varenicline

Wellbutrin XR (464 meningen)
Methadon (88 meningen)
Zyban (50 meningen)
NiQuitin (49 meningen)
Naltrexon (39 meningen)

08-07-2020 | Vrouw | 35
Stoppen met roken
In januari begonnen met de kuur. Maar waar ben ik aan begonnen... ik rookte hooguit 7 sigaretten per dag, maar wilde stoppen. Kreeg via de huisarts dit middel. Moest er ‘even doorheen’. Ben 15 weken zwaar misselijk geweest, rare en enorm nare dromen, en tot slot depressieve gevoelens. Voordeel: te ziek om te roken. Nu 7 maanden verder niks anders. Voel me nog ell[lees meer...]endig en rook niet. Wou dat ik nooit hieraan begonnen was!

02-05-2020 | Vrouw | 45
Stoppen met roken
Na zeker 15 stoppogingen besloot ik om met pillen in combinatie met de rook-stop poli hier in het ziekenhuis nog een serieuze poging te wagen. Vol goede moed begon ik met de pillen, al na de tweede dag voelde ik me heel naar, licht in mijn hoofd en afwezig... alsof ik beneveld was. Een vriendin dienstmeid met mij begonnen was had hetzelfde en is gestopt. Ik heb de dosis ge[lees meer...]halveerd en ben verder gegaan. Na een dag of tien merkte ik dat ik steeds minder dacht aan een sigaret maar toch ben ik niet na 14 dagen gestopt met roken maar na 3 weken... heel bewust mijn laatste sigaret uit dat pakje opgerookt.. de eerste week ging prima, maar daarna begon voor mij een soort afscheidsgroet...30 jaar lang was de sigaret de enige die er altijd was... bij vreugde en verdriet , bij vakantie of feestdagen... nooit was ze er niet.... ik moest alles leren doen zonder dat ding.. en het was echt niet makkelijk. Maar het is me gelukt...Sinds 5 februari 2012 heb ik geen sigaret meer aangeraakt. Iets wat me zonder champix nog nooit gelukt was.

01-05-2020 | Vrouw | 33
Stoppen met roken
Ik zit vandaag op de 3de dag van de eerste strip waar je 2x 1mg per dag slikt. Vanmorgen was ik super vroeg wakker en kon niet meer slapen, toen ik opstond om te gaan werken moest ik ineens zo erg overgeven. Dat heb ik nog niet eerder ervaren, echter had ik vandaag mijn ontbijt voor in de auto meegenomen, voