Ervaringen met Champix

varenicline

Stoppen met roken (884 meningen)

Wellbutrin XR (587 meningen)
Methadon (118 meningen)
Zyban (78 meningen)
NiQuitin (69 meningen)
Tabex (57 meningen)

27-01-2012 | Man | 38
Hartritmestoornissen
Ben net vandaag begonnen met Champix na 26 jaar stevig door roken en daar door hartritmestoornissen te hebben ontwikkeld (pak shag per dag) maar de bijwerkingen staan mij nu al tegen. Na 20 minuten had ik het gevoel dat iemand sambal in mijn linkeroog had gesmeerd, zeer vervelend gevoel. Wazig zien en nu 's avonds voelt het net of mijn linkeroogbal is opgezet t.o.v. recht[lees meer...]eroogbal. Begin nu ook jeuk te krijgen, zeer droge mond, ontzettend moe er bij, duizelig, licht in het hoofd. Maar moet wel zeggen dat zelfs op de eerste dag van inname (en dat is een lage dosis), de sigaretten nu al anders beginnen te smaken, lang niet meer zo lekker als eerst. Zal later nog eens posten als ik het blijf gebruiken.

01-02-2012 | Vrouw | 45
Hartritmestoornis
Ben nu 2 weken gestopt met roken. Gaat me makkelijk af met champix. Ik heb alleen zeer ernstige bijwerkingen erge pijn op de borst en hartkloppingen, het was zo erg dat mijjn huisarts me heeft onderzocht op hartfalen maar alle uitslagen van de tests en bloed waren goed en we zijn samen tot de conclusie gekomen dat het van de champix komt. Ik moet nu direct stoppen met de p[lees meer...]illen. Ga toch door met stoppen met roken en ik hoop dat ik het volhoud.

01-02-2018 | Vrouw | 55
varenicline (1mg)
Hartritmestoornis
Ik heb van mijn 23e tot mijn 49 jaar gerookt. Onbewust rookte ik door. Als ik geen cigaretten in huis had werd ik gespannen. Ik merkte hoe verslaafd ik was door een halve stoppoging. Hierna was ik vastbesloten te stoppen en heb na gesprekken met een long- verpleegkundige en longarts en onderzoek naar conditie en longinhoud me aan te sluiten bij een stoppen met roken gro[lees meer...]ep. Door de combinatie Champix, gesprekken, boek Nederland stopt met roken en sterke motivatie bleef ik allert en gemotiveerd en ben ik definitief gestopt met roken. Nu na vijf jaar is mijn algehele gezondheid verbeterd en ga ik ook bewuster om met mijn gezondheid. Ik vind cigaretten heel vies. Het gekke is dat je meer zelfvertrouwen krijgt en uitdagingen aangaat, omdat je weet dat het stoppen met roken ook gelukt is.Champix is een effectieve ondersteuner, alleen werkt het ook bloedverdunnend, dus moeten hart-en vaatpatiënten en hun arts hier wel rekening mee houden.

08-06-2016 | Man | 57
varenicline (0,5)
Hartritmestoornis
Ik rookte 1 XXL pakje (26 stuks) per dag. 1 maand geleden begonnen met champix . Inmiddels 3 weken gestopt met roken. Negatieve bijwerkingen: Na de verhoging van de dosering naar 2 x 1 mg heb ik wel een paar keer hele rare/bizarre dromen gehad. En dan bedoel ik echt bizar, waarvan je bij het wakker worden denkt van dit is niet normaal, ik raakte er van in de war (be[lees meer...]n ik gek aan het worden of zo ?) Dat lijkt nu over te zijn. Dromen zijn nog wel vreemd maar niet meer zo dat je aan je eigen verstand gaat twijfelen. Verder eigenlijk geen bijwerkingen, ja in het begin de eerste 20 minuten na inname lichtjes duizelig maar meer niet. Positieve bijwerkingen: Geen onregelmatige hartslag/hartkloppingen meer. Ik ben dan ook gestopt met het innemen van de Beta blokker (Sandoz Retard 100). Betere erectie en wellicht daardoor ook een hoger libido. Dit kan ook komen door het stoppen met de Beta-blokker, maar dat maakt mij niet uit. De kleine moeilijke momenten die er soms zijn (trek in sigaret) wuif ik met gemak weg omdat de positieve bijwerkingen voor mij veel zwaarder wegen. Dus mannen van middelbare leeftijd ;-) , als je nog een extra duwtje in de rug moet hebben om ook te stoppen met roken dmv champix... Ik ben er blij mee!

27-04-2013 | Vrouw | 57
Hartritmestoornis
ik gebruik het middel nu al ruim 3 maanden ,vanaf 1 februari niet meer gerookt ga vanaf 1,mei afbouwen naar 1 tablet per dag ,ben er heel tevreden over .ik heb in het begin veel last van vermoeid heid gehad ,en nog steeds last van verstopping,hoop dat dat na stoppen middel overgaat .ik ben in totaal 2 kilo aangekomen dus dat valt wel mee.

14-04-2015 | Vrouw | 65
varenicline (0,511mg)
Hartritmestoornissen
Nooit meer, moest na 4 dagen me overal aan vasthouden, anders viel ik om, wat een troep zeg...is ook een sterk anti depressiva middel zei mijn huisarts.....floep weg 55 euro....heb het nu op eigen houtje gedaan, ben nu meer dan 3 jaar af van het roken, de 1ste 3 weken zijn het moeilijkst. Het is echt een bevrijding......heb het soms nog....dat ik denk ha lekker een peuk...[lees meer...].maar we doen het natuurlijk niet meer.

16-04-2012 | Man | 65
Hartritmestoornissen
Ik heb ruim 50-jaar gerookt meestal halfzware shag. Half oktober 2011 gestopt met roken m.b.v. champex maar na korte tijd begonnen de problemen. Hartklachten, longklachten en zeer ernstige darmklachten, Colitis. Deze waren zo ernstig dat opname in ziekenhuis noodzakelijkk was. Ook voor het hart en de longklachten ben ik behandeld. Dit is geen aanrader omdat bij huisartse[lees meer...]n en specialisten veel van dergelijke klachten gemeld worden.