mondverzorging

Gevoelige tanden (56 meningen)
Tandverzorging (19 meningen)

24-07-2019 | Vrouw | 36
Tandverzorging
Eerder altijd Sensodyne Whitening gebruikt en na jaren Paradontax weer eens een keer Sensodyne Complete geprobeerd. Na een tijdje kreeg ik ineens dikke lippen en was mijn tandvlees gevoelig en vuurrood. Na prednison, een antibioticakuur en een hooikoorts tablet werd het minder maar het was nog niet over. Nog een keer bij de dokter geweest op advies Paradontax gebruikt. Na[lees meer...] een paar keer poetsen zijn de klachten bijna verdwenen.

21-09-2019 | Vrouw | 35
mondverzorging (2)
Gevoelige tanden
Wat een troep! In het voorjaar ben ik gaan poetsen met Sensodyne rapid relief. Dit omdat ik gevoelige tanden en tandvlees heb. Ik gebruik dan ook al jaren tandpasta van het merk Sensodyne. Helaas is rapid relief geen aanrader. Na enkele dagen begon de binnenkant van mijn mond op te zwellen. Ook mijn tong voelde branderig aan en langzaam aan verdween mijn smaak. Mijn hele [lees meer...]mond was erg gevoelig. Ik bleef uiteraard netjes poetsen, want deze tandpasta is daar voor bedoeld. Op een gegeven moment ben ik naar de huisarts gegaan omdat de klachten die ik had leken op een schimmelinfectie. Ik kreeg een middel mee, maar de klachten bleven. Daarom ben ik naar de tandarts gegaan, maar ook die had geen flauw idee en verwees me door naar het ziekenhuis. De arts in het ziekenhuis kon er ook weinig anders van maken, dus kreeg ik een ander anti-schimmelmiddel mee. Ook dat hielp niet, dus werd ik verder onderzocht. Ik moest bloedprikken en regelmatig terugkomen voor controle. Totdat iemand zei dat het misschien aan de tandpasta zou kunnen liggen. Ik ben een tijdje de tandpasta van mijn zoon gaan gebruiken. Het werd iets beter, al was ik niet direct overtuigd. Pas toen ik tijdens een weekendje weg weer Sensodyne ging gebruiken, merkte ik direct weer toenemende klachten. Na het weekend keek ik op internet en toen vond ik meerdere soortgelijke klachten. Eindelijk werd mij duidelijk waar alles door kwam. Helaas ben ik door dit geintje bijna € 500,- lichter! Dus mensen, pas op met dit middel. Ik heb een klacht ingediend bij de NVWA, maar dit werd doorgestuurd naar een andere instantie omdat het een ‘geneesmiddel’ betreft. Uiteindelijk kreeg ik te horen dat ze mijn klacht niet in behandeling nemen omdat ze op de tube een waarschuwing hebben staan (Bij irritatie stoppen). Dit schijnt voldoende te zijn, maar daar denk ik uiteraard andere over. Ik overweeg nog een klacht in te dienen bij GSK/Sensodyne, al vraag ik mij af of daar iets mee zal worden gedaan.

06-06-2022 | Vrouw | 34
Tandverzorging
Wekenlang last van een pijnlijke mond met uiteindelijk ontstoken tandvlees. Elke keer als ik poetste bijtte de tandpasta in m’n mond. Ik was zo verdrietig, snapte er niets van want m’n mondhygiëne is prima. Eindeloos aan de slag met ragers en flos. Toen dat niet hielp op internet gezocht naar een nieuwe tandpasta en mondwater.(vitis). Na al 1x gebruiken verminderde de klac[lees meer...]hten weg en voelde ik geen bijtende stof in m’n mond !!!!!! Het moet echt uit de schappen worden gehaald, dit kan niet!

11-09-2022 | Vrouw | 33
mondverzorging (234)
Gevoelige tanden
Ik gebruik altijd sensodyne pro glasur. Dit werkt voor mij het beste. Ik heb ook wel eens paradobtax gebruikt. Maar ik kreeg hier hele pijnlijke plekken van in mijn mond. Ermee gestopt en het ging over. Maar het was echt ontzettend pijnlijk. Ik heb ook wel eens een nieuwe soort van sensodyne gebruikt. Met een nieuwe formule. Hier kreeg ik naar een dag een schrale onderlip [lees meer...]van. Tweede dag zette het helemaal op en mijn tong voelde raar dik aan. Hier ben ik ook meteen mee gestopt omdat ik al wist dat eht daar aan lag. Ik gebruik dus eigenlijk al 4 jaar lang sensodyne pro glasur. Maar nu op dit moment kan ik even al twee dagen dit niet kopen omdat ik geen tijd heb gehad naar de winkel te gaan. Nu heb ik ook al vier jaar last van een dik gevoel in mijn kin en soms zijkant keel of mijn keel en mond. Nu ik dus twee dagen geen sensodyne gebruik lijkt het of deze klachten minder worden. Ik dacht altijd Day het door mijn gebit kwam en ik een ontstoken kies heb. Maar ik denk nu dat het aan de Tandpasta ligt. Aangezien nu de klachten opeens minder worden. Ik heb nu elmex gekocht. Maar ik durf het bijna niet te gebruiken. Omdat ik abng ben voor de reactie erop. Wat zal ik doen?

21-02-2021 | Vrouw | 33
Gevoelige tanden
Eerder de rapid relief gebruikt, nergens last van. Nu had had ik de whitening versie gekocht. Het begon met pijnlijke onderkant van tong, met witte vlekjes. De rand van mijn tong voelde ook ruw, na een paar dagen gebruik had ik allemaal ‘blaren’ aan de binnenkant van mijn wang, dikke gezwollen lippen, teruggetrokken zeer pijnlijk tandvlees. De huisarts schreef eerst een me[lees meer...]dicijn voor tegen spruw, vanwege de witte plekjes. Ik had zelf een vermoeden dat dit geen spruw was, dus ja 6 dagen medijnen tegen spruw te gebruiken toch mee opgehouden. Mijn mond deed zo pijn intussen dat ik de elektrische tandenborstel voor een zeer zachte handborstel wisselde en de link legde met de tandpasta. Na ongeveer een kleine week waren de klachten weg. Gisteren de proef op de som genomen en de tandpasta nog eens gebruikt: ja hoor, meteen weer geïrriteerde lippen, wangen en onderkant tong. Ik ging googlen en kwam dit tegen en eindelijk herkenning!!! 4 weken amper kunnen eten!! (Ja beetje hardleers)

18-04-2020 | Vrouw | 33
Gevoelige tanden
Ik gebruik Sensodyne al jaren op advies van de tandarts vanwege zeer gevoelige tanden en kiezen. De eerste jaren ging dit goed zonder klachten en de gevoeligheid verdween. Gebruik dit al sinds kind. De laatste maand over gestapt op Sensodyne complete protection op advies van tandarts omdat de werking op een gegeven moment kan verzwakken omdat je tanden er aan gewend zijn g[lees meer...]eraakt en de gevoeligheid weer terug kan komen. Sindsdien dus mondklachten. Ik dacht eerst een mondontsteking. Begon met droge mond en daarna steeds meer klachten. S avonds gepoetst en s ochtends met gezwollen onderlip wakker. Dat trok wel weer weg, maar ook aften en pijnlijk tandvlees, prikkende lippen en pijnlijke tong alsof hij in brand staat. Drie momenten contact met huisarts gehad. Gespoeld met Corsodyl. Klachten werden minder, maar werd na een week weer erger. Huisarts constateerde allergie. Maar voor wat? Ik ging googlen op allergie tandpasta en nu is het me wel duidelijk waar ik allergisch voor ben. Ik stap nu over op Zendium.

27-08-2021 | Vrouw | 32
Gevoelige tanden
Ik schrik hier echt van. Ik tob al heel lang met keelklachten. Vorig jaar een heel naar maag onderzoek gehad (met een canule langs je keel) om de oorzaak te achterhalen. Afgelopen zomer vreselijke keel ontsteking gehad. Kan me niet heugen dat ik ooit zo ziek ben geweest, met hoge koorts, opgezette klieren en één uitgedroogde bacteriën bende in mijn mond. Ik heb dagen niet [lees meer...]gegeten omdat ik niet kon slikken. Ik ben nu gaan googelen op mijn tandpasta omdat de "milde" klachten die ik al lang dagelijks heb zoals; mondbranden, loslaten van slijmvlies (draden uit je mond), ontzettend droge mond door te weinig speeksel aanmaak, daardoor stink je weer uit je mond. Ik ben gewoon één van de velen joh. Dit hele bedrijf moet opgedoekt worden. Als ik de kosten zou moeten uitrekenen van al mijn doktersbezoeken, onderzoeken en aangeschafte troep, zoals idd nep speeksel bij de apotheek en dure mondwaters uit Amerika. Daar zou je leuk van op vakantie kunnen. Schandalig, geen woorden voor. Het is gewoon mijn tandpasta....

14-02-2022 | Vrouw | 30
Gevoelige tanden
Ik had last van gevoelige ondertanden. Hiervoor sensodyne rapid relief gekocht. Op zaterdagavond voor het eerst gebruikt en leek geweldig. De gevoeligheid was direct weg. Merkte op zondagavond opeens wat bultjes op in mijn mond. Op maandag erg last van mijn mond. Pijnlijke trekkende pijn over heel mn tandvlees gepaard met afterige bultjes. Direct gestopt met sensodyne en t[lees meer...]erug naar mijn eigen tandpasta. Ik weet niet wat voor naar spul dit is, maar gebruik het niet!!

13-11-2021 | Vrouw | 30
Gevoelige tanden
Het werd aangeraden door mijn tandarts. Binnen een paar dagen kreeg ik veel pijnklachten in mijn mond. Met onder mijn tong zweertjes en kloofjes. Mega pijnlijk! Kon het eerst niet linken aan de tandpasta. Op vakantie nam ik een andere tandpasta mee en de klachten verdwenen binnen 2 dagen.

18-05-2021 | Man | 30
Tandverzorging
Zelfde als alle anderen hier. Op “aanraden van de tandarts” ja ja. Wat een gemeen spul. Ik heb dit tegen de gevoelige tanden gekocht en het werkte direct goed. Maar ik kreeg wat last van de keel. Lang verhaal kort na kort herhaaldelijk gebruik bleek dat de boosdoener van deze keelpijn de sensodyne tandpasta was. Naast last van de keel had ik geen speeksel aanmaak meer. Kr[lees meer...]eeg ik zelfs aften in mijn mond na dagen van geen gebruik. Fijn dat ik lees dat hier mensen zijn die hetzelfde hebben, ondanks dat ik jullie dit ook niet toewens. Hoe dit spul nog op de markt kan zijn is mij een raadsel. Gebruik het niet of stop direct met gebruik.

04-06-2019 | Vrouw | 30
Tandvleesontsteking
Ik had last van delen van mijn tandvlees met gevoeligheid bij kou. Het tandvlees was ook wat terug getrokken op een stukje. Een paar jaar geleden zeer positieve ervaringen gehad met Sensodyne Relief bij zulke klachten, maar nu ik deze tandpasta weer kocht (naam veranderd in Rapid Relief), kan ik niet hetzelfde concluderen. Als ik op de gevoelige plek de tandpasta smeer (wa[lees meer...]t wordt aangeraden op de verpakking en wat in het verleden hielp) krijg ik onmiddellijk zeer sterke pijnscheuten. Daarna heb ik geprobeerd niet meteen alles op die plek te smeren, maar dat hielp ook niet. Enorme pijnscheuten in m’n kaak, alsof iemand er lekker in loopt te prikken met naalden. En dat duurt dan een paar uur. Dat kan de bedoeling niet zijn. Ook krijg ik last van een pijnlijke tong. Ik weet niet wat er aan het recept is veranderd, maar Rapid Relief nooit meer voor mij. Het is nu eerder Rapid Pain...Jammer, want jaren geleden werkte het. Ik gebruik nu Zendium Sensitive, die veel milder is en in ieder geval geen pijnscheuten geeft in m’n tanden of kaak. Ik hoop dat ik snel van mijn klachten af ben.

12-08-2022 | Vrouw | 29
Gevoelige tanden
Vanwege gevoelige tanden (met name 1 specifieke kies) ben ik deze tandpasta gaan gebruiken. Merkte direct verschil, kon na het tandenpoetsen al spoelen met koud water, wat een tijd lang erg gevoelig was. Na een paar weken kreeg ik plots veel klachten in mijn mond. Ontstoken, pijnlijk en bloedend tandvlees en dikke lippen in de ochtend bij het opstaan. In eerste instantie n[lees meer...]iet kunnen vinden wat de oorzaak is, maar het hangt samen met het gebruik van deze tandpasta. Ik lees nu pas dat veel mensen deze (best ernstige) bijwerkingen hebben. Ik heb een week lang niet goed kunnen eten! Idioot dat dit product verkocht mag worden!!

02-06-2020 | Vrouw | 28
Gevoelige tanden
Ik gebruik al enkele jaren Pro Glasur en dit gaat prima. I.v.m. gevoelige tanden ben ik, op aanraden van de tandarts, RAPID gaan gebruiken. Wat een vreselijke tandpasta! Mijn tanden zijn er veel gevoeliger door geworden sinds de eerste keer tandenpoetsen, terwijl ik net vorige week een fluoride behandeling heb gehad. Ik kan nog amper met de tandenborstel langs mijn tanden [lees meer...]gaan zonder vreselijke pijn! Echt een troep.

05-03-2022 | Vrouw | 25
Gevoelige tanden
Ik ben sensodyne gaan gebruiken omdat ik gevoelige tanden had. Eerst sensodyne met die rode en blauwe tandicoon, hierbij had ik na 1 dag al geen gevoelige tanden meer. Na 3 dagen ernstig allergische reactie op het tandvlees. Nu ben ik over op pro glazuur, deze werkt niet tot nauwlijks tegen gevoelige tanden. Maar in ieder geval geen allergische reactie. Toen dacht i[lees meer...]k, laat ik een andere van sensodyne proberen Na 1 dag al gelijk minder gevoelige tanden. Na 3 dagen weer een hevige ernstige reactie. Keel lippen en vooral mn tong helemaal opgezwollen. Veel zweertjes onder mijn tong. Niet normaal veel pijn Dit was de rapid relief + whitening verschrikkelijk.

08-09-2020 | Vrouw | 25
mondverzorging (1)
Overgestapt naar dit merk tandpasta. Een halve tube er doorheen gepoetst. Ik kreeg klachten zoals teruggetrokken tandvlees, gevoelig tandvlees, witte vlekken onder de tong en uiteindelijk door heel mijn mond. Ik kon niet meer eten en ben uiteindelijk bij de kaakchirurg geweest. Die heeft nystatine voorgeschreven, uiteindelijk is het weggegaan. Ik vraag me af of dat komt do[lees meer...]or de medicatie of omdat ik gestopt was met deze tandpasta. Verder gegaan met mijn vertrouwde merk, maar had nog een tube sensodyne staan dus opnieuw gestart en een dag later kwamen er weer klachten. Direct alle sensodyne weggegooid. Moet dus wel hieraan liggen.

26-07-2022 | Man | 23
mondverzorging (0)
Gevoelige tanden
Sensodyne gaan gebruiken en binnen aantal dagen enorm veel klachten. Erg veel last van tandvlees, rood, bloederig, overal soort van wondjes/blaren, witte aanslag, etc etc. Aantal dagen niet meer kunnen eten, drinken en poetsen. Na bezoek aan tandarts gestopt met sensodyne tandpasta en met de dag gaat het steeds beter en beter. Nooit meer sensodyne tandpasta voor mij.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum