Ervaringen met Tamsulosine capsules

tamsulozine

Prostaathyperplasie (51 meningen)
Prostaatklachten (overig) (30 meningen)
Overactieve blaas (3 meningen)

11-08-2016 | Man | 46
Prostaatontsteking
Werkt zeer goed tegen pijn/klachten die ik had/heb (chemische prostaatontsteking). Soms op een dag 2x 0,4 mg tegen pijn, meestal door alcoholconsumptie vorige dag. Bijwerkingen zeer belastend (duizeligheid geen ejaculatie). Vind mezelf nog te jong voor de bijwerkingen (46), maar minder erg dan de pijn die ik had.

30-07-2016 | Man | 77
Prostaathyperplasie
Ik behoor tot de minderheid die bloeddrukverlaging heeft met als gevolg het zien van zwarte vlekken en gevaar om te vallen. Noch de arts, noch de specialist heeft me hiervan verwittigd met als gevolg dat ik 2 maanden geleden dringend opgenomen ben in het ziekenhuis, waar ze verscheidene testen uitgevoerd hebben. Eigenlijk hadden ze me hiervan op de hoogte moeten stellen. B[lees meer...]ij navraag hoelang ik dat geneesmiddel zal moeten gebruiken, zei de huisarts : levenslang. Moet er dan geen onderzoek meer zijn naar de doeltreffendheid?

27-07-2016 | Man | 68
Prostaatklachten (overig)
Beter plassen, maar impotentie opgetreden.

23-07-2016 | Man | 72
tamsulozine (0,4mg)
Positief effect merkbaar binnen een half uur na inneming eerste capsule. Negatief effect merkbaar twee dagen na inneming laatste capsule.

14-07-2016 | Man | 67
Prostaatklachten (overig)
In de morgen voelde ik me prima, wel vaak aandrang tot plassen. Na het innemen voelde ik geen verschil, maar laat in de middag werd ik misselijk en kreeg enorme pijn in de darmen onder in de buik en balstreek. Bloeddruk gemeten(deze was oke). Apotheek gebeld met de vraag of ik paracetemol mag innemen (is mogelijk). 's avonds wat duizelig en slappe armen. Eens heb ik van e[lees meer...]en specialist papaverine gehad voor niergruis (prima spul). Maar op een of andere mannier kiest men daar niet voor, omdat het te goedkoop is en geen bijwerkingen heeft (niet verslavend). Zie de dag van morgen en de nacht nog even aan, bij aanhoudende klachten stop ik.

07-07-2016 | Man | 52
Prostaathyperplasie
Hartkloppingen, hevige duizeligheid, dood en dood moe, wankel op de benen. Het beperkt me enorm in mijn dagelijkse leven. Overdags een paar maal naar bed om te rusten is geen overbodige luxe.

26-05-2016 | Man | 69
Anurie / oligurie
plasprobleem wordt zeer snel verbeterd. De bijwerkingen zijn zeer vervelend: zwakheid, spierslapte, duizeligheid, vermoeidheid en lusteloosheid.

21-04-2016 | Man | 62
Prostaathyperplasie
heb al jaren tamsulosine voorgeschreven gekregen van uroloog. tamsulosine 0,4mg ranbaxy. Nu laatste jaar 's nachts 10-12 keer opstaan. Overdag kan je nergens meer heen, zonder wc in de buurt. Heb 14 x accupunctuur gehad in hak om blaas rustig te krijgen, niet gelukt. Nu botox in blaas gespoten, zou helpen, nog niet. Gestopt met tamsulosine in overleg met uroloog, deze gaf [lees meer...]aan dat medicijn, maar 10 % werking geeft en mijn waarde was 0,7 dus eerste 5 jaar geen kans op prostaatkanker zei hij. meteen weer zaadlozing na stoppen. nu weer begonnen met tamsulosine, zelf. 's nachts nog steeds 10-12 keer op en overdag kun je nog niet naar winkel. ga straks weer terug naar uroloog, misschien toch blaasontsteking, (hoop het). ik word hier gek van en mijn vrouw inmiddels ook 's nachts. wie weet raad?

04-04-2016 | Man | 57
Prostaatklachten (overig)
Na eerste inname eenmalig enorme buikklachten/diarree. Daarna geregeld 'licht in het hoofd'. Ejaculatie was echt over vanaf dag twee en 'zin in sex' is daarna behoorlijk minder geworden. Af en toe vertroebeld zicht. Werkt echter wel effectief op mijn probleem en ik heb gemerkt dat ik de dosering kan aanpassen. Afwisselend ochtend en avond.... dus om de 36 uur. Plasprobleem[lees meer...] blijft dan minimaal en de bijwerkingen ook redelijk beperkt.

06-03-2016 | Man | 66
Prostaathyperplasie
Urineren nu zonder pijn en verbeterde straal. ' s Nachts nog eenmaal naar toilet. Overdag minder aandrang om te plassen.

21-01-2016 | Man | 63
Prostaathyperplasie
Voorgeschreven door specialist wegens plasprobleem. Plasprobleem was door inname in orde. Wel kreeg ik na enkele weken een verstopte neus, en een gevoel van stoppen in de oren. Verschillende keren naar huisarts en specialist maar probleem werd NIET opgelost. Zoals elk jaar liet ik een bloedcontrole doen begin december. Er werden enorm verhoogde leverwaarden vastgesteld. Ge[lees meer...]volg enorme ongerustheid. Echo laten uitvoeren, hierop bleek niks speciaal aan de hand te zijn. Volgende bloedcontrole, nog hogere waarden. Specialist geraadpleegd, maar was dus wel gestopt met Tamsulosine. Na 3 weken te zijn gestopt zijn mijn waarden gedaald met 70% en meer en neusproblemen zijn opgelost. Gebruik van product heeft me veel geld gekost, maar ook heel veel ongerustheid.

15-01-2016 | Man | 65
Overactieve blaas
Veel plassen, vooral 's nachts > 5 maal uit bed. Overdag onregelmatig uitstralende pijn tot in top urinebuis. Pijn komt met golven.

29-12-2015 | Man | 75
Prostaatklachten (overig)
als ik alcohol drink, heb ik beduidend meer last, heb ik vaker uitgeprobeerd. Als ik dan geen alcohol meer drink, wordt alles acceptabeler (ik drink nu geen alcohol meer). Nu gaat het aanzienlijk beter. Ik heb van een kennis vernomen dat zij dezelfde klachten had als ik. Nu zij geen simvastatine meer gebruikt, zijn de klachten aanzienlijk minder. Ik overweeg nu om te stop[lees meer...]pen met simvastatine 40 MG. wat is uw advies?

12-11-2015 | Man | 71
Urine-incontinentie
Kreeg van de specialist capsules Tamsulosine 0.4 mgr van Centrafarm. Na 3 maanden het middel van de indiase producent Ranbaxy. Was in 2015 een poosje verboden geweest, omdat de productie onzorgvuldig zou zijn geweest. Slecht middel althans van Ranbaxy werkte totaal niet. Tamsolusine van Centrafarm daarentegen werkt zeer goed, na 1 capsule al effect. Volgens de Service Apo[lees meer...]theek moet het goedkoopste middel gegeven worden. Zoeken op internet levert op dat de capsules van centrafarm veel goedkoper zijn. Ik zou zeggen: weg met Ranbaxy capsules.

30-09-2015 | Man | 61
Niersteen / -stenen
Geen zaadlozing meer en zicht (zien) ging achteruit. Wazig zien.

25-09-2015 | Man | 61
Prostaatklachten (overig)
zit allang met ademnood, hele ziekenhuis gehad, hart,longen copd,maag,ct scan,enz. kunnen oorzaak niet vinden, alles is goed bij mij , heb allergie voor varkensharen en stof, mag er inmiddels nu niet meer werken. las van ademnood bij tamsulosine. kan iemand mij helpen? gr will