Ervaringen met Champix

Bij  AstmaX

Stoppen met roken (884 meningen)

Wellbutrin XR (589 meningen)
Methadon (119 meningen)
Zyban (78 meningen)
NiQuitin (69 meningen)
Tabex (58 meningen)

05-09-2018 | Man | 51
varenicline (1mg)
Astma
Nu na 8 jaar nog steeds rookvrij en het deert me ook niet als er mensen om me heen roken..

13-08-2014 | Vrouw | 52
Astma
Ik vind champix een heel goed middel . Eerst 2 weken alleen pillen en door roken maar dan merk je dat de sigaretten niet meer zo lekker smaken als dat ze altijd deden . Na 2 weken sigaret aan de wilgen gehangen . Geen moment spijt van . Ben heel af en toe een heeeeeeeel klein beetje misselijk maar dat is het enige . Drang naar sigaret is er eigenlijk helemaal niet . Heel [lees meer...]af en toe op die systeem momentjes zoals na het eten of bij een bakkie koffie koffie denk ik er aan maar dat gaat ook zo weer weg . Ik ga nog niet stoppen met de champix . Dat doe ik onder begeleiding van mijn huisarts . Als hij zegt dat ik het zonder kan dan ga ik ook daar weer voor . Doordat ik astma heb en met dat roken hield ik mijzelf met piepen van mijn longen wakker . Das nu na anderhalve week al weg en ik heb het idee dat ik al dieper in kan ademen . Ik ga het volhouden want dat benauwde gevoel en dat piepen wil ik niet meer mee maken

30-05-2014 | Vrouw | 41
Astma
6 weken rookvrij. Sja, niet makkelijk en zal nog wel even lastig blijven. Ik zie het als een project waar ik achter sta. Zal volhouden en alles eraan doen om het te laten slagen. En ja...kom aan in gewicht omdat je makkelijk wat extra's neemt ondanks mijn gezonde eetpatroon en vele sporten. Maar ook hier ga ik de strijd mee aan...sta voor nu toe dat ik wat kilo's aankom, [lees meer...]maar zorg ervoor dat het binnen de perken blijft. Champix is eenvoudig in te nemen en heeft weinig bijwerkingen. Lijkt goed te werken. Één tip tegen de misselijkheid: zorg dat je de tablet inneemt op een gevulde maag...dusss na de maaltijd. Succes voor alle stoppers!

15-01-2014 | Vrouw | 57
Astma
Ik ben bijna 3 jaar rookvrij na 40 jaar stevig paffen, 1 pakje per dag. Dankzij champix definitief gestopt. Geen bijwerkingen gehad en nooit meer een sigaret opgestoken. Ik had nooit gedacht dat IK zou kunnen stoppen, maar het is gelukt en heb ook totaal geen zin meer op toch nog een peuk op te steken.

04-12-2013 | Man | 57
Astma
Ben nu 8 weken verder en ben aan het afbouwen wbt de Champix, het afbouwen voeldt bij mij net als ik er toen mee begon, heb een beetje "druk'' op mijn hoofd en ben af en toe een beetje misselijk, verder GEEN bijwerkingen. Heb ook helemaal geen zin meer aan een sigaret. Nog even en dan is het Nieuwjaarsdag en een hele hoop mensen gaan proberen te stoppen met roken, wij hebb[lees meer...]en al een voorsprong dan van 2,3 maanden of meer, mocht het die mensen niet lukken te stoppen met roken dan is Champix echt een aanrader. Succes allemaal, Prettige Kerstdagen en een Gezond 2014 toe gewenst.

23-10-2013 | Man | 56
Astma
Ik ben op 8 oktober begonnen met champix, het bevalt mij zeer goed, ik rookte een pakje shag per dag, na 3 dagen had ik weinig tot geen zin meer aan een shaggie, smaakte niet meer, ben nu 2 weken verder en heb totaal geen zin meer in een shagje, ik vind het stinken, ik heb weinig tot geen last gehad van bijwerkingen, een beetje misselijk en een beetje "vreemd" dromen. De m[lees meer...]isselijkheid verdween na 7 dagen, dit middel is echt een aanrader voor mensen die heel graag willen stoppen met roken.

26-02-2013 | Vrouw | 22
Astma
Ik ben 5 weken geleden begonnen met Champix, omdat ik met mijn eigen wilskracht niet van het roken afkwam. Van te voren had ik in de bijsluiter al over heftige bijwerkingen gelezen en deze ook op internet gevonden. Dat heeft mij in eerste instantie afgeschrokken, maar ik ben toch begonnen met de kuur. Nu ben ik halverwege en ik had nooit gedacht dat het zo goed voor mi[lees meer...]j zou uitpakken. Na de eerste week merkte ik dat ik het roken van een sigaret echt smerig begon te vinden. Daarnaast ervoer ik de geur van het roken ineens als verschrikkelijk. Ik had er gewoon geen zin meer in, omdat het zo smerig smaakte en rook. Ik dacht nog wel vaak aan een sigaret, maar dat nam na week 2 ook af. Nu denk ik er helemaal niet meer aan en ben ik erg blij dat ik aan deze kuur ben begonnen. Ik heb tot nu toe helemaal geen last gehad van abnormale dromen of andere psychische klachten. Ik heb lichamelijke klachten: hartkloppingen, hevige misselijkheid, buik/darm krampen en constant een opgeblazen gevoel. Die zijn behoorlijk vervelend, maar ik heb het er voor over omdat dat het eindresultaat waard is! Mijn longen beginnen schoner te worden, ik kan weer vrij ademen en hoef mijn astma medicijnen niet zo vaak meer in te nemen. Alles smaakt en ruikt beter. Mijn parfum blijft hangen en ik kan weer normale lipgloss en lipsticks dragen, zonder een fortuin te besteden aan een superstay lipstick. Niet meer naar buiten moeten om te roken of in de stress zitten, omdat ze op zijn. Daarnaast bespaar ik onwijs veel geld. Ik rookte normaliter een groot pakje met 27 sigaretten per dag. Kortom ik kan het iedereen aanraden. Ik weet dat de eventuele bijwerkingen van Champix heftig kunnen zijn, maar probeer het eens en wie weet valt het allemaal mee en kun je je uiteindelijke doel daadwerkelijk behalen!

31-07-2012 | Vrouw | 38
Astma
Ik heb Champix 2 jaar terug ook gebruikt, toen met succes, ik kon moeiteloos stoppen en ben 7 maanden rookvrij geweest. Helaas toen in een vlaag van verstandsverbijstering er tijdens een vakantie toch weer 1 opgestoken en vervolgens weer teruggevallen in het rookpatroon. Nu weer een nieuwe poging en ja, de champix slaat weer aan (al duurde het dit x iets langer dan de vo[lees meer...]rige keer). De laatste dagen smaakte de sigaretten me niet meer (stak er af en toe nog 1 op maar deed hem halverwege weer uit). Ook heb ik dit maal iets meer bijwerkingen. De misselijkheid is uit te houden (al gebruikt ik wel de halve dosis - de hele dag dosis is te zwaar voor me) en trekt snel weg. We versuft het me behoorlijk (merk dat dit een héél klein beetje begint weg te trekken na 3 weken inname) en kan ik s ochtends haast mijn bed niet uitkomen. Als de wekker niet gaat, slaap ik gerust 4 uur langer door, niet direct iets wat bij me hoort! Daarnaast heb ik last gekregen van flinke huiduitslag op mijn rug. Wel is er nog een prettige bijwerking, die ik me van de vorige keer ook kan herinneren!!! De champix zorgt er ook voor dat ik geen behoefte heb aan snaaien, snoepen en alcohol. Bij mijn vorige stoppoging viel ik kilo's af - niet direct wat je verwacht als je stopt met roken ;-). En ik heb dat nu weer. Tevens lees ik vaak dat mensen depressief worden van dit middel, ik word er juist wat happier van. Als de vermoeidheid, versuftheid en eczeem wegtrekken denk ik dat ik het dit maal (just to be on the safe side) wellicht zelfs wat langer in zal nemen. Hoe dan ook - het medicijn doet wat het pretendeert maar is zeker niet voor iedereen geschikt. Mijn broer werd inderdaad binnen een mum van tijd zwaar down ervan, een andere kennis werd agressief. Begeleid innemen zou ik zeggen en je omgeving erover informeren en ze vragen om alarm te slaan als je je 'vreemd' gaat gedragen!

15-05-2012 | Vrouw | 51
Astma
Ik rookte ongeveer 35 sigaretten per dag en ben bijna twee weken geleden begonnen met Champix. Ik wilde stoppen met roken en had al diverse pogingen ondernomen. Het afhankelijk zijn van iets stond me tegen, de kosten van roken lopen gierend uit de hand en met mijn astma is het ook niet heel slim om te blijven roken. Tot nu toe bevalt het me uitstekend. Heel af en toe drang[lees meer...] om te roken, maar dat is na 30 seconden weer weg. De bijwerkingen: af en toe misselijk, maar dat duurt niet lang en heftige dromen - maar daar had ik toch al last van, dus wat mij betreft vallen de nadelen in het niet bij de voordelen. Gewoon proberen, zou ik zeggen, als het echt niet lukt stoppen, maar wie weet helpt het jou net zo goed als mij!

13-05-2012 | Vrouw | 44
Astma
ik ben franka, ben net begonen maar het is iedereen aan te raaden. heb naamelijk astma en was continu ziek, weer een kuur en weer daar kon ik niet meer teegen; ga meestal met mijn hond 10 klm wandelen, maar dan lig ik weer. veel sukses met zen alle cio heb een long ontsteeking gehad nog steets heb asm om de haverklap ziek das geen leven. maar ik hoop dat de zon weer gaat s[lees meer...]chijnen voor de mensen die het wilen, want waar en wil is is en mooje weg.

02-01-2012 | Man | 66
Astma
Ben na 18 dagen gestopt met inname van champix. Reden was omdat ik vannaf 30 oktober tot nu toe een vieze ijzersmaak heb . dus al 60 dagen. Vandaag bij de kno arts geweest, na een onderzoek kreeg ik te horen dat dit blijvend zou zijn, mijn smaak en reuk verdwenen. Mijn grote vraag is natuurlijk heeft dit te maken met champix? Graag reactie