Ervaringen met Sensodyne Tandpasta

mondverzorging

ontstoken tong blaren Gezwollen tandvlees verandering in smaak pijn in de mond aften in de mond bruin slijm in de keel tintelingen en prikkeling in de keel allergische reactie

Gevoelige tanden (71 meningen)
Tandverzorging (24 meningen)

10-07-2021 | Man | 83
Gevoelige tanden
Na de eerste avond poetsen mijn onderlip rood, dik en gebarsten. De dagen erna kwamen er meer plekken bij. Blij deze reacties te lezen. Ik heb het eerder gehad met een bepaalde tandpasta. Heb vanavond direct mijn oude tandpasta weer gepakt en deze ook goed uitgespoeld na het poetsen. Advies tandarts was namelijk niet spoelen na het poetsen. Hopen dat het snel geneest[lees meer...].

25-07-2023 | Man | 73

10-06-2021 | Vrouw | 68
mondverzorging (2)
Tandverzorging
De tandarts schreef een recept uit voor sensodine. Had ik nu maar nooit met deze tandpasta gepoetst. Dit product moet onmiddellijk uit de handel worden genomen.

10-08-2023 | Vrouw | 67
Gevoelige tanden
Gebruik al meer dan 30 jaar Sensodyne en kreeg eind vorig jaar kapotte mond. Verdacht gelijk de tandpasta en ben overgegaan op Oral-B calm... Toen deze op was toch weer de Sensodyne gepakt die er nog lag. En na een paar dagen weer kapotte droge mond! Het betreft de Sensodyne extra fresh. Die heb ik toch echt al vaker gekocht!

05-03-2022 | Man | 65
Tandverzorging
Onderzoek over tandpasta o.a. Sensodyne Rapid Relief dat tin(stannous) bevat: www.researchgate.net/publication/340140799 _Cheilitis_caused_by_contact _allergy_to_toothpaste _containing_stannous_tin_-_two_cases

14-12-2021 | Vrouw | 65
Gevoelige tanden
Al heel lang last van droge mond en nu smaakverlies. Volgens mij is de samenstelling veranderd en zo ook de verpakkingen. Heb nu meerdere geprobeerd maar heb besloten om acuut met Sensodyne te stoppen.

25-04-2021 | Man | 65
Droge mond
Dank zij deze site werd mij vermoeden bevestigd dat de oorzaak van een aantal mondklachten, terug te brengen was naar het gebruik van de tandpasta van Sensodyne (Relief). Deze tandpasta werd een ongeveer een jaar terug aangeraden door mijn tandarts en bleek effectief te zijn bij terugtrekkend tandvlees. Echter, na gebruik van een negental maanden had ik de indruk dat mijn [lees meer...]adem niet fris rook en dat bij het drinken van een goed glas wijn, er een prikkelend gevoel op de tong aanwezig was. Frequenter poetsen van de tanden gaf geen soelaas wel in tegendeel. Aan de binnenkant van de lippen ontstond een soort lichte ontsteking en de prikkelingen werden intenser. Op dat ogenblik ben ik op zoek gegaan naar mogelijke oorzaken en bleek dat ik niet de enige was die deze symptomen had bij het gebruik van deze tandpasta. Na het stoppen van het gebruik van de Sensodyne tandpasta en overgeschakeld te zijn op een andere tandpasta , zijn alle klachten na 2 weken verdwenen. Hopelijk brengt mijn verhaal bij andere mensen ook wat "Relief" en is het nuttig voor diegene die geconfronteerd worden met dergelijk symptomen.

30-03-2022 | Vrouw | 64
Tandverzorging
Na een paar dagen Sensodyne gebruikt te hebben omdat mijn tandvlees wat gevoelig was, de hele mond en de keelholte vol met blaren. Opgezwollen lippen en veel pijn. Kan niet eten. Dacht eerst dat het door de booster kwam, maar nu ik dit lees, wordt het mij wel duidelijk. Nooit meer Sensodyne voor mij!

19-03-2018 | Man | 64
Kiespijn
na een paar weken gebruik lijkt de Rapid relief de pittige pijn bij kou en warmte van 1 kies te verminderen

09-01-2023 | Vrouw | 62
Gevoelige tanden
Ik had last van gevoelige tanden dus kocht ik een tube sensodyne bij de apotheek. Was in de aanbieding dus dat viel mee want het is een dure tandpasta. Nu loop ik sinds het gebruik ervan al rond met pijnlijke branderige rode plekken aan de binnenkant van mijn mond en een paar dagen geleden werd ik wakker met enorme zwellippen alsof ik teveel fillers had laten zetten! Om de[lees meer...] klachten te verminderen heb ik gespoeld met gemberthee, hielp niet veel, gezocht naar deze klachten en corsodyl gekocht, maar dat werkte ook eigenlijk niet. Ging nog meer prikken eigenlijk. Toen zei mijn dochter, is het misschien de tandpasta en ik dacht nee...sensodyne, dat is juist voor gevoelige tanden. Toch maar gepoetst met een andere tandpasta en toen weer terug naar deze helpasta en jahoor, de klachten kwamen weer in volle hevigheid terug! Nu lees ik dit allemaal hier, zoveel mensen met dezelfde klachten, hoe is het mogelijk dat dit gewoon verkocht mag worden! En ik heb dit nog eens gehad met een ander merk, maar welk merk dat weet ik niet meer. Dat was wel minder hevig weet ik nog.

24-12-2022 | Vrouw | 62
Gevoelige tanden
Na 2 dagen gebruik kreeg ik langzamerhand allerlei heftige klachten. Opgezwollen slijmvlies, aften, pijnlijke lippen en mond. Moeite om te eten. De tandarts snapte niet wat het was, zei dat als het over 2 weken niet over was, dat ik dan naar de kaakchirurg zou moeten. De klachten werden echter steeds erger, tot ik opeens de ingeving kreeg te stoppen met sensodine. Daarna w[lees meer...]erd het per dag beter, na 3 dagen geen klachten meer en kon ik weer normaal eten. Ongelofelijk dat dit gezien de hoeveelheid klachten in de schappen mag blijven. Sensodine zelf reageert echter nergens op.

14-11-2021 | Man | 62
Gevoelige tanden
Ik had zeker 8 jaar Sensodyne gebruikt. tot dat ik veel slijmvorming in de mond kreeg. als ik voor het slapen mijn tanden poetste, dan liep daarna, wanneer ik in bed lag, soms het slijm uit de mond. Ik was steeds bezig met het weg slikken van het slijm. Ook ik heb de klanten service van Sensodyne hier over benadert. Ook bij mij gaf Sensodyne aan dat ze dit probleem niet [lees meer...]herkenden. Sindsdien gebruik ik een ander merk en heb geen problemen meer. Tenzij ik andere merken probeer waar whitening in zit.

30-05-2017 | Vrouw | 62
Gevoelige tanden
Deze tandpasta is allereerst behoorlijk aan de prijs. Bij mij zijn de pijnklachten enkel toegenomen, werd 's nachts zelfs wakker van pijnscheuten in mijn kiezen [alsof er met naalden in gestoken werd]. Zodra ik de tandpasta van Lidl, voor gevoelige tanden, ben gaan gebruiken waren de pijnscheuten onmiddellijk voorbij. N.b. een zeer voordelige tandpasta.

21-01-2014 | Man | 62
Gevoelige tanden
Mijn gebit is erg gevoelig. Dus heb ik Sensodyne gekocht. Helaas werden de problemen toen pas echt vervelend. Als er tandpasta aan mijn tanden of kiezen kwam was dat erg pijnlijk. Het middel was erger dan de kwaal. In overleg met mijn tandarts gebruik ik nu Elmex. En het probleem is gelukkig over.

15-04-2024 | Vrouw | 61
Gevoelige tanden

tintelingen en prikkeling in de keel allergische reactie

De ene Sensodyne is de andere niet. Heb vele verschillende soorten Sensodyne gebruikt ivm gevoelige tanden, waarvoor het top is. Nooit problemen. Nu ivm aanbieding Sensodyne Complete protection Whitening gekocht. Meteen bij de eerste poetsbeurt een vreemd gevoel in mijn mond (slijmvliezen). Bij de tweede poetsbeurt weer. Voelt allergisch en als ik hier de commentaren lees[lees meer...], zou het me niet verbazen als ik bij doorgaan met gebruik ook blaarachtige klachten krijg. Snel terug naar Sensodyne Mineral Boost. Daarbij had ik geen centje pijn.

24-12-2022 | Vrouw | 61
Gevoelige tanden
Ik gebruik al jaren sensodyne tandpasta voor gevoelige tanden en dat werkt perfect. Maar in eens kreeg ik een droge mond en veel slijmvorming, Dit verdween met het poetsen van een andere tandpasta. Maar voor de gevoeligheid greep ik toch weer terug naar sensodyne Ik heb al een jaar witte plekken in de binnenkant mondhoeken zo raar en al 2 jaar een dikke onderlip ook [lees meer...]is deze erg droog met velletjes. Alleen 14 dagen terug werd de zwelling erger en rood er om heen en het leek wel of mijn lippen in brand stonden. Tot ik ben gaan googlen op sensodyne en kwam deze verhalen tegen, Ben gelijk gestopt met sensodyne met de dag werd het rustiger de branderigheid is verdwenen lip is niet meer opgezet. En mond is niet meer droog. Ik gebruik nu wel een andere tandpasta en blijf van de sensodyne af !