mondverzorging

Gevoelige tanden (41 meningen)
Tandverzorging (11 meningen)

19-12-2017 | Man | 48
Gevoelige tanden
Ik heb een wortelkanaal behandeling die nog niet afgemaakt is. Mijn kiezen zijn erg gevoelig. Sinds 6 maanden gebruik ik Rapid Relief. Geweldige tandpasta, deze kan je ook gebruiken bij plotselinge gevoeligheid. Je smeert dan de tandpasta op de gevoelige plek en de pijn neemt af. Net 6 tubes (1+1 gratis) aangeschaft. Ik blijf deze tandpasta zeker gebruiken. Bevalt super.

08-10-2017 | Vrouw | 48
Gevoelige tanden
Vanaf het moment dat Rapid Relief op de markt is gebracht, heb ik last van mijn mond. De binnenkant is beschadigd, het lijkt alsof ik sneetjes heb en mij tongspier is in de ochtend opgezwollen. Ik kan dan moeilijk slikken. Ik gebruikte jarenlang Sensodyne Rapid op advies van mijn tandarts en had er echt baat bij. Nu de formule is veranderd ben ik maar overgegaan op Elmex. [lees meer...]Mijn klachten verdwenen na een aantal dagen. Ik hoop dat er wat gedaan wordt met al deze klachten en dat de formule wordt aangepast.

18-12-2020 | Vrouw | 47
Gevoelige tanden
Sinds 2 weken gebruik ik Sensodyne gevoelige tanden. Ik loop nu al een week met een dikke onderlip en allemaal ontstekingen, witte plekken aan de binnenkant van mijn onderlip. Ik heb al geprobeerd met spoelingen om het te verminderen. Zowel met mondspoeling als spoelingen met water en zout. Maar het wordt alleen maar erger. Net mijn tanden weer gepoetst met Sensodyne en to[lees meer...]en ging er bij mij een belletje rinkelen. Meteen opgezocht of meer mensen hier last van hebben en zag meteen allemaal herkenbare verhalen. Ik heb nooit mondproblemen gehad dus weet bijna zeker dat de tandpasta het probleem is. Ik stop er direct mee! Dank jullie voor het delen van jullie ervaring!

22-09-2017 | Vrouw | 47
mondverzorging (250)
Vreselijke blaren dikke lippen en opgezette tong gekregen door Sensodyne Rapid Reliëf..gebruik al jaren naar volle tevredenheid Sensodyne Rapid

21-07-2021 | Vrouw | 46
Gevoelige tanden
Heel herkenbaar!!! Ik gebruik al jaren sensodyne, maar blijkbaar nu een andere meegenomen, doe ik eigenlijk wel vaker. Maar dikke lippen, als ik lachte leek het net alsof er verdoving in zat..van binnen heel pijnlijk, zere tong met blaartjes, vaak keelpijn… daardoor al vaak Corona test gedaan, pfffff, nu gestopt en gisteren maar met water tanden gepoetst.. voelt nu veel be[lees meer...]ter.

27-09-2017 | Vrouw | 46
mondverzorging (50mg/ml)
Gevoelige tanden
Wat een troep. dit verergerde niet alleen bij mij de klachten, maar ook bij mn zoon en dochter.

20-08-2017 | Vrouw | 42
Gevoelige tanden
Na de vernieuwing van Sensodyne Rapid naar Rapid Relief begon bij mij de ellende. Niet alleen deed het zeer aan de tanden tijdens het poetsen, ik kreeg ook na gebruik hele dikke lippen, wangen en tong, met allemaal blaren in en rond om mijn mond.

25-05-2021 | Man | 41
Gevoelige tanden
Na 4 jaar geen raad weten wat ik heb, is vandaag wellicht het lampje gaan branden...de sensodyne rapid relief. Een jaar of 4 geleden ben ik begonnen met deze tandpasta op aanraden van de tandarts. De jaren daarna gediagnosticeerd met 'mondbranden'. Huisarts, KNO arts, tandarts..niemand kon mijn klachten verklaren. Brandende tong, soms met witte blaasjes. Dikke lippen, w[lees meer...]arme lippen, witte blaasjes. Tintelende mond. En ik maar poetsen en poetsen, soms wel 5x per dag omdat ik mijn mond schoon wilde houden.. mijn hemel, ligt het dan aan de tandpasta?! Direct gestopt!! Blij dit te lezen, klachten zijn heel herkenbaar.

26-07-2020 | Vrouw | 41
Gevoelige tanden
Aangeraden door tandarts doordat mijn tandvlees zich terugtrekt en daardoor gevoeligere tanden heb. Een tijd lang geen idee gehad dat de reactie door de rapid relieve kwam, dacht dat het door eten of bepaalde kruiden kwam. Pas voor de 3de keer opnieuw begonnen met de tandpasta omdat ik sinds kort het idee had dat het misschien door de tandpasta zou kunnen komen en om het z[lees meer...]eker te weten moest ik het toch nog een keer proberen. En inderdaad de klachten begonnen weer en na het lezen van deze reviews weet ik het zeker, deze tandpasta gebruik ik nooit meer.

12-06-2020 | Vrouw | 41
Gevoelige tanden
Na een redelijke lange periode (anderhalve tube) sendodyne gebruikt te hebben zwollen mijn lippen opeens op en liet het vel helemaal los. Gevolg: hele rode strakke lippen met een pijnlijk en branderig gevoel. Een droog gevoel in mij mond en er kwam een pijnlijke blaar onder op mijn tong. Poetsen met tandpasta was te pijnlijk dus tijdelijk mee gestopt.Klachten namen toen [lees meer...]na een week af. Ik wist niet dat de tandpasta de oorzaak was dus ben weer gaan poetsen met sendodyne tandpasta en na 2 dagen opnieuw dezelfde heftige lichamelijke reactie.

15-07-2021 | Man | 40
Gevoelige tanden
Sinds een week of 3 gebruik ik Sensodyne Complete Protection. Dit vanwege gevoelige tanden en tandvlees. Het leek nl. een prima alles-in-1 product. Braaf 2x per dag poetsen en niet spoelen (advies). Sinds een week zeer pijnlijke mond, tong, lippen en tandvlees. Aften op de onderlip en onderkant tong incl. Verdikking. Tong voelt net als schuurpapier, smaak verminderd. Lippe[lees meer...]n voelen branderig, net of ze kapot zijn en je er zout op doet. Tandvlees doet pijn - steken/branden - en voelt zeer strak aan. Delen die nooit bloedden, zijn gaan bloeden. Gevoeligheid voor kou is nagenoeg weg, maar mijn tanden “prikken” en “trekken”. Ik herken een heleboel van de klachten hier! Ik ga weer over op mijn oude tandpasta. Weg met die Sensodyne TROEP!

16-05-2021 | Vrouw | 40
Gevoelige tanden
Ik ben zo blij dat ik niet de enige ben, want ik wist niet wat er aan de hand is met mijn mond. Sinds 2 weken poets ik met Sensodyne Rapid Relief, op advies van mijn tandarts ivm blootliggende tandhals. De tandpasta werkte snel en ik merkte echt minder gevoeligheid. Maar sinds een paar dagen doet het poetsen pijn en heb ik allemaal wondjes in mijn mond en m’n lippen en ton[lees meer...]g voelen gek en zijn opgezwollen. Dus geen Sensodyne meer voor mij. Hopen dat ik ander alternatief vind voor mijn gevoelige tanden.

20-05-2019 | Man | 39
mondverzorging
Vreselijk. Na 2 dagen gebruikt te hebben heel mond mond vol blaartjes en op mijn tong. Graag heel snel uut de handel halen deze tandpasta.

26-10-2017 | Vrouw | 37
Gevoelige tanden
Ik gebruikte altijd sensodyne extra fresh naar tevredenheid. Toen de rapid relief van sensodyne op de markt kwam wilde ik die ook wel proberen. Het duurde even voor ik in de gaten kreeg dat de grote blaren en het opgezette weefsel in mijn mond verband hield met de tandpasta. Eenmaal gestopt met de Rapid Relief van Sensodyne verdwenen de klachten gelukkig weer. Heb er beh[lees meer...]oorlijk last van gehad en lees nu op deze site dat ik niet de enige ben. Helaas heeft de producent geen mailadres of telefoonnummer, waardoor je in de pen moet om de klacht door te kunnen geven. Vertrouwen in het merk is bij mij wel flink afgenomen en ben nu andere (tevens goedkopere!) producten aan het proberen.

20-12-2021 | Vrouw | 36
mondverzorging (10)
Gevoelige tanden
Na jaren Sensodyne Fluorid gebruikt hebben stapte ik na receptuurverandering over op Prodent. Bij de tandarts bleek dat de Prodent niets deed om de de gevoeligheid van mijn tandwortels tegen te gaan. Bij de tandarts Sensodyne Rapid gekregen om gevoeligheid van de tandwortels terug te brengen. Na 2 dagen begon mijn hele mond van binnen kapot te gaan en het speeksel liep zo[lees meer...] uit mijn mond doordat mijn lippen helemaal opgezwollen waren. Alleen aan de binnenkant van de boven- en onderlip telde ik al 40 aften. De tong was helemaal kapot en ik had opeens keelpijn. Terug naar de tandarts geweest die dit nog nooit eerder had meegemaakt. En dus ook niet wust waar deze klachten vandaag kwamen. Ik ben met Paradontax gaan poetsen en de klachten namen af. Nog niet wetende/realiserende dat de kwalen aan de Sensodyne Rapid lag. Twee dagen geleden was mijn tandpasta op en pakte ik weer even de Sensodyne rapid. Nu op dag twee beginnen de aften, keelpijn, kapotte tong en overmatigeslijmproductie weer te komen. Ik ben erg blij dit alles te lezen, zo herkenbaar jullie klachten. Ik heb 15 jaar met Sensodyne gepoetst maar sinds ze de receptuur veranderd hebben, heb ik niets dan mondklachten.

15-05-2021 | Vrouw | 36
mondverzorging (50)
Gevoelige tanden
Helaas zocht ik ook op bijwerkingen van deze tandpasta. Ik heb de variant gevoeligheid. Wat wat mij betreft meer ellende veroorzaakt. Begon met droge mond en de hele dag door weinig speeksel door de tandpasta. Gebeurde vrijwel meteen. Ook vieze slijmdraden vanuit mn keel tijdens tandenpoetsen. Na een paar weken heb ik zelfs na 3 dagen niet poetsen met deze nog weinig speek[lees meer...]sel aanmaak en lichte tintelingen in mn mond. Zelfs mn vullingen zijn losgelaten en het gekke is, hoe hard ik ook met een rager door mn tanden heen ga, het gaat niet bloeden. Vind dat heel gek. Aangezien ik bewust ook een week niet met ragers aan de slag ben geweest. Wat een zooi die tandpasta. Beter bii gevoelig tandvlees co q10 slikken en zelf weer mn tandpasta maken met kokosolie en baking soda. Kocht sensodyne uit gemakzucht Vriend heeft zelfde droge mond en weinig speeksel na gebruik als hij hier heeft geslapen

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (532) - Antibiotica - penicillines breedspectrum