Ervaringen met Oxybutynine Tabletten

oxybutynine

Overactieve blaas (5 meningen)
Polyurie (3 meningen)
Incontinentie (2 meningen)
Urine-incontinentie (1 mening)

08-05-2015 | Vrouw | 563
oxybutynine (2,5mg)
ben pas begonnen 1 week geleden, maar droge mond en keel worden met de dag erger. ik hoop dat dit verdwijnt anders stop ik ermee. werd voorgeschreven door dermatoloog, ivm overmatig zweten in gelaat en hoofd. gaat dit nog weg?

02-08-2014 | Man | 77
Blaasontsteking
na verwijdering prostaat een sfincter gekregen. Heeft 5 jaar goed gewerkt. Nadien 4 hersteloperaties. Nu een buikkatheter en toch urineverlies v ia penis. Medicijn bijwerking: geen hap meer kunnen eten;droge mond en keel.Wat nu??

28-11-2019 | Vrouw | 75
Overmatig zweten
tijdens wandelingen sterk zweten met zelfs klets natte haren, dit is helemaal verdwenen en ik ben dolgelukkig !

13-10-2023 | Vrouw | 73
Overmatig zweten
Al plm. 25 jaar extreem zweten bij een temp. van plm. 18gr. vanaf mijn voorhoofd, met stralen tegelijk en vanaf midden onderrug waarvoor meestal achter in onderbroek n handdoekje oid. welke het vocht opneemt. Mijn oudere broers zaten ook vaak hun kaal hoofd te drogen maar bij mij is het t ergst helaas. Kan het niet meer dragen en wil weten wat er aan de hand is. Ik func[lees meer...]tioneer 6 maanden van het jaar niet en als ik ergens binnen ben of sta te praten dan is het hevig. Mijn lichaam voelt helemaal klam, water komt ook op mijn onderbenen soms te staan en kot soms ook uit mijn handen! Wil een specialistisch specifiek onderzoek in de hoop dat ik geholpen kan worden! Dus geen last van handen, voeten, oksels maar alleen hoofd en onderrug. Twee kranen gaan meermalen overdag open mits het overdag wat aangenaam weer is, dus vanaf de lente tot de herfst. Oxybutynine helpt niet bij gebruik van 1 tablet daags en bij het opvoeren naar 3 x daags lag ik de hele dag op de bank, energieloos. Daarom dit jaar niet meer opgehoogd maar 1x daags helpt niet. Wat nu???

20-02-2015 | Vrouw | 73
Droge mond

25-09-2018 | Vrouw | 72
oxybutynine (2,5mg)
Tijdens een wandeling zoveel zweet produceren dat ik kletsnat thuiskwam, zelfs mijn haren kletsnat!

09-09-2018 | Vrouw | 71
Overmatig zweten
Na mijn wandelingen kletsnat van het zweet thuis komen

12-02-2018 | Man | 70
Urine-incontinentie
Na prostatectomie incontinent (700 cc p.d.) Na aanbrengen Pro-Act systeem bleef een incontinentie van 400 cc. Oorzaak: overactieve blaas en openstaande sluitspier. Vesicare medicijnen gaven nauwelijks resultaat. Oxybutynine (6 maal dagelijks) stopte de incontinentie niet. Nu sinds 28 december (2017) overgestapt op 2 x oxybutynine, de bijwerkingen met 6 tabletten (een te d[lees meer...]roge mond) zijn met 2 tabletten verdwenen en de incontinentie is een beetje verminderd. Van 200 cc per dag naar 160 cc.

11-12-2021 | Vrouw | 69
Overmatig zweten
Heel mijn leven last van zweten gehad, over mijn hele lichaam, vooral zeer zichtbaar in mijn gezicht en zeker bij stressvolle situaties, opwinding, dan ook nog de overgang erbij , het was niet meer te doen! Ik werd depressief hierdoor! Vele dingen geprobeerd zoals vele jaren hormonen en zelfs 2 dagen in het ziekenhuis opgenomen voor onderzoek naar mijn zweten! Na een bezo[lees meer...]ek aan dermatoloog begonnen met S‘ochtends 2,5 mg en s’avonds 2,5 mg, wel met een maagbeschermer erbij. Wel droge mond en drogere huid! Ik neem deze medicijnen al 7 jaren! IK HEB MIJN LEVEN WEER TERUG MET PER DAG 5 mg Oxybutynine, GEWELDIG 👍🙏😊

21-06-2013 | Vrouw | 68
oxybutynine
ik had zeer veel last van een volle blaas , en moest voordurend plassen , daar ik toen nog werkte was het niet evidend dat ik mijn post elke keer moest verlaten , toen ik dan enkele malen een ongelukje had , heeft de huisdokter mij het medicijn voor geschreven,en bij mij heeft dit echt heel goed geholpen .

29-03-2012 | Vrouw | 66
Osteoporose/botontkalking
Oxybutynine gebruik ik al ruim 5 jaar vanwege overmatig transpireren. Helpt geweldig. Enkele keer wordt een pilletje vergeten en dan word ik onmiddellijk afgestraft door opnieuw te transpireren. Voordeel van dit medicijn is dat ook 5 jaar geen verkoudheid of verstopte neus heeft plaats gevonden. Een nadeel is droge mond. Een wereld is voor mij opengegaan sinds deze med[lees meer...]icatie, geen transpireren.

12-09-2012 | Man | 65
Incontinentie
blaasproblemen.

27-08-2023 | Man | 64
oxybutynine (5mg)
Overactieve blaas
Dit middel is voor mij een "wondermiddel". Na uitwendige bestraling van prostaatkanker bleek stralings cystitis te hebben gekregen. Ik was incontinent, vooral bij bewegen, moest zeer vaak in de nacht uit bed om kleine beetjes te plassen. De plasjes die ik deed waren bijzonder pijnlijk. De uroloog schreef aanvankelijk Betmiga en Vesicare voor, maar dit werkte voor mij onvol[lees meer...]doende. Toen hij besloot om mij oxybutynine te geven werden de klachten heel snel minder. Ik kreeg weer meer nachtrust, had geen pijn meer met plassen (voor mij een heel groot winstpunt!) en ik ben weer veel minder incontinent. Van dit middel heb ik geen merkbare bijwerkingen. Ik ben zeer tevreden.

28-06-2023 | Vrouw | 63
Overactieve blaas
Slechte ervaring, klachten waartegen ik ze kreeg, kwamen juist weer "erger" terug.

04-12-2012 | Vrouw | 62
oxybutynine
Last van een behoorlijk droge keel. Beetje kortademigheid Daar doorlijkt het of ik ga hyperventileren.

20-06-2016 | Vrouw | 61
oxybutynine (5mg)
Overmatig zweten
Na lange tijd transpireren over mijn hele lichaam en na veel verschillende medicatie hiervoor (glyccopyronium. geen effect. hormonen. geen effect. clonidinine. geen effect.) Dit wondermiddel gevonden op internet. Na 2 dagen in de nacht geen last meer en de 3e dag ook overdag zelfs bij inspanning geen last!!! Ik ben blijven zoeken samen met de huisarts.

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum