mondverzorging

Gevoelige tanden (52 meningen)
Tandverzorging (19 meningen)

24-06-2022 | Vrouw | 41
mondverzorging (1)
Tandverzorging
Ik gebrui het al jaren en ineens sinds een tijdje rare mondklachten, met vlagen zelf praten onmogelijk is of je er wakker van wordt zo’n droge mond snachts en irritatie (ben normaal excellente slaper ). Nu heb ik dusdanige problemen en ook al van alles zelf geprobeerd en met artsenbezoek (zelfs totaan antibiotica kuren ). Ben nu wanhopig maar wat gaan googelen (nu met a[lees meer...]ntibiotica voor heel ander neit gerelateerd problemo ) nu als bijwerking oa nog meer tong en mond problemen heb (soms bijna onwerkbaar of ondraaglijk heel bizar). Maar kan noet eea goed deduceren Ivm meer probelmen en medicatie. Mara heb al langere tijd met tandenpoetsen alsof je prikkend in de brand staan ineens en was vroeger nooit . En dat was het eerste opvallende al lange tijd maar dcaht zal wel aan mij liggen of andere oorzaak hebben. Maar nu na langer zoektocht en eea uitproberen en elimineren. En de verhalen andere vee mensen : Ik ben er nu wel echt van overtuig Sensodyne de oorzaak is . Was even zoektocht. en vindt allerlei verhalen tgv Sensodyne . En ook div verhalen zou zijn ontstaan na verandering van hun receptuur. Ik zit nu hier alles te lezen en ben verdietig en geshockeerd, zo veel ellende van Sensodyne wou mij en iedereen bespaard was. En moet verboden worden. Schokkend dit mi dus meteen ik nu ook bijwerkingen meld. Ik hoop er actie op ondernomen wordt.

08-06-2022 | Vrouw | 41
Tandverzorging
Al een jaar loop ik af en aan met klachten in mijn mond. Het begint met een scheurtje in mijn mondhoeken, brandnetel gevoel in mijn lippen. Daarna mijn lippen dik en opgezwollen. Blaren en korsten rond en in mijn mond. Het was verschrikkelijk, ik was er letterlijk ziek van. Ik kon nachten niet slapen van de pijn. Om wat te kunnen eten dronk ik smoothies van groeten of frui[lees meer...]t. Normaal eten lukte niet. Zon aanval duurde vaak wel twee weken voordat het weer genezen was. Daarna hield ik vaak dat branderige gevoel in mijn lippen. Alle zalfjes geprobeerd en naar huisarts geweest. Een half jaar terug op deze site gekeken. Ik was in shock, zoveel herkenning. Dit product moet inderdaad zo snel mogelijk uit de schappen, dit kan toch niet waar zijn. Nu een half jaar geen Sensodyne tandpasta meer gebruikt en nooit meer klachten gehad!

25-05-2021 | Man | 41
Gevoelige tanden
Na 4 jaar geen raad weten wat ik heb, is vandaag wellicht het lampje gaan branden...de sensodyne rapid relief. Een jaar of 4 geleden ben ik begonnen met deze tandpasta op aanraden van de tandarts. De jaren daarna gediagnosticeerd met 'mondbranden'. Huisarts, KNO arts, tandarts..niemand kon mijn klachten verklaren. Brandende tong, soms met witte blaasjes. Dikke lippen, w[lees meer...]arme lippen, witte blaasjes. Tintelende mond. En ik maar poetsen en poetsen, soms wel 5x per dag omdat ik mijn mond schoon wilde houden.. mijn hemel, ligt het dan aan de tandpasta?! Direct gestopt!! Blij dit te lezen, klachten zijn heel herkenbaar.

26-07-2020 | Vrouw | 41
Gevoelige tanden
Aangeraden door tandarts doordat mijn tandvlees zich terugtrekt en daardoor gevoeligere tanden heb. Een tijd lang geen idee gehad dat de reactie door de rapid relieve kwam, dacht dat het door eten of bepaalde kruiden kwam. Pas voor de 3de keer opnieuw begonnen met de tandpasta omdat ik sinds kort het idee had dat het misschien door de tandpasta zou kunnen komen en om het z[lees meer...]eker te weten moest ik het toch nog een keer proberen. En inderdaad de klachten begonnen weer en na het lezen van deze reviews weet ik het zeker, deze tandpasta gebruik ik nooit meer.

12-06-2020 | Vrouw | 41
Gevoelige tanden
Na een redelijke lange periode (anderhalve tube) sendodyne gebruikt te hebben zwollen mijn lippen opeens op en liet het vel helemaal los. Gevolg: hele rode strakke lippen met een pijnlijk en branderig gevoel. Een droog gevoel in mij mond en er kwam een pijnlijke blaar onder op mijn tong. Poetsen met tandpasta was te pijnlijk dus tijdelijk mee gestopt.Klachten namen toen [lees meer...]na een week af. Ik wist niet dat de tandpasta de oorzaak was dus ben weer gaan poetsen met sendodyne tandpasta en na 2 dagen opnieuw dezelfde heftige lichamelijke reactie.

15-07-2021 | Man | 40
Gevoelige tanden
Sinds een week of 3 gebruik ik Sensodyne Complete Protection. Dit vanwege gevoelige tanden en tandvlees. Het leek nl. een prima alles-in-1 product. Braaf 2x per dag poetsen en niet spoelen (advies). Sinds een week zeer pijnlijke mond, tong, lippen en tandvlees. Aften op de onderlip en onderkant tong incl. Verdikking. Tong voelt net als schuurpapier, smaak verminderd. Lippe[lees meer...]n voelen branderig, net of ze kapot zijn en je er zout op doet. Tandvlees doet pijn - steken/branden - en voelt zeer strak aan. Delen die nooit bloedden, zijn gaan bloeden. Gevoeligheid voor kou is nagenoeg weg, maar mijn tanden “prikken” en “trekken”. Ik herken een heleboel van de klachten hier! Ik ga weer over op mijn oude tandpasta. Weg met die Sensodyne TROEP!

16-05-2021 | Vrouw | 40
Gevoelige tanden
Ik ben zo blij dat ik niet de enige ben, want ik wist niet wat er aan de hand is met mijn mond. Sinds 2 weken poets ik met Sensodyne Rapid Relief, op advies van mijn tandarts ivm blootliggende tandhals. De tandpasta werkte snel en ik merkte echt minder gevoeligheid. Maar sinds een paar dagen doet het poetsen pijn en heb ik allemaal wondjes in mijn mond en m’n lippen en ton[lees meer...]g voelen gek en zijn opgezwollen. Dus geen Sensodyne meer voor mij. Hopen dat ik ander alternatief vind voor mijn gevoelige tanden.

20-05-2019 | Man | 39
mondverzorging
Vreselijk. Na 2 dagen gebruikt te hebben heel mond mond vol blaartjes en op mijn tong. Graag heel snel uut de handel halen deze tandpasta.

26-10-2017 | Vrouw | 37
Gevoelige tanden
Ik gebruikte altijd sensodyne extra fresh naar tevredenheid. Toen de rapid relief van sensodyne op de markt kwam wilde ik die ook wel proberen. Het duurde even voor ik in de gaten kreeg dat de grote blaren en het opgezette weefsel in mijn mond verband hield met de tandpasta. Eenmaal gestopt met de Rapid Relief van Sensodyne verdwenen de klachten gelukkig weer. Heb er beh[lees meer...]oorlijk last van gehad en lees nu op deze site dat ik niet de enige ben. Helaas heeft de producent geen mailadres of telefoonnummer, waardoor je in de pen moet om de klacht door te kunnen geven. Vertrouwen in het merk is bij mij wel flink afgenomen en ben nu andere (tevens goedkopere!) producten aan het proberen.

21-07-2022 | Vrouw | 36
mondverzorging (2)
Gevoelige tanden
Op vakantie per ongeluk onze tandpasta van Elmex voor gevoelige tanden vergeten, dus op zoek gegaan naar een alternatief. Ik vond Sensodyne Gevoeligheid en tandvlees. Mocht wat kosten, maar ik wilde van mijn zere tanden en tandvlees af. Nou het deed direct zijn werk, meteen geen last meer van gevoeligheid. Ik zei nog tegen mijn man: dit werkt perfect. Nou helaas mocht ik d[lees meer...]aarna letterlijk op de blaren zitten. Mijn tong voelde de volgende dag raar en alles smaakte raar. En de volgende dag kreeg ik opeens ontzettend pijn aan mijn lippen, tong en tandvlees. Werd steeds erger. Eten en praten werd pijnlijk en ik ontdekte aften in mijn mond. Gelukkig meteen bedacht dat het wel eens van de tandpasta kon komen, dus direct ermee gestopt. Gegooglet en jahoor, meer ervaringen. Wat een ellende. Nooit meer Sensodyne voor mij. En eigenlijk best schandalig dat zoveel mensen zo'n last hebben ervan. Dat kan toch niet goed zijn...

20-12-2021 | Vrouw | 36
mondverzorging (10)
Gevoelige tanden
Na jaren Sensodyne Fluorid gebruikt hebben stapte ik na receptuurverandering over op Prodent. Bij de tandarts bleek dat de Prodent niets deed om de de gevoeligheid van mijn tandwortels tegen te gaan. Bij de tandarts Sensodyne Rapid gekregen om gevoeligheid van de tandwortels terug te brengen. Na 2 dagen begon mijn hele mond van binnen kapot te gaan en het speeksel liep zo[lees meer...] uit mijn mond doordat mijn lippen helemaal opgezwollen waren. Alleen aan de binnenkant van de boven- en onderlip telde ik al 40 aften. De tong was helemaal kapot en ik had opeens keelpijn. Terug naar de tandarts geweest die dit nog nooit eerder had meegemaakt. En dus ook niet wust waar deze klachten vandaag kwamen. Ik ben met Paradontax gaan poetsen en de klachten namen af. Nog niet wetende/realiserende dat de kwalen aan de Sensodyne Rapid lag. Twee dagen geleden was mijn tandpasta op en pakte ik weer even de Sensodyne rapid. Nu op dag twee beginnen de aften, keelpijn, kapotte tong en overmatigeslijmproductie weer te komen. Ik ben erg blij dit alles te lezen, zo herkenbaar jullie klachten. Ik heb 15 jaar met Sensodyne gepoetst maar sinds ze de receptuur veranderd hebben, heb ik niets dan mondklachten.

15-05-2021 | Vrouw | 36
mondverzorging (50)
Gevoelige tanden
Helaas zocht ik ook op bijwerkingen van deze tandpasta. Ik heb de variant gevoeligheid. Wat wat mij betreft meer ellende veroorzaakt. Begon met droge mond en de hele dag door weinig speeksel door de tandpasta. Gebeurde vrijwel meteen. Ook vieze slijmdraden vanuit mn keel tijdens tandenpoetsen. Na een paar weken heb ik zelfs na 3 dagen niet poetsen met deze nog weinig speek[lees meer...]sel aanmaak en lichte tintelingen in mn mond. Zelfs mn vullingen zijn losgelaten en het gekke is, hoe hard ik ook met een rager door mn tanden heen ga, het gaat niet bloeden. Vind dat heel gek. Aangezien ik bewust ook een week niet met ragers aan de slag ben geweest. Wat een zooi die tandpasta. Beter bii gevoelig tandvlees co q10 slikken en zelf weer mn tandpasta maken met kokosolie en baking soda. Kocht sensodyne uit gemakzucht Vriend heeft zelfde droge mond en weinig speeksel na gebruik als hij hier heeft geslapen

24-07-2019 | Vrouw | 36
Tandverzorging
Eerder altijd Sensodyne Whitening gebruikt en na jaren Paradontax weer eens een keer Sensodyne Complete geprobeerd. Na een tijdje kreeg ik ineens dikke lippen en was mijn tandvlees gevoelig en vuurrood. Na prednison, een antibioticakuur en een hooikoorts tablet werd het minder maar het was nog niet over. Nog een keer bij de dokter geweest op advies Paradontax gebruikt. Na[lees meer...] een paar keer poetsen zijn de klachten bijna verdwenen.

