ziekte

Cholesterol

Let op! Dit is slechts een deel van de meningen in deze groep.
Voor alle meningen ga naar: Hoog cholesterol (1263)   Atorvastatine en hoog cholesterol

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor cholesterol

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: cholesterol

16-03-2020

Cholesterol

Rosuvastatine Aurobindo heb ik vandaag gehad maar niet gestart. Er is geen keuzemogelijkheid om aan te geven dat ik niet ben gestart. Ik durf niet. Ik gebruik nog 10 soorten na harttransplantatie. De Salicylaten die in het middel zitten maken mij onzeker.
16-03-2020

Cholesterol

Rosuvastatine Aurobindo 5mg nog niet gebruikt. Vandaag 16-3 gekregen maar ik durf niet. Ik moet bij stap 2 mijn mening geven maar die keuze klopt niet. Lees maar waarom. Rosuvastatine 5mg gehad en 3 weken gebruikt na Crestor vanaf 1996 na groot hartinfarct. In 2010 een harttransplantatie gehad. 1 maart kreeg ik R.vaststine 5mg. Ik kreeg bultjes en jeuk en pijnin m[lees meer...]ijn handen en spierpijn. Ik kreeg andere rommel nl, R.vastatine Aurobindo 5mg. De bijsluiter met de E-nummers. HypromelloseE-464 titiaandioxide E-171 Indigokarmijn aluminiumlakE-132 allura rood AC E-129 zonnegeel FCF E-110 Bijwerkingen: E-464 Hydroxypropylmethylcellulose is redelijk oplosbaar, en kan deels gefermenteerd worden in de darm. Hoge concentraties geven darmproblemen als bijwerking, zoals verstopping, diarrhee, krampen en winderigheid. E-171 Kleurstof E171 met nanodeeltjes omstreden E-171De witte kleurstof bestaat deels uit zeer kleine ‘nanodeeltjes’. Deze nanodeeltjes zijn omstreden omdat nog onvoldoende bekend is hoe die zich in je lichaam gedragen en of die bijvoorbeeld je darmwand kunnen passeren. Ze worden in diverse onderzoeken in verband gebracht met een verhoogd risico op darmkanker bij consumptie maar daarover zijn de meningen verdeeld. Ook wordt gevreesd voor leverschade. Bij inademing is de stof kankerverwekkend, concludeerden de autoriteiten IARC en ECHA. In Frankrijk mag de stof vanaf 2020 daarom niet meer aan voedsel worden toegevoegd. E-132 Zeer weinig bijwerkingen in de gebruikte concentraties. Een zeldzame bijwerking is een sterke allergische reactie doordat de stof zich aan lichaamseiwitten kan binden. Het kan ook histamine vrijmaken. E-129 Azokleurstof, en wordt zoals alle azokleurstoffen in verband gebracht met hyperactiviteit (in combinatie met benzoaten) en astma. Het versterkt reacties bij mensen die intolerant zijn tegen salicylaten. Een van de afbraakproducten in het lichaam veroorzaakt in hoge concentraties blaaskanker bij proefdieren. E-110 Azokleurstof, en wordt zoals alle azokleurstoffen in verband gebracht met hyperactiviteit (in combinatie met benzoaten) en astma. Het versterkt reacties bij mensen die intolerant zijn tegen salicylaten. In de laatste 2 zitten Salicylaten en behoort tot de NSAID's. Mag ik nooit hebben! Mijn man heeft in de jaren 90 een maagbloeding gehad omdat een specialist hem Ascal had voorgeschreven ondanks dat mijn man zei dat hij gevoelig is voor Aspirine. De apotheek vraagt niet aan mijn man waar hij voor gevoelig is en voert de regels van de verzekeraar uit. Mijn man en vele anderen zijn de proefkonijn van de overheid, verzekeraar en apotheek. de artsen hebben niets meer te vertellen! Waarom wordt er niet samengebundeld en desnoods naar de rechter stappen om aan dit onzalig medicatieproef een einde te maken? Ik probeer zoveel mogelijk gezond en vers te eten en dán worden we vergiftigd met goedkope medicijnen'. Wie neemt het voortouw?
25-02-2020

Cholesterol

Met simvastatine was het wel opletten op de CK waarde in het bloed (spierpijn etc.)
25-02-2020

Livazo (pitavastatine)
Cholesterol

Overgegaan van 20 mg/d Simvastatine naar Livazo 2 mg. Bevalt zeer goed, nul bijwerkingen en LDL prima op streefwaarde van 1,8. Bijkomend voordeel is, je mag grapefruit eten. Maar wel opletten met niacine (vit. B3) Ik kocht Livazo in Portugal, schijnt nauwelijks verkrijgbaar in NL. Raar, het is de nieuwste generatie statine.
17-02-2020

16-02-2020

Cholesterol

Na 6 jaar! Prednison geslikt te hebben, kwamen de bijwerkingen van de Atovastatine aan het licht. Ik was op het zelfde moment met de Atorvastatine begonnen als met de prednison , en dus werden bijwerkingen onderdrukt. Een jaar na het stoppen met de prednison, kan ik me niet omdraaien in bed, slaap zittend, kan mijn armen bijna niet bewegen, schouders, heupen en benen z[lees meer...]ijn ontzettend pijnlijk. Kramp, alsof er steeds heel hard in de spieren word geknepen. Een jaar lang hele gemene pijn, foute diagnoses, je voelt je ongeloofwaardig. Nu gestopt met de atorvastatine. Als deze werkelijk mijn klachten heeft veroorzaakt, slik ik nooit meer zo maar een middel!
11-02-2020

Cholesterol

HEEL, veel bijwerkingen, rugpijn, hoofdpijn, been klachten, soms gevoelloos been.
10-02-2020

Pravastatine (pravastatine)
Cholesterol

EERST PRAVASTATNE, NA VEEL OVERLAST, KREEG IK ROSUVASTATINE VOOR GESCHREVEN. NU NA JAREN NOG STEEDS VEEL LAST VAN HEUPEN, BENEN EN VOORAL VOETEN
20-01-2020

Cholesterol

zou graag een ander medicijn voor cholesterol hebben
14-01-2020

Cholesterol

Geen idee ivm diabetesrisico krijg ik preventief deze medicatie
29-12-2019

Cholesterol

April 2016 begonnen met 20 mg, vanaf april 2017 tot 25 december 2019 gebruikte ik (vrouw 55 jaar) 40 mg en ondervond veel nare bijwerkingen vanaf begin 2019. Na en bezoek aan de huisarts onmiddellijk inname van Atorvastine gestaakt, klachten pijn in de schouderspieren, pijn in linkerarm die ik vrijwel niet meer kon gebruiken, altijd honger en altijd slaperig en een afgeno[lees meer...]men nierfunctie. 3 dagen na het stoppen GEEN hongergevoel meer, geen pijnlijke schouderspieren meer en geen last van linkerarm. Ben niet van plan nog ooit medicijnen te slikken in 40 mg, ik heb geen enkel vertrouwen meer in de farmaceutische industrie en denk dat veel medicijnen op de markt zijn door de enorme financiele macht van de farmaceutische industrie
23-12-2019

Cholesterol

BESTE.M. HEB HET AL BIJ MIJN BIJWERKINGEN, VERHAAL NEER GEZET.
01-12-2019

15-11-2019

Cholesterol

overgestapt na genetisch onderzoek ( bewezen genetisch niet tegen statinen te kunnen zoals o.a ezitimide) op rephalta. Ezitimide gaf onvoldoende resultaat. Rephalta gaf uitstekende lipidengehalte na 2 maanden in het bloed ( maar ook daarbij nare bijwerkingen)
15-11-2019

Repatha (evolocumab)
Cholesterol

goed werkend op lipidden te optimaliseren. Meer bijwerkingen als in de bijsluiter vermeld. Tegen de diarree 1 maal per 3 dagen loperamide gebruikt. Helpt goed. Slapeloosheid gedurende 48 uur na inj. neem voortaan slaapmed. in. Paracetamol gebruik tegen spierpijn en prikkelbaarheid ) alles voor de lipiden!' `daar moet dus mijn familie maar mee moeten leven` Goed middel vo[lees meer...]or verbeteren lipiden maar heeft bij mij toch wel veel bijwerkingen en meer medicatie
29-10-2019

Cholesterol

Ik heb 4 jaar voor niks naar de pijnpoly gelopen voor zware behandelingen vanwege de hevige lage rugpijn. Op het laatst hielp er niks meer, geen enkele behandeling. Toen kreeg ik te horen van andere mensen dat ze dit probleem ook hadden en gestopt waren met Simvastatine in te nemen, ik ook dus dit gestopt, na 4 weken geen of bijna geen rugpijn meer, geen spierkrampen meer,[lees meer...] kortom, 4 jaar voor Jan met de korte achternaam naar de (dure) behandelingen bij de pijnpoli gelopen, niemand van de dokters die ook maar iets doorhad dat zo'n klein rotpilletje je leven ondraaglijk maakt!
28-10-2019

Inegy (ezetimibe / simvastatine)
Cholesterol

Erfelijke cholesterol. Slik nu deze. Inergy helpt voor mij het beste. Van de andere varianten krijg ik veel spierpijn. Alleen steeds van een andere fabrikant vanwege de kosten ziekenfds. Ik vindt dat erg vervelend. Momenteel heb ik regelmatig een soort galbultjes. Of dat van de nieuwe fabrikant komt wordt nu uitgezocht. Ook veel bewegen helpt. En matig vet eten. Een gezon[lees meer...]de levensstijl helpt. Ik drink per dag 1.5 liter water. Op het toilet staat een beker. Iedere x als ik toilet drink ik een beker leeg. Dan is het veel water drinken te doen.
27-10-2019

Nedios (acipimox)
Cholesterol

Ik heb buiten nedios, alle andere ook gehad met zelfde medicijn andere namen. Alle vreselijke ervaringen dat ik niet meer normaal kon functioneren. Naar staken medicatie herstel erg snel.
27-10-2019

Repatha (evolocumab)
Cholesterol

Ik ben erfelijk belast met cholestrol (bekent van 7 jaar) menig tablet geprobeerd met nodige bijwerkingen en weinig resultaat. Ik werd gevraagd als patiënt dit medicijn te testen via academische ziekenhuis. Ik kreeg 50% medicijn en 50% placebo. Cholestrol was enige waardes omlaag. Nu gebruik ik het weer en resultaat is nog matig maar word steeds beter.
17-10-2019

12-10-2019

Ezetrol (ezetimibe)
Cholesterol

Gebruikt ezetimibe ,veel bijwerkingen,zeer benen, armen, handen , benen,schouders enz. De pijn is niet te harden en denk er aan om te stoppen,better een kort en pijn logos leven Dan larger leven met veel pijn
02-10-2019

Cholesterol

gebruik rosuvastatine 5 mg om de 2 dagen. de dag na die van de inname spierzwakte oa in de benen en gebrek aan energie
09-09-2019

Cholesterol

Ik heb ze gekregen omdat ik een hoog cholesterol had, maar wil her liefste stoppen, omdat het soms niet te houden is van de kramp!
28-08-2019

Cholesterol

Pas na maanden kreeg ik zichtbare klachten maar had niet meteen door dat deze pillen de reden waren. Alles wat op bijsluiter staat heb ik zo goed als , zwakte vermoeidheid netelroos haaruitval spierpijn hoestbuien hoofdpijn jeuk overal etc... gewoon het gevoel alsof je doodgaat of bijna er bent ....
07-08-2019

Crestor (rosuvastatine)
Cholesterol

Om op te starten gebruikte ik sinds 3 weken 5 mg per dag. En ik kon ineens een groot stuk vel van mijn huid wrijven. De hele dag wist ik niet meer wat ik wilde doen.
31-07-2019

Cholesterol

Mijn cholesterolwaarden zijn netjes maar omdat ik een bypass-operatie onderging moest het nog beter. Begon te lijden aan verschrikkelijke (branderige) pijn in mijn voorvoeten, waarvoor geen medische verklaring gevonden kon worden. Dunne vezelneuropathie zou het dan wel zijn. Of hallux valgus. Of iets anders waarvoor ik pijnstillers kreeg waarvan ik alleen maar in slaap vie[lees meer...]l en die de pijn niet verminderden. Omdat ik me gewoon niet lekker voelde met de statines stopte ik er na jaren mee. En wat blijkt? De pijn in mijn voeten is langzaam maar zeker aan het afnemen. Nu, anderhalf jaar later, hoef ik niets steeds weer mijn schoenen uit te doen en mijn voeten onder de koude kraan te houden omdat de pijn niet te harden is! Ik kan nu ook met warm weer gewoon een zo goed als pijnloos rondje golf spelen. Nooit meer statines voor mij dus. Het verband tussen pijnlijke voorvoeten en statines is voor mij duidelijk. Helaas was er geen huisarts, podoloog, orthopeed of neuroloog die dat kon bedenken.
30-07-2019

Crestor (rosuvastatine)
Cholesterol

Vanwege dure kosten wordt Crestor niet meer vergoed door ziekenfonds
25-07-2019

Cholesterol

Bij Dagelijks gebruik, en de beenkrampen zijn snachts tot ondraagelijk, tot 10 keer minstens. Wanneer ik af en toe 1 tabletje neem, valt het op dat de beenkrampen sterk verminderen, en wanneer ik een week geen neem, vallen de krampen volledig weg. Dus duidelijk van dit product. Mijn man had dit probleem ook, en heeft het jaren genomen en problemen met krampen gehad, is [lees meer...]nu overgeschakeld op een ander product en weg krampen.
06-06-2019

Cholesterol

De hoofdpijn werd erger en verviel in wegvallen. Hierdoor bijna frontale botsing. Een keer ‘s nachts op achterhoofd gevallen, niets van gemerkt doch zichtbaar geworden door rode kussensloop. Gevolg: bloeduitstortingen onder schedeldak. Tweemaal geopereerd en thans 4 boorgaten in schedel. Periode van twee maanden kletste ik onzin en zijn geheel aan mij voorbij gegaan.
01-06-2019

Cholesterol

Mijn huisarts vond cholesterolverlagers nodig, de praktijkbegeleider niet. Ik ben ‘81 jaar. Van de pillen kreeg ik veel last.Simvastatine 40mg. Het geheugen werd slecht. Kon zelfs de kopjes in mijn keuken niet vinden. Ook postcode,banknummers e.d. wist ik niet. Na 2 maanden gestopt. Nu ,na 5 weken zonder de pillen) , nog steeds wat duizelig en zwak geheugen.Ook heb ik nu [lees meer...]last van droge ogen.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2310)
Depressie (1883)
Angst & paniekstoornis (1755)
Hoge bloeddruk (1315)
Acne/puistjes (928)