ziekte

Ademhalingsproblemen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor Ademhalingsproblemen

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: Ademhalingsproblemen

10-11-2019

Cimetidine Tabletten (cimetidine)
Ademhalingsproblemen

Erg veel last van uitslag , van nek, rug , en jeuk over het hele lichaam. En borstgroei.
04-11-2019

Ademhalingsproblemen

Na 60 jaar gerookt te hebben wou ik er vanaf. Met champix begonnen en langzaam opgevoerd. Na 5 weken nog heel erg misselijk, de hele dag, ook met overgeven. Toen ben ik ermee gestopt en op eigen kracht verder gegaan en rook nu al 3, 5 mnd niet meer maar het is zwaar.
23-10-2019

Relvar (vilanterol/fluticason)
Ademhalingsproblemen

Mijn ervaring is zeer slecht er blijft zeer veel poeder na in de mond spoelen helpt niet , zeer veel schimmel tot einde van de slokdarm , het gepiep kwam na zekere tijd terug en ook de hoest hart terug longen werden er niet beter van iets wat wel niet veel , zo ben ik er dan maar mee gestopt wel voor betaald sta hier met nog 2 puffer nog niet gebruikt , Apotheek kan ze [lees meer...]niet meer terug nemen want ze zijn per 3 verpakt . Dit was het dan . André
24-08-2019

Amoxicilline (amoxicilline)
Ademhalingsproblemen

7 daagse kuur gehad van 3x 500 mg per dag ivm bronchites. Tijdens gebruik zeer duizelig geweest en ernstige ontstekingen van tandvlees zodat ik geen vast voedsel kon eten .Drie dagen na beëindiging van de kuur ernstige huiduitslag over hele lichaam. Door de jeuk niet mogelijk om te slapen. Huid voelt hard en pijnlijk aan en geeft koortsachtige verschijnselen. Zou het genee[lees meer...]smiddel niet weer nemen....Liever zoeken naar een homeopatische oplossing zonder bijwerkingen.
22-08-2019

Ademhalingsproblemen

Mijn eerste besluit om te stoppen met roken sinds 30 jaar. Heb nu, na twee weken, spijt van Champix, o.a. vanwege de bijwerkingen. In principe is het een anti depressivum. Champix vermindert bij mij wel de trek. Rook nu ongeveer de helft. Maar helpen bij stoppen doet het niet. Als je later de Champix afbouwt krijg je dezelfde ontwenningsverschijnselen als bij het zonder[lees meer...] hulpmiddelen stoppen met roken. Mijn beste "hulpmiddel" is het (herhaald) lezen van het boek: "DE OPLUCHTING, in één dag van het roken af" door Jan Geurtz. ISBN 978 90 2632736 0 Een daarvan zelfgemaakte samenvatting hangt op mijn koelkastdeur. Dezelfde methode werkt ook bij alcoholverslaving. Lees dan het betzelfde boek maar vervang telkenmale nicotine voor alcohol. Henk
21-07-2019

Amoxicilline / Clavulaanzuur (amoxicilline / clavulaanzuur)
Ademhalingsproblemen

Na urineonderzoek bleek bacteriële blaasontsteking.Bij opgave van inname per dag ging het mis. Ik moest 3 grote tabletten per dag - met 8 uur tussen iedere inname - innemen. De kuur duurde 7 dagen. 7 dagen en nachten heb ik niet kunnen slapen omdat ik steeds moest plassen, soms om het kwartier, dan weer half uur, zelfs nu en dan om de 5 minuten! Dit ging zo door, zelfs [lees meer...]overdag. Ik ben 87 jaar en mijn hele leven was mijn spijsverteringsstelsel bijzonder goed, regelmatige stoelgang. Na kuur compleet van slag.Ik ben COPD patiënt, heb inhalers. Klaagde over benauwdheid, vandaar urine-onderzoek. Na kuur nog steeds benauwd + spijsvertering in de war. Lijdensweg door Amoxicilline Clavulaanzuur !
20-06-2019

Ademhalingsproblemen

door verandering van seretide naar Salmeterol / Fluticason met dezelfde sterkte zijn de klachten van benauwdheid en ophoesten toegenomen
20-06-2019

Salmeterol/Fluticason (salmeterol/fluticason)
Ademhalingsproblemen

door VGZ teruggezet op salmeterol / fluticason. Bij dezelfde hoeveelheid inhalatie werkt het minder effectief. Veel slijm ophoesten gedurende de hele dag
26-05-2019

Ademhalingsproblemen

Geopereerd van longkanker daarna behandeling met Champix gedurende ongeveer een maand geen drang naar roken meer en geen bij werkingen.een aanrader voor iedereen die wil stoppen met roken
19-05-2019

Bisolvon (broomhexine)
Ademhalingsproblemen

De huisarts raad ten zeerste af dit product te gebruiken. Het haalt niks uit behalve enige verlichting. Ikzelf ervaar alleen een toename van prikkels en irritatie. Het maakt dik slijm wat vloeibaarder voor 5 min maar maakt het tegelijk draderiger en moeilijke los van elkaar op te hoesten. Verslikking in slijm doordat het blijft hangem is dan ook aanwezig.
09-05-2019

Trimbow (beclometason/​formoterol/​glycopyrronium)
Ademhalingsproblemen

Nu 4 weken aan dit medicijn en het word er alleen maar slechter op , meer kortademen en hyperventileren komt erbij
07-05-2019

Foster (formoterol/beclometason)
Ademhalingsproblemen

Ik gebruik al heel veel jaren (bijna 40 jaar) inhalatie medicijnen. Vroeger Ventolin en Becotide. Nu sinds een paar jaar Foster. Sinds een paar jaar heb ik problemen gekregen met mijn zenuwen. De neuroloog zegt dat ik CIAP heb. Een Polyneunopathie waarvan de oorzaak onbekend is. Verminderd gevoel in met name voeten maar ook in handen en krachtverlies. Ook zenuwpijn in voet[lees meer...]en. Op den duur zal dit mogelijk tot een klapvet lijden. Ik vraag mij af of er niet een verband kan bestaan tussen mijn CIAP en het gebruik van tientallen jaren inhalatie-medicijnen. Ik ben en man van 53 jaar fanatiek sporter, (Zwemmen en mountainbiken) 192 cm lang en weeg 86 kg.
01-05-2019

Salmeterol/Fluticason (salmeterol/fluticason)
Ademhalingsproblemen

Heb sinds een week salmeterol/fluticason met behulp van een voorzetkamer. Voorschrijver vertelde me dat het pas na een WEEK OF 6 zou gaan werken. Ben zelf geen voorstander van dit soort middelen en krijg nu bij de 2e keer na 2 diepe inademingen zonder reden kortademigheid. Heb ook de recensies hierover gelezen en die zijn niet zo gunstig dis wil ik eigenlijk die 6 weken [lees meer...]niet afwachten. Iemand hier een mening over?
14-04-2019

Prevalin neusspray (cromoglicinezuur)
Ademhalingsproblemen

Neusspray werkt helemaal niet, het lijkt haast alsof mijn neus er nog meer verstopt raakt door de witte pasta die je er in spuit. Ik heb er een week mee gedaan en het heeft niet geholpen. Zonde voor het geld...
14-04-2019

Paracetamol-Coffeine (paracetamol / coffeine)
Ademhalingsproblemen

Hallo ik heb vorige week over een stalen leuning van een bakken pers gehangen op mijn borst ribben gehangen om een container die over een rand was geschoten terug te trekken wat veel pijn mij bezorgde ik smeer ook menthol op mijn ribben en ook in mijn neus en oren met een wattenstaafje voor de concentratie de dokter zij dat het niet gescheurd was de ribben misschien ko[lees meer...]mt het door de levertraan of omega visolie 3 vit D magnesium 400 en kauw tabletten morgen weer fietsend naar werksaam om te werken Gr bart
08-04-2019

Alvesco (ciclesonide)
Ademhalingsproblemen

De 1e 3 maanden ging het goed met het gebruik van alvesco. Maar na die tijd kreeg ik een soort van druk op mijn ogen waardoor deze overspannen raakte. Na maand 6 gestopt met alvesco. De druk en stress op mn ogen werd na 6 weken minder en na 4 maanden was het weg. Om te testen heb ik nu weer een week Alvesco gebruikt en na dag drie begonnen de oogklachten weer opnieuw.
14-03-2019

Ademhalingsproblemen

Gebruik of inhaleer seretide al heel lang,heb er nooit problemen of ernstige bijwerkingen van gehad alleen een beetje last van heesheid,maar voor de rest kon ik altijd heel goed functioneren. Toen na een aantal jaar de apotheek zelf me medicijnen ging veranderen zonder medeweten van mijn huisarts en longarts,weet niet of dat rechtelijk is toegestaan want ja wie weet nu be[lees meer...]ter hoe slecht mijn longen zijn en wat ik daar voor nodig hebt,dus kreeg ik op een gegeven moment eerst Airflusal,na een aantal maanden kreeg ik ineens salmeterol fluticason propionaat lang gekregen en ben er vreselijk ziek van geweest,kon bijna niets meer lag bijna elke dag op bed,kreeg erge last van me keel,leek wel of er een steen op me borst lag en had elke dag vreselijke borstpijn,me longen deden zeer regelmatig en als ik buiten kwam of even snel een boodschap had gedaan moest ik om de 20 meter rusten,ben zo moe ik kan niet meer en kreeg het spaans benauwd,afgelopen 8 maart 2019 kreeg ik ineens weer ook zonder medeweten van de huisarts de echte seretide die ik in het begin altijd kreeg,maar merk nu dat het wel iest beter helpt maar door denk te lang de verkeerde te hebben gehad ben ik denk toch achteruit gegaan. Er zijn wel meer dingen gebeurd bij mijn apotheek in zoetermeer die niet door de beugel gaan,dus ben het nu vreselijk zat en stap over vandaag naar een andere apotheek,ga ook 1 deze dagen naar de huisarts om met haar alles te bespreken had ik eerder moeten doen,maar ik moet dan met de fiets en dat kon ik al niet meer opbrengen door die verkeerde medicijnen die ik kreeg,heb ook de ziekte van Crohn en met dit weer is het niet mogelijk te fietsen een eind want als die kou op je buik komt ga je gelijk aan de diaree,en als er geen toilet in de buurt is raak ik in paniek en ga ik hyperventileren,omdat ik me schaam als ik het niet op kan houden,bij de jumbo wordt ik ook regelmatig geweigerd om naar het toilet te gaan,dus je begrijpt wel ik kom bijna niet meer buiten en bestel nu me boodschappen omdat het niet anders meer gaat. Ik vindt het vreselijk hoe mijn apotheek me heeft behandeld de laatste tijd,dus nu stap ik over en dat is ook een eind weg,dus ook dat wordt moeilijk met de fiets.
03-03-2019

Ademhalingsproblemen

Dit voorgeschreven gekregen ter ondersteuning van Ventolin, daar dat alleen niet meer goed genoeg was (ging teveel Ventolin gebruiken). Nooit problemen mee gehad, totdat ik dit jaar een ernstige luchtweginfectie en bronchitisaanval tegelijk had. Seretide deed toen helemaal niks meer en na diverse inhalers geprobeerd te hebben, uiteindelijk bij Foster nexthaler 100/6 uitgek[lees meer...]omen.
03-03-2019

Foster (formoterol/beclometason)
Ademhalingsproblemen

Makkelijk te gebruiken, maar wel meer bijwerkingen dan Seretide/Ventolin combi. Na hevige luchtweginfectie tezamen met bronchitis, over moeten gaan op dit medicijn, daar de vorige niks meer deden voor me. Jammer, want daar had ik nooit geen bijwerkingen van.
01-03-2019

Symbicort (formoterol/ budesonide)
Ademhalingsproblemen

na vele longontstekingen kreeg ik steeds meer last met ademhaling en vooral bij mistig weer ben ik in 2005 op advies longarts " Simbycord" gaan gebruiken omdat bij mij astma en een lichte vorm van COPD werd geconstateerd
19-02-2019

Claritromycine (claritromycine)

12-02-2019

Flixonase neusspray/neusdruppels (fluticason)
Ademhalingsproblemen

Jaren last van verstopte neus in de nachtelijke uren, wisselend van linker naar rechterneusgat, afhankelijk van op welke kant ik lag , op de ligkant ging mijn neusgat dicht terwijl de ander kant open ging. op rugligging beide kanten verstopt. Tientallen jaren mee gelopen en allerhande neusdruppels gebruikt zonder blijvend resultaat. Nu door KNO art flixonase 400mg neusdrup[lees meer...]pels (let op neusdruppels ) gehad. Deze moet ik twee keer per dag in beide neusgaten inbrengen , 1 ampule over twee neusgaten. Hert resultaat is na een week verbluffend, klachten heb ik niet meer en blijf het gebruiken, al de derde week. Het proberen waard bij mensen met soortgelijke klachten. Oorzaak klacht is dat ik vernauwde neusgaten heb eb een klein poliepje. Hoop dat het stand houdt !
03-02-2019

Ventolin Inhalatie (salbutamol inhalatie)
Ademhalingsproblemen

Altijd ventolin gebruikt en de discus vindt ik het fijnst inhaleren, bij ernstige benauwdheid gebruik ik een andere inhaler van Ventolin met voorzetkamer. Vanwege kosten besparing heb ik van de apotheker een goedkopere variant inhaler gekregen deze werkt zeer slecht. Kan alleen ventolin krijgen als ik deze zelf betaal.
03-02-2019

Salbutamol Inhalatie (salbutamol inhalatie)
Ademhalingsproblemen

Werkt slecht, bij het inhaleren krijg je meer poeder in je mond dan in je longen. Moet dus meer gebruiken dan ventolin en dan nog is het niet optimaal. De inhalatieopening is veel te groot.
15-01-2019

Ademhalingsproblemen

Seretide 50/250 discus was wel effectief maar de bijwerkingen werden me teveel.Overgegaan op 1 inh.per dag met indien nodig 1x dgs 1 inh.salbutamol. In okt.2017 gestopt zonder afbouw.Dat was niet verstandig Toch doorgezet. Op 18nov.2018 over op seredent 50 discus,2inh.per dag. Gezien de bijwerkingen met ingang van heden over op 1 inh.per dag.
15-01-2019

Serevent (salmeterol)
Ademhalingsproblemen

De bijwerkingen worden vervelend.Ga over op 1 inhalatie per dag.
13-12-2018

Mometason neusspray (mometason)
Ademhalingsproblemen

ik moest bijna dagelijks overgeven en kreeg soms bijna geen lucht meer. Verschillende onderzoeken gedaan..niks aan maag, keel, longen..sinussen leken een probleem. Overdag moest ik hele tijd licht hoesten omdat er iets leek in de weg te zitten. Tijdens het slapen werd ik wakker omdat ik soms geen lucht kreeg, ik had ook de hele tijd gevoel dat slijm in de weg zat. Ik hoest[lees meer...]te mezelf wakker de hele tijd. Sinds ik elke avond dit medicijn gebruik, heb ik er geen last meer van. Ik gebruik het in periodes dat ik er veel last van heb, 1x een uur voor ik ga slapen. Als ik het niet gebruik komen de slijmen en kuch ik de hele tijd. Tijdens het ademhalen hoor ik dan dat er iets in de weg zit. Piepend geluid en ik merk het vooral als ik plat lig.
10-12-2018

Acetylcysteine Bruistabletten / Granulaat /Poeders (acetylcysteine)
Ademhalingsproblemen

Ik ben zelf Astma Patiënt, en putjes helpen mij niet. Ik heb op advies van een mede patiënt deze Acetylcesteine RXT 200mg Bruistabletten gekocht bij de Lidl (€2,49) en gebruik ze 3 x daags, samen met 3 x p.dg. 2 tabletten Paracetamol met Coffeïne (Kruitvat), deze laat ik samen met het Acetyl bruistablet oplossen in een half glas water, en drink dit dan op met nog een glas[lees meer...] water er achteraan. Ik moet zeggen dat ik er zelf veel baat bij heb.
14-10-2018

Spiriva (tiotropium)
Ademhalingsproblemen

Gehad voor lichte vorm copd. Voordelen wogen niet op tegen de nadelen, dus na een poos 1 x p 2 dagen inhaleren hiermee gestopt.
14-10-2018

Incruse (umeclidinium)
Ademhalingsproblemen

Bij dagelijks gebruik zeer effectief tegen ademhalingsproblemen(lichte copd) Echter dan ook in toenemende mate last van plasproblemen,snellere pols en slecht slapen Zelf inname gedaan om de 36 uur en daarmee bijwerkingen beperkt tot verdwenen , maar iets minder longvolume. Medicijn stapelt op in het bloed: halfwaardetijd 19 uur!

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2210)
Depressie (1821)
Angst & paniekstoornis (1671)
Hoge bloeddruk (1272)
Acne/puistjes (884)