Urine-incontinentie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor urine-incontinentie

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Alfuzosine Tabletten 1 1
Mictonorm 1 5
Oxybutynine Tabletten 1 3
Synapause E3 tabletten 1 4

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: urine-incontinentie

Alfuzosine Tabletten

02-10-2023 | Man | 71
alfuzosine
Urine-incontinentie
totaal geen effect na 15 dagen, mogelijk te korte periode.

14-05-2023 | Vrouw | 60
Urine-incontinentie
Ik heb MS en heb daardoor lichamelijke klachten, waaronder urge-incontinentie en daarom schreef de uroloog Betmiga voor. Ik slikte het in de ochtend en twee tot drie uren na inname ging het redelijk goed. In de loop van de middag nam de incontinentie weer flink toe. Een vervelende bijwerking was voor mij dat ik oedeem kreeg. mijn onderbeen/enkel werd dik en daardoor werd[lees meer...] het moeilijker om mijn evenwicht te bewaren. Door de MS was mijn evenwicht toch al niet zo heel groot, maar het werd nog slechter. Na overleg met de uroloog is een ander medicijn voorgeschreven en de oedeem is weg.

26-02-2023 | Man | 79
Kan de urine sterk ruiken bij het gebruik van betmiga mt 50 mg

06-02-2023 | Vrouw | 67
Urine-incontinentie
Ik vind dat de pilletjes moeilijk uit de strip gaan en als het dan kunt dat springen er uit…….

Mictonorm

01-02-2023 | Man | 64
propiverine
Urine-incontinentie
Na bestralingen last van urge-incontinentie, aandrang incontinentie. Ruim 1/2 jaar later beter maar niet voldoende. Uroloog heeft forte van 45 mg voorgeschreven en met onmiddellijk goed resultaat. Na 10 dagen zeer tevreden. Vesicare eerder geprobeerd maar had weinig effect.

26-07-2022 | Man | 25
Urine-incontinentie
Nachtelijk urine verlies. Erg vervelend ook voor het aangaan van relaties natuurlijk. Het lijkt nu beetje betet te gaan. Maar ben erg moe sinds ik dit medicijn slik. Maar zijn er meer jonge mensen die ervaringen hebben met dit medicijn, en het hebben van zulke klachten? ( nachtelijk urineverlies) en mogelijke oplossingen?

26-07-2022 | Man | 25

Vesicare

12-01-2022 | Man | 70
solifenacine
Urine-incontinentie
belangrijkste is dat ik totale gevoel tijdens plassen kwijt ben, weet dus niet wanneer ik klaar ben met plassen zonder te kijken, voelen of luisteren. Na jaren is gevoel nooit meer terug gekomen.

07-01-2022 | Man | 59
Urine-incontinentie
Niet te gebruiken bij spierziekte Myasthenia Gravis. Het gaat een tijdje goed. Daarna minder effectief met bijwerkingen. Sinds kort gestopt. Er is geen alternatief medicijn.

Toviaz

01-12-2021 | Vrouw | 60
fesoterodine
Urine-incontinentie
Kan het nu beter ophouden, verlies geen urine meer.

18-01-2021 | Vrouw | 63
Urine-incontinentie
Heb urgincontinentie. Neem bedmiga 50 mg maar helpt niet. Heb nu 2 dagen 50m +25 mg (halve tablet) genomen. Dit werkt perfect. Mag dit? Of noemen ze dit een overdosis? Risico? Ik ben 63 jaar maar vind het veel te vroeg om "luiers" te dragen, hoe dun ook! Neemt mijn vrouwelijkheid af!

Botox

27-12-2020 | Man | 47
botulinetoxine A
Urine-incontinentie
Na medicatie en fysio geprobeerd te hebben op voorstel van uroloog besloten botox te proberen. Al snel 4 tot 5x daags katheteriseren, constant aandrang gevoel en stress. In ieder geval niet voor herhaling vatbaar. Incontinentiemateriaal ook niet perfect natuurlijk maar geen ellende zoals nu. Voor mij niet weer dus.

22-12-2020 | Man | 63
Urine-incontinentie
Werkt niet echt voor betere regulering plasaandrang. Plasaandrang is al sinds de jeugd hevig, maar nu de laatste jaren mindere beheersbaar. Gebruik het ca. een jaar, lang onregelmatig de laatste maanden elke dag. Gebruik daarnaast nu twintig dagen Betmiga 50 mg. Krijg nu ook een zes weken durende prikbehandeling in de enkels.

Vesicare

04-09-2020 | Man | 58
solifenacine
Urine-incontinentie
Vesicare heeft bij mij ook niet geholpen Medicijn werd na testen in ziekenhuis aanbevolen

27-06-2019 | Man | 78
Urine-incontinentie
heb ook vesicare (zeer negatieve ervarigen) geslikt en bekkenbodemtherapie gehad Dit na een prsotaatoperatie van nu één jaar geleden

28-05-2019 | Vrouw | 72
Urine-incontinentie
als ik moet plassen, haal ik de toilet al niet meer. De emselex gaat steeds minder werken, moet er zeker 2 x per nacht uit en als ik op de bank zit haal ik het toilet al niet meer volgens mij ben ik er ook een beetje duizelig van. Ik ga morgen naar de dokter vragen of ik een sacrale neurostimulator kan krijgen., omdat ik ook ont. inco heb. Daarvoor zijn klemmetjes op m[lees meer...]ijn darm gezet , maar die gaan om de paar maanden los en dan moet ik weer de hele dag naar het ziekenhuis.

12-01-2019 | Man | 70
Urine-incontinentie
niet opgelost. na het gebruik van vesicare is vooral de droge mond verdwenen maar incontinentie is verhoogd

28-10-2018 | Man | 63
Urine-incontinentie
Ik kon ineens niet meer plassen, naar H.A gegaan doorverwezen naar het ziekenhuis. Onderzoek wees uit dat ik niets had maar omdat ik niet kon plassen toch maar Tamsulosine 0,4 mg (Vreemd), dus tot nu toe nog steeds Tamsulosine 0,4 mg, stop ik kan ik niet plassen, zeer veel bijwerkingen zoals Duizelig, Hoofdpijn, Dubbel zien, wazig zien, snelle pols, hart overslaan, extrem[lees meer...]e vermoeid, bewusteloos raken, lag bloed druk, alegemeen depresive, pijn of druk op de borst, pijn linker arm, uitstralen naar kaak, Cardioloog vond niets? Dus dit is geen leven zo, wie zit hier ook mee?

24-10-2018 | Vrouw | 30
Urine-incontinentie
Last van gemengde urineincontinentie. Betmiga geprobeerd. Eigenlijk nauwelijks effect. Vesicare daarbij gedaan na twee maanden betmiga, geen veranderingen behalve vervelende bijwerking obstipatie. Denk dat ik er mee ga stoppen.

05-09-2018 | Vrouw | 78
Urine-incontinentie
Of ik de Betmiga 's ochtends of s'avonds inneem, na ca. 3 maanden gebruik, nog geen resultaat, wel alle genoemde bijwerkingen.

03-09-2018 | Vrouw | 78
Urine-incontinentie
Ik heb dit medicijn ca. 3 maanden ingenomen. Tot nog toe geen verbetering. Heb het idee, dat het erger is geworden of/en ik last heb van bijwerkingen.

Oxybutynine Tabletten

12-02-2018 | Man | 70
oxybutynine
Urine-incontinentie
Na prostatectomie incontinent (700 cc p.d.) Na aanbrengen Pro-Act systeem bleef een incontinentie van 400 cc. Oorzaak: overactieve blaas en openstaande sluitspier. Vesicare medicijnen gaven nauwelijks resultaat. Oxybutynine (6 maal dagelijks) stopte de incontinentie niet. Nu sinds 28 december (2017) overgestapt op 2 x oxybutynine, de bijwerkingen met 6 tabletten (een te d[lees meer...]roge mond) zijn met 2 tabletten verdwenen en de incontinentie is een beetje verminderd. Van 200 cc per dag naar 160 cc.

25-09-2017 | Vrouw | 52
Urine-incontinentie
Ik heb Betmiga gekregen via de Uroloog. Twee jaar eerder heb ik een Neurostimulator gekregen. Deze is geplaatst in m'n rechterbil. Dit heeft 2 jaar perfect gewerkt. Wat was ik blij dat ik voelde dat ik naar het toilet moest ipv dat ik het merkte door een natte broek. Het was, zoals je kunt lezen, best wel erg. Door dit probleem heb je eigenlijk geen sociaal leven meer. Ik [lees meer...]liep altijd met een tas met schone kleren. Maar na twee jaar op controle te komen bij de Uroloog, besprak hij met mij Betmiga. Dit medicijn is heel lang in onderzoek geweest omdat er hoge risico's op bijwerkingen zouden zijn. Maar het was nu vrijgegeven en de Uroloog vroeg of ik het wilde proberen in combinatie met m'n neurostimulator. Wat kan je leven toch veranderen. Op dit moment leef ik zonder hulpmiddelen (luier) en kan, net zoals iedereen, normaal naar het toilet. Af en toe moet ik nog wel rennen, maar ik ben zo blij dat het nu zo gaat. Eén keer moest ik even stoppen met Betmiga van de huisarts, om het uit te sluiten van een kwaal die ik op dat moment had. Nou, ik heb het geweten. Ik had het weer niet onder controle. Weer natte broek. Na een week de huisarts gebeld of ik hem aub weer mocht innemen. Na 2 dagen ging het weer goed. Dit pakken ze niet meer af van mij :-). Mochten er vragen zijn, dan ben ik altijd bereid om die te beantwoorden.

Detrusitol

07-08-2017 | Vrouw | 77
tolterodine
Urine-incontinentie
Ik heb de meningen gelezen en mij verbaast de ervaringen van de gebruikers. Had extreem last van een overactieve blaas. Ik droeg de zogenaamde luiers, in de volksmond genoemd. Nadat mijn huisarts mij had doorverwezen naar een specialist speciaal voor vrouwen met deze aandoening en na het innemen van Detrusitol was ik er helemaal vanaf. Twee vrouwenartsen wilden mij operere[lees meer...]n ieder met een eigen behandeling/operatie, verschillend. Ik heb fysiotherapie gehad om de bekkenbodem te verstevigen, niets had geholpen, maar na het innemen van dit middel had ik zelfs geen "kruisje" meer nodig. Ik ben er na jaren nog steeds verbaasd over, want het is ook nooit terug gekomen, wat mijn grote angst was. Ik vind het onvoorstelbaar en dankbaar voor het advies van de specialist in het ziekenhuis, die mij dit middel heeft voorgeschreven. Het verbazingwekkende is ook, dat ik het niet zo lang heb hoeven gebruiken, geen maanden, laat staan jaren. Vandaar dat ik zelfs de datum niet meer weet. Excuses hiervoor. Het is lang geleden.

20-06-2017 | Vrouw | 52
Urine-incontinentie
Ik heb zowel urg als stress incontinentie. Hiervoor is neurostimulator geplaatst wat in eerste instantie heel goed werkte. Ik voelde voor het eerst sinds jaren dat ik naar het toilet moest en dus op tijd was. Helaas werkt de neurostimulator na ca. een jaar niet meer helemaal zoals in het begin zodat het toch weer vaak misging. In overleg met m'n uroloog gestart met Betmiga[lees meer...]. De uroloog heeft me gewaarschuwd dat er veel en/of vervelende bijwerkingen op zouden kunnen treden. Nou, bij mij dus niet. Alleen af en toe een versnelde hartslag, maar ik weet waar het door komt. Door de combinatie die ik nu heb, dus neurostimulator en Betmiga draag ik geen inco's meer. Dit is voor mij echt heerlijk. Ik heb ivm wat lichamelijke klachten 2 weken moeten stoppen met Betmiga. Toen was het voor mij helemaal duidelijk. Ik was weer steeds te laat om naar het toilet te gaan. Dus gevraagd aan de huisarts of ik na 2 weken weer mocht beginnen met Betmiga. Na een paar dagen was alles weer in rust en krijgen m'n hersens weer een seintje dat m'n blaas vol is. Mijn ervaring met Betmiga is dus heel goed. Ik wil het medicijn eigenlijk niet meer kwijt, of het moet zo zijn dat ik dan nog steeds niet in m'n broek plas.

23-10-2016 | Man | 25
Urine-incontinentie
De medicatie werkte te goed, maar dit had slechte gevolgen, door de inname van deze medicijnen kon ik niet meer mijn blaas legen en moest er vervolgens een blaascatheter ingebracht worden, geen oplossing dus.

04-09-2016 | Man | 69
Urine-incontinentie
Moest dit gebruiken na verwijdering van mijn prostaat. Opstandige blaas. Elf maanden gebruikt en al die tijd vrij erg incontinent tot verleden week. Verleden week moest ik van de uroloog ipv 7,5 Mg overgaan naar 15 Mg . Dag erop was ik ineens voor 90 % droog,dus een openbaring voor mij.

12-11-2015 | Man | 71
Urine-incontinentie
Kreeg van de specialist capsules Tamsulosine 0.4 mgr van Centrafarm. Na 3 maanden het middel van de indiase producent Ranbaxy. Was in 2015 een poosje verboden geweest, omdat de productie onzorgvuldig zou zijn geweest. Slecht middel althans van Ranbaxy werkte totaal niet. Tamsolusine van Centrafarm daarentegen werkt zeer goed, na 1 capsule al effect. Volgens de Service Apo[lees meer...]theek moet het goedkoopste middel gegeven worden. Zoeken op internet levert op dat de capsules van centrafarm veel goedkoper zijn. Ik zou zeggen: weg met Ranbaxy capsules.

20-10-2015 | Vrouw | 38
Urine-incontinentie
Vandaag door een kennis van mij die apothekersassistente is, erop gewezen geworden dat er ernstige bijwerkingen naar boven zijn gekomen bij inname van dit middel. Men kan er een bepaald syndroom van krijgen waaraan men kan overlijden.

Vesomni

18-10-2015 | Man | 50
tamsulosine/solifenacine
Urine-incontinentie
belangrijkste bijwerking: erg duizelig, autorijden werd gevaarlijk