solifenacine

Polyurie (23 meningen)
Incontinentie (10 meningen)
Urine-incontinentie (2 meningen)
Prostaathyperplasie (1 mening)
Prostaatklachten (overig) (1 mening)
Anurie / oligurie (1 mening)

08-05-2016 | Vrouw | 28
Overactieve blaas
Ik heb nog geen of slechts zeer minimale gunstige effecten van dit medicijn ondervonden. Ik zou de dosering nog mogen verdubbelen maar gezien de bijwerkingen die ik ervaar (droge ogen, pijnlijke ogen, droge mond, dorst, obstipatie, hoofdpijn), lijkt dat me geen goed idee. Als het effect niet meer wordt en de bijwerkingen niet minder zal dit me onvoldoende helpen met mijn o[lees meer...]veractieve blaas als gevolg van een neurologische ziekte.

05-04-2016 | Vrouw | 70
Overactieve blaas
Van de huisarts en specialist moest ik gelijk stoppen toen ik vertelde van mijn hartkloppingen vooral als ik wilde gaan slapen dat was best angstig. Na het stoppen geen last meer gehad van deze bijwerkingen. Wel had ik het idee dat waar voor het bedoeld was hielp maar het risico om het te blijven gebruiken was voor mij te groot. Ik heb mijn hart erg lief ;-).

11-02-2016 | Vrouw | 39
Overactieve blaas
Na twee maal in korte tijd weer een blaasontsteking te hebben gehad, heel weinig druk bij het plassen en veelvuldige bezoeken aan de huisarts en met een geschiedenis van vernauwde urinewegen een blaasonderzoek gehad bij de uroloog. Deze constateerde een overactieve blaas met een geïrriteerde blaaswand (rode vlekken). Ik kreeg Vesicare 5 mg (1x per dag) voorgeschreven. In [lees meer...]de bijsluiter stonden een aantal zaken, met name dat dit niet gebruik mag worden bij mensen die maar heel weinig blaasdruk hebben, dat vond ik vreemd omdat het één van de klachten is die ik heb en ook aangegeven heb bij de specialist. Toch begonnen met het medicijn. Wel ervoor gekozen om deze bij het avondeten in te nemen vanwege de bekende gele sticker (rijvaardigheid vermindering). In de eerste instantie merkte ik geen verschil maar na een dag of twee kon ik steeds moeilijker naar de wc, het duurde nu helemaal lang voordat er iets uit kwam. Wel was de vele aandrang een klein beetje minder. Vanaf dezelfde tijd kwamen ook de andere klachten, heel erg moe steeds, moeite met scherpstellen (ogen), de hele dag hoofdpijn, droge mond en keel. Ook kreeg ik (weer) last van zuurbranden, ik heb een chronische middenrif breuk waarvoor ik al een aantal jaren 1x per dag pantoprazol slik. Dit gaat al jaren goed maar nu ineens kreeg ik weer last van mijn maag. Ik heb na 5 dagen contact opgenomen met de specialist en ben gestopt met de medicijnen. Vrijwel meteen daarna verdween een groot deel van de klachten. Het zuurbranden en de vermoeidheid is nog niet helemaal weg maar de hoofdpijn, geen eetlust en het probleem met focussen is gelukkig wel weg. Voorlopig laat ik het even zo, ik heb liever dat ik wat vaker naar de wc moet dan dat ik alle andere klachten erbij heb. In maart heb ik een vervolgafspraak, hopelijk weet ik dan meer.

15-01-2016 | Man | 65
Geen effect

07-01-2016 | Vrouw | 38
Overactieve blaas
Ik ben zeer blij met het resultaat van de werking op mijn blaas. Ik rende elk uur naar de toilet voor een plasje. Nu kan ik doorwerken en doorslapen en ben ik zeer verrast over de verdubbeling van de inhoud van mijn blaas. Tegelijk heb ik wel erg last gekregen van dorst en droge mond, waar ik prima tegen kan. Gewoon lekker wat extra drinken is nu geen probleem. Maar de pij[lees meer...]n in mijn maag is echt naar. In de ochtend heb ik er geen last van, maar in de middag of de avond kan het op komen zetten en flink pijn doen. Helaas weet ik niet of het de combi is van de stress waar ik mee te dealen heb. Maar dit is mijn ervaring naar eer en geweten verteld.

29-07-2015 | Vrouw | 43
Overactieve blaas
Sinds een paar jaar heb ik last van een blaaspijnsyndroom. De pijn en aandrang is 5 weken geleden weer toegenomen. Ik slik nu 2 dagen Vesicare en ik voel me niet lekker. Ontzettend moe, draaiering, warrig en slecht zien en droge mond. Ik overweeg ermee te stoppen alleen komt de aandrang dan weer terug. Tja wat te doen..... Volgende week maar weer eens langs de uroloog....

23-07-2015 | Vrouw | 54
Overactieve blaas
Ik slik nu 8 dagen 5 mg astellas. Vanaf dag 7 voel ik steeds meer vermoeidheid. Heel vervelend. Wel helpt de medicatie: de frequentie van het plassen is echt afgenomen. Maar omdat de vermoeidheid erg vervelend is, overweeg ik sterk om te stoppen met de medicatie.

14-05-2015 | Man | 43
solifenacine (10mg)
Overactieve blaas
Vesicare is best een goed middel, maar soms is het gevoel van aandrang nog aanwezig, soms loze keren naar het toilet. Erg vervelend, overigens soms denk ik dat ik wederom een blaasontsteking heb, dan laat ik het controleren.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum