Ervaringen met Champix

Bij  CholesterolX

Stoppen met roken (884 meningen)

Wellbutrin XR (587 meningen)
Methadon (118 meningen)
Zyban (78 meningen)
NiQuitin (69 meningen)
Tabex (57 meningen)

30-05-2012 | Man | 62
Cholesterol
Hoi ik ben bijna 62 jaar waarvan ik al 47 jaar rook (3pakjes zware shag 50gr per week). Champix werkt bij mij zeer goed, ik ben na 3 weken pillen, gestopt met roken en ben nu 8 dagen rookvrij, wat mij goed bevalt. ik heb alleen twee lichte bijwerkingen, minder goed slapen en misselijk. Verder is het zo dat ik merk dat ijk steeds meer LUCHT heb.

10-03-2013 | Vrouw | 55
Hoog cholesterol
Ik ben met roken gestopt al bijna een volledig jaar (sinds 11 maart 2012) met de hulp van Champix. Ik had 36 jaar gerookt, dacht dat ik nooit zou kunnen stoppen, dus, voor mij echt wel een heel succesvol hulpmiddel geweest. Ik ben de Champix evenwel vlug terug beginnen afbouwen naar 1 x 1 gr en 1 x 0,5 gr per dag, nadien naar 2 x 0,5 gr per dag en nadien naar 1 x 0,1 gr p[lees meer...]er dag. Dit om nog een heleboel pillen over te kunnen houden moest deze eerste poging mislukken. In België wordt namelijk slechts éénmaal een groot deel terugbetaald door de mutualiteit, een 2de maal niets en het middel kost toch wel heel veel geld. Ik had wel geen stopdatum moeten prikken omdat ik toevallig, de eerste dag dat ik Champix nam, ziek werd. En als ik ziek ben, kan ik niet eten, geen koffie drinken, en niet roken. Dus voor mij was dit een extra hulpmiddel, dat ziek zijn. Nu wil ik wil één zaak heel duidelijk meedelen: mentaal moet het goed zitten. Ik heb bv. ook het boek "De opluchting" van Jan Geurtz gelezen en raadt dit iedere roker aan. Hierin wordt helder uitgelegd wat de sigaret met jou doet en dat bv. een roker CONSTANT in spanning zit. Ik was hiermee overtuigd dat stoppen met roken niet wilde zeggen dat je iets moest opofferen, iets moest missen.... Zolang je denkt dat je iets moet opgeven blijft het een gevecht, en maak je het voor jezelf moeilijk. Hou het makkelijk: maak de klik in je hoofd, nl. dat je echt NIETS moet opgeven. Een extra tip: wanneer ik een scheut van verlangen kreeg (gebeurde wel hoe langer hoe minder) dan ging ik ruiken in mijn bijna lege pakje shag waarin een half opgerookte sigaret stak: ik vond dit walgelijk, én mijn verlangen verdween ogenblikkelijk. Een jarenlange gewoonte stoppen is ook niet makkelijk maar hou vol want de gewoonte om te roken verandert heel spoedig in de gewoonte om NIET te roken. Dit geneesmiddel hielp mij mijn vrijheid terug te vinden, het leven is ook een héél stuk makkelijker zonder rookverslaving. Aan iedereen: goede moed, stoppen is echt makkelijker dan je denkt. Maak de klik in je hoofd dat je niets moet opgeven en echt geen verslaving nodig hebt. De tabaksproducenten hebben JOU nodig om hun winsten te realiseren, vandaar dat ze verslavende middelen in hun tabak stoppen die jou verslaafd houden (zie de film: "The Insider" van an Michael Mann uit 1999). Wanneer de tijd rijp is, heb je de kracht. Groet

16-02-2012 | Man | 52
Cholesterol
Rook al 40 jaar, elke dag 1 pakje tabak (drum) van 40gram. Bij het 2e stripje, van 1mg, dag uitgepikt en gestopt met roken. 1e dag niet te roken is wel zeer vreemd, maar het is gemakkelijk te doen.Bij de 4e dag stond ik op het werk gewoon erbij bij de rokers zonder zelf te roken. Dat vond ik zeer geweldig van mezelf, en het deed mij niets. Ik was echt zeer verslaafd aan de[lees meer...] sigaret, en nu niet meer. Wat mij wel opviel was dat de rokers zo stinken, moest er van kokhalsen. Dat is mijn motivatie om nooit meer een sigaret te pakken, en natuurlijk voor mijn gezondheid.

15-03-2013 | Man | 51
Cholesterol
week 2: misselijk, braken, diarree, koude rillingen. Overwogen om te stoppen met champix maar dat zou jammer zijn. Drang is een stuk minder.

18-03-2013 | Vrouw | 48
Cholesterol
ben 14 februari gestopt met roken met hulp van champix Nu een maand later gaat het nog steeds heel goed zonder sigaret Ik rookte 37 jaar en rookte 30 sigaretten per dag Morgen ga ik voor het eerst naar de sportschool voor mijn conditie op te bouwen maar ben al zeer tevreden met het hebben van meer lucht Ik weet het zeker deze keer gaat het lukken Ik heb de sigaret niet nod[lees meer...]ig Niemand heeft die nodig

10-07-2012 | Vrouw | 41
Hoog cholesterol
Hallo, Vandaag gebruik ik 7 dagen Champix. Overmorgen is mijn stopdatum. Ik rook wel minder, maar nog niet weinig genoeg heb ik het idee? Als ik eraan denk om over twee dagen te stoppen voel ik best wel angst. Morgen begin ik met de blauwe pillen, maakt dit veel verschil? Graag advies. Alvast bedankt!

23-09-2012 | Man | 28
Cholesterol
ik ben sinds 3 sept gestopt met roken. ik heb eerst drie weken halve pillen geslikt (doormidden gebroken) omdat ik dacht dat ik dat wel kon en had de vorige keer ook veel last van de bijwerkingen. ben toch aan de hele pillen begonnen en ben met gemak gestopt en nu wil ik na twee weken aan de hele pillen gezeten te hebben toch weer naar de halve dosering omdat ik nu toch [lees meer...]al gestopt ben. ben wel plaatsvervangende dingen aan het doen zoals een keer extra poetsen of zo of lekker wandelen of langer douchen hahaha