mondverzorging

Gevoelige tanden (52 meningen)
Tandverzorging (19 meningen)

18-04-2020 | Vrouw | 33
Gevoelige tanden
Ik gebruik Sensodyne al jaren op advies van de tandarts vanwege zeer gevoelige tanden en kiezen. De eerste jaren ging dit goed zonder klachten en de gevoeligheid verdween. Gebruik dit al sinds kind. De laatste maand over gestapt op Sensodyne complete protection op advies van tandarts omdat de werking op een gegeven moment kan verzwakken omdat je tanden er aan gewend zijn g[lees meer...]eraakt en de gevoeligheid weer terug kan komen. Sindsdien dus mondklachten. Ik dacht eerst een mondontsteking. Begon met droge mond en daarna steeds meer klachten. S avonds gepoetst en s ochtends met gezwollen onderlip wakker. Dat trok wel weer weg, maar ook aften en pijnlijk tandvlees, prikkende lippen en pijnlijke tong alsof hij in brand staat. Drie momenten contact met huisarts gehad. Gespoeld met Corsodyl. Klachten werden minder, maar werd na een week weer erger. Huisarts constateerde allergie. Maar voor wat? Ik ging googlen op allergie tandpasta en nu is het me wel duidelijk waar ik allergisch voor ben. Ik stap nu over op Zendium.

27-08-2021 | Vrouw | 32
Gevoelige tanden
Ik schrik hier echt van. Ik tob al heel lang met keelklachten. Vorig jaar een heel naar maag onderzoek gehad (met een canule langs je keel) om de oorzaak te achterhalen. Afgelopen zomer vreselijke keel ontsteking gehad. Kan me niet heugen dat ik ooit zo ziek ben geweest, met hoge koorts, opgezette klieren en één uitgedroogde bacteriën bende in mijn mond. Ik heb dagen niet [lees meer...]gegeten omdat ik niet kon slikken. Ik ben nu gaan googelen op mijn tandpasta omdat de "milde" klachten die ik al lang dagelijks heb zoals; mondbranden, loslaten van slijmvlies (draden uit je mond), ontzettend droge mond door te weinig speeksel aanmaak, daardoor stink je weer uit je mond. Ik ben gewoon één van de velen joh. Dit hele bedrijf moet opgedoekt worden. Als ik de kosten zou moeten uitrekenen van al mijn doktersbezoeken, onderzoeken en aangeschafte troep, zoals idd nep speeksel bij de apotheek en dure mondwaters uit Amerika. Daar zou je leuk van op vakantie kunnen. Schandalig, geen woorden voor. Het is gewoon mijn tandpasta....

14-02-2022 | Vrouw | 30
Gevoelige tanden
Ik had last van gevoelige ondertanden. Hiervoor sensodyne rapid relief gekocht. Op zaterdagavond voor het eerst gebruikt en leek geweldig. De gevoeligheid was direct weg. Merkte op zondagavond opeens wat bultjes op in mijn mond. Op maandag erg last van mijn mond. Pijnlijke trekkende pijn over heel mn tandvlees gepaard met afterige bultjes. Direct gestopt met sensodyne en t[lees meer...]erug naar mijn eigen tandpasta. Ik weet niet wat voor naar spul dit is, maar gebruik het niet!!

13-11-2021 | Vrouw | 30
Gevoelige tanden
Het werd aangeraden door mijn tandarts. Binnen een paar dagen kreeg ik veel pijnklachten in mijn mond. Met onder mijn tong zweertjes en kloofjes. Mega pijnlijk! Kon het eerst niet linken aan de tandpasta. Op vakantie nam ik een andere tandpasta mee en de klachten verdwenen binnen 2 dagen.

18-05-2021 | Man | 30
Tandverzorging
Zelfde als alle anderen hier. Op “aanraden van de tandarts” ja ja. Wat een gemeen spul. Ik heb dit tegen de gevoelige tanden gekocht en het werkte direct goed. Maar ik kreeg wat last van de keel. Lang verhaal kort na kort herhaaldelijk gebruik bleek dat de boosdoener van deze keelpijn de sensodyne tandpasta was. Naast last van de keel had ik geen speeksel aanmaak meer. Kr[lees meer...]eeg ik zelfs aften in mijn mond na dagen van geen gebruik. Fijn dat ik lees dat hier mensen zijn die hetzelfde hebben, ondanks dat ik jullie dit ook niet toewens. Hoe dit spul nog op de markt kan zijn is mij een raadsel. Gebruik het niet of stop direct met gebruik.

04-06-2019 | Vrouw | 30
Tandvleesontsteking
Ik had last van delen van mijn tandvlees met gevoeligheid bij kou. Het tandvlees was ook wat terug getrokken op een stukje. Een paar jaar geleden zeer positieve ervaringen gehad met Sensodyne Relief bij zulke klachten, maar nu ik deze tandpasta weer kocht (naam veranderd in Rapid Relief), kan ik niet hetzelfde concluderen. Als ik op de gevoelige plek de tandpasta smeer (wa[lees meer...]t wordt aangeraden op de verpakking en wat in het verleden hielp) krijg ik onmiddellijk zeer sterke pijnscheuten. Daarna heb ik geprobeerd niet meteen alles op die plek te smeren, maar dat hielp ook niet. Enorme pijnscheuten in m’n kaak, alsof iemand er lekker in loopt te prikken met naalden. En dat duurt dan een paar uur. Dat kan de bedoeling niet zijn. Ook krijg ik last van een pijnlijke tong. Ik weet niet wat er aan het recept is veranderd, maar Rapid Relief nooit meer voor mij. Het is nu eerder Rapid Pain...Jammer, want jaren geleden werkte het. Ik gebruik nu Zendium Sensitive, die veel milder is en in ieder geval geen pijnscheuten geeft in m’n tanden of kaak. Ik hoop dat ik snel van mijn klachten af ben.

12-08-2022 | Vrouw | 29
Gevoelige tanden
Vanwege gevoelige tanden (met name 1 specifieke kies) ben ik deze tandpasta gaan gebruiken. Merkte direct verschil, kon na het tandenpoetsen al spoelen met koud water, wat een tijd lang erg gevoelig was. Na een paar weken kreeg ik plots veel klachten in mijn mond. Ontstoken, pijnlijk en bloedend tandvlees en dikke lippen in de ochtend bij het opstaan. In eerste instantie n[lees meer...]iet kunnen vinden wat de oorzaak is, maar het hangt samen met het gebruik van deze tandpasta. Ik lees nu pas dat veel mensen deze (best ernstige) bijwerkingen hebben. Ik heb een week lang niet goed kunnen eten! Idioot dat dit product verkocht mag worden!!

02-06-2020 | Vrouw | 28
Gevoelige tanden
Ik gebruik al enkele jaren Pro Glasur en dit gaat prima. I.v.m. gevoelige tanden ben ik, op aanraden van de tandarts, RAPID gaan gebruiken. Wat een vreselijke tandpasta! Mijn tanden zijn er veel gevoeliger door geworden sinds de eerste keer tandenpoetsen, terwijl ik net vorige week een fluoride behandeling heb gehad. Ik kan nog amper met de tandenborstel langs mijn tanden [lees meer...]gaan zonder vreselijke pijn! Echt een troep.

05-03-2022 | Vrouw | 25
Gevoelige tanden
Ik ben sensodyne gaan gebruiken omdat ik gevoelige tanden had. Eerst sensodyne met die rode en blauwe tandicoon, hierbij had ik na 1 dag al geen gevoelige tanden meer. Na 3 dagen ernstig allergische reactie op het tandvlees. Nu ben ik over op pro glazuur, deze werkt niet tot nauwlijks tegen gevoelige tanden. Maar in ieder geval geen allergische reactie. Toen dacht i[lees meer...]k, laat ik een andere van sensodyne proberen Na 1 dag al gelijk minder gevoelige tanden. Na 3 dagen weer een hevige ernstige reactie. Keel lippen en vooral mn tong helemaal opgezwollen. Veel zweertjes onder mijn tong. Niet normaal veel pijn Dit was de rapid relief + whitening verschrikkelijk.

08-09-2020 | Vrouw | 25
mondverzorging (1)
Overgestapt naar dit merk tandpasta. Een halve tube er doorheen gepoetst. Ik kreeg klachten zoals teruggetrokken tandvlees, gevoelig tandvlees, witte vlekken onder de tong en uiteindelijk door heel mijn mond. Ik kon niet meer eten en ben uiteindelijk bij de kaakchirurg geweest. Die heeft nystatine voorgeschreven, uiteindelijk is het weggegaan. Ik vraag me af of dat komt do[lees meer...]or de medicatie of omdat ik gestopt was met deze tandpasta. Verder gegaan met mijn vertrouwde merk, maar had nog een tube sensodyne staan dus opnieuw gestart en een dag later kwamen er weer klachten. Direct alle sensodyne weggegooid. Moet dus wel hieraan liggen.

26-07-2022 | Man | 23
mondverzorging (0)
Gevoelige tanden
Sensodyne gaan gebruiken en binnen aantal dagen enorm veel klachten. Erg veel last van tandvlees, rood, bloederig, overal soort van wondjes/blaren, witte aanslag, etc etc. Aantal dagen niet meer kunnen eten, drinken en poetsen. Na bezoek aan tandarts gestopt met sensodyne tandpasta en met de dag gaat het steeds beter en beter. Nooit meer sensodyne tandpasta voor mij.

28-02-2022 | Vrouw | 23
Tandverzorging
Tandarts zei dat ik sensodyne moest gebruiken. Dus ben ik dat braaf gaan doen. Alleen jammer dat ik nou wakker wordt met opgezwollen lippen (en branderig) en een branderig gevoel in de mond.

19-05-2021 | Vrouw | 23
Tandverzorging
Na een week poetsen met sensodyne kreeg ik rode en pijnlijke plekken op mijn tandvlees. Langzaam verplaatste die plekken zich naar de binnenkant van mijn lippen en de onderkant van mijn tond, die ondertussen vol met blaren zitten. Toen ik las dat andere mensen hier ook last van kregen, en mijn vader die rond dezelfde tijd met dezelfde tandpasta begon te poetsen ben ik gel[lees meer...]ijk gestopt, wat een eng spul!

13-10-2020 | Vrouw | 21
Gevoelige tanden
Op aanraden van de tandarts was ik Sensodyne Rapid Relief gaan gebruiken. In het begin begonnen de klachten mild waardoor ik de link nog niet meteen legde. Denk aan: taaie slierten speeksel tijdens het tandenpoetsen, licht gevoelig tandvlees, wittige uitslag op tong etc. Echter kreeg ik na een week last van (wat ik eerst dacht) vele aften. Dit was zeer pijnlijk en werd nie[lees meer...]t minder. De plekken werden heviger en groter en mijn tandvlees deed op alle plaatsen ondragelijk veel pijn. Onder mijn tong en de gehele binnenkant van mijn lip was volledig stuk en ontstoken. Eten en drinken was ondragelijk, zelfs praten was bijna niet mogelijk. Op het ergst was mijn onderlip tweemaal zo dik als hoe die hoort te zijn. Met deze klachten naar de tandarts gegaan en mijn vermoedens van de link tussen de klachten en de tandpasta verteld, waarna de tandarts meteen benadrukte om per direct met de tandpasta te stoppen.

30-03-2022 | Vrouw | 20
Gevoelige tanden
Op advies van de tandarts dit product gaan gebruiken, na enkele dagen heel erg last van mijn tandvlees. Denkend dat het ergens anders door kwam, gewoon doorgegaan met gebruik. Tot niet meer eten kunnen toe naar de dokter gegaan en medicijnen gekregen. Absoluut een vreselijke reactie op deze tandpasta.

01-11-2020 | Vrouw | 19
Aften
Mijn dochter had jaren last van aften. Bij huisarts geweest, die bloed had laten prikken. Alles was goed. Doordat ze een verdikking had aan haar binnenlip, waar ze steeds weer op beet naar KNO arts geweest. De blaar is tot twee keer toe weggesneden. Pijnlijke ingreep .Ook haar voortanden door tandarts laten polijsten Op advies kno arts. De klachten kwamen steeds terug.[lees meer...] Totdat ik eens ging zoeken op internet en kwam op de bijwerkingen van gebruik sensodyne. Overgestapt op Zendium,daarna heeft mijn dochter nooit meer last gehad van aften. Ook mijn man en ik kregen klachten, ruwe mond en branderig door gebruik sensodyne Rapid. Dit zou toch meer bekend moeten zijn bij artsen, had mijn dochter veel ellende kunnen besparen.

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum