Ervaringen met Sensodyne Tandpasta

mondverzorging

aften in de mond ontstoken tong bruin slijm in de keel pijn in de mond

Gevoelige tanden (69 meningen)
Tandverzorging (23 meningen)

25-05-2021 | Man | 41
Gevoelige tanden
Na 4 jaar geen raad weten wat ik heb, is vandaag wellicht het lampje gaan branden...de sensodyne rapid relief. Een jaar of 4 geleden ben ik begonnen met deze tandpasta op aanraden van de tandarts. De jaren daarna gediagnosticeerd met 'mondbranden'. Huisarts, KNO arts, tandarts..niemand kon mijn klachten verklaren. Brandende tong, soms met witte blaasjes. Dikke lippen, w[lees meer...]arme lippen, witte blaasjes. Tintelende mond. En ik maar poetsen en poetsen, soms wel 5x per dag omdat ik mijn mond schoon wilde houden.. mijn hemel, ligt het dan aan de tandpasta?! Direct gestopt!! Blij dit te lezen, klachten zijn heel herkenbaar.

26-07-2020 | Vrouw | 41
Gevoelige tanden
Aangeraden door tandarts doordat mijn tandvlees zich terugtrekt en daardoor gevoeligere tanden heb. Een tijd lang geen idee gehad dat de reactie door de rapid relieve kwam, dacht dat het door eten of bepaalde kruiden kwam. Pas voor de 3de keer opnieuw begonnen met de tandpasta omdat ik sinds kort het idee had dat het misschien door de tandpasta zou kunnen komen en om het z[lees meer...]eker te weten moest ik het toch nog een keer proberen. En inderdaad de klachten begonnen weer en na het lezen van deze reviews weet ik het zeker, deze tandpasta gebruik ik nooit meer.

12-06-2020 | Vrouw | 41
Gevoelige tanden
Na een redelijke lange periode (anderhalve tube) sendodyne gebruikt te hebben zwollen mijn lippen opeens op en liet het vel helemaal los. Gevolg: hele rode strakke lippen met een pijnlijk en branderig gevoel. Een droog gevoel in mij mond en er kwam een pijnlijke blaar onder op mijn tong. Poetsen met tandpasta was te pijnlijk dus tijdelijk mee gestopt.Klachten namen toen [lees meer...]na een week af. Ik wist niet dat de tandpasta de oorzaak was dus ben weer gaan poetsen met sendodyne tandpasta en na 2 dagen opnieuw dezelfde heftige lichamelijke reactie.

15-07-2021 | Man | 40
Gevoelige tanden
Sinds een week of 3 gebruik ik Sensodyne Complete Protection. Dit vanwege gevoelige tanden en tandvlees. Het leek nl. een prima alles-in-1 product. Braaf 2x per dag poetsen en niet spoelen (advies). Sinds een week zeer pijnlijke mond, tong, lippen en tandvlees. Aften op de onderlip en onderkant tong incl. Verdikking. Tong voelt net als schuurpapier, smaak verminderd. Lippe[lees meer...]n voelen branderig, net of ze kapot zijn en je er zout op doet. Tandvlees doet pijn - steken/branden - en voelt zeer strak aan. Delen die nooit bloedden, zijn gaan bloeden. Gevoeligheid voor kou is nagenoeg weg, maar mijn tanden “prikken” en “trekken”. Ik herken een heleboel van de klachten hier! Ik ga weer over op mijn oude tandpasta. Weg met die Sensodyne TROEP!

16-05-2021 | Vrouw | 40
Gevoelige tanden
Ik ben zo blij dat ik niet de enige ben, want ik wist niet wat er aan de hand is met mijn mond. Sinds 2 weken poets ik met Sensodyne Rapid Relief, op advies van mijn tandarts ivm blootliggende tandhals. De tandpasta werkte snel en ik merkte echt minder gevoeligheid. Maar sinds een paar dagen doet het poetsen pijn en heb ik allemaal wondjes in mijn mond en m’n lippen en ton[lees meer...]g voelen gek en zijn opgezwollen. Dus geen Sensodyne meer voor mij. Hopen dat ik ander alternatief vind voor mijn gevoelige tanden.

12-06-2023 | Vrouw | 39
Gevoelige tanden
Afschuwelijk deze tandpasta. De samenstelling is veranderd en sinds dien alsof mijn mond in de brand staat. De tong brand, witte kringen op de tong, ontvelde plekken enz. Na een paar middelen van de huisarts er achter gekomen dat de tandpasta de oorzaak is

20-05-2019 | Man | 39
mondverzorging
Vreselijk. Na 2 dagen gebruikt te hebben heel mond mond vol blaartjes en op mijn tong. Graag heel snel uut de handel halen deze tandpasta.

19-12-2023 | Vrouw | 38
Gevoelige tanden
Op aanraden van de tandarts sensodyne gevoeligheid & tandvlees gaan gebruiken in januari 2023. Twee weken na gebruik begon ik gevoelige plekken in mijn mond te krijgen. Dacht wellicht mijn weerstand dus doorgegaan met poetsen. Na een maand begonnen mijn lippen op te zwellen dus gaan smeren met vaseline wellicht dat het weg zou trekken. Uiteindelijk begon ook mijn tong op t[lees meer...]e zwellen en kon ik bijna niet meer normaal eten. Bloedonderzoek gehad via de huisarts kwam niks uit, middeltjes van de apotheek gebruikt deed ook niks. Door een opmerking van een vriendin terug gaan zoeken wanneer ik de tandpasta ben gaan gebruiken. Direct gestopt en binnen 2 dagen werd mijn mond en tong weer normaal. Ik heb dit zelfs gemeld bij de tandarts maar die zat me vooral met grote ogen aan te kijken. Meer mensen moeten hiervan weten vandaar dat ik mijn verhaal deel.

26-10-2017 | Vrouw | 37
Gevoelige tanden
Ik gebruikte altijd sensodyne extra fresh naar tevredenheid. Toen de rapid relief van sensodyne op de markt kwam wilde ik die ook wel proberen. Het duurde even voor ik in de gaten kreeg dat de grote blaren en het opgezette weefsel in mijn mond verband hield met de tandpasta. Eenmaal gestopt met de Rapid Relief van Sensodyne verdwenen de klachten gelukkig weer. Heb er beh[lees meer...]oorlijk last van gehad en lees nu op deze site dat ik niet de enige ben. Helaas heeft de producent geen mailadres of telefoonnummer, waardoor je in de pen moet om de klacht door te kunnen geven. Vertrouwen in het merk is bij mij wel flink afgenomen en ben nu andere (tevens goedkopere!) producten aan het proberen.

21-07-2022 | Vrouw | 36
mondverzorging (2)
Gevoelige tanden
Op vakantie per ongeluk onze tandpasta van Elmex voor gevoelige tanden vergeten, dus op zoek gegaan naar een alternatief. Ik vond Sensodyne Gevoeligheid en tandvlees. Mocht wat kosten, maar ik wilde van mijn zere tanden en tandvlees af. Nou het deed direct zijn werk, meteen geen last meer van gevoeligheid. Ik zei nog tegen mijn man: dit werkt perfect. Nou helaas mocht ik d[lees meer...]aarna letterlijk op de blaren zitten. Mijn tong voelde de volgende dag raar en alles smaakte raar. En de volgende dag kreeg ik opeens ontzettend pijn aan mijn lippen, tong en tandvlees. Werd steeds erger. Eten en praten werd pijnlijk en ik ontdekte aften in mijn mond. Gelukkig meteen bedacht dat het wel eens van de tandpasta kon komen, dus direct ermee gestopt. Gegooglet en jahoor, meer ervaringen. Wat een ellende. Nooit meer Sensodyne voor mij. En eigenlijk best schandalig dat zoveel mensen zo'n last hebben ervan. Dat kan toch niet goed zijn...

20-12-2021 | Vrouw | 36
mondverzorging (10)
Gevoelige tanden
Na jaren Sensodyne Fluorid gebruikt hebben stapte ik na receptuurverandering over op Prodent. Bij de tandarts bleek dat de Prodent niets deed om de de gevoeligheid van mijn tandwortels tegen te gaan. Bij de tandarts Sensodyne Rapid gekregen om gevoeligheid van de tandwortels terug te brengen. Na 2 dagen begon mijn hele mond van binnen kapot te gaan en het speeksel liep zo[lees meer...] uit mijn mond doordat mijn lippen helemaal opgezwollen waren. Alleen aan de binnenkant van de boven- en onderlip telde ik al 40 aften. De tong was helemaal kapot en ik had opeens keelpijn. Terug naar de tandarts geweest die dit nog nooit eerder had meegemaakt. En dus ook niet wust waar deze klachten vandaag kwamen. Ik ben met Paradontax gaan poetsen en de klachten namen af. Nog niet wetende/realiserende dat de kwalen aan de Sensodyne Rapid lag. Twee dagen geleden was mijn tandpasta op en pakte ik weer even de Sensodyne rapid. Nu op dag twee beginnen de aften, keelpijn, kapotte tong en overmatigeslijmproductie weer te komen. Ik ben erg blij dit alles te lezen, zo herkenbaar jullie klachten. Ik heb 15 jaar met Sensodyne gepoetst maar sinds ze de receptuur veranderd hebben, heb ik niets dan mondklachten.

15-05-2021 | Vrouw | 36
mondverzorging (50)
Gevoelige tanden
Helaas zocht ik ook op bijwerkingen van deze tandpasta. Ik heb de variant gevoeligheid. Wat wat mij betreft meer ellende veroorzaakt. Begon met droge mond en de hele dag door weinig speeksel door de tandpasta. Gebeurde vrijwel meteen. Ook vieze slijmdraden vanuit mn keel tijdens tandenpoetsen. Na een paar weken heb ik zelfs na 3 dagen niet poetsen met deze nog weinig speek[lees meer...]sel aanmaak en lichte tintelingen in mn mond. Zelfs mn vullingen zijn losgelaten en het gekke is, hoe hard ik ook met een rager door mn tanden heen ga, het gaat niet bloeden. Vind dat heel gek. Aangezien ik bewust ook een week niet met ragers aan de slag ben geweest. Wat een zooi die tandpasta. Beter bii gevoelig tandvlees co q10 slikken en zelf weer mn tandpasta maken met kokosolie en baking soda. Kocht sensodyne uit gemakzucht Vriend heeft zelfde droge mond en weinig speeksel na gebruik als hij hier heeft geslapen

24-07-2019 | Vrouw | 36
Tandverzorging
Eerder altijd Sensodyne Whitening gebruikt en na jaren Paradontax weer eens een keer Sensodyne Complete geprobeerd. Na een tijdje kreeg ik ineens dikke lippen en was mijn tandvlees gevoelig en vuurrood. Na prednison, een antibioticakuur en een hooikoorts tablet werd het minder maar het was nog niet over. Nog een keer bij de dokter geweest op advies Paradontax gebruikt. Na[lees meer...] een paar keer poetsen zijn de klachten bijna verdwenen.

22-04-2023 | Vrouw | 35
Tandverzorging
Ik vind het schandalig dat je zulke erge klachten van een tandpasta kan krijgen. Ik kon eerst de link niet leggen, ik loop al weken met blaren op mijn tong, een verdoofd gevoel, jeuk aan m’n gehemelte en pijn in mijn keel. Ik snapte er niks van. Tot ik me bedacht dat ik van tandpasta was gewisseld. Ik vind het onbegrijpelijk dat iets wat je zou moeten helpen bij gevoelige [lees meer...]tanden, je hele mond ruïneert. Ze zouden sensodyne compleet van de markt moeten halen, vreselijk! Ik hoop dat mijn mond snel hersteld, want ik ga kapot van de pijn en kan nauwelijks praten of eten. Gelukkig ben ik er redelijk snel achter gekomen.

21-09-2019 | Vrouw | 35
mondverzorging (2)
Gevoelige tanden
Wat een troep! In het voorjaar ben ik gaan poetsen met Sensodyne rapid relief. Dit omdat ik gevoelige tanden en tandvlees heb. Ik gebruik dan ook al jaren tandpasta van het merk Sensodyne. Helaas is rapid relief geen aanrader. Na enkele dagen begon de binnenkant van mijn mond op te zwellen. Ook mijn tong voelde branderig aan en langzaam aan verdween mijn smaak. Mijn hele [lees meer...]mond was erg gevoelig. Ik bleef uiteraard netjes poetsen, want deze tandpasta is daar voor bedoeld. Op een gegeven moment ben ik naar de huisarts gegaan omdat de klachten die ik had leken op een schimmelinfectie. Ik kreeg een middel mee, maar de klachten bleven. Daarom ben ik naar de tandarts gegaan, maar ook die had geen flauw idee en verwees me door naar het ziekenhuis. De arts in het ziekenhuis kon er ook weinig anders van maken, dus kreeg ik een ander anti-schimmelmiddel mee. Ook dat hielp niet, dus werd ik verder onderzocht. Ik moest bloedprikken en regelmatig terugkomen voor controle. Totdat iemand zei dat het misschien aan de tandpasta zou kunnen liggen. Ik ben een tijdje de tandpasta van mijn zoon gaan gebruiken. Het werd iets beter, al was ik niet direct overtuigd. Pas toen ik tijdens een weekendje weg weer Sensodyne ging gebruiken, merkte ik direct weer toenemende klachten. Na het weekend keek ik op internet en toen vond ik meerdere soortgelijke klachten. Eindelijk werd mij duidelijk waar alles door kwam. Helaas ben ik door dit geintje bijna € 500,- lichter! Dus mensen, pas op met dit middel. Ik heb een klacht ingediend bij de NVWA, maar dit werd doorgestuurd naar een andere instantie omdat het een ‘geneesmiddel’ betreft. Uiteindelijk kreeg ik te horen dat ze mijn klacht niet in behandeling nemen omdat ze op de tube een waarschuwing hebben staan (Bij irritatie stoppen). Dit schijnt voldoende te zijn, maar daar denk ik uiteraard andere over. Ik overweeg nog een klacht in te dienen bij GSK/Sensodyne, al vraag ik mij af of daar iets mee zal worden gedaan.

06-06-2022 | Vrouw | 34
Tandverzorging
Wekenlang last van een pijnlijke mond met uiteindelijk ontstoken tandvlees. Elke keer als ik poetste bijtte de tandpasta in m’n mond. Ik was zo verdrietig, snapte er niets van want m’n mondhygiëne is prima. Eindeloos aan de slag met ragers en flos. Toen dat niet hielp op internet gezocht naar een nieuwe tandpasta en mondwater.(vitis). Na al 1x gebruiken verminderde de klac[lees meer...]hten weg en voelde ik geen bijtende stof in m’n mond !!!!!! Het moet echt uit de schappen worden gehaald, dit kan niet!