Ervaringen met Champix

varenicline

Stoppen met roken (884 meningen)

Wellbutrin XR (589 meningen)
Methadon (119 meningen)
Zyban (78 meningen)
NiQuitin (69 meningen)
Tabex (58 meningen)

24-02-2021 | Vrouw | 69
varenicline (0,5mg)

22-05-2020 | Man | 70
Ademhalingsproblemen
Na ruim 55 jaar minimaal 30 a 35 sigaretten per dag toch wat problemen als astma copd enz. Nu 12 dagen niet gerookt, eerst 10 dagen alleen Champix en hierbij gerookt. Op dag 11 van de kuur ook geen sigaret meer aangeraakt. Voel lichamelijk nog geen verschil maar hoest al wel veel minder. Mis mijn sigaretten wel, maar dat is logisch na zoveel jaar maar met hulp van de Cham[lees meer...]pix valt het tot nu toe niet tegen. Het moet lukken deze keer !

06-12-2019 | Vrouw | 64
Ademhalingsproblemen
Vanwege problemen met luchtwegen zoals benauwdheid en kortademigheid en regelmatig luchtwegen infectie heb ik toen besloten om te gaan stoppen met roken. Ik neem reeds 5 weken champix en ben al 3 weken gestopt met roken. Het gaat mij nu goed af, ik vind de reuk van sigaretten nu smerig en vies en als ik dat ruik wordt ik al misselijk van. De enigste probleem is dat ik al[lees meer...]leen in de ochtend misselijk ben na het innemen van de champix en in de avond heb ik daar geen last van. heeft waarschijnlijk met eten te maken, omdat ik s"morgens vroeg niet goed en voldoende kan eten voordat ik champix inneem ( wat je wel moet doen )

04-11-2019 | Vrouw | 74
Ademhalingsproblemen
Na 60 jaar gerookt te hebben wou ik er vanaf. Met champix begonnen en langzaam opgevoerd. Na 5 weken nog heel erg misselijk, de hele dag, ook met overgeven. Toen ben ik ermee gestopt en op eigen kracht verder gegaan en rook nu al 3, 5 mnd niet meer maar het is zwaar.

22-08-2019 | Man | 65
Ademhalingsproblemen
Mijn eerste besluit om te stoppen met roken sinds 30 jaar. Heb nu, na twee weken, spijt van Champix, o.a. vanwege de bijwerkingen. In principe is het een anti depressivum. Champix vermindert bij mij wel de trek. Rook nu ongeveer de helft. Maar helpen bij stoppen doet het niet. Als je later de Champix afbouwt krijg je dezelfde ontwenningsverschijnselen als bij het zonder[lees meer...] hulpmiddelen stoppen met roken. Mijn beste "hulpmiddel" is het (herhaald) lezen van het boek: "DE OPLUCHTING, in één dag van het roken af" door Jan Geurtz. ISBN 978 90 2632736 0 Een daarvan zelfgemaakte samenvatting hangt op mijn koelkastdeur. Dezelfde methode werkt ook bij alcoholverslaving. Lees dan het betzelfde boek maar vervang telkenmale nicotine voor alcohol. Henk

26-05-2019 | Man | 68
varenicline (0,5)
Ademhalingsproblemen
Geopereerd van longkanker daarna behandeling met Champix gedurende ongeveer een maand geen drang naar roken meer en geen bij werkingen.een aanrader voor iedereen die wil stoppen met roken

05-04-2018 | Vrouw | 65
Ademhalingsproblemen
Vanaf mijn 13e gerookt! Dus tel uit mijn "winst"...52 jaar lang! Van alles geprobeerd zoals Allen Carr (dat hielp feilloos, maar na een jaar clean te zijn geweest, nam ik toch weer een peuk in een situatie en kocht de volgende dag weer sigaretten, Carr werkt goed MET motivatie, maar slechts de eerste keer, er zijn geen herkansingen, iig niet voor mij). Pleisters talloze ke[lees meer...]ren geprobeerd en telkens weer gesneuveld, wilskracht genoeg in huis hoor, maar tabak zit zo vol met allerlei stoffen die je extra verslaafd maken, dat het mij domweg niet lukte! Nu ben ik, omdat ik een puppy in huis heb genomen, geconfronteerd geworden met mijn ademhaling en uithoudingsvermogen, beiden bar slecht! Mijn puppy heeft energie voor 10! Verdient het ook om lekkere wandelingen te maken en regelmatig te spelen en dat breng ik in huidige staat niet op! Via een vriend gehoord van Champix. Hij is er dolblij mee, zijn vrouw stopte na een week, die draaide ervan door. En ik dus de stoute schoenen aangetrokken en een recept gevraagd, ik zie het als mijn enige en laatste kans om die zooi uit mijn leven te verbannen! Ik rookte best stevig en lag reutelend in bed snachts...uitermate niet fijn alles bij elkaar genomen en dus aan de Champix nu. Vandaag dag 10, ik heb nog wat halve peuken liggen, midden tussen de as en opgerookte stukjes en nog wat sigaartjes. Het effect van de pillen had ik bijna meteen! Mijn peukje smaakte minder. Nu ik dus op dag 10 zit smaken ze bijna helemaal niet meer, het moeilijkste moment van de dag is "de peuk na het eten". Maar wanneer ik iets opsteek en een trek neem, gooi ik het gelijk weer in de aspot...gadverdamme! En dat is dus waar ik op hoopte, een afkeer van tabak! Nou, ik ben goed op weg. Mijn stopdag gaat dag 14 worden, dan ben ik er klaar mee. De bijwerkingen neem ik "voor lief" en zijn best hevig, maar is voor een goed doel :) smerige smaak, hoofdpijn, slecht slapen en als ik wel slaap hele vreemde dromen (maar daar kan ik wel tegen), moeheid, lusteloosheid en gewichtstoename en misselijkheid in lichte vorm en een "kort lontje". Ook hoest ik me een slag in de rondte natuurlijk, die longhaartjes krijgen eindelijk een klein kansje om zich wat uit te rekken en dat kriebelt en er zit uiteraard genoeg troep in mijn longen dat eruit wil....het is niet anders. Ik accepteer dit. Het depressieve gevoel met de wens om er niet meer te zijn, want de bijwerkingen zijn niet voor de poes, doorzie ik als puur effect van de pillen en ik weet dus dat ze "onecht" zijn. Ik zal verder niemand aan of afraden om dit middel te gebruiken, dat moet een ieder zelf weten, elk lichaam reageert nu eenmaal anders en dus kun je niet generaliserende opmerkingen maken, zo zie ik het.

20-02-2018 | Man | 60
Ademhalingsproblemen
Champix werkt goed, maar naar 2 weken kreeg ik huiduitslag en mijn lichaam onder rode bultjes. Moest stoppen van huisarts nu.

01-02-2018 | Man | 64
Ademhalingsproblemen
ben 6 maart 2015 gestopt omdat ik afspraak had gemaakt met mijn kleindochter. ik zou niet meer roken en zij niet meer duimen. rook nu in april 4 jaar niet meer. geen moeite gehad na 50 jaar roken pak shag per dag. lag jaren erna in ziekenhuis en kwam man op bezoek die zich letterlijk kapot hoesste. zei dat hij moest stoppen met roken. als hij niet stopte had hij nog 3[lees meer...] jaar zei longarts. had hele champixkuur van longarts gekregen (normaal zelf betalen) maar kreeg er nachtmerrie,s van zei hij en was ermee gestopt. ik vroeg wat hij met kuur deed , die gooi ik weg zei hij. ik vroeg of ik ze dan mocht hebben voor mijn vrouw zodat zij het ook kon proberen. dat was goed en hij bracht ze mee. mijn vrouw was zeker niet van plan te stoppen maar na veelpraten is ze er aan begonnen. nu rookt ze al 2 jaar niet meer en is blij dat ze er van af is. dus ze werken echt wel geen smoeijes, van maar dan ligt het aan je zelf. ik rookte nog bijna onder water, dus had altijd sigaret aan. zijn wel flink aangekomen allebei. eten smaakt beter, ruiken beter. dus doen. na 50 jaar longfoto gemaakt en er was bijna niks aan te zien aan mijn longen. longarts zei niks mis mee menigeen zou blij zijn met zo,n longen

08-07-2017 | Vrouw | 55
varenicline (0,5)
Ademhalingsproblemen
Na 43 jaar gerookt te hebben nu met champix na dag 11 5 dagen niet gerookt was bij de huisarts omdat ik maar bleef hoesten ben toen door gestuurd naar de longarts scan gehad daaruit bleek dat ik al twee zwarte vlekjes had op de top van mijn longen nu nog niks ernstigs maar als ik door zou blijven roken kan het wel een probleem worden na 5 dagen nu rookvrij hoesten minder[lees meer...] geen piep meer als ik lig dankzij champix zo blij

27-05-2017 | Vrouw | 46
Ademhalingsproblemen
Na 31+ jaar roken te horen krijgen na een griep met luchtweg infectie dat je longen zijn beschadigd.......oké...nu klaar. Via huisarts Champix gekregen. Werkt voor mij PERFECT! Paar dagen licht misselijk, regelmatig last van darmen. Op dag 9 gestopt en geen "trek in sigaret" gevoel hebben. Sta bij collega's die wel roken en het doet me niets. Helemaal blij....