mondverzorging

Gevoelige tanden (36 meningen)
Tandverzorging (11 meningen)

04-11-2010 | Vrouw
Reinigen tanden en kiezen
vorming van witte slijmslierten om de kiezen op de plek waar ik altijd begon met poetsen. Dit slijm heeft mij zeer verontrust en ik ben op zoek geweest bij tandarts, mondhygienist, endodontoloog. Niemand kon vertellen waar dat slijm vandaan kwam. Zodra ik overstapte naar andere tandpasta (sensodyne Rapid) was de slijmvorming weg.

05-10-2010 | Vrouw
Gevoelige tand
Na zuuraanval bij ortodontist om beugel te plakken bleef een tand zeuren. Sensodyne helpt, met name proglazur.

21-01-2010 | Vrouw
Gevoelige tanden
mijn ervaring met sensodyne is goed. Ik ben het gaan gebruiken omdat ik last had van gevoelige tanden. Hiermee is het een stuk beter geworden! Het enige nadeel is dat ik na het poetsen het gevoel heb dat er een soort 'beschermlaagje' in mijn mond zit. Dus ook over mijn tong en gehemelte. Verder dik tevreden!!

22-04-2009 | Vrouw
Gevoelige tanden
Super einde van dat vervelende gevoel af.

02-12-2008 | Vrouw
Gevoelige tandhalzen
Al snel na het beginnen met poetsen met Sensodyne voor gevoelige tanden, had ik veel minder pijn. Terwijl ik daarvoor af en toe het gevoel had dat m'n kiezen wel af konden breken.... Elmex hielp bij mij juist helemaal niet, maar deze wel.. Ik moet het wel blijven gebruiken, want zodra ik over ga op een 'gewone' tandpasta komt het snel weer terug.

06-10-2008 | Vrouw
Gevoelige tandhalzen
Had gevoelige tandhalzen en dat bleef zo met Sensodyne Sensitive (oid, die witte). Ging pas over toen ik over ging naar Elmex.

01-11-2020 | Vrouw | 19
Aften
Mijn dochter had jaren last van aften. Bij huisarts geweest, die bloed had laten prikken. Alles was goed. Doordat ze een verdikking had aan haar binnenlip, waar ze steeds weer op beet naar KNO arts geweest. De blaar is tot twee keer toe weggesneden. Pijnlijke ingreep .Ook haar voortanden door tandarts laten polijsten Op advies kno arts. De klachten kwamen steeds terug.[lees meer...] Totdat ik eens ging zoeken op internet en kwam op de bijwerkingen van gebruik sensodyne. Overgestapt op Zendium,daarna heeft mijn dochter nooit meer last gehad van aften. Ook mijn man en ik kregen klachten, ruwe mond en branderig door gebruik sensodyne Rapid. Dit zou toch meer bekend moeten zijn bij artsen, had mijn dochter veel ellende kunnen besparen.

13-10-2020 | Vrouw | 21
Gevoelige tanden
Op aanraden van de tandarts was ik Sensodyne Rapid Relief gaan gebruiken. In het begin begonnen de klachten mild waardoor ik de link nog niet meteen legde. Denk aan: taaie slierten speeksel tijdens het tandenpoetsen, licht gevoelig tandvlees, wittige uitslag op tong etc. Echter kreeg ik na een week last van (wat ik eerst dacht) vele aften. Dit was zeer pijnlijk en werd nie[lees meer...]t minder. De plekken werden heviger en groter en mijn tandvlees deed op alle plaatsen ondragelijk veel pijn. Onder mijn tong en de gehele binnenkant van mijn lip was volledig stuk en ontstoken. Eten en drinken was ondragelijk, zelfs praten was bijna niet mogelijk. Op het ergst was mijn onderlip tweemaal zo dik als hoe die hoort te zijn. Met deze klachten naar de tandarts gegaan en mijn vermoedens van de link tussen de klachten en de tandpasta verteld, waarna de tandarts meteen benadrukte om per direct met de tandpasta te stoppen.

19-05-2021 | Vrouw | 23
Tandverzorging
Na een week poetsen met sensodyne kreeg ik rode en pijnlijke plekken op mijn tandvlees. Langzaam verplaatste die plekken zich naar de binnenkant van mijn lippen en de onderkant van mijn tond, die ondertussen vol met blaren zitten. Toen ik las dat andere mensen hier ook last van kregen, en mijn vader die rond dezelfde tijd met dezelfde tandpasta begon te poetsen ben ik gel[lees meer...]ijk gestopt, wat een eng spul!

08-09-2020 | Vrouw | 25
mondverzorging (1)
Overgestapt naar dit merk tandpasta. Een halve tube er doorheen gepoetst. Ik kreeg klachten zoals teruggetrokken tandvlees, gevoelig tandvlees, witte vlekken onder de tong en uiteindelijk door heel mijn mond. Ik kon niet meer eten en ben uiteindelijk bij de kaakchirurg geweest. Die heeft nystatine voorgeschreven, uiteindelijk is het weggegaan. Ik vraag me af of dat komt do[lees meer...]or de medicatie of omdat ik gestopt was met deze tandpasta. Verder gegaan met mijn vertrouwde merk, maar had nog een tube sensodyne staan dus opnieuw gestart en een dag later kwamen er weer klachten. Direct alle sensodyne weggegooid. Moet dus wel hieraan liggen.

02-06-2020 | Vrouw | 28
Gevoelige tanden
Ik gebruik al enkele jaren Pro Glasur en dit gaat prima. I.v.m. gevoelige tanden ben ik, op aanraden van de tandarts, RAPID gaan gebruiken. Wat een vreselijke tandpasta! Mijn tanden zijn er veel gevoeliger door geworden sinds de eerste keer tandenpoetsen, terwijl ik net vorige week een fluoride behandeling heb gehad. Ik kan nog amper met de tandenborstel langs mijn tanden [lees meer...]gaan zonder vreselijke pijn! Echt een troep.

18-05-2021 | Man | 30
Tandverzorging
Zelfde als alle anderen hier. Op “aanraden van de tandarts” ja ja. Wat een gemeen spul. Ik heb dit tegen de gevoelige tanden gekocht en het werkte direct goed. Maar ik kreeg wat last van de keel. Lang verhaal kort na kort herhaaldelijk gebruik bleek dat de boosdoener van deze keelpijn de sensodyne tandpasta was. Naast last van de keel had ik geen speeksel aanmaak meer. Kr[lees meer...]eeg ik zelfs aften in mijn mond na dagen van geen gebruik. Fijn dat ik lees dat hier mensen zijn die hetzelfde hebben, ondanks dat ik jullie dit ook niet toewens. Hoe dit spul nog op de markt kan zijn is mij een raadsel. Gebruik het niet of stop direct met gebruik.

04-06-2019 | Vrouw | 30
mondverzorging (1)
Tandvleesontsteking
Ik had last van delen van mijn tandvlees met gevoeligheid bij kou. Het tandvlees was ook wat terug getrokken op een stukje. Een paar jaar geleden zeer positieve ervaringen gehad met Sensodyne Relief bij zulke klachten, maar nu ik deze tandpasta weer kocht (naam veranderd in Rapid Relief), kan ik niet hetzelfde concluderen. Als ik op de gevoelige plek de tandpasta smeer (wa[lees meer...]t wordt aangeraden op de verpakking en wat in het verleden hielp) krijg ik onmiddellijk zeer sterke pijnscheuten. Daarna heb ik geprobeerd niet meteen alles op die plek te smeren, maar dat hielp ook niet. Enorme pijnscheuten in m’n kaak, alsof iemand er lekker in loopt te prikken met naalden. En dat duurt dan een paar uur. Dat kan de bedoeling niet zijn. Ook krijg ik last van een pijnlijke tong. Ik weet niet wat er aan het recept is veranderd, maar Rapid Relief nooit meer voor mij. Het is nu eerder Rapid Pain...Jammer, want jaren geleden werkte het. Ik gebruik nu Zendium Sensitive, die veel milder is en in ieder geval geen pijnscheuten geeft in m’n tanden of kaak. Ik hoop dat ik snel van mijn klachten af ben.

27-08-2021 | Vrouw | 32
Gevoelige tanden
Ik schrik hier echt van. Ik tob al heel lang met keelklachten. Vorig jaar een heel naar maag onderzoek gehad (met een canule langs je keel) om de oorzaak te achterhalen. Afgelopen zomer vreselijke keel ontsteking gehad. Kan me niet heugen dat ik ooit zo ziek ben geweest, met hoge koorts, opgezette klieren en één uitgedroogde bacteriën bende in mijn mond. Ik heb dagen niet [lees meer...]gegeten omdat ik niet kon slikken. Ik ben nu gaan googelen op mijn tandpasta omdat de "milde" klachten die ik al lang dagelijks heb zoals; mondbranden, loslaten van slijmvlies (draden uit je mond), ontzettend droge mond door te weinig speeksel aanmaak, daardoor stink je weer uit je mond. Ik ben gewoon één van de velen joh. Dit hele bedrijf moet opgedoekt worden. Als ik de kosten zou moeten uitrekenen van al mijn doktersbezoeken, onderzoeken en aangeschafte troep, zoals idd nep speeksel bij de apotheek en dure mondwaters uit Amerika. Daar zou je leuk van op vakantie kunnen. Schandalig, geen woorden voor. Het is gewoon mijn tandpasta....

21-02-2021 | Vrouw | 33
Gevoelige tanden
Eerder de rapid relief gebruikt, nergens last van. Nu had had ik de whitening versie gekocht. Het begon met pijnlijke onderkant van tong, met witte vlekjes. De rand van mijn tong voelde ook ruw, na een paar dagen gebruik had ik allemaal ‘blaren’ aan de binnenkant van mijn wang, dikke gezwollen lippen, teruggetrokken zeer pijnlijk tandvlees. De huisarts schreef eerst een me[lees meer...]dicijn voor tegen spruw, vanwege de witte plekjes. Ik had zelf een vermoeden dat dit geen spruw was, dus ja 6 dagen medijnen tegen spruw te gebruiken toch mee opgehouden. Mijn mond deed zo pijn intussen dat ik de elektrische tandenborstel voor een zeer zachte handborstel wisselde en de link legde met de tandpasta. Na ongeveer een kleine week waren de klachten weg. Gisteren de proef op de som genomen en de tandpasta nog eens gebruikt: ja hoor, meteen weer geïrriteerde lippen, wangen en onderkant tong. Ik ging googlen en kwam dit tegen en eindelijk herkenning!!! 4 weken amper kunnen eten!! (Ja beetje hardleers)

18-04-2020 | Vrouw | 33
Gevoelige tanden
Ik gebruik Sensodyne al jaren op advies van de tandarts vanwege zeer gevoelige tanden en kiezen. De eerste jaren ging dit goed zonder klachten en de gevoeligheid verdween. Gebruik dit al sinds kind. De laatste maand over gestapt op Sensodyne complete protection op advies van tandarts omdat de werking op een gegeven moment kan verzwakken omdat je tanden er aan gewend zijn g[lees meer...]eraakt en de gevoeligheid weer terug kan komen. Sindsdien dus mondklachten. Ik dacht eerst een mondontsteking. Begon met droge mond en daarna steeds meer klachten. S avonds gepoetst en s ochtends met gezwollen onderlip wakker. Dat trok wel weer weg, maar ook aften en pijnlijk tandvlees, prikkende lippen en pijnlijke tong alsof hij in brand staat. Drie momenten contact met huisarts gehad. Gespoeld met Corsodyl. Klachten werden minder, maar werd na een week weer erger. Huisarts constateerde allergie. Maar voor wat? Ik ging googlen op allergie tandpasta en nu is het me wel duidelijk waar ik allergisch voor ben. Ik stap nu over op Zendium.