Cholesterol

Let op! Dit is slechts een deel van de meningen in deze groep.
Voor alle meningen ga naar: Hoog cholesterol (1563)   Atorvastatine en hoog cholesterol

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor cholesterol

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: cholesterol

Atorvastatine

16-12-2023 | Vrouw | 59
atorvastatine
Cholesterol
Heb het middel drie maanden gebruikt. Na ongeveer twee weken kwamen de eerste spierkrampen. Vlot daarna kon ik mijn vingers 's ochtends niet meer bewegen. Ook andere gewrichten werden steeds stijver en pijnlijker. Pas na een warme douche iedere ochtend kon ik weer beter bewegen. Spierkrampen werden steeds frequenter en heviger. Mijn haren begonnen uit te vallen. Struikeld[lees meer...]e over mijn eigen voeten omdat ik mijn tenen niet voelde(was net of ik in veel te grote schoenen liep). Werd door deze bijwerkingen een ander(zeer vervelend) mens. Na overleg met de praktijkondersteuner is de medicatie na twee maanden gehalveerd. Klachten namen, na een maand een halve dosis geslikt te hebben, niet af. Ben ongeveer twee maanden geleden na overleg met de praktijkondersteuner gestopt met de medicatie. Klachten beginnen nu beetje bij beetje af te nemen. Wil deze medicijnen echt nooit weer. Liever een iets verhoogd cholesterol dan al deze klachten.

15-11-2023 | Vrouw | 67
Cholesterol
Na het verhogen van 75 naar 150 kreeg ik ernstige geheugenproblemen. Na het stoppen kreeg ik mijn geheugen terug.

11-11-2023 | Vrouw | 60
Cholesterol
Ik heb ze nu ook gekregen omdat ik absoluut niet tegen de staties kan. Maar ben weer bang voor de bijwerkingen. Omdat ik deze allemaal zo lees ook weer voor dezelfde problemen zorgt. Nu durf ik deze medicatie niet te gebruiken bang voor kans op herhaling zoals bij de statines

28-07-2023 | Vrouw | 71
Cholesterol
Na eerst een hoge doses Crestor, nu Crestor en Ezetimibe. Begin was prima, maar nu na een jaar veel maagklachten. Slik nu dagelijks Rennes. Niet echt prettig. Heb ook het idee dat de werkzaamheid minder wordt. Cholesterol eerst onder de 2, maar bij laatste check toch weer iets er boven.

11-07-2023 | Man | 59
Cholesterol
Simvastite en atovastatine gebruikt. Ging gepaard met hevige spierpijnen. Tot niet meer kunnen traplopen aan toe. Ik ben er achter dat als je 1 statine niet verdraagt dit ook dit bij alle statines zo is. In al deze middelen zit de stof Lacton. Het is een nutteloze stof voor de kwaal, maar veroorzaakt de hevige bijwerkingen. E.e.a. Is terug te vinden inde publicatie van het[lees meer...] Radboud Nijmegen uit 2015! Dit ook voorgelegd aan de huisarts. Deze was hier niet van op de hoogte. Ik ben meer en beter op mijn voeding gaan letten. Inmiddels 14 kg afgevallen. Cholesterol hiermee weer op pijl gebracht. Advies huisarts: gezonde leefstijl is beter dan medicijnen, tenzij echt nodig.

10-04-2023 | Man | 69
Cholesterol
Open wondtje op gezicht puisten op het lichaam ,linkeroor grote zwellingen en vervelling en zware krampen in de benen en voet ,en midden borst veel puisten en erge jeuk ,heb alle statines gehad en ik ben er mee gestopt,ben nu bijna 70 .

07-01-2023 | Man | 63
Cholesterol
Ik stop met deze injecties, net zoveel bijwerkingen als statines, algehele malaise in je lijf ernstig vermoeid, mijn cholesterol was 3,8 nu met deze prikken 1.8 dat dan weer wel, maar kwaliteit van leven is zeker zo belangrijk, dan maar risico’s nemen.

15-12-2022 | Vrouw | 76
Cholesterol
last van spieren en gewrichten. Waren pijnlijk

15-12-2022 | Vrouw | 76
Cholesterol
iedere dag en gehele dag last van diarree en buikklachten. Pijn en krampen. Algemeen gevoel van lusteloosheid, vermoeidheid en onbehagen. Nadat ik gestopt ben zijn klachten direct ook gestopt.

16-11-2022 | Man | 76
Cholesterol
Wegens het feit dat ik na gebruik van statines binnen de kortste keren een jicht aanval krijg en de cardioloog toch zorgen had om mijn cholesterol kreeg ik Praluent voorgeschreven. Aanvankelijk werd ik helemaal blij, kreeg waarden terug die ik in jaren niet had. Echter na 3 kwart jaar kreeg ik allerlei vervelende spier en gewricht klachten. Ook werd ik ernstig vermoeid, be[lees meer...]n een actief persoon, maar iedere middag was ik volledig uitgeschakeld. In overleg met de cardioloog gestopt met Praluent. De klachten verminderden snel echter nu na een half jaar gestopt te zijn ben ik voor mijn gevoel nog steeds niet 'de oude'.

28-09-2022 | Vrouw | 69
Cholesterol
Mijn cholesterol is 3.4, maar ik ben een risico geval door een tia en hartklachten en mijn cholesterol mag niet hoger dan 1.8 zijn. Alle statines heb ik al gehad, kan er niet tegen. Nu deze gekregen en het is verschrikkelijk! -Als ik me 's ochtends had gewassen was ik compleet gesloopt en dan moet je dag nog beginnen. -Overal pijn, zelfs in mijn sleutelbeen, heel vreemd[lees meer...]. Kon niet lang meer lopen. -Zo vreselijk moe. Ik heb een hond en die ging ik al vaak voor 1 uur uitlaten zodat ik daarna naar mijn bed kon voor een paar uur anders kwam ik de dag niet door, vreselijk gewoon. -Het was zo erg dat ik liever dood zou zijn. Ik ben ermee gestopt en na een week voelde ik me een stuk beter en nu na 2 weken voel ik me weer prima. Ik heb gelukkig weer energie. Ik neem nooit maar dan ook nooit meer iets voor cholesterolverlaging in. Er zijn injecties tegenwoordig die moet je 1x in de maand nemen. Ik laat me niets meer wijs maken, ik neem cholesterolverlagers echt never nooit meer.

Atorvastatine

22-05-2022 | Man | 50
atorvastatine
Cholesterol
Zeer zware bijverschijnselen welke het dagelijkse routine niet meer toestaan

02-03-2022 | Man | 76
Cholesterol
Over gelijke klachten al bij Praluent gebruik. Cholesterol is prima, algemene conditie slecht. Tot voor een maand (na gestopt te zijn met Praluent) bijna dagelijks wat kunnen sporten, kan ik niet meer opbrengen. Ben met Repatha teruggegaan na i x per 3 weken. Werkt dat niet dan zijn ik moeten stoppen.

02-03-2022 | Man | 76
Cholesterol
Na een maand of zes gebruik kreeg ik plotseling allerlei klachten, kort samengevat net een griepaanval, spierpijnen gewrichtspijnen. In overleg met de cardioloog overgegaan op 1 x per maand spuiten. Dat leek de oplossing, tot na een maand of 3 de klachten terugkwamen. Na enige tijd niet gespoten te hebben knapte ik zienderogen op. Op advies van de cardioloog overgegaan op [lees meer...]Repatha (dat leek geen bijwerkingen te geven, helaas te vroeg gejuicht ook daar krijg ik klachten op).

24-02-2022 | Man | 70
Cholesterol
eerste tijd ging goed, cholesterol heel erg mooi in cijfertjes. en toen na langdurig gebruik begon de ellende. Hoor van cardioloog dat ze genoemde klachten bijna dagelijks horen.

12-02-2022 | Man | 69
Cholesterol
Zoek eens op Google naar statines en vit Q10. Mijn vader had ook last, neemt Q10 bij en is van alle bijwerkingen verlost . Vooral pijn in benen en gewrichten. Statines blokkeren de aanmaakt van Q10 en laat nou Q10 super essentieel zijn voor je hart...

26-11-2021 | Man | 70
Cholesterol
Volgens cardioloog geen of bijna geen bijwerking, nou vergeet dat maar. Na eerste injectie geen problemen,bij de tweede begon het s,morgens bij het wakker worden, beroerd gevoel, lichte pijn in de onderrug. 3e injectie zelfde rot gevoel s,morgens, veel meer pijn in onderrug , jeukend gezicht, en droge huid. 4e injectie , zelfde klachten maar veel uitslag in het gezicht, [lees meer...]veel huidschilfers. Gestopt met die troep, en na 3 weken weer gladde schone huid, en zo goed weer klachten vrij. Voel mij nu weer prima. Voor mij geen rhepata meer

16-11-2021 | Man | 53
Cholesterol
Prima middel. Effectief. Heb geen bijwerkingen. Had ik wel met 3 soorten statines (Simvastatine, Atorvastastine en Rosuvastatine; spierpijn). Erg tevreden dus nu. En cholesterol is duidelijk lager, prima waarden, dus zeer goede werking.

18-10-2021 | Man | 66
Cholesterol
Ik voel me wel een beetje beter, maar 8 dagen na het innemen had ik een ontsteking bij de tanden en een peesonsteking bij de knie, hier is een spuit ingespoten met prednisolon en de ontsteking was over

Ezetrol

17-06-2021 | Man | 71

09-03-2021 | Vrouw | 63
Cholesterol
Ik gebruik nu sinds twee maanden deze injecties. De eerste keren deed het prikken niet zeer. Kan geen effectiviteit benoemen. Niet getest nog. Op de plek waar geprikt werd ontstond een bultje. Mijn waarden zijn niet echt hoog maar het zou naar beneden moeten vanwege de nieuwe normen. Af en toe wat keelpijnklachten en verkoudheid. Staat in de bijwerkingen en is nu lastig.[lees meer...] Kan me niet elke keer laten testen. Ik hoef de voorgeschreven Medicijn met een E niet in te nemen.

28-01-2021 | Man | 73
Cholesterol
licht verhoogde cholesterol. symvastatine en atorvastatine veroorzaakten te veel spier- en gewrichtsklachten Rosuvastatine werkt prima

24-01-2021 | Vrouw | 68
Cholesterol
Na 4 dagen kon mijn bed niet uit zo duizelig en hoofdpijn even blijven liggen kreeg er ook nog maagpijn en misselijk ben gelijk gestopt na 2 dagen nog maagpijn en misselijk Ik had eerst atorvastatin 20mg ontzettende spierpijn kon haast niet vooruitkomen

19-01-2021 | Man | 72
Cholesterol
slik dit medicin 20 jaar, na 18 jaar onderrug klachten en dus slecht lopen, nu een ander medicijn klachten weg, nu slik ik Ezettimibe teva 10 mg en 5mg Rosuvastatine teva ga ik 10mg Rosuvastatine gebruiken komen de rug klachten weer terug dus ben ik voorzichtig met medicijnen waar tatines in zitten.

27-12-2020 | Man | 58
Cholesterol
De cardioloog vond mijn cholesterolwaarden te hoog en wou mij Repatha voorschrijven. Eerst moest ik me inlezen op internet over ervaringen van anderen. Aangezien mensen met negatieve ervaringen dit vaak delen, wil ik juist een hele positieve ervaring delen. Mijn LDL waarde is nu eigenlijk niet meer meetbaar, het is minder dan 0,5 en ik kwam van 1,9. Dit resultaat is in 2 a[lees meer...] 3 maanden gerealiseerd. Ik gebruik Repatha bovenop de medicijnen die ik al kreeg waaronder ezetrol (ezetimibe) en rosuvastatine. Totaal geen bijwerkingen en de spuit die je zelf toedient, is ook geen probleem. Je doet het voor jezelf / je gezin / familie.

29-10-2020 | Vrouw | 56
Cholesterol
Na de 1e 30 tabletten kwam de hoofdpijn en de misselijkheid. 2 weken gestopt om te kijken of het dan beter werd. Opnieuw begonnen na verbetering en toen begon de misselijkheid en de hoofdpijn opnieuw

28-10-2020 | Vrouw | 80
Cholesterol
slik al jaren en bijna altijd misselijk in meerdere momenten overdag

23-09-2020 | Vrouw | 74
Cholesterol
Iets te hoog cholesterolgehalte toen dit medicijn voorgeschreven gekregen. Achteraf gezien , langzamerhand steeds meer last van hevige verkramping in voeten en benen. Ik ga nu stoppen met simvastatine en wil even ervaren hoe het dan met de kramp gaat.

05-08-2020 | Vrouw | 70
geen

Ezetrol

31-07-2020 | Man | 73
Cholesterol
Het is nooit hoog geweest juist de goede compenseerde de slechte . Ook geen hoge bloeddruk / geen hoge hartslag . geen voorgeschiedenis . en toch alleen de kransslagaderen . 4x vernieuwd . kan alles weer geen enkele hart verslechtering gekregen . De rest van het lijf was goed . Statines zo slecht te verdragen dat ik niet meer uit de stoel kon komen . Volgen de arts zou E[lees meer...]zetimibe niet werken zonder Statines . Voordeel van Ezetimibe is dat al mijn LIPOMEN zijn afgenomen dan wel verdwenen . Mijn Vaat Arts heeft mij ontslagen van controle . Slik onder geen beding statines meer ( DE EERSTE MAANDEN VAN HET GEBRUIK VAN STATINES WAREN KLACHT VRIJ , KREEG DAARNA EEN ANDER MERK . DAARNA BEGONNEN DE PROBLEMEN .