mondverzorging

Gevoelige tanden (55 meningen)
Tandverzorging (19 meningen)

26-08-2022 | Vrouw | 58
Gevoelige tanden
Gebruik een aantal jaren rapid reliëf op advies van m'n tandarts tegen gevoelige tanden. Bij gebruik werkt het direct. De laatste paar maanden heb ik vaak last van van wondjes in mn mond, in de wangen, op de tong. Jeukend gehemelte dat komt en gaat, ik dacht dat ik hooikoorts of een allergie ineens zou hebben. Ook s nachts hierdoor niet kunnen slapen, gaan googelen en d[lees meer...]enk nu ook dat de sensodyne hier de oorzaak van is, wat me doet besluiten om hiermee te stoppen en over te stappen op andere tandpasta, in de hoop dat mn mond weer snel geneest en m'n gehemelte niet meer jeukt.

05-07-2022 | Vrouw | 58
Gevoelige tanden
Al jaren Sensodyne complete gebruikt, bij switch naar Repair en Protect versie pijnlijke tong, mond en geïrriteerde keel! Na stoppen met deze tandpasta en weer de complete te zijn gaan gebruiken, klachten na enkele dagen verdwenen! Wel tevreden over de werking bij gevoelige tanden.

23-06-2021 | Vrouw | 58
mondverzorging (75)
Tandverzorging
Sensodyne Rapid Relief: Bij gebruik ontstaat warmte sensatie en slijmvorming in de mond, na enige dagen ontstaat ontsteking en blaar- of zweer vorming van mond slijmvlies met een wit beslag. Nadat ik gestopt ben met deze tandpasta duurt het enkele dagen voor deze klachten verdwijnen. Reactie van Sensodyne (GSK Consumer Healthcare) is teleurstellend. “U gaf aan graag te wil[lees meer...]len weten voor welke stof u allergisch kan zijn. Helaas kunnen wij niet constateren door welk ingrediënt iemand een reactie krijgt; ieder lichaam reageert anders. In uw email laat u ons weten dat u graag een vergoeding ontvangt, omdat u aangeeft een mogelijke allergische reactie te hebben gehad. Het is GSK-beleid dat wij geen vergoeding aanbieden in het geval van een mogelijke bijwerking aangezien onverwachte gebeurtenissen zich af en toe kunnen voordoen.”

23-04-2021 | Man | 56
Gevoelige tanden
Al jaren gebruik ik Sensodyne, maar sinds een dag maand ongeveer hele stroeve binnenkant van mijn mond, dacht dat het van Sulcrafaat kwam omdat ik dat toen ben gaan gebruiken. Dit was echter tijdelijk sinds een week gebruik ik het niet meer, sinds zondag heb ik opeens bijna geen smaak meer, alles smaakt als karton. Vanavond na het eten tandenpoetsen, en meteen weer vererge[lees meer...]rde klachten. Opeens dacht ik aan de tandpasta en ging ik Google en kwam deze pagina tegen. Ik ben niet met een nieuwe tube gaan gebruiken, sterker nog de tube is bijna leeg. Heel bijzonder. Ik denk wel dat het geactiveerd is door de sulcrafaat. Ga morgen met een nieuwe tube beginnen.

07-02-2020 | Vrouw | 56
Gevoelige tanden
Sinds deze week gebruik van Sensodyne Whitening. Ernstige vorm van zwelling in onderlip, mondbodem, tong en wangzakken! Ook het tandvlees is aangedaan. Dit middel zou verboden moeten worden!!! In welk land leven we nu eigenlijk, te zor voor woorden, geziien de eerdere reacties.

07-05-2021 | Vrouw | 55
mondverzorging (1)
Gevoelige tanden
Ik lees alle ervaringen en schrik er van. Ik heb ook sensodyne rapid gebruikt pijn met koude en warmte is er niet meer maar nog wel de andere verschijnselen. Nooit ergens allergie voor gehad ik gebruik dit nooit meer. Hoop dat dit allemaal snel wegtrekt.

01-04-2021 | Vrouw | 55
Gevoelige tanden
Wat een herkenning hier... Ook ik gebruik nu een week of 4 Sensodyne voor gevoelige tanden. Omdat mijn mond de laatste weken steeds raarder begint te voelen ben ik gaan Googlen. Overgang dacht ik. Tot ik op deze site stuitte. Ik stop meteen met deze tandpasta en die komt er bij mij niet meer in!!!!!

07-03-2021 | Vrouw | 55
mondverzorging
Ik weet niet wat ik lees hier, wat een herkenning. Alle klachten die ik ook ervaar. Ik poets met Sensodyne Rapid Relief Whitening. Ik de heb de hele nacht niet geslapen door mijn zere mond en vanmorgen weer gaan google wat ik toch heb. Vanmorgen zat mijn hele mond weer vol met slierten mondslijmvlies. Gelukkig hierop gegoogled en kwam ik dit tegen over Sensodyne. Ontzett[lees meer...]end blij om dit te lezen. Heb nu aan 2 kanten oorpijn, raar gevoel in mijn hoofd, tranende branderige ogen of ik ontstoken ogen heb, aften, rood en droog tandvlees, slierten mondslijmvlies, dikke droge lippen, bizar gewoon.

