Ervaringen met Vesicare

Polyurie (23 meningen)
Incontinentie (12 meningen)
Urine-incontinentie (2 meningen)
Prostaathyperplasie (1 mening)
Prostaatklachten (overig) (1 mening)
Anurie / oligurie (1 mening)

05-08-2023 | Vrouw | 64
Overactieve blaas
Ik heb een neurogene overactieve blaas door multiple Sclerose. Deze medicijnen helpen mij niet voldoende.

21-05-2021 | Vrouw | 46
Overactieve blaas
Erge droge ogen, ik kon niet meer lezen, en droge mond en neus slijmvlies. Ik ben hiermee gestopt.

20-05-2021 | Vrouw | 61
Overactieve blaas
Reden: blaaskramp Bijwerking: Droge mond zeer overheersend, maakt spreken zonder drinken van water, praktisch onmogelijk. Sociaal is dit problematisch. Gevolgen voor gezondheid gebit en tandvlees, worden door tandarts opgemerkt.

21-03-2021 | Vrouw | 55
Overactieve blaas
Na een rugoperatie had ik een urineretentie van 1,5 liter. Om die reden heb ik 3 maanden een catheter gehad. Daarna kon ik weer zelf plassen. Doordat ik de blaasvulling niet voelde en bij een bepaalde blaasvulling de blaas reflexmatig werd leeggedrukt verloor ik meerdere keren per dag behoorlijk wat urine. Daarom gestart met solifenacine. Het heeft een maand geduurd totdat[lees meer...] ik geen urine meer verloor. Gelukkig ondervind ik nauwelijks bijwerkingen. Af en toe een beetje droge mond. Met de uroloog heb ik nu afgesproken om over 6 maanden te stoppen. Ik ben heel benieuwd hoe dit zal gaan. Het incontinentiemateriaal bewaar ik nog even.

04-11-2020 | Vrouw | 49
Overactieve blaas
Vanwege overactieve blaas (aandrang-incontinentie) solifenacine gaan gebruiken, 2,5 jaar geleden. Ik begon met een dosis van 5 mg en ik merkte snel effect. Ik kon veel langer zonder te moeten plassen, hoefde 's nachts niet meer naar de wc. Dus ik was er erg blij mee, maar na een poos werd het effect minder. Mijn blaas was weer gevoeliger en ik had weer vaker sterke aandran[lees meer...]g bij een niet volle blaas. Toen kreeg ik een dosis van 10 mg en ook nu weer was het effect merkbaar. Inmiddels weer een poos verder en het effect is weer weg. Mijn blaas is weer gevoeliger geworden, en minder gevoelig voor het medicijn, zo lijkt het. Er treedt dus gewenning op en ik heb een steeds hogere dosis nodig. Moet overleggen met mijn huisarts. Bijwerkingen heb ik nauwelijks; alleen soms een droge mond.

17-01-2018 | Vrouw | 24

01-07-2017 | Vrouw | 47
Overactieve blaas
Ik had na een blaasontsteking nog meer klachten dan tijdens de ontsteking zelf. Ik had veel aandrang en veel pijn in de plasbuis. Met dit medicijn was de pijn na een week weg en kan ik een hele dag over een festival lopen zonder aandrang. Ik neem die bijwerkingen op de koop toe het weegt voor mij niet op tegen die vreselijke pijn die ik soms uren had na het plassen. Ik heb[lees meer...] iets slechter zicht maar dan van dichtbij en een wat drogere mond. Ik ben heel blij dat ik dit medicijn heb gekregen want het helpt mij goed.

09-05-2017 | Vrouw | 47
Overactieve blaas
Overactieve blaas. Zeer veel plassen. Nu veel meer dan de helft verbeterd. Alleen jammer dat ik niet meer kan lezen, erg slecht zicht in week drie. Duizelig. Hopelijk word dit minder.

01-03-2017 | Vrouw | 56
Overactieve blaas
Jaren gebruikt medicijn helpt perfect tegen een overactieve blaas. Wel altijd een verstopte neus gehad. Sinds een jaar veel maagklachten, pijn bovenin de maag. Omeprazol gekregen, maar dat helpt onvoldoende. Gestopt met Vesicare en de klachten waren weg. Na 2 maanden weer begonnen en de maagklachten kwamen weer terug. Ik heb dit 3x geprobeerd en steeds als ik stop met Vesi[lees meer...]care verdwijnen de maagklachten en deze zijn behoorlijk dus doorgaan met Vesicare is geen optie. Ook al andere maagtabletten geprobeerd maar ook dat werkt niet, dus nu maar gestopt, helaas geen oplossing

15-01-2017 | Vrouw | 60
Overactieve blaas
Eerst Oxybutinine gebruikt zonder resultaat. Zag er tegenop om het huis uit te gaan als ik niet wist of er toiletten in de buurt waren. Op een uur ging ik gemakkelijk 5 à 6 keer naar het toilet. Het domineerde mijn leven. Nu kan ik 4 uur wachten. Alleen als ik dan voel dat ik moet gaan dan kan ik ook geen 5 minuten meer wachten. Maar daar is mits wat organisatie wel me[lees meer...]e te leven. Ben tevreden dat ik de stap naar het UZA gezet heb.

29-10-2016 | Vrouw | 18
Overactieve blaas
Ik heb helaas heel veel bijwerkingen door dit medicijn maar mag helaas niet afbouwen van mijn arts. Mijn bijwerkingen: droge mond/huid/lippen, slecht zien, enorm moe, hoofdpijn, buikpijn.

05-08-2016 | Vrouw | 50
Overactieve blaas
In verleden Detrusitol geslikt tegen overactieve blaas, dat hielp goed. Toen klachten na paar jaar terugkwamen, kreeg ik via een inmiddels nieuwe huisarts Vesicare voorgeschreven, omdat Detrusitol te zwaar zou zijn met teveel kans op bijwerkingen. Na ongeveer 2 weken weinig tot geen resultaat. Ik mocht 2 tabletten per keer nemen als het niet hielp, dat heb ik toen een we[lees meer...]ek gedaan en toen begon ik het effect te merken, waarna ik weer op 1 tablet ben teruggestapt. Nu, na zo'n 2,5 maand, zijn mijn klachten sinds een paar dagen weer terug: heel veel aandrang hebben maar weinig tot niets hoeven plassen. Ook het gevoel dat ik niet alles uit kan plassen (zodra ik doortrek voel ik alweer aandrang). Ik kan het meestal wel goed ophouden (heb nog nooit ongelukjes gehad), maar om nou de hele dag door het gevoel te hebben dat je moet plassen is beslist geen pretje. Ik heb totaal niks van bijwerkingen gemerkt. Mijn huisarts is nu nog een week met vakantie, maar zodra zij terug is ga ik om een ander medicijn vragen.

28-07-2016 | Vrouw | 64
Overactieve blaas
erg misselijk en pijn in de maag. erg slaperig!

16-05-2016 | Vrouw | 45
Overactieve blaas
Na een paar dagen merkte ik al dat ik veel minder vaak moest plassen. Ook kon ik voor het eerst weer 's nachts doorslapen. Echter al heel snel last van droge mond en ook neusslijmvlies, waarvoor ik uiteindelijk een neusspray moest gaan gebruiken, omdat deze steeds vaker dicht ging zitten met de nodige bloedneuzen erbij. Nadat ik ook last van mijn darmen kreeg (obstipatie) [lees meer...]en ook de rekening van mijn zorgverzekeraar kreeg, heb ik besloten per direct te stoppen met het medicijn. Dan maar vaak naar het toilet. Al direct kon ik weer normaal naar het toilet en mijn neus ging weer open. Droge mond verdween. En ik hoef niet meer wakker te liggen of ik het medicijn wel kan betalen deze maand. Jammer, maar helaas...

08-05-2016 | Vrouw | 28
Overactieve blaas
Ik heb nog geen of slechts zeer minimale gunstige effecten van dit medicijn ondervonden. Ik zou de dosering nog mogen verdubbelen maar gezien de bijwerkingen die ik ervaar (droge ogen, pijnlijke ogen, droge mond, dorst, obstipatie, hoofdpijn), lijkt dat me geen goed idee. Als het effect niet meer wordt en de bijwerkingen niet minder zal dit me onvoldoende helpen met mijn o[lees meer...]veractieve blaas als gevolg van een neurologische ziekte.

05-04-2016 | Vrouw | 70
Overactieve blaas
Van de huisarts en specialist moest ik gelijk stoppen toen ik vertelde van mijn hartkloppingen vooral als ik wilde gaan slapen dat was best angstig. Na het stoppen geen last meer gehad van deze bijwerkingen. Wel had ik het idee dat waar voor het bedoeld was hielp maar het risico om het te blijven gebruiken was voor mij te groot. Ik heb mijn hart erg lief ;-).