Ervaringen met Tamsulosine capsules

tamsulozine

Prostaathyperplasie (51 meningen)
Prostaatklachten (overig) (30 meningen)
Overactieve blaas (3 meningen)

21-09-2017 | Man | 75
Prostaatkanker
Na het innemen, 's avonds 1 pil, viel ik 's nachts tijdens het plassen flauw.

18-03-2015 | Man | 55
Prostaatkanker
In april 2014 is er bij mij prostaatkanker gevonden. Bleek uiteindelijk wel curatief aangepakt te kunnen worden dus 15 mei begonnen met chemische castratie daarna de Eligard prikken en in juni begonnen met 7 weken bestraling. Na 3 weken bestraling kon ik niet meer plassen en ging ik aan de Tamsulosine. Dat hielp wel maar kreeg ook meteen last van appelflauwtes, mijn hart s[lees meer...]loeg regelmatig op hol, droge mond in de nacht, maar het ergst waren toch de psychische klachten; depressie, agressieve uitbarstingen. Daar stoppen niet tot de mogelijkheden behoorde om wat rust in mijn kop te krijgen gaan blowen en dat maakte het wel hanteerbaar. Echter sinds 2 maanden weer aan het teruggaan naar het werk (de tumor lijkt volledig weg maar de behandeling loopt nog ruim 2 jaar) en dan hoort het blowen niet tot de mogelijkheden (ik ben ook liever nuchter). Ik ben een aantal keren (in overleg met het behandelteam) gestopt maar helaas stopte het plassen dan meestal binnen een week en moest ik weer terug. Deze week maar weer begonnen met stoppen en de klachten nemen dramatisch snel af dus hopelijk ben ik er dit keer wel vanaf want voor mij zijn de bijwerkingen heel erg zwaar geweest.

20-05-2014 | Man | 83
Prostaatkanker
Een korte terugblik van mijn ervaring met Tamsulosine Ranbaxy. In 2005 werd er bij mij Prostaatkanker geconstateerd, de enige oplossing was bestralen. Na 28 bestralingen was ik zo goed als genezen. Het enige ongemak was, dat ik problemen kreeg met het plassen en wel: Wanneer ik de kraan liet lopen, onder de douche, nachts 2 tot 4 keer aandrang kreeg en met spoed naar [lees meer...]het toilet zonder resultaat. Opnieuw naar de Uroloog die mij het medicijn Tamsulosine die er voor moest zorgen dat ik een gereguleerde afgifte kreeg. Hielp prima! Totdat ik in mei 2012, problemen kreeg met urineverlies. Vervolgens weer naar de Uroloog in het ziekenhuis. Plastesten uitgevoerd, uitslag u plast niet in één keer uw blaas leeg, tot slot geen verbetering. Toch maar weer even naar de huisarts, die mij aanraadde gebruik te maken TENA inlegkruisjes geen prettige oplossing, maar je moet er mee proberen te leven zegt men. Wat ging er gebeuren, in januari jl. kwam er uitgebreid in de media zeer negatieve berichten over de Ranbaxy medicijnen, niet direct aandacht aan besteed. Totdat ik op 2 februari mijn drie maandelijkse via de huisarts bij de Apotheek mijn Tamsulosine medicijnen ging ophalen. Toen kreeg ik een ander merk t.w. TAMSULOSINEN HCL RETARd 0,4 MG TEVA. De Apothekers assistenten vertelde mij, dat in het vervolg dit merk zou krijgen. Toen herinnerde ik mij de commotie over het Merk Ranbaxy, na vijf dagen was ik verbijsterd, dat ik van al het ongemak na twee jaar genezen was. Toch even een bezoek gebracht bij de Apotheek en alles verteld wat mij nu was overkomen, hij zou mijn ervaringen doorspelen naar de leverancier. Afgelopen zaterdag 10 mei, stond er een ingezonden brief in Trouw, in antwoord op de argumenten van de gezondheidseconomen. Naar aanleiding van deze brief heb ik het besluit genomen om dit te schrijven. Mijn conclusie is duidelijk! De betaalde medicijnen die ik de laatste jaren heb ingenomen hebben totaal geen effect gehad en het gebruik van de betaalde TENA inlegkruisjes overbodig zijn geweest. Met vriendelijke groeten, L.

24-03-2018 | Man | 77
Prostaatkanker
Plasproblemen proberen te verhelpen, werkt wel. Maar de bijwerkingen zijn heel vervelend vooral ook voor omstanders als je flauw gaat vallen. Ik ga bij de komende controle proberen of ik kan stoppen met Tamusuline.

23-03-2015 | Man | 57
Prostaatkanker
Na check op psa ( 5.7 ) biopten genomen van prostaat welke prostaatkanker uitwezen. Geholpen middels brachytherapie nu 6 weken terug, kreeg na behandeling recept mee voor tamsulosine voor eventuele plasproblemen welke konden optreden in de weken en maanden tijdens deze behandeling met jodium 125 seeds. Na plasproblemen gestart met capsules, maar na inname verkouden, spie[lees meer...]rpijn, zeer vermoeid, slap, duizelig en hoofdpijn, branderig gevoel met plassen en ejaculatie, dus ga weer stoppen kijken of de klachten weer afnemen.

06-05-2015 | Man | 63
Prostaatkanker
Vader en broer beide prostaatkanker gehad. Vorig jaar werd na een jaarlijkse keuring een psa van 5,6 vastgesteld. Gezien de familie, was het advies ingrijpen. Gekozen voor bracchi therapie. De bijwerkingen wisselen nogal. De eerste weken veel plassen, ook in de nacht 3-4-5 maal het bed uit. Inmiddeles gaat het plassen soms normaal, dan weer aandrang en duurt het even voor [lees meer...]er wat urine komt. Overdag eigenlijk geen echte last, kan alleen minder makkelijk ophouden. Ik zorg wel voor een toilet op mijn route.. zover mogelijk. Met name 's nachts, wel aandrang maar duurt even. Nu nog maar 1 x mijn bed uit. Verder geen enkele bijwerking. Ik ervaar het medicijn meer als soms ongemakkelijk.

17-02-2015 | Man | 69
tamsulozine
Prostaatkanker
Gebruik het na succesvolle behandeling met brachytherapie; het gaat zo goed dat ik ga overwegen te stoppen met het medicijn, niet omdat het niet bevalt dus, maar hoe minder van dit soort stoffen in je lichaam hoe beter...

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum