Ervaringen met Betmiga

Mirabegron

Overactieve blaas (22 meningen)
Polyurie (3 meningen)
Prostaatklachten (overig) (2 meningen)

26-07-2022 | Man | 25
Urine-incontinentie
Nachtelijk urine verlies. Erg vervelend ook voor het aangaan van relaties natuurlijk. Het lijkt nu beetje betet te gaan. Maar ben erg moe sinds ik dit medicijn slik. Maar zijn er meer jonge mensen die ervaringen hebben met dit medicijn, en het hebben van zulke klachten? ( nachtelijk urineverlies) en mogelijke oplossingen?

26-07-2022 | Man | 25

23-10-2016 | Man | 25
Mirabegron (25mg)
Urine-incontinentie
De medicatie werkte te goed, maar dit had slechte gevolgen, door de inname van deze medicijnen kon ik niet meer mijn blaas legen en moest er vervolgens een blaascatheter ingebracht worden, geen oplossing dus.

24-10-2018 | Vrouw | 30
Urine-incontinentie
Last van gemengde urineincontinentie. Betmiga geprobeerd. Eigenlijk nauwelijks effect. Vesicare daarbij gedaan na twee maanden betmiga, geen veranderingen behalve vervelende bijwerking obstipatie. Denk dat ik er mee ga stoppen.

20-10-2015 | Vrouw | 38
Urine-incontinentie
Vandaag door een kennis van mij die apothekersassistente is, erop gewezen geworden dat er ernstige bijwerkingen naar boven zijn gekomen bij inname van dit middel. Men kan er een bepaald syndroom van krijgen waaraan men kan overlijden.

07-04-2015 | Vrouw | 42
Urine-incontinentie
Na enige jaren Vesicare te hebben gebruikt, naar volle tevredenheid, heeft mijn Uroloog Betmiga voorgeschreven omdat dit nauwelijks bijwerkingen zou hebben. Al snel na de overstap op Betmiga kwamen mijn urine-incontinentie klachten terug. Ik heb Betmiga enkele weken gebruikt, in de hoop dat het alsnog zou gaan werken, maar het had vrijwel geen effect. Nu ben ik weer Vesica[lees meer...]re gaan gebruiken, en mijn klachten zijn direct verdwenen.

18-10-2015 | Man | 50
Urine-incontinentie
ik heb eerst een maand vesomni gebruikt, duizeligheid tot het gevaarlijk werd om auto te rijden. verder leek het wel te helpen. nu gebruik ik Betmiga, is voor mijn gevoel iets minder effectief maar zo goed als geen bijwerkingen, enkel ochtendstijfheid in mijn vingers, heel vreemd. ik heb precies ook meer behoefte aan slaap. nog 1 maand dagelijkse inname en dan mag ik gaan[lees meer...] verminderen, benieuwd of het blijft werken.

25-09-2017 | Vrouw | 52
Urine-incontinentie
Ik heb Betmiga gekregen via de Uroloog. Twee jaar eerder heb ik een Neurostimulator gekregen. Deze is geplaatst in m'n rechterbil. Dit heeft 2 jaar perfect gewerkt. Wat was ik blij dat ik voelde dat ik naar het toilet moest ipv dat ik het merkte door een natte broek. Het was, zoals je kunt lezen, best wel erg. Door dit probleem heb je eigenlijk geen sociaal leven meer. Ik [lees meer...]liep altijd met een tas met schone kleren. Maar na twee jaar op controle te komen bij de Uroloog, besprak hij met mij Betmiga. Dit medicijn is heel lang in onderzoek geweest omdat er hoge risico's op bijwerkingen zouden zijn. Maar het was nu vrijgegeven en de Uroloog vroeg of ik het wilde proberen in combinatie met m'n neurostimulator. Wat kan je leven toch veranderen. Op dit moment leef ik zonder hulpmiddelen (luier) en kan, net zoals iedereen, normaal naar het toilet. Af en toe moet ik nog wel rennen, maar ik ben zo blij dat het nu zo gaat. Eén keer moest ik even stoppen met Betmiga van de huisarts, om het uit te sluiten van een kwaal die ik op dat moment had. Nou, ik heb het geweten. Ik had het weer niet onder controle. Weer natte broek. Na een week de huisarts gebeld of ik hem aub weer mocht innemen. Na 2 dagen ging het weer goed. Dit pakken ze niet meer af van mij :-). Mochten er vragen zijn, dan ben ik altijd bereid om die te beantwoorden.

20-06-2017 | Vrouw | 52
Urine-incontinentie
Ik heb zowel urg als stress incontinentie. Hiervoor is neurostimulator geplaatst wat in eerste instantie heel goed werkte. Ik voelde voor het eerst sinds jaren dat ik naar het toilet moest en dus op tijd was. Helaas werkt de neurostimulator na ca. een jaar niet meer helemaal zoals in het begin zodat het toch weer vaak misging. In overleg met m'n uroloog gestart met Betmiga[lees meer...]. De uroloog heeft me gewaarschuwd dat er veel en/of vervelende bijwerkingen op zouden kunnen treden. Nou, bij mij dus niet. Alleen af en toe een versnelde hartslag, maar ik weet waar het door komt. Door de combinatie die ik nu heb, dus neurostimulator en Betmiga draag ik geen inco's meer. Dit is voor mij echt heerlijk. Ik heb ivm wat lichamelijke klachten 2 weken moeten stoppen met Betmiga. Toen was het voor mij helemaal duidelijk. Ik was weer steeds te laat om naar het toilet te gaan. Dus gevraagd aan de huisarts of ik na 2 weken weer mocht beginnen met Betmiga. Na een paar dagen was alles weer in rust en krijgen m'n hersens weer een seintje dat m'n blaas vol is. Mijn ervaring met Betmiga is dus heel goed. Ik wil het medicijn eigenlijk niet meer kwijt, of het moet zo zijn dat ik dan nog steeds niet in m'n broek plas.

08-12-2014 | Man | 56
Urine-incontinentie
eerst baclofen en vesicare gebruikt met verschrikkelijke bijwerkingen en geen goed resultaat Betmiga heeft geen bijwerkingen bij mij enhet plassenisveel minder geworden. Alles beter onder controle

25-01-2015 | Vrouw | 57
Urine-incontinentie
al zo.n 20 j last van urineverlies na geboorte dochter werd door de jaren steedserger ook incontinent van ontlasting 4j geleden verlamd geweest na allergie van pesiline na die tijd erg ziek geweest na onderzoek bleek ik darmpoliepen te hebben zijn verwijderd bekkenbodem therapie gehad geen last van ontlasting meer heb vecicare gebruikt3j met ptns behandeling w[lees meer...]erkt niet erg en bloedsuiker gaat er van omhoog nu dus betmiga 50 mg kan niet meer naar wc verstopping en urine loopt gewoon af heb fibromyalgie artrose heb al een nieuwe knie en ook artritis ben aan tunnelsyndroom geholpen aan beide handen heb ook diabetes en een pomp

16-01-2015 | Vrouw | 59
Urine-incontinentie
Veel bijwerkingen.last van ogen. Vaker plassen en soms moeilijk plas op te houden. Stoelgang erg moeizaam. Heb Dridase en vesicare gebruikt voordat ik betmiga ging gebruiken.

14-05-2023 | Vrouw | 60
Urine-incontinentie
Ik heb MS en heb daardoor lichamelijke klachten, waaronder urge-incontinentie en daarom schreef de uroloog Betmiga voor. Ik slikte het in de ochtend en twee tot drie uren na inname ging het redelijk goed. In de loop van de middag nam de incontinentie weer flink toe. Een vervelende bijwerking was voor mij dat ik oedeem kreeg. mijn onderbeen/enkel werd dik en daardoor werd[lees meer...] het moeilijker om mijn evenwicht te bewaren. Door de MS was mijn evenwicht toch al niet zo heel groot, maar het werd nog slechter. Na overleg met de uroloog is een ander medicijn voorgeschreven en de oedeem is weg.

18-01-2021 | Vrouw | 63
Urine-incontinentie
Heb urgincontinentie. Neem bedmiga 50 mg maar helpt niet. Heb nu 2 dagen 50m +25 mg (halve tablet) genomen. Dit werkt perfect. Mag dit? Of noemen ze dit een overdosis? Risico? Ik ben 63 jaar maar vind het veel te vroeg om "luiers" te dragen, hoe dun ook! Neemt mijn vrouwelijkheid af!

13-09-2014 | Vrouw | 66
Urine-incontinentie
Betmiga lijkt in het begin te werken maar de bijwerkingen zijn behoorlijk heftig. Ik slik het nu een aantal weken en het effect wordt ook minder met de tijd. Ik ga er zeker mee stoppen na deze week want ik voel me per dag beroerder en vrees voor een hartaanval. Ook heb ik continue het gevoel dat ik blaasontsteking heb met enorme kramp tijdens het plassen. Jammer want ik[lees meer...] was er in de eerste week van mijn gebruik best blij mee.

06-02-2023 | Vrouw | 67
Urine-incontinentie
Ik vind dat de pilletjes moeilijk uit de strip gaan en als het dan kunt dat springen er uit…….