ziekte

Ademhalingsproblemen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor Ademhalingsproblemen

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: Ademhalingsproblemen

Avamys

27-01-2021 | Vrouw | 69
Ademhalingsproblemen
Ik heb een PNDS ofwel een post nasale drip syndroom! Het werkte wel, maar vond het vreselijk! Toen ik na maanden van gebruik, slecht ging zien en na onderzoek en OCT scan te hebben gehad, bleek er een blaar in mijn oog te zijn ontstaan!,, Na het stoppen met Avamys, heeft mijn oogarts geconstateerd dat de blaar weer was verdwenen, maar heeft wel schade aan mijn netvlies[lees meer...] gebracht! Dit moet vermeld worden! Vr gr

Foster

25-01-2021 | Man | 70
formoterol/beclometason
Ademhalingsproblemen
Geeft absoluut niet het aantal dosis die het moet geven. Soms wel een derde minder

Flixonase neusspray/neusdruppels

18-01-2021 | Man | 40
Ademhalingsproblemen
Ik gebruik jarenlang fluticason in een glazen flesje ging perfect . S' avonds sprayen beide neus gaten en ik kan makkelijk ademen . Sinds 5 jaar de tijd kreeg ik een fluticason plastic flesje en daar ging toen helemaal anders over .ik kon niet goed ademen .buikklachten gewekt . Angst . Sufheih .hartkloppingen .slecht slapen .hyperventilatie etc etc ..ik ben tot nu toe[lees meer...] in een vicieuse cirkel gebleven en nog steeds . Waar ik in die periode naar otrivin ben overgestapt die nog erger heeft gemaakt bij mij . Ik ben verslaafd aan dat spul zonder sprayen kan niet slapen .erg benauwd en heb gevoel van stikken en doodgaan . Toch maar vaker naar de KNO maar die hebben me weinig geholpen het enige is concha ( neusschelpen weg halen ) maar na deze ingreep voelde r nog steeds geen goede verbetering . Ik heb van qlles en nog wat geprobeerd om af te kicken van otrivin maar lukt me nog steeds niet .al heb ik weer van kno en huisarts dymista en ook flixonase maar die werken nuet meer bij mij. Ik denk dat mijn neus kapot is gegaan en zwaar beschadigd . Door die farmaceutishe " fout" van het wisselen van flixobase glazen flesje naar die plastic zeker ging daar wat mis mee of met andere woord hebben ze het medicijn nagemaakt waardoor deze minder sterk in zijn werking is .sterkte allemaal

Flixotide

01-01-2021 | Vrouw | 57
Nvt

Trachitol

02-12-2020 | Vrouw | 51
aluin/ lidocaine/ propylparahydroxybenzoaat
Ademhalingsproblemen
Ik vind het goed werken, heb het gebruikt bij me keel pijn. Geen bijwerkingen

Elvanse

28-10-2020 | Vrouw | 46
lisdexamfetamine
Ademhalingsproblemen
Methyfindaat en lisdexamine allebei benauwdheids klachten. En s avonds bij uitwerking raar gevoel borst. Wie kent dit.

Salbutamol Inhalatie

13-10-2020 | Man | 50
Ademhalingsproblemen
Voorgeschreven voor kortademigheid na een virusinfectie. Het hielp iets als ik last had aan adem te komen. Nu na twee weken heb ik vooral last van de waarschijnlijke bijwerkingen gejaagdheid/hartkloppingen en daardoor moeilijk in slaap komen. Gebruik het daarom nog alleen als het echt nodig is.

Nicorette

02-10-2020 | Man | 52
nicotine
Ademhalingsproblemen
Rook al 36 jaar, laatste jaren 50 sigaretten per dag. ben begonnen met Nicorette pleisters, na het kleven van de eerste sticker bewust niet gerookt, na enkele uren ook geen behoefte meer, na 3 dagen gestopt met stickers nu 30 dagen niet meer gerookt.

Bisacodyl

13-08-2020 | Vrouw | 58
bisacodyl
Ademhalingsproblemen
Doordat ik slecht kon drukken, werd mijn buik steeds dikker en opgeblazen , waardoor mijn longen in de knel kwamen. Ik heb COPD 4 ben dus vaak erg benauwd. Ook op het moment erge rugpijn , daar heb ik oxycodon 10mg 2x daags gekregen. Ook dat zorgt voor obsitpatie.Ik heb vanmorgen op 6 uur 2 tabletjes (Bisacodyl 5mg) om al om 6:45 moest ik al naar de wc.En zonder gedoe,pij[lees meer...]n of persen kwam er erg veel uit , dat zorgde voor zoveel opluchting. Gebruik het vestandig en niet iedere dag.

Avamys

04-08-2020 | Man | 65
Ademhalingsproblemen
Gebruik het medicijn nu 3 kwart jaar. En ik heb het idee dat ik langzamerhand kortademig ben geworden. Ben een fervent kajakker op ruwe wateren Markermeer met minimaal windkracht 4. Bij aanvang van mijn tocht merk ik dat ik iedere keer neiging heb tot bijademen. Ik heb dit vroeger ook gehad toen ik heel veel aan het hardlopen was. Ik rookte toen nog wel, en kreeg toen dez[lees meer...]elfde verschijnselen van kortademigheid. Toen ik spontaan stopte met roken, verdwenen deze verschijnselen. Ik rook inmiddels al 40 jaar niet meer. Ook heb ik verhoogde hartslag, en onregelmatige hartslag.

Seretide

04-08-2020 | Vrouw | 33
salmeterol/ fluticason
Ademhalingsproblemen
Ik gebruikte de seretide en nu sinds januari wordt langzaam al mijn medicijnen verandert. omdat verzekering dat bepaalt in plaats van de dokter. nu salmeterol,fluticcasonpropionaat. sindsdien, last van hartkloppingen meer slijm, meer piepen rommelen in de longen. toen Salbutamol nu van sandoz, heb 2 tot 3 keer zoveel nodig. en montelukast van teva en nu aurobindo (kouw[lees meer...]tablet), elke dag beroerd. Ok en nu??? Ik wordt echt wel boos dat dit allemaal zomaar kan . En al helemaal nu met corona, ze willen ons gewoon ziek hebben .............

Xylometazoline Neusdruppels/Neusspray

23-07-2020 | Man | 65
xylometazoline
Ademhalingsproblemen
Ik heb veel ervaring met de neusspray Xylometazoline . Wat ik toch wel regelmatig gebruikte. Iedere avond voor het slapen gaan 1 pufje in beide neusgaten. Werkt super! Maar wat ik aan bijwerkingen krijg is de laatste tijd wel erge last van kortademigheid, en versnelde hartslag. Dit meet ik, omdat ik een fervent kajakker ben, en daarbij de hartslagmeter van Polar gebruik [lees meer...]om de hartslag in de gaten te houden tijdens mijn tocht door/over de golven. De ene dag heb ik gewoon een goede hartslag (gemiddeld 125) met een max van 156. De andere dag heb ik als ik de haven uitvaar al hartslag 133, en op top 178. Tevens merk ik in de avond als ik in bed lig een onregelmatige hartslag, en kortademig. Probeer dan diep in te ademen en dat gaat heel moeilijk. Tevens voel ik de hartslag door mijn hele lichaam. Wat naar mate ik rustiger wordt afneemt. Mijn normale hartslag bij stilzitten of liggen lezen is soms 48 oplopend naar 68. Maar tegenwoordig bijvoorbeeld wanneer ik dit schrijf zit ik op 103 - 115. Niet echt in ruststand dus. Ik heb nu 1 nacht de spray niet gebruikt, maar de kortademigheid blijft. Maar heb wel het gevoel dat het ietsje minder geworden is.

Seretide

21-06-2020 | Man | 63
salmeterol/ fluticason
Ademhalingsproblemen
Wat onpasselijk gevoel wanneer ik mij langere tijd aan de dosis houd (2x2 dosis daags) Minder effectief als ik mij aan die dosis houd. I.c.m Salbutamol gebruik ik Seretide liefst wanneer ik het noodzakelijk acht, bij minder klachten gebruik ik het liever niet. ALS ik het dan nodig heb is het effectiever. Ik gebruik deze twee medicijnen sinds 2013.

Champix

22-05-2020 | Man | 70
varenicline
Ademhalingsproblemen
Na ruim 55 jaar minimaal 30 a 35 sigaretten per dag toch wat problemen als astma copd enz. Nu 12 dagen niet gerookt, eerst 10 dagen alleen Champix en hierbij gerookt. Op dag 11 van de kuur ook geen sigaret meer aangeraakt. Voel lichamelijk nog geen verschil maar hoest al wel veel minder. Mis mijn sigaretten wel, maar dat is logisch na zoveel jaar maar met hulp van de Cham[lees meer...]pix valt het tot nu toe niet tegen. Het moet lukken deze keer !

Kaliumlosartan

08-05-2020 | Vrouw | 60
losartan
Hoge ,bkoedruk

Dexamethason Injecties/ Tabletten

03-05-2020 | Vrouw | 53
dexamethason
Ademhalingsproblemen
Het medicijn doet absoluut wat het moet doen. Helaas krijg je enorm gezwollen voeten en voel je hartkloppingen dus opgejaagd gevoel.

Amoxicilline

23-04-2020 | Vrouw | 61
amoxicilline
Ademhalingsproblemen
Rode vlekken op bil en heup, Netelroosvormige jeukende uitslag on bilnaat, Spit in de rug 4 weken lang.

Monocedocard

28-03-2020 | Man | 86
isosorbide-5-mononitraat
Ademhalingsproblemen
ondanks hartcatherisatie benauwdheidklachten gebruik ik tot volle tevrdenheid moncedecart 25 mgr. 3 keer of monocedocart 50 mgr. 3maanden geleden een hartinfarct gehad na verhoging van de medicatie ben ik weer in orde. Ik denkt : het zou kunnen dat monocedocart kan als enige het coronaviris aanpakken isordil kan bij hevige beauwdheid gebruikt worden

Amiodaron

22-03-2020 | Man | 75
amiodaron
Ademhalingsproblemen
benauwd en op mijn borst moeilijk om adem tec halen

Ventolin Inhalatie

13-03-2020 | Man | 74
Ademhalingsproblemen
Opm: longen lijken zich aan te passen. Gebruik ventoline nu veertig jaar. :2 x perdag 1 stuks. Bij recente longvolume meting bleek de gewenning zonder medicijnen volume 40% met ventoline 70%. De longen lijken verslaafd. Het is een constatering, geen vraag. Daarnaast gebruik ik flixotide incidenteel bij gevoelde pijnplek in longen en dat helpt. Voortdurend flixotide[lees meer...] levert keelproblemen op met slijmvorming, heesheid en smaak en reukverlies.

Relvar

12-03-2020 | Man | 60
vilanterol/fluticason
Ademhalingsproblemen
de eerste keer dat ik het inhaleerde kreeg ik het gevoel juist minder lucht te krijgen de 2 de dag idem. Zeven dagen inname gestopt werd nl. bang en mijn stem veranderde. Na 2 dagen ging het beter had weer meer lucht. Was toch maar weer begonnen . En ja hoor weer minder lucht. Ga maar weer stoppen ermee , maar dan helemaal. Ben bang dat ik anders straks iedere dag met zo e[lees meer...]en inhalator moet lopen. Men zei dat ik het 2 maanden moest nemen, ben bang dat ik dan voor eeuwig eraan vastzit. Zal ook wel de bedoeling zijn!Voorheen pakte ik eenmaal per jaar tijdens het pollenseizoen 2 a 3 dagen Nasonex en was geholpen ermee en tevreden. Ga dat ook maar weer doen denk ik.

Seebri Breezhaler

03-03-2020 | Vrouw | 60
glycopyrronium
Ademhalingsproblemen
Al na 2 x gebruik was ik mijn stem kwijt aan het raken, na 2 dagen helemaal geen stem meer. Keelontstekingen. En het idee dat het niet zo veel helpt, maar alleen bijwerkingen geeft.

Beclometason Neusspray

30-01-2020 | Man | 72
beclometason
Ademhalingsproblemen
De vraag is hoelang moet je het gebruiken en als de klieren geslonken zijn en komt het dan nog terug zo lang je het middel niet meer gebruikt.

Bisoprolol

11-01-2020 | Vrouw | 59
bisoprolol
Hartritme bij rust 105

Bactrimel

04-01-2020 | Man | 78
co-trimoxazol
Ademhalingsproblemen
Dubbele longontsteking ervaringen op bijwerking na.

Pulmicort

26-12-2019 | Man | 65
budesonide
Ademhalingsproblemen
Heb nu al 4 jaar schimmel op tong ik stop ermee !

Ventolin Inhalatie

21-12-2019 | Man | 54
Ademhalingsproblemen
Helpt altijd goed maar wegens long onsteking wou dr longarts dat ik overstapte naar Trimbow nu bijna een jaar er aan en krijg nu behoorlijke vervelende bijwerkingen

Trimbow

21-12-2019 | Man | 54
beclometason/​formoterol/​glycopyrronium
Copd

Eliquis

19-12-2019 | Man | 75
apixaban
Ademhalingsproblemen
Heb mijn leven veel gerookt, tussenpose van 13 jaar niet en nu 8 jaar rookvrij. Sinds ik dit medicijn slik, merk ik gewoon dat ik kortademig ben geworden. Zeker met hond uitlaten, worden de rondjes het liefst steeds kleiner. Bij elke inspanning moet ik uitheijgen.

Eliquis

15-12-2019 | Vrouw | 69
apixaban
Ademhalingsproblemen
Droge ogen benauwd neusbloedingen darm bloedingen gehad

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2468)
Depressie (2001)
Angst & paniekstoornis (1942)
Hoge bloeddruk (1396)
Blaasontsteking (1013)