyne meer voor mij. Hopen dat ik ander alternatief vind voor mijn gevoelige tanden.

15-05-2021 | Vrouw | 36
mondverzorging (50)
Gevoelige tanden
Helaas zocht ik ook op bijwerkingen van deze tandpasta. Ik heb de variant gevoeligheid. Wat wat mij betreft meer ellende veroorzaakt. Begon met droge mond en de hele dag door weinig speeksel door de tandpasta. Gebeurde vrijwel meteen. Ook vieze slijmdraden vanuit mn keel tijdens tandenpoetsen. Na een paar weken heb ik zelfs na 3 dagen niet poetsen met deze nog weinig speek[lees meer...]sel aanmaak en lichte tintelingen in mn mond. Zelfs mn vullingen zijn losgelaten en het gekke is, hoe hard ik ook met een rager door mn tanden heen ga, het gaat niet bloeden. Vind dat heel gek. Aangezien ik bewust ook een week niet met ragers aan de slag ben geweest. Wat een zooi die tandpasta. Beter bii gevoelig tandvlees co q10 slikken en zelf weer mn tandpasta maken met kokosolie en baking soda. Kocht sensodyne uit gemakzucht Vriend heeft zelfde droge mond en weinig speeksel na gebruik als hij hier heeft geslapen

07-05-2021 | Vrouw | 55
Gevoelige tanden
Ik lees alle ervaringen en schrik er van. Ik heb ook sensodyne rapid gebruikt pijn met koude en warmte is er niet meer maar nog wel de andere verschijnselen. Nooit ergens allergie voor gehad ik gebruik dit nooit meer. Hoop dat dit allemaal snel wegtrekt.

07-05-2021 | Vrouw | 60
Tandverzorging
Na een maand gebruik van Sensodyne 'gevoelig tandvlees' kreeg ik allerlei klachten. Dat ging van een hele droge mond en lippen naar dikke lippen, rood slijmvlies en moeite met eten. Ook waren er een soort van 'aften' te zien. De tandarts kon niet verklaren wat er was en heeft mij een tube met aleo vera tandpaste gegeven om die een poosje te gebruiken. Hierna gingen de klac[lees meer...]hten langzaam weg. Toen dat op was ben ik weer de Sensodyne gaan gebruiken ( wist niet dat dit de oorzaak was) en kreeg weer heftige klachten. Zelfs namaakspeeksel ed moet kopen om in de nacht nog een beetje te kunnen slapen. Na een week of twee -ws op intiutie- de tandpasta van mijn man gaan gebruiken, en de klachten gingen weer langzaam weg. Toch nog 1 x de sensodyne geprobeerd en jahoor, gelijk weer heftige klachten. Ongelofelijk hoe agressief deze tandpasta werkt en zo te lezen niet alleen bij mij. Ik hoop dat de fabrikant hier iets mee gaat doen, dit is niet alleen heel vervelend voor de klanten maar drukt ook op de gezondheidszorg met bezoeken aan artsen ed.

25-04-2021 | Man | 65
Droge mond
Dank zij deze site werd mij vermoeden bevestigd dat de oorzaak van een aantal mondklachten, terug te brengen was naar het gebruik van de tandpasta van Sensodyne (Relief). Deze tandpasta werd een ongeveer een jaar terug aangeraden door mijn tandarts en bleek effectief te zijn bij terugtrekkend tandvlees. Echter, na gebruik van een negental maanden had ik de indruk dat mijn [lees meer...]adem niet fris rook en dat bij het drinken van een goed glas wijn, er een prikkelend gevoel op de tong aanwezig was. Frequenter poetsen van de tanden gaf geen soelaas wel in tegendeel. Aan de binnenkant van de lippen ontstond een soort lichte ontsteking en de prikkelingen werden intenser. Op dat ogenblik ben ik op zoek gegaan naar mogelijke oorzaken en bleek dat ik niet de enige was die deze symptomen had bij het gebruik van deze tandpasta. Na het stoppen van het gebruik van de Sensodyne tandpasta en overgeschakeld te zijn op een andere tandpasta , zijn alle klachten na 2 weken verdwenen. Hopelijk brengt mijn verhaal bij andere mensen ook wat "Relief" en is het nuttig voor diegene die geconfronteerd worden met dergelijk symptomen.

11-04-2021 | Vrouw | 52
Tandverzorging
Wat fijn te lezen dat ik niet de enige ben. Ik ben een paar weken geleden overgestapt op Sensodyne op aanraden van mijn tandarts. In het begin leek het de hele dag alsof ik spinazie had gegeten: stroef gevoel in mijn mond. Dat werd steeds erger. Tot heel droge mond, dikke tintelende lippen en pijnlijke plekken in mijn mond en keel. Spoelen met corsodyl gaf iets verlich[lees meer...]ting. Nu weet ook ik zeker dat het van de tandpasta komt. Sensodyne ga ik niet meer gebruiken. Bedankt voor het delen van jullie ervaringen.

01-04-2021 | Vrouw | 55
Gevoelige tanden
Wat een herkenning hier... Ook ik gebruik nu een week of 4 Sensodyne voor gevoelige tanden. Omdat mijn mond de laatste weken steeds raarder begint te voelen ben ik gaan Googlen. Overgang dacht ik. Tot ik op deze site stuitte. Ik stop meteen met deze tandpasta en die komt er bij mij niet meer in!!!!!

07-03-2021 | Vrouw | 55
mondverzorging
Ik weet niet wat ik lees hier, wat een herkenning. Alle klachten die ik ook ervaar. Ik poets met Sensodyne Rapid Relief Whitening. Ik de heb de hele nacht niet geslapen door mijn zere mond en vanmorgen weer gaan google wat ik toch heb. Vanmorgen zat mijn hele mond weer vol met slierten mondslijmvlies. Gelukkig hierop gegoogled en kwam ik dit tegen over Sensodyne. Ontzett[lees meer...]end blij om dit te lezen. Heb nu aan 2 kanten oorpijn, raar gevoel in mijn hoofd, tranende branderige ogen of ik ontstoken ogen heb, aften, rood en droog tandvlees, slierten mondslijmvlies, dikke droge lippen, bizar gewoon.

21-02-2021 | Vrouw | 33
Gevoelige tanden
Eerder de rapid relief gebruikt, nergens last van. Nu had had ik de whitening versie gekocht. Het begon met pijnlijke onderkant van tong, met witte vlekjes. De rand van mijn tong voelde ook ruw, na een paar dagen gebruik had ik allemaal ‘blaren’ aan de binnenkant van mijn wang, dikke gezwollen lippen, teruggetrokken zeer pijnlijk tandvlees. De huisarts schreef eerst een me[lees meer...]dicijn voor tegen spruw, vanwege de witte plekjes. Ik had zelf een vermoeden dat dit geen spruw was, dus ja 6 dagen medijnen tegen spruw te gebruiken toch mee opgehouden. Mijn mond deed zo pijn intussen dat ik de elektrische tandenborstel voor een zeer zachte handborstel wisselde en de link legde met de tandpasta. Na ongeveer een kleine week waren de klachten weg. Gisteren de proef op de som genomen en de tandpasta nog eens gebruikt: ja hoor, meteen weer geïrriteerde lippen, wangen en onderkant tong. Ik ging googlen en kwam dit tegen en eindelijk herkenning!!! 4 weken amper kunnen eten!! (Ja beetje hardleers)