21-09-2019 | Vrouw | 35
mondverzorging (2)
Gevoelige tanden
Wat een troep! In het voorjaar ben ik gaan poetsen met Sensodyne rapid relief. Dit omdat ik gevoelige tanden en tandvlees heb. Ik gebruik dan ook al jaren tandpasta van het merk Sensodyne. Helaas is rapid relief geen aanrader. Na enkele dagen begon de binnenkant van mijn mond op te zwellen. Ook mijn tong voelde branderig aan en langzaam aan verdween mijn smaak. Mijn hele [lees meer...]mond was erg gevoelig. Ik bleef uiteraard netjes poetsen, want deze tandpasta is daar voor bedoeld. Op een gegeven moment ben ik naar de huisarts gegaan omdat de klachten die ik had leken op een schimmelinfectie. Ik kreeg een middel mee, maar de klachten bleven. Daarom ben ik naar de tandarts gegaan, maar ook die had geen flauw idee en verwees me door naar het ziekenhuis. De arts in het ziekenhuis kon er ook weinig anders van maken, dus kreeg ik een ander anti-schimmelmiddel mee. Ook dat hielp niet, dus werd ik verder onderzocht. Ik moest bloedprikken en regelmatig terugkomen voor controle. Totdat iemand zei dat het misschien aan de tandpasta zou kunnen liggen. Ik ben een tijdje de tandpasta van mijn zoon gaan gebruiken. Het werd iets beter, al was ik niet direct overtuigd. Pas toen ik tijdens een weekendje weg weer Sensodyne ging gebruiken, merkte ik direct weer toenemende klachten. Na het weekend keek ik op internet en toen vond ik meerdere soortgelijke klachten. Eindelijk werd mij duidelijk waar alles door kwam. Helaas ben ik door dit geintje bijna € 500,- lichter! Dus mensen, pas op met dit middel. Ik heb een klacht ingediend bij de NVWA, maar dit werd doorgestuurd naar een andere instantie omdat het een ‘geneesmiddel’ betreft. Uiteindelijk kreeg ik te horen dat ze mijn klacht niet in behandeling nemen omdat ze op de tube een waarschuwing hebben staan (Bij irritatie stoppen). Dit schijnt voldoende te zijn, maar daar denk ik uiteraard andere over. Ik overweeg nog een klacht in te dienen bij GSK/Sensodyne, al vraag ik mij af of daar iets mee zal worden gedaan.

06-06-2022 | Vrouw | 34
Tandverzorging
Wekenlang last van een pijnlijke mond met uiteindelijk ontstoken tandvlees. Elke keer als ik poetste bijtte de tandpasta in m’n mond. Ik was zo verdrietig, snapte er niets van want m’n mondhygiëne is prima. Eindeloos aan de slag met ragers en flos. Toen dat niet hielp op internet gezocht naar een nieuwe tandpasta en mondwater.(vitis). Na al 1x gebruiken verminderde de klac[lees meer...]hten weg en voelde ik geen bijtende stof in m’n mond !!!!!! Het moet echt uit de schappen worden gehaald, dit kan niet!

21-02-2021 | Vrouw | 33
Gevoelige tanden
Eerder de rapid relief gebruikt, nergens last van. Nu had had ik de whitening versie gekocht. Het begon met pijnlijke onderkant van tong, met witte vlekjes. De rand van mijn tong voelde ook ruw, na een paar dagen gebruik had ik allemaal ‘blaren’ aan de binnenkant van mijn wang, dikke gezwollen lippen, teruggetrokken zeer pijnlijk tandvlees. De huisarts schreef eerst een me[lees meer...]dicijn voor tegen spruw, vanwege de witte plekjes. Ik had zelf een vermoeden dat dit geen spruw was, dus ja 6 dagen medijnen tegen spruw te gebruiken toch mee opgehouden. Mijn mond deed zo pijn intussen dat ik de elektrische tandenborstel voor een zeer zachte handborstel wisselde en de link legde met de tandpasta. Na ongeveer een kleine week waren de klachten weg. Gisteren de proef op de som genomen en de tandpasta nog eens gebruikt: ja hoor, meteen weer geïrriteerde lippen, wangen en onderkant tong. Ik ging googlen en kwam dit tegen en eindelijk herkenning!!! 4 weken amper kunnen eten!! (Ja beetje hardleers)

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum