mondverzorging

Gevoelige tanden (48 meningen)
Tandverzorging (15 meningen)

04-11-2010 | Vrouw
Reinigen tanden en kiezen
vorming van witte slijmslierten om de kiezen op de plek waar ik altijd begon met poetsen. Dit slijm heeft mij zeer verontrust en ik ben op zoek geweest bij tandarts, mondhygienist, endodontoloog. Niemand kon vertellen waar dat slijm vandaan kwam. Zodra ik overstapte naar andere tandpasta (sensodyne Rapid) was de slijmvorming weg.

05-10-2010 | Vrouw
Gevoelige tand
Na zuuraanval bij ortodontist om beugel te plakken bleef een tand zeuren. Sensodyne helpt, met name proglazur.

21-01-2010 | Vrouw
Gevoelige tanden
mijn ervaring met sensodyne is goed. Ik ben het gaan gebruiken omdat ik last had van gevoelige tanden. Hiermee is het een stuk beter geworden! Het enige nadeel is dat ik na het poetsen het gevoel heb dat er een soort 'beschermlaagje' in mijn mond zit. Dus ook over mijn tong en gehemelte. Verder dik tevreden!!

22-04-2009 | Vrouw
Gevoelige tanden
Super einde van dat vervelende gevoel af.

02-12-2008 | Vrouw
Gevoelige tandhalzen
Al snel na het beginnen met poetsen met Sensodyne voor gevoelige tanden, had ik veel minder pijn. Terwijl ik daarvoor af en toe het gevoel had dat m'n kiezen wel af konden breken.... Elmex hielp bij mij juist helemaal niet, maar deze wel.. Ik moet het wel blijven gebruiken, want zodra ik over ga op een 'gewone' tandpasta komt het snel weer terug.

06-10-2008 | Vrouw
Gevoelige tandhalzen
Had gevoelige tandhalzen en dat bleef zo met Sensodyne Sensitive (oid, die witte). Ging pas over toen ik over ging naar Elmex.

01-11-2020 | Vrouw | 19
Aften
Mijn dochter had jaren last van aften. Bij huisarts geweest, die bloed had laten prikken. Alles was goed. Doordat ze een verdikking had aan haar binnenlip, waar ze steeds weer op beet naar KNO arts geweest. De blaar is tot twee keer toe weggesneden. Pijnlijke ingreep .Ook haar voortanden door tandarts laten polijsten Op advies kno arts. De klachten kwamen steeds terug.[lees meer...] Totdat ik eens ging zoeken op internet en kwam op de bijwerkingen van gebruik sensodyne. Overgestapt op Zendium,daarna heeft mijn dochter nooit meer last gehad van aften. Ook mijn man en ik kregen klachten, ruwe mond en branderig door gebruik sensodyne Rapid. Dit zou toch meer bekend moeten zijn bij artsen, had mijn dochter veel ellende kunnen besparen.

30-03-2022 | Vrouw | 20
Gevoelige tanden
Op advies van de tandarts dit product gaan gebruiken, na enkele dagen heel erg last van mijn tandvlees. Denkend dat het ergens anders door kwam, gewoon doorgegaan met gebruik. Tot niet meer eten kunnen toe naar de dokter gegaan en medicijnen gekregen. Absoluut een vreselijke reactie op deze tandpasta.

13-10-2020 | Vrouw | 21
Gevoelige tanden
Op aanraden van de tandarts was ik Sensodyne Rapid Relief gaan gebruiken. In het begin begonnen de klachten mild waardoor ik de link nog niet meteen legde. Denk aan: taaie slierten speeksel tijdens het tandenpoetsen, licht gevoelig tandvlees, wittige uitslag op tong etc. Echter kreeg ik na een week last van (wat ik eerst dacht) vele aften. Dit was zeer pijnlijk en werd nie[lees meer...]t minder. De plekken werden heviger en groter en mijn tandvlees deed op alle plaatsen ondragelijk veel pijn. Onder mijn tong en de gehele binnenkant van mijn lip was volledig stuk en ontstoken. Eten en drinken was ondragelijk, zelfs praten was bijna niet mogelijk. Op het ergst was mijn onderlip tweemaal zo dik als hoe die hoort te zijn. Met deze klachten naar de tandarts gegaan en mijn vermoedens van de link tussen de klachten en de tandpasta verteld, waarna de tandarts meteen benadrukte om per direct met de tandpasta te stoppen.

28-02-2022 | Vrouw | 23
Tandverzorging
Tandarts zei dat ik sensodyne moest gebruiken. Dus ben ik dat braaf gaan doen. Alleen jammer dat ik nou wakker wordt met opgezwollen lippen (en branderig) en een branderig gevoel in de mond.

19-05-2021 | Vrouw | 23
Tandverzorging
Na een week poetsen met sensodyne kreeg ik rode en pijnlijke plekken op mijn tandvlees. Langzaam verplaatste die plekken zich naar de binnenkant van mijn lippen en de onderkant van mijn tond, die ondertussen vol met blaren zitten. Toen ik las dat andere mensen hier ook last van kregen, en mijn vader die rond dezelfde tijd met dezelfde tandpasta begon te poetsen ben ik gel[lees meer...]ijk gestopt, wat een eng spul!

05-03-2022 | Vrouw | 25
Gevoelige tanden
Ik ben sensodyne gaan gebruiken omdat ik gevoelige tanden had. Eerst sensodyne met die rode en blauwe tandicoon, hierbij had ik na 1 dag al geen gevoelige tanden meer. Na 3 dagen ernstig allergische reactie op het tandvlees. Nu ben ik over op pro glazuur, deze werkt niet tot nauwlijks tegen gevoelige tanden. Maar in ieder geval geen allergische reactie. Toen dacht i[lees meer...]k, laat ik een andere van sensodyne proberen Na 1 dag al gelijk minder gevoelige tanden. Na 3 dagen weer een hevige ernstige reactie. Keel lippen en vooral mn tong helemaal opgezwollen. Veel zweertjes onder mijn tong. Niet normaal veel pijn Dit was de rapid relief + whitening verschrikkelijk.

08-09-2020 | Vrouw | 25
mondverzorging (1)
Overgestapt naar dit merk tandpasta. Een halve tube er doorheen gepoetst. Ik kreeg klachten zoals teruggetrokken tandvlees, gevoelig tandvlees, witte vlekken onder de tong en uiteindelijk door heel mijn mond. Ik kon niet meer eten en ben uiteindelijk bij de kaakchirurg geweest. Die heeft nystatine voorgeschreven, uiteindelijk is het weggegaan. Ik vraag me af of dat komt do[lees meer...]or de medicatie of omdat ik gestopt was met deze tandpasta. Verder gegaan met mijn vertrouwde merk, maar had nog een tube sensodyne staan dus opnieuw gestart en een dag later kwamen er weer klachten. Direct alle sensodyne weggegooid. Moet dus wel hieraan liggen.

02-06-2020 | Vrouw | 28
Gevoelige tanden
Ik gebruik al enkele jaren Pro Glasur en dit gaat prima. I.v.m. gevoelige tanden ben ik, op aanraden van de tandarts, RAPID gaan gebruiken. Wat een vreselijke tandpasta! Mijn tanden zijn er veel gevoeliger door geworden sinds de eerste keer tandenpoetsen, terwijl ik net vorige week een fluoride behandeling heb gehad. Ik kan nog amper met de tandenborstel langs mijn tanden [lees meer...]gaan zonder vreselijke pijn! Echt een troep.

14-02-2022 | Vrouw | 30
Gevoelige tanden
Ik had last van gevoelige ondertanden. Hiervoor sensodyne rapid relief gekocht. Op zaterdagavond voor het eerst gebruikt en leek geweldig. De gevoeligheid was direct weg. Merkte op zondagavond opeens wat bultjes op in mijn mond. Op maandag erg last van mijn mond. Pijnlijke trekkende pijn over heel mn tandvlees gepaard met afterige bultjes. Direct gestopt met sensodyne en t[lees meer...]erug naar mijn eigen tandpasta. Ik weet niet wat voor naar spul dit is, maar gebruik het niet!!

13-11-2021 | Vrouw | 30
mondverzorging (1)
Gevoelige tanden
Het werd aangeraden door mijn tandarts. Binnen een paar dagen kreeg ik veel pijnklachten in mijn mond. Met onder mijn tong zweertjes en kloofjes. Mega pijnlijk! Kon het eerst niet linken aan de tandpasta. Op vakantie nam ik een andere tandpasta mee en de klachten verdwenen binnen 2 dagen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (587) - Anticonceptie - eenfase