mondverzorging

Gevoelige tanden (48 meningen)
Tandverzorging (15 meningen)

29-04-2020 | Vrouw | 61
Gevoelige tanden
Aha! Eindelijk weetik nu waar mijn mondklachten vandaan komen! Heb regelmatig een zeer pijnlijke, vreemde, droge mond. En heel dikke onderlip. Ik gebruik al heel lang Sensodyne. Ik Zie nu wel dat ik nu de Rapid gebruik en had altijd Repair. Ik heb ook al Corsodyle gebruikt om van de klachten af te komen. Wist ook niet waar het van kwam. Ik gebruik wel af en toe Elmex omdat[lees meer...] Sensodyne erg pijn doet als mijn mond weer zo geirriteerd is. Ik heb tijdje bijgehouden wat ik at en dronk maar werd hier niet wijzer van totdat ik net weer wakker werd met deze klachten en op Internet deze pagina vond. Wat ben ik blij dat ik dit gevonden heb! Ik gooi alles meteen weg, helaas heb ik nog een voorraadje staan maar dat is dan jammer.

18-04-2020 | Vrouw | 33
Gevoelige tanden
Ik gebruik Sensodyne al jaren op advies van de tandarts vanwege zeer gevoelige tanden en kiezen. De eerste jaren ging dit goed zonder klachten en de gevoeligheid verdween. Gebruik dit al sinds kind. De laatste maand over gestapt op Sensodyne complete protection op advies van tandarts omdat de werking op een gegeven moment kan verzwakken omdat je tanden er aan gewend zijn g[lees meer...]eraakt en de gevoeligheid weer terug kan komen. Sindsdien dus mondklachten. Ik dacht eerst een mondontsteking. Begon met droge mond en daarna steeds meer klachten. S avonds gepoetst en s ochtends met gezwollen onderlip wakker. Dat trok wel weer weg, maar ook aften en pijnlijk tandvlees, prikkende lippen en pijnlijke tong alsof hij in brand staat. Drie momenten contact met huisarts gehad. Gespoeld met Corsodyl. Klachten werden minder, maar werd na een week weer erger. Huisarts constateerde allergie. Maar voor wat? Ik ging googlen op allergie tandpasta en nu is het me wel duidelijk waar ik allergisch voor ben. Ik stap nu over op Zendium.

30-01-2020 | Vrouw | 55
mondverzorging
Ook ik heb een gevoelige mond en dikke lippen en dikke wangen van Sensodyne gevoeligheid en tandvlees!soort aften gevoel in mijn mond! Ga er direct mee stoppen!

06-10-2008 | Vrouw
Gevoelige tandhalzen
Had gevoelige tandhalzen en dat bleef zo met Sensodyne Sensitive (oid, die witte). Ging pas over toen ik over ging naar Elmex.

06-05-2022 | Vrouw | 48
mondverzorging (2)
Gevoelige tanden
Op advies van tandarts sensodyne rapid relief gaan gebruiken. Maar na 2 weken alleen maar ergere klachten. Geirriteerd tandvlees, pijnlijke tanden ,wondjes op tandvlees en mondslijmvlies ontsteking. Nu k al deze dingen lees van andere weet k zeker ik stop met deze tandpasta !

30-03-2022 | Vrouw | 20
Gevoelige tanden
Op advies van de tandarts dit product gaan gebruiken, na enkele dagen heel erg last van mijn tandvlees. Denkend dat het ergens anders door kwam, gewoon doorgegaan met gebruik. Tot niet meer eten kunnen toe naar de dokter gegaan en medicijnen gekregen. Absoluut een vreselijke reactie op deze tandpasta.

30-03-2022 | Vrouw | 64
mondverzorging (1)
Tandverzorging
Na een paar dagen Sensodyne gebruikt te hebben omdat mijn tandvlees wat gevoelig was, de hele mond en de keelholte vol met blaren. Opgezwollen lippen en veel pijn. Kan niet eten. Dacht eerst dat het door de booster kwam, maar nu ik dit lees, wordt het mij wel duidelijk. Nooit meer Sensodyne voor mij!

05-03-2022 | Vrouw | 25
Gevoelige tanden
Ik ben sensodyne gaan gebruiken omdat ik gevoelige tanden had. Eerst sensodyne met die rode en blauwe tandicoon, hierbij had ik na 1 dag al geen gevoelige tanden meer. Na 3 dagen ernstig allergische reactie op het tandvlees. Nu ben ik over op pro glazuur, deze werkt niet tot nauwlijks tegen gevoelige tanden. Maar in ieder geval geen allergische reactie. Toen dacht i[lees meer...]k, laat ik een andere van sensodyne proberen Na 1 dag al gelijk minder gevoelige tanden. Na 3 dagen weer een hevige ernstige reactie. Keel lippen en vooral mn tong helemaal opgezwollen. Veel zweertjes onder mijn tong. Niet normaal veel pijn Dit was de rapid relief + whitening verschrikkelijk.

28-02-2022 | Vrouw | 23
Tandverzorging
Tandarts zei dat ik sensodyne moest gebruiken. Dus ben ik dat braaf gaan doen. Alleen jammer dat ik nou wakker wordt met opgezwollen lippen (en branderig) en een branderig gevoel in de mond.

27-02-2022 | Vrouw | 52
Gevoelige tanden
Na twee dagen gebruiken, blaren in mijn mond en een branderig gevoel, tot aan mijn keel toe. Lippen zijn ook opgezet niet normaal deze reactie

22-02-2022 | Vrouw | 52
Gevoelige tanden
Zoals veel reacties hier ben ik ook "sensodyne slachtoffer" Wat een vreselijke tandpasta, ik las het hier maar het is inderdaad alsof je zoutzuur in je mond hebt gehad. Dezelfde klachten als de meesten hier, blaren, wondjes, keelpijn, gezwollen lippen, gezwollen klieren en slikklachten. dacht eerst nog aan covid, test gedaan, maar negatief. En pas na een week het besef:[lees meer...] dat komt door de tandpasta!!!! Mensen dit is niet normaal toch, we moeten het ook allemaal melden bij Lareb, of een facebookgroep beginnen en massaal aanpakken dit bedrijf!

14-02-2022 | Vrouw | 30
Gevoelige tanden
Ik had last van gevoelige ondertanden. Hiervoor sensodyne rapid relief gekocht. Op zaterdagavond voor het eerst gebruikt en leek geweldig. De gevoeligheid was direct weg. Merkte op zondagavond opeens wat bultjes op in mijn mond. Op maandag erg last van mijn mond. Pijnlijke trekkende pijn over heel mn tandvlees gepaard met afterige bultjes. Direct gestopt met sensodyne en t[lees meer...]erug naar mijn eigen tandpasta. Ik weet niet wat voor naar spul dit is, maar gebruik het niet!!

24-01-2022 | Vrouw | 42
Gevoelige tanden
Rondom mijn menstruatie heb ik snel last van bloedend tandvlees en gevoelige tanden. Om die reden Sensodyne Rapid Relief gaan gebruiken. Binnen 2 dagen had ik wit uitgeslagen, ver terugtrekkend tandvlees, dat helemaal kapot was. Mijn tandvlees was daaromheen rood en opgezet. Tandenpoetsen was een hel. Er verschenen aften in mijn mond en onder mijn tong ontstonden wondjes. [lees meer...]Om mijn lippen heen kreeg ik kleine bultjes die leken op een beginnende koortslip. Mijn lippen zwollen op en droogden uit en scheurden in. Mijn speeksel werd taai. Ik kon niet meer eten en drinken van de pijn. Pas nu na bijna 1 tube later leg ik de link en zie ik overal deze verhalen terug. Wat een troep! Dat deze zooi verkocht mag worden!

20-12-2021 | Vrouw | 36
mondverzorging (10)
Gevoelige tanden
Na jaren Sensodyne Fluorid gebruikt hebben stapte ik na receptuurverandering over op Prodent. Bij de tandarts bleek dat de Prodent niets deed om de de gevoeligheid van mijn tandwortels tegen te gaan. Bij de tandarts Sensodyne Rapid gekregen om gevoeligheid van de tandwortels terug te brengen. Na 2 dagen begon mijn hele mond van binnen kapot te gaan en het speeksel liep zo[lees meer...] uit mijn mond doordat mijn lippen helemaal opgezwollen waren. Alleen aan de binnenkant van de boven- en onderlip telde ik al 40 aften. De tong was helemaal kapot en ik had opeens keelpijn. Terug naar de tandarts geweest die dit nog nooit eerder had meegemaakt. En dus ook niet wust waar deze klachten vandaag kwamen. Ik ben met Paradontax gaan poetsen en de klachten namen af. Nog niet wetende/realiserende dat de kwalen aan de Sensodyne Rapid lag. Twee dagen geleden was mijn tandpasta op en pakte ik weer even de Sensodyne rapid. Nu op dag twee beginnen de aften, keelpijn, kapotte tong en overmatigeslijmproductie weer te komen. Ik ben erg blij dit alles te lezen, zo herkenbaar jullie klachten. Ik heb 15 jaar met Sensodyne gepoetst maar sinds ze de receptuur veranderd hebben, heb ik niets dan mondklachten.

14-12-2021 | Vrouw | 65
Gevoelige tanden
Al heel lang last van droge mond en nu smaakverlies. Volgens mij is de samenstelling veranderd en zo ook de verpakkingen. Heb nu meerdere geprobeerd maar heb besloten om acuut met Sensodyne te stoppen.

13-11-2021 | Vrouw | 30
mondverzorging (1)
Gevoelige tanden
Het werd aangeraden door mijn tandarts. Binnen een paar dagen kreeg ik veel pijnklachten in mijn mond. Met onder mijn tong zweertjes en kloofjes. Mega pijnlijk! Kon het eerst niet linken aan de tandpasta. Op vakantie nam ik een andere tandpasta mee en de klachten verdwenen binnen 2 dagen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (587) - Anticonceptie - eenfase