30-01-2020 | Vrouw | 55
mondverzorging
Ook ik heb een gevoelige mond en dikke lippen en dikke wangen van Sensodyne gevoeligheid en tandvlees!soort aften gevoel in mijn mond! Ga er direct mee stoppen!

27-09-2016 | Man | 55
Gevoelige tanden
Sinds ik ben overstapt van Elmex sensitive en Elmex sensitive professional naar Sensodyne REPAIR AND PROTECT gaat het met mijn gebit weer geweldig. Nergens meer last van.

11-05-2022 | Vrouw | 54
mondverzorging (2)
Tandverzorging
Ongelofelijk , ik kom er na 2 maanden nu achter waar ik al deze klachten die hier staan beschreven van heb..het kwartje viel uiteindelijk dat ik er tegenop zag mn tanden te poetsen omdat ik zo'n pijnlijke mond had dat zelfs poetsen een ramp was, ik had nog een tandpasta liggen van de tuinen, zo'n natuurlijke variant zonder fluoride en ik had meteen zoiets van dit voelt héé[lees meer...]l anders dan mijn sensodyne die ik overigens al jaren gebruik?? Maar er zijn nu veel meer verschillende soorten te koop met andere verpakkingen en denk dat de samenstelling is veranderd. Ik dacht ik ga eens Googlen op klachten bij sensodyne en voila ik lees hier exact dezelfde klachten als ik heb. Echt verschrikkelijk deze tandpasta, mn tong brandt, binnenkant lippen lijkt wel rauw, smaak is veranderd alsof ik met iets chemisch heb gespoeld! Mn gehemelte doet pijn, wangen, keel..ik wilde net de huisarts bellen tot ik op deze ingeving kwam gelukkig. Meteen mee gestopt! Toch niet normaal dat dit door je tandpasta komt!!

18-01-2019 | Vrouw | 53
mondverzorging
Omdat ik enkele gevoelige kiezen had had de tandarts aangeraden sensodyne te gebruiken ipv mijn normale paradontax. Vandaag pas achtergekomen dat de reactie van mijn lippen aan mijn tandpasta lag, wat een ellende. Afgelopen week de mogelijkheden iedere keer afgestreept; noten, rozijnen etc. Maar nadat ik zojuist mijn tanden had gepoets zetten de lippen en tong weer in al[lees meer...]le hevigheid op.

27-02-2022 | Vrouw | 52
Gevoelige tanden
Na twee dagen gebruiken, blaren in mijn mond en een branderig gevoel, tot aan mijn keel toe. Lippen zijn ook opgezet niet normaal deze reactie

22-02-2022 | Vrouw | 52
Gevoelige tanden
Zoals veel reacties hier ben ik ook "sensodyne slachtoffer" Wat een vreselijke tandpasta, ik las het hier maar het is inderdaad alsof je zoutzuur in je mond hebt gehad. Dezelfde klachten als de meesten hier, blaren, wondjes, keelpijn, gezwollen lippen, gezwollen klieren en slikklachten. dacht eerst nog aan covid, test gedaan, maar negatief. En pas na een week het besef:[lees meer...] dat komt door de tandpasta!!!! Mensen dit is niet normaal toch, we moeten het ook allemaal melden bij Lareb, of een facebookgroep beginnen en massaal aanpakken dit bedrijf!

04-11-2021 | Vrouw | 52
Gevoelige tanden
Oh mensen wat ben ik blij dit te lezen. Tranen over mijn wangen van de pijn, en dacht zou ik allergisch reageren op mijn nieuwe tanpasta (rapid relief sensodyne) ik gebruik hem pas drie dagen, en nu ? Het lijkt alsof ik zoutzuur heb gegeten. Zoveel pijn.. dikke lippen, blaren, wondjes. Het is echt vreselijk. Durf niet te eten alleen koud te drinken. Alles is gezwollen en s[lees meer...]likken doet pijn. Eigenlijk zouden we met zijn allen samen iets moeten ondernemen dit is toch vreselijk?!!!

11-04-2021 | Vrouw | 52
Tandverzorging
Wat fijn te lezen dat ik niet de enige ben. Ik ben een paar weken geleden overgestapt op Sensodyne op aanraden van mijn tandarts. In het begin leek het de hele dag alsof ik spinazie had gegeten: stroef gevoel in mijn mond. Dat werd steeds erger. Tot heel droge mond, dikke tintelende lippen en pijnlijke plekken in mijn mond en keel. Spoelen met corsodyl gaf iets verlich[lees meer...]ting. Nu weet ook ik zeker dat het van de tandpasta komt. Sensodyne ga ik niet meer gebruiken. Bedankt voor het delen van jullie ervaringen.

Thyrax Duotab (869) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (593) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (554) - Antibiotica - penicillines breedspectrum