ziekte

Ademhalingsproblemen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor Ademhalingsproblemen

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: Ademhalingsproblemen

Trimbow

25-04-2022 | Vrouw | 79
beclometason/​formoterol/​glycopyrronium
Ademhalingsproblemen
Jaren last van ernstig copd 3 gold ,het gebruik is makkelijk en geen last van bijwerkingen b

25-03-2022 | Vrouw | 67
Ademhalingsproblemen
Toen ik na een hele tijd hoesten en benauwheid bij de POH voor mijn bloeddruk kwam, constateerde zij dat ik astma had en hyperreatieve longen. Gestart met symbycort. Helaas geen resultaat. Daarbij op eigen verzoek montelukast gestart. Omdat het in de Covid 19 priode was was een bezoek aan de longarts geen optie. Dat mocht pas als ik een stappenplan had doorlopen. De trap d[lees meer...]eed in 3 fases en als ik boven kwam hing ik eerst 10 minuten over de wasbak om bij te komen. Toen ik na het zoveelste bezoek aangaf dat mijn hartslag veel te laag was (39-42) werd dit afgedaan met met: het is niet uw hart het zijn uw longen. U heeft astma en hyperreactieve longen. Toen ik op een gegeven ogenblik niet eens meer van de auto voor de deur naar de voordeur kon heb ik wederom aan de bel getrokken bij de huisarts. Toen ikde spreekkamer binnenkwam schrok deze en vroeg of er al eens een ECG gemaakt was. Dat is direct gebeurd en binnen een uur lag ik op de hartbewaking.

Relvar

25-03-2022 | Vrouw | 67
vilanterol/fluticason
Ademhalingsproblemen
Sinds een aantal jaren hoest ik bijn continue maar zeker 's avonds dan houd het niet op. Ademhalingstherapie, logopedie, zoutkamer heel veel medicatie geprobeerd maar alleen verslechtering en geen verbetering. Uiteindelijk hartklachten erbij, pacemaker geplaatst en zelfs de trap niet meer op kunnen. Na pacemaker controle blijkt deze hartritmestoornissen aan te geven. Na no[lees meer...]g weer een keer de bijsluiter van Relvar erop na te hebben geslagen blijkt deze hartritmestoornissen als bijwerking te hebben. De volgende dag gestopt met Relvar. En wat schetst mijn verbazing: ik kan de trap weer op. Dus pas op met dit middel want in mijn geval was het erger dan de kwaal. Benauwheid is beduidend minder. Alleen helaas het hoesten niet.

10-01-2022 | Man | 69
Ademhalingsproblemen
laatste halfjaar is de vulling (drijfgas)al na 50 pufjes weg,kostbare zaak . Apotheek kan er weinig mee,missien toch maar de fabriek bellen

19-10-2021 | Vrouw | 61
Ademhalingsproblemen
Verzekering vergoedt geen Symbicort meer. Ik gebruik nu 10 dagen de Bufoler Easyhaler, maar ga ermee stoppen. Ik ga een klacht indienen bij mijn verzekering en ga Symbicort zelf betalen. Wat een verspilling van geld is dit.

Salbutamol Inhalatie

11-10-2021 | Man | 14
Ademhalingsproblemen
Toen mijn zoon deze inhalator voor het eerst kreeg merkte ik al dat het minder effectief was als de ventolin, nu de laatste maanden zijn de puffers zelf erg slecht geworden , na 2 a 3 weken is de druk eraf en kun je puffen wat je wil maar er komt niks uit, heel erg beangstigend voor een kind wat het acuut benauwd heeft en geen verlichting krijgt omdat de puffer het ineens [lees meer...]niet meer doet terwijl hij nog vol is.kortom waardeloos maar ventolin mag door de verzekering niet meer verstrekt worden.

Instanyl

15-09-2021 | Vrouw | 45
fentanyl intranasaal
Ademhalingsproblemen
Ik krijg het voor copd en gebroken ruggewervels door gebruik pretnison nu osteoporose. Krijg voor 6x per dag, om 2 wkn. De inhoud van 40 dosissen klopt nooit 28 of 30 ipv 40.En bij apotheek altijd gezeik te weinig,dag te weinig, is voor mij een dag ellende. Ik heb het niet voor de lol zonder kan ik niks meer en verga van de pijn.

13-09-2021 | Man | 52
Ademhalingsproblemen
Dit middel moet mij helpen om vrij te sporten. Helaas werkt het veel minder goed en prettig als symbicort via de turbohaler van astra zenica

Salmeterol/Fluticason

13-07-2021 | Man | 60
salmeterol/fluticason
Ademhalingsproblemen
Sinds een paar maanden Salmeterol i.p.v. Seretide. Nu eindelijk het gevoel dat het slijm/vocht in de longen loskomt en gemakkelijk op te hoesten is, waardoor er letterlijk ademruimte ontstaat. Voor een acute aanval van benauwdheid (zeer zelden) gebruik ik de Ventolin.

23-06-2021 | Man | 28
Ademhalingsproblemen
Na 15 jaar krijg ik Bufoler in plaats van Symbicort na meerdere klachten word mijn dosering verhoogd wat mijn klachten alleen verergerd. Ik eis een nieuw medicijn want ik kan amper normaal praten na 2 weken gebruik. Kortom compleet waardeloos

Grazax

27-04-2021 | Man | 53
pollen van Timotheegras
Ademhalingsproblemen
Ik vebruik grazax voor astmatische hooikoorts en heb hier mijn leven mee terug!

Prednison tabletten

21-03-2021 | Vrouw | 63
prednison
Ademhalingsproblemen
Ik heb eosinofiele astma en zit al 12 jaar aan de Prednison met geregelde stootkuren, bij afbouw heb ik enorm veel last van spierpijnen, concentratieverlies, algehele malaise en in- en doorslaapproblemen...gestart met Dupixent (Dupilimsb) waardoor afbouw mogelijk was. Maar ook daar dezelfde klachten...spierpijnen en toename van Artrose...voor de Astma helpen beide middelen[lees meer...] goed...

Champix

24-02-2021 | Vrouw | 69
varenicline

Lixiana

01-02-2021 | Man | 68
edoxaban
Ademhalingsproblemen
Ik neem het medicijn tesamen met progor 300mg in. Misschien ook te wijten aan progor 300Mg Heb VKF eenmalig gehad. Heb ook copd en heb nu vooral een droge vervelende hoest. mvg, Roger

Ventolin Inhalatie

30-01-2021 | Vrouw | 62
Ademhalingsproblemen
Ik ben in september begonnen met Ventolin 1x per dag, maar afgelopen week kreeg ik het steeds benauwder overdag ook. Moet nu ineens 2 of 3x per dag puffen...Moet ik dan terug naar de huisarts voor een andere puf of is dit normaal? Ik heb weinig verstand van pufjes eigenlijk.....

Avamys

27-01-2021 | Vrouw | 69
Ademhalingsproblemen
Ik heb een PNDS ofwel een post nasale drip syndroom! Het werkte wel, maar vond het vreselijk! Toen ik na maanden van gebruik, slecht ging zien en na onderzoek en OCT scan te hebben gehad, bleek er een blaar in mijn oog te zijn ontstaan!,, Na het stoppen met Avamys, heeft mijn oogarts geconstateerd dat de blaar weer was verdwenen, maar heeft wel schade aan mijn netvlies[lees meer...] gebracht! Dit moet vermeld worden! Vr gr

25-01-2021 | Man | 70
Ademhalingsproblemen
Geeft absoluut niet het aantal dosis die het moet geven. Soms wel een derde minder

Flixonase neusspray/neusdruppels

18-01-2021 | Man | 40
Ademhalingsproblemen
Ik gebruik jarenlang fluticason in een glazen flesje ging perfect . S' avonds sprayen beide neus gaten en ik kan makkelijk ademen . Sinds 5 jaar de tijd kreeg ik een fluticason plastic flesje en daar ging toen helemaal anders over .ik kon niet goed ademen .buikklachten gewekt . Angst . Sufheih .hartkloppingen .slecht slapen .hyperventilatie etc etc ..ik ben tot nu toe[lees meer...] in een vicieuse cirkel gebleven en nog steeds . Waar ik in die periode naar otrivin ben overgestapt die nog erger heeft gemaakt bij mij . Ik ben verslaafd aan dat spul zonder sprayen kan niet slapen .erg benauwd en heb gevoel van stikken en doodgaan . Toch maar vaker naar de KNO maar die hebben me weinig geholpen het enige is concha ( neusschelpen weg halen ) maar na deze ingreep voelde r nog steeds geen goede verbetering . Ik heb van qlles en nog wat geprobeerd om af te kicken van otrivin maar lukt me nog steeds niet .al heb ik weer van kno en huisarts dymista en ook flixonase maar die werken nuet meer bij mij. Ik denk dat mijn neus kapot is gegaan en zwaar beschadigd . Door die farmaceutishe " fout" van het wisselen van flixobase glazen flesje naar die plastic zeker ging daar wat mis mee of met andere woord hebben ze het medicijn nagemaakt waardoor deze minder sterk in zijn werking is .sterkte allemaal

Flixotide

01-01-2021 | Vrouw | 57
Nvt

Trachitol

02-12-2020 | Vrouw | 51
aluin/ lidocaine/ propylparahydroxybenzoaat
Ademhalingsproblemen
Ik vind het goed werken, heb het gebruikt bij me keel pijn. Geen bijwerkingen

Elvanse

28-10-2020 | Vrouw | 46
lisdexamfetamine
Ademhalingsproblemen
Methyfindaat en lisdexamine allebei benauwdheids klachten. En s avonds bij uitwerking raar gevoel borst. Wie kent dit.

Salbutamol Inhalatie

13-10-2020 | Man | 50
Ademhalingsproblemen
Voorgeschreven voor kortademigheid na een virusinfectie. Het hielp iets als ik last had aan adem te komen. Nu na twee weken heb ik vooral last van de waarschijnlijke bijwerkingen gejaagdheid/hartkloppingen en daardoor moeilijk in slaap komen. Gebruik het daarom nog alleen als het echt nodig is.

Nicorette

02-10-2020 | Man | 52
nicotine
Ademhalingsproblemen
Rook al 36 jaar, laatste jaren 50 sigaretten per dag. ben begonnen met Nicorette pleisters, na het kleven van de eerste sticker bewust niet gerookt, na enkele uren ook geen behoefte meer, na 3 dagen gestopt met stickers nu 30 dagen niet meer gerookt.

Bisacodyl

13-08-2020 | Vrouw | 58
bisacodyl
Ademhalingsproblemen
Doordat ik slecht kon drukken, werd mijn buik steeds dikker en opgeblazen , waardoor mijn longen in de knel kwamen. Ik heb COPD 4 ben dus vaak erg benauwd. Ook op het moment erge rugpijn , daar heb ik oxycodon 10mg 2x daags gekregen. Ook dat zorgt voor obsitpatie.Ik heb vanmorgen op 6 uur 2 tabletjes (Bisacodyl 5mg) om al om 6:45 moest ik al naar de wc.En zonder gedoe,pij[lees meer...]n of persen kwam er erg veel uit , dat zorgde voor zoveel opluchting. Gebruik het vestandig en niet iedere dag.

Avamys

04-08-2020 | Man | 65
Ademhalingsproblemen
Gebruik het medicijn nu 3 kwart jaar. En ik heb het idee dat ik langzamerhand kortademig ben geworden. Ben een fervent kajakker op ruwe wateren Markermeer met minimaal windkracht 4. Bij aanvang van mijn tocht merk ik dat ik iedere keer neiging heb tot bijademen. Ik heb dit vroeger ook gehad toen ik heel veel aan het hardlopen was. Ik rookte toen nog wel, en kreeg toen dez[lees meer...]elfde verschijnselen van kortademigheid. Toen ik spontaan stopte met roken, verdwenen deze verschijnselen. Ik rook inmiddels al 40 jaar niet meer. Ook heb ik verhoogde hartslag, en onregelmatige hartslag.

Seretide

04-08-2020 | Vrouw | 33
salmeterol/ fluticason
Ademhalingsproblemen
Ik gebruikte de seretide en nu sinds januari wordt langzaam al mijn medicijnen verandert. omdat verzekering dat bepaalt in plaats van de dokter. nu salmeterol,fluticcasonpropionaat. sindsdien, last van hartkloppingen meer slijm, meer piepen rommelen in de longen. toen Salbutamol nu van sandoz, heb 2 tot 3 keer zoveel nodig. en montelukast van teva en nu aurobindo (kouw[lees meer...]tablet), elke dag beroerd. Ok en nu??? Ik wordt echt wel boos dat dit allemaal zomaar kan . En al helemaal nu met corona, ze willen ons gewoon ziek hebben .............

Xylometazoline Neusdruppels/Neusspray

23-07-2020 | Man | 65
xylometazoline
Ademhalingsproblemen
Ik heb veel ervaring met de neusspray Xylometazoline . Wat ik toch wel regelmatig gebruikte. Iedere avond voor het slapen gaan 1 pufje in beide neusgaten. Werkt super! Maar wat ik aan bijwerkingen krijg is de laatste tijd wel erge last van kortademigheid, en versnelde hartslag. Dit meet ik, omdat ik een fervent kajakker ben, en daarbij de hartslagmeter van Polar gebruik [lees meer...]om de hartslag in de gaten te houden tijdens mijn tocht door/over de golven. De ene dag heb ik gewoon een goede hartslag (gemiddeld 125) met een max van 156. De andere dag heb ik als ik de haven uitvaar al hartslag 133, en op top 178. Tevens merk ik in de avond als ik in bed lig een onregelmatige hartslag, en kortademig. Probeer dan diep in te ademen en dat gaat heel moeilijk. Tevens voel ik de hartslag door mijn hele lichaam. Wat naar mate ik rustiger wordt afneemt. Mijn normale hartslag bij stilzitten of liggen lezen is soms 48 oplopend naar 68. Maar tegenwoordig bijvoorbeeld wanneer ik dit schrijf zit ik op 103 - 115. Niet echt in ruststand dus. Ik heb nu 1 nacht de spray niet gebruikt, maar de kortademigheid blijft. Maar heb wel het gevoel dat het ietsje minder geworden is.

Seretide

21-06-2020 | Man | 63
salmeterol/ fluticason
Ademhalingsproblemen
Wat onpasselijk gevoel wanneer ik mij langere tijd aan de dosis houd (2x2 dosis daags) Minder effectief als ik mij aan die dosis houd. I.c.m Salbutamol gebruik ik Seretide liefst wanneer ik het noodzakelijk acht, bij minder klachten gebruik ik het liever niet. ALS ik het dan nodig heb is het effectiever. Ik gebruik deze twee medicijnen sinds 2013.

Champix

22-05-2020 | Man | 70
varenicline
Ademhalingsproblemen
Na ruim 55 jaar minimaal 30 a 35 sigaretten per dag toch wat problemen als astma copd enz. Nu 12 dagen niet gerookt, eerst 10 dagen alleen Champix en hierbij gerookt. Op dag 11 van de kuur ook geen sigaret meer aangeraakt. Voel lichamelijk nog geen verschil maar hoest al wel veel minder. Mis mijn sigaretten wel, maar dat is logisch na zoveel jaar maar met hulp van de Cham[lees meer...]pix valt het tot nu toe niet tegen. Het moet lukken deze keer !

Kaliumlosartan

08-05-2020 | Vrouw | 60
losartan
Hoge ,bkoedruk

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2744)
Depressie (2198)
Angst & paniekstoornis (2187)
Hoge bloeddruk (1571)
Blaasontsteking (1157)