Ademhalingsproblemen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor Ademhalingsproblemen

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: Ademhalingsproblemen

Salbutamol Inhalatie

11-04-2024 | Vrouw | 43
salbutamol inhalatie
Ademhalingsproblemen

tintelingen in vingers tintelingen in de voeten

In 2019 heb ik astma onderzoeken gehad. Alleen bij de bronchoscopie was de uitslag: 'mogelijk astmatische bronchitis' Andere testen gaven geen astma aan. Ook had ik last van stress en spanningen waardoor dit als oorzaak van mijn ademhalingsproblemen werd gezien. Ik kreeg voor bescherming Alvesco mee. Dit gaf over het algemeen wel wat bescherming, maar nu (april 2024) nog [lees meer...]steeds problemen met vochtig weer. In maart kreeg ik een longontsteking en ademhalingsproblemen werden weer erger. Huisarts schreef na een aantal weken Salbutamol voor. Het werkt goed. Alleen heb ik nog wat last van mijn verkoudheid dus kan niet helemaal zeggen of dit DE oplossing is. Maar het helpt zeker.

Spiriva

10-04-2024 | Man | 80
tiotropium
Ademhalingsproblemen

duizeligheid kan geen slijm of slijm ophoesten blaffende hoest

Aanwijzing van copd advies longarts

Forxiga

13-02-2024 | Man | 69
dapagliflozine
Ademhalingsproblemen

verminderd gezichtsvermogen vaak moeten plassen

29-01-2024 | Man | 71
Ademhalingsproblemen
Vanwege astma heb ik tot half 2021 jarenlang Symbicort 200 gebruikt en voorgeschreven gekregen. Symbicort heeft mij prima geholpen zonder bijwerkingen samen met twee keer per dag een Ventolin inhalatie. Van de één op de andere dag kreeg ik van de apotheek te horen dat men over gegaan is naar Bufoler omdat Symbicort niet meer vergoed zou worden. Bufoler zou hetzelde zijn. D[lees meer...]e eerste paar maanden is het goed gegaan doch daarna ben ik steeds meer Ventolin gaan gebruiken. Tevens heb ik een enkele keer gebruik moeten maken van een prednison kuur. Verder kreeg ik af en toe last van heesheid en pijn in mijn mond/keel. Tot voort kort heb ik hier nooit veel aandacht aan besteed. Sinds een maand of vier heb ik meer last van benauwdheid, de heesheid en pijn in de mond en keel is nu dagelijks. Diverse medicijnen gekregen tegen pijn in de keel en mond doch niets helpt. Bufoler heeft verder nog nauwelijks effect op mijn benauwdheid.

Avamys

19-01-2024 | Man | 67
fluticasonfuroaat
Ademhalingsproblemen
Jaren problemen gehad om door de neus te ademen. Vreselijk benauwd ‘s nachts . Na gebruik van avamys was dit voor bijna 100% verdwenen . Helaas is dit middel niet meer te verkrijgen en word dit vervangen door fluiticason. Dit is absoluut niet het zelfde en werkt bijna niet . Wordt tijd dat dit terug op de markt komt .

Tabex

07-07-2023 | Man | 51
Cytisine
Ademhalingsproblemen
Normaal gesproken schrijf ik geen reviews, maar nu wel. Misschien kan ik je net dat duwtje geven, zoals ik dat zelf ook nodig had. Ruim 30 jaar gerookt en nu drie weken rookvrij, wat een genot! ‘s Morgens niet meer rochelend wakker worden, frisse geuren, trots gevoel en een dikke besparing per maand. Los van alle risico’s die we kennen. Je rookt bij start van de kuur [lees meer...]nog door; zelf dacht ik na een dag of vier / vijf dat mijn sigaret niet aangestoken was. Vreemde gewaarwording. Tabex zorgt ervoor dat de plek waar nicotine normaal ‘landt’ bezet blijft en dat werkt heel prima. Dag zes heb ik gewoon geen sigaret aangestoken en zonder moeite en ‘shaggerijn’ alle weken doorgekomen. Dat had ik graag jaren eerder gedaan… Enige bijwerking was dat ik wat minder goed slaap, dat lees je hier overal denk ik. Bij twijfel… doen! Succes!

24-06-2023 | Vrouw | 63
Lees voorgaande review

Doxycycline

18-04-2023 | Vrouw | 54
doxycyline
Ademhalingsproblemen
ik gebruik het nu 3 dagen op zich goed in te nemen last van erge hoofdpijn en vermoeid en erge droge mond en misselijk daarbij hoop ik dat dat snel weer overgaat tot nu toe geen resultaat

20-02-2023 | Man | 72
Ademhalingsproblemen
Ernstige Rsv infectie. Ik werd gedurende 7 opgenomen in het AZ Delta: campus Rumbeke (Roeselare)

16-01-2023 | Man | 80
Ademhalingsproblemen
Ik gebruik Trimbow 4 x per dag, 1 pufje, dus om de zes uur een pufje. (in overleg met longarts) Werkt prima.

Anoro

10-01-2023 | Man | 68
vilanterol/umeclidinium
Ademhalingsproblemen
Sinds het gebruik is mijn leven aangenamer geworden, veel meer lucht en geen benauwdheid aanvallen meer. Ik ben sinds 23 mei 2022 na 55 jaar gestopt met roken. Nu heb ik het idee dat de COPD geneest? Kan dat zijn? Kan nu weer traplopen en heb veel lucht die ik goed kan gebruiken, top medicijn! Ik heb in het verleden in Nijkerk meegedaan aan een longonderzoek voor[lees meer...] het gebruik van dit medicijn. Het resultaat mag er dan ook zijn.

26-12-2022 | Vrouw | 74

Amlodipine

10-12-2022 | Man | 67
amlodipine
Ademhalingsproblemen
Gebruik nu +- 10 jaar deze medicatie tevens atorvastine 15 mgr en ibersatan 150 mgr

18-10-2022 | Vrouw | 72
Ademhalingsproblemen
Ik heb copd gold 3 en na jaren gebruik van Qvar , Atimos en Speriva , vond ik het niet meer zo helpen en mocht ik daar mee stoppen en inplaats daarvan kreeg ikTrimbow en Foster. In het begin was ik er heel blij mee en kon weer veel meer dingen doen , veel meer lucht en ook weer stukjes lopen. Maar na 4 maanden worden de bijwerkingen zo veel erger , zoals keelontsteking[lees meer...] en een zeer pijnlijke tong , terwijl ik altijd na een puff heel goed met water spoel. Ook heb ik ontzettende haaruitval sinds het gebruik van Trimbow. , heel jammer maar ik moet er echt mee stoppen omdat de bijwerkingen te erg zijn.

Fluticason neusspray

04-09-2022 | Man | 45
fluticason
Ademhalingsproblemen
Mijn probleem is dat als ik ga slapen ik veel moeite heb met slapen doordat mijn neus dicht klapt. De rechterkant blijft vaak open waardoor ik vrijwel altijd op mij rechterzij slaap. Dit al vele jaren waardoor ik nu veel lichamelijke klachten heb. Gewrichten vaak vast en spieren niet meer soepel. Ook nekpijn en kaakpijn. Otrivin is geweldig!!! Werkt PERFECT. Helaas zoals[lees meer...] vele van jullie misschien al weten mag je dit middel maar een paar dagen achter elkaar gebruiken. Daarom ben ik Fluticason gaan proberen. Bij eerste gebruik Fluticason neusspray de eerste nacht merkte ik al een verbetering. Neus ging lekker open. Ik hoorde ook dacht ik geluiden van binnen. Ik dacht een goed begin. Nu weet ik niet meer of ik die nacht heel slecht had geslapen of de volgende nacht. Hoe dan ook, ik kon absoluut niet goed slapen. Ik was heel onrustig. Nu lijdt ik al aan "anxiety" en veel onrust, maar nu was het toch erger. Normaal slaap ik toch wel door, ondanks nare dromen. Nu leek het alsof ik half wakker en half slapende was. Na 3 dagen gebruik ben ik ermee gestopt! Vandaag is dag 4. Gisteren kreeg ik opeens griepverschijnselen. Ik voelde me niet lekker. Extreme loopneus. Alleen de linkerkant! Dit is de kant die vaak dichtzit 's nachts. Gedurende de dag echt elke 20 seconden neus snuiten. Waar komt dat allemaal vandaan? Gezwollen lymfklieren. Pijn in mij nek. Pijn in mijn keel. Inmiddels al 24 uur niet meer gebruikt en mij klachten zijn er nog. Kijk, terwijl ik dit nu typte vielen en gewoon druppels uit mijn neus! Lijkt op een infectie. Hoe weet ik niet. Ik kan het wel aan mijn arts of KNO vragen, maar met alle respect lijkt het alsof zij vaak ook in het duister tasten. Antwoord is natuurlijk vaak, "blijf doorgaan ermee of stop maar". Tja, dat kan ik zelf ook wel verzinnen. Natuurlijk kan het ook toeval zijn. Wel heeeeel toevallig dan vind u niet?

11-08-2022 | Vrouw | 67
Ademhalingsproblemen
Ben geïndiceerd op instabiele astma. 1stekeer gebruik Foster heel depressief gevoel. Toen overgestapt op Relvar. Na 2 jaar geen gevoel dat dat mij mijn energie terug bracht. Weer naar Foster 2x puf. Kreeg pijn op de borst en zware armen, maagzuur. Onderzoek cardioloog vrouwenhart geen afwijkingen. In overleg met longarts medicatie gehalveerd. Afwachten of krampen, heesheid[lees meer...], spierpijn en maagzuur minder gaat worden.

Atimos

10-08-2022 | Man | 54
formoterol
Ademhalingsproblemen
Door Long covid heb ik ademhalingsproblemen. Gebruikte hiervoor 10-12 pufjes Ventolin Discuss 200 per etmaal. Als alternatief Atimos 12 gekregen, 2z daags. Werkt super, erg snel ook na inhalatie en houdt urenlang zijn werking!

25-04-2022 | Vrouw | 79
Ademhalingsproblemen
Jaren last van ernstig copd 3 gold ,het gebruik is makkelijk en geen last van bijwerkingen b

25-03-2022 | Vrouw | 67
Ademhalingsproblemen
Toen ik na een hele tijd hoesten en benauwheid bij de POH voor mijn bloeddruk kwam, constateerde zij dat ik astma had en hyperreatieve longen. Gestart met symbycort. Helaas geen resultaat. Daarbij op eigen verzoek montelukast gestart. Omdat het in de Covid 19 priode was was een bezoek aan de longarts geen optie. Dat mocht pas als ik een stappenplan had doorlopen. De trap d[lees meer...]eed in 3 fases en als ik boven kwam hing ik eerst 10 minuten over de wasbak om bij te komen. Toen ik na het zoveelste bezoek aangaf dat mijn hartslag veel te laag was (39-42) werd dit afgedaan met met: het is niet uw hart het zijn uw longen. U heeft astma en hyperreactieve longen. Toen ik op een gegeven ogenblik niet eens meer van de auto voor de deur naar de voordeur kon heb ik wederom aan de bel getrokken bij de huisarts. Toen ikde spreekkamer binnenkwam schrok deze en vroeg of er al eens een ECG gemaakt was. Dat is direct gebeurd en binnen een uur lag ik op de hartbewaking.

Relvar

25-03-2022 | Vrouw | 67
vilanterol/fluticason
Ademhalingsproblemen
Sinds een aantal jaren hoest ik bijn continue maar zeker 's avonds dan houd het niet op. Ademhalingstherapie, logopedie, zoutkamer heel veel medicatie geprobeerd maar alleen verslechtering en geen verbetering. Uiteindelijk hartklachten erbij, pacemaker geplaatst en zelfs de trap niet meer op kunnen. Na pacemaker controle blijkt deze hartritmestoornissen aan te geven. Na no[lees meer...]g weer een keer de bijsluiter van Relvar erop na te hebben geslagen blijkt deze hartritmestoornissen als bijwerking te hebben. De volgende dag gestopt met Relvar. En wat schetst mijn verbazing: ik kan de trap weer op. Dus pas op met dit middel want in mijn geval was het erger dan de kwaal. Benauwheid is beduidend minder. Alleen helaas het hoesten niet.

10-01-2022 | Man | 69
Ademhalingsproblemen
laatste halfjaar is de vulling (drijfgas)al na 50 pufjes weg,kostbare zaak . Apotheek kan er weinig mee,missien toch maar de fabriek bellen

19-10-2021 | Vrouw | 61
Ademhalingsproblemen
Verzekering vergoedt geen Symbicort meer. Ik gebruik nu 10 dagen de Bufoler Easyhaler, maar ga ermee stoppen. Ik ga een klacht indienen bij mijn verzekering en ga Symbicort zelf betalen. Wat een verspilling van geld is dit.

Salbutamol Inhalatie

11-10-2021 | Man | 14
salbutamol inhalatie
Ademhalingsproblemen
Toen mijn zoon deze inhalator voor het eerst kreeg merkte ik al dat het minder effectief was als de ventolin, nu de laatste maanden zijn de puffers zelf erg slecht geworden , na 2 a 3 weken is de druk eraf en kun je puffen wat je wil maar er komt niks uit, heel erg beangstigend voor een kind wat het acuut benauwd heeft en geen verlichting krijgt omdat de puffer het ineens [lees meer...]niet meer doet terwijl hij nog vol is.kortom waardeloos maar ventolin mag door de verzekering niet meer verstrekt worden.

Instanyl

15-09-2021 | Vrouw | 45
fentanyl intranasaal
Ademhalingsproblemen
Ik krijg het voor copd en gebroken ruggewervels door gebruik pretnison nu osteoporose. Krijg voor 6x per dag, om 2 wkn. De inhoud van 40 dosissen klopt nooit 28 of 30 ipv 40.En bij apotheek altijd gezeik te weinig,dag te weinig, is voor mij een dag ellende. Ik heb het niet voor de lol zonder kan ik niks meer en verga van de pijn.

13-09-2021 | Man | 52
Ademhalingsproblemen
Dit middel moet mij helpen om vrij te sporten. Helaas werkt het veel minder goed en prettig als symbicort via de turbohaler van astra zenica

Salmeterol/Fluticason

13-07-2021 | Man | 60
salmeterol/fluticason
Ademhalingsproblemen
Sinds een paar maanden Salmeterol i.p.v. Seretide. Nu eindelijk het gevoel dat het slijm/vocht in de longen loskomt en gemakkelijk op te hoesten is, waardoor er letterlijk ademruimte ontstaat. Voor een acute aanval van benauwdheid (zeer zelden) gebruik ik de Ventolin.

23-06-2021 | Man | 28
Ademhalingsproblemen
Na 15 jaar krijg ik Bufoler in plaats van Symbicort na meerdere klachten word mijn dosering verhoogd wat mijn klachten alleen verergerd. Ik eis een nieuw medicijn want ik kan amper normaal praten na 2 weken gebruik. Kortom compleet waardeloos

Grazax

27-04-2021 | Man | 53
pollen van Timotheegras
Ademhalingsproblemen
Ik vebruik grazax voor astmatische hooikoorts en heb hier mijn leven mee terug!

Prednison tabletten

21-03-2021 | Vrouw | 63
prednison
Ademhalingsproblemen
Ik heb eosinofiele astma en zit al 12 jaar aan de Prednison met geregelde stootkuren, bij afbouw heb ik enorm veel last van spierpijnen, concentratieverlies, algehele malaise en in- en doorslaapproblemen...gestart met Dupixent (Dupilimsb) waardoor afbouw mogelijk was. Maar ook daar dezelfde klachten...spierpijnen en toename van Artrose...voor de Astma helpen beide middelen[lees meer...] goed...

Champix

24-02-2021 | Vrouw | 69