ziekte

Ademhalingsproblemen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor Ademhalingsproblemen

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: Ademhalingsproblemen

22-05-2020

Ademhalingsproblemen

Na ruim 55 jaar minimaal 30 a 35 sigaretten per dag toch wat problemen als astma copd enz. Nu 12 dagen niet gerookt, eerst 10 dagen alleen Champix en hierbij gerookt. Op dag 11 van de kuur ook geen sigaret meer aangeraakt. Voel lichamelijk nog geen verschil maar hoest al wel veel minder. Mis mijn sigaretten wel, maar dat is logisch na zoveel jaar maar met hulp van de Cham[lees meer...]pix valt het tot nu toe niet tegen. Het moet lukken deze keer !
08-05-2020

Kaliumlosartan (losartan)

Hoge ,bkoedruk
03-05-2020

Dexamethason Injecties/ Tabletten (dexamethason)
Ademhalingsproblemen

Het medicijn doet absoluut wat het moet doen. Helaas krijg je enorm gezwollen voeten en voel je hartkloppingen dus opgejaagd gevoel.
23-04-2020

Amoxicilline (amoxicilline)
Ademhalingsproblemen

Rode vlekken op bil en heup, Netelroosvormige jeukende uitslag on bilnaat, Spit in de rug 4 weken lang.
28-03-2020

Monocedocard (isosorbide-5-mononitraat)
Ademhalingsproblemen

ondanks hartcatherisatie benauwdheidklachten gebruik ik tot volle tevrdenheid moncedecart 25 mgr. 3 keer of monocedocart 50 mgr. 3maanden geleden een hartinfarct gehad na verhoging van de medicatie ben ik weer in orde. Ik denkt : het zou kunnen dat monocedocart kan als enige het coronaviris aanpakken isordil kan bij hevige beauwdheid gebruikt worden
22-03-2020

Amiodaron (amiodaron)
Ademhalingsproblemen

benauwd en op mijn borst moeilijk om adem tec halen
13-03-2020

Ventolin Inhalatie (salbutamol inhalatie)
Ademhalingsproblemen

Opm: longen lijken zich aan te passen. Gebruik ventoline nu veertig jaar. :2 x perdag 1 stuks. Bij recente longvolume meting bleek de gewenning zonder medicijnen volume 40% met ventoline 70%. De longen lijken verslaafd. Het is een constatering, geen vraag. Daarnaast gebruik ik flixotide incidenteel bij gevoelde pijnplek in longen en dat helpt. Voortdurend flixotide[lees meer...] levert keelproblemen op met slijmvorming, heesheid en smaak en reukverlies.
12-03-2020

Relvar (vilanterol/fluticason)
Ademhalingsproblemen

de eerste keer dat ik het inhaleerde kreeg ik het gevoel juist minder lucht te krijgen de 2 de dag idem. Zeven dagen inname gestopt werd nl. bang en mijn stem veranderde. Na 2 dagen ging het beter had weer meer lucht. Was toch maar weer begonnen . En ja hoor weer minder lucht. Ga maar weer stoppen ermee , maar dan helemaal. Ben bang dat ik anders straks iedere dag met zo e[lees meer...]en inhalator moet lopen. Men zei dat ik het 2 maanden moest nemen, ben bang dat ik dan voor eeuwig eraan vastzit. Zal ook wel de bedoeling zijn!Voorheen pakte ik eenmaal per jaar tijdens het pollenseizoen 2 a 3 dagen Nasonex en was geholpen ermee en tevreden. Ga dat ook maar weer doen denk ik.
03-03-2020

Seebri Breezhaler (glycopyrronium)
Ademhalingsproblemen

Al na 2 x gebruik was ik mijn stem kwijt aan het raken, na 2 dagen helemaal geen stem meer. Keelontstekingen. En het idee dat het niet zo veel helpt, maar alleen bijwerkingen geeft.
30-01-2020

Beclometason Neusspray (beclometason)
Ademhalingsproblemen

De vraag is hoelang moet je het gebruiken en als de klieren geslonken zijn en komt het dan nog terug zo lang je het middel niet meer gebruikt.
11-01-2020

Bisoprolol (bisoprolol)

Hartritme bij rust 105
04-01-2020

Bactrimel (co-trimoxazol)
Ademhalingsproblemen

Dubbele longontsteking ervaringen op bijwerking na.
26-12-2019

Pulmicort (budesonide)
Ademhalingsproblemen

Heb nu al 4 jaar schimmel op tong ik stop ermee !
21-12-2019

Ventolin Inhalatie (salbutamol inhalatie)
Ademhalingsproblemen

Helpt altijd goed maar wegens long onsteking wou dr longarts dat ik overstapte naar Trimbow nu bijna een jaar er aan en krijg nu behoorlijke vervelende bijwerkingen
21-12-2019

Trimbow (beclometason/​formoterol/​glycopyrronium)

Copd
19-12-2019

Eliquis (apixaban)
Ademhalingsproblemen

Heb mijn leven veel gerookt, tussenpose van 13 jaar niet en nu 8 jaar rookvrij. Sinds ik dit medicijn slik, merk ik gewoon dat ik kortademig ben geworden. Zeker met hond uitlaten, worden de rondjes het liefst steeds kleiner. Bij elke inspanning moet ik uitheijgen.
15-12-2019

Eliquis (apixaban)
Ademhalingsproblemen

Droge ogen benauwd neusbloedingen darm bloedingen gehad
06-12-2019

Ademhalingsproblemen

Vanwege problemen met luchtwegen zoals benauwdheid en kortademigheid en regelmatig luchtwegen infectie heb ik toen besloten om te gaan stoppen met roken. Ik neem reeds 5 weken champix en ben al 3 weken gestopt met roken. Het gaat mij nu goed af, ik vind de reuk van sigaretten nu smerig en vies en als ik dat ruik wordt ik al misselijk van. De enigste probleem is dat ik al[lees meer...]leen in de ochtend misselijk ben na het innemen van de champix en in de avond heb ik daar geen last van. heeft waarschijnlijk met eten te maken, omdat ik s"morgens vroeg niet goed en voldoende kan eten voordat ik champix inneem ( wat je wel moet doen )
10-11-2019

Cimetidine Tabletten (cimetidine)
Ademhalingsproblemen

Erg veel last van uitslag , van nek, rug , en jeuk over het hele lichaam. En borstgroei.
04-11-2019

Ademhalingsproblemen

Na 60 jaar gerookt te hebben wou ik er vanaf. Met champix begonnen en langzaam opgevoerd. Na 5 weken nog heel erg misselijk, de hele dag, ook met overgeven. Toen ben ik ermee gestopt en op eigen kracht verder gegaan en rook nu al 3, 5 mnd niet meer maar het is zwaar.
23-10-2019

Relvar (vilanterol/fluticason)
Ademhalingsproblemen

Mijn ervaring is zeer slecht er blijft zeer veel poeder na in de mond spoelen helpt niet , zeer veel schimmel tot einde van de slokdarm , het gepiep kwam na zekere tijd terug en ook de hoest hart terug longen werden er niet beter van iets wat wel niet veel , zo ben ik er dan maar mee gestopt wel voor betaald sta hier met nog 2 puffer nog niet gebruikt , Apotheek kan ze [lees meer...]niet meer terug nemen want ze zijn per 3 verpakt . Dit was het dan . André
24-08-2019

Amoxicilline (amoxicilline)
Ademhalingsproblemen

7 daagse kuur gehad van 3x 500 mg per dag ivm bronchites. Tijdens gebruik zeer duizelig geweest en ernstige ontstekingen van tandvlees zodat ik geen vast voedsel kon eten .Drie dagen na beëindiging van de kuur ernstige huiduitslag over hele lichaam. Door de jeuk niet mogelijk om te slapen. Huid voelt hard en pijnlijk aan en geeft koortsachtige verschijnselen. Zou het genee[lees meer...]smiddel niet weer nemen....Liever zoeken naar een homeopatische oplossing zonder bijwerkingen.
22-08-2019

Ademhalingsproblemen

Mijn eerste besluit om te stoppen met roken sinds 30 jaar. Heb nu, na twee weken, spijt van Champix, o.a. vanwege de bijwerkingen. In principe is het een anti depressivum. Champix vermindert bij mij wel de trek. Rook nu ongeveer de helft. Maar helpen bij stoppen doet het niet. Als je later de Champix afbouwt krijg je dezelfde ontwenningsverschijnselen als bij het zonder[lees meer...] hulpmiddelen stoppen met roken. Mijn beste "hulpmiddel" is het (herhaald) lezen van het boek: "DE OPLUCHTING, in één dag van het roken af" door Jan Geurtz. ISBN 978 90 2632736 0 Een daarvan zelfgemaakte samenvatting hangt op mijn koelkastdeur. Dezelfde methode werkt ook bij alcoholverslaving. Lees dan het betzelfde boek maar vervang telkenmale nicotine voor alcohol. Henk
21-07-2019

Amoxicilline / Clavulaanzuur (amoxicilline / clavulaanzuur)
Ademhalingsproblemen

Na urineonderzoek bleek bacteriële blaasontsteking.Bij opgave van inname per dag ging het mis. Ik moest 3 grote tabletten per dag - met 8 uur tussen iedere inname - innemen. De kuur duurde 7 dagen. 7 dagen en nachten heb ik niet kunnen slapen omdat ik steeds moest plassen, soms om het kwartier, dan weer half uur, zelfs nu en dan om de 5 minuten! Dit ging zo door, zelfs [lees meer...]overdag. Ik ben 87 jaar en mijn hele leven was mijn spijsverteringsstelsel bijzonder goed, regelmatige stoelgang. Na kuur compleet van slag.Ik ben COPD patiënt, heb inhalers. Klaagde over benauwdheid, vandaar urine-onderzoek. Na kuur nog steeds benauwd + spijsvertering in de war. Lijdensweg door Amoxicilline Clavulaanzuur !
20-06-2019

Seretide (salmeterol/ fluticason)
Ademhalingsproblemen

door verandering van seretide naar Salmeterol / Fluticason met dezelfde sterkte zijn de klachten van benauwdheid en ophoesten toegenomen
20-06-2019

Salmeterol/Fluticason (salmeterol/fluticason)
Ademhalingsproblemen

door VGZ teruggezet op salmeterol / fluticason. Bij dezelfde hoeveelheid inhalatie werkt het minder effectief. Veel slijm ophoesten gedurende de hele dag
26-05-2019

Ademhalingsproblemen

Geopereerd van longkanker daarna behandeling met Champix gedurende ongeveer een maand geen drang naar roken meer en geen bij werkingen.een aanrader voor iedereen die wil stoppen met roken
19-05-2019

Bisolvon (broomhexine)
Ademhalingsproblemen

De huisarts raad ten zeerste af dit product te gebruiken. Het haalt niks uit behalve enige verlichting. Ikzelf ervaar alleen een toename van prikkels en irritatie. Het maakt dik slijm wat vloeibaarder voor 5 min maar maakt het tegelijk draderiger en moeilijke los van elkaar op te hoesten. Verslikking in slijm doordat het blijft hangem is dan ook aanwezig.
09-05-2019

Trimbow (beclometason/​formoterol/​glycopyrronium)
Ademhalingsproblemen

Nu 4 weken aan dit medicijn en het word er alleen maar slechter op , meer kortademen en hyperventileren komt erbij
07-05-2019

Foster (formoterol/beclometason)
Ademhalingsproblemen

Ik gebruik al heel veel jaren (bijna 40 jaar) inhalatie medicijnen. Vroeger Ventolin en Becotide. Nu sinds een paar jaar Foster. Sinds een paar jaar heb ik problemen gekregen met mijn zenuwen. De neuroloog zegt dat ik CIAP heb. Een Polyneunopathie waarvan de oorzaak onbekend is. Verminderd gevoel in met name voeten maar ook in handen en krachtverlies. Ook zenuwpijn in voet[lees meer...]en. Op den duur zal dit mogelijk tot een klapvet lijden. Ik vraag mij af of er niet een verband kan bestaan tussen mijn CIAP en het gebruik van tientallen jaren inhalatie-medicijnen. Ik ben en man van 53 jaar fanatiek sporter, (Zwemmen en mountainbiken) 192 cm lang en weeg 86 kg.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2341)
Depressie (1896)
Angst & paniekstoornis (1796)
Hoge bloeddruk (1336)
Acne/puistjes (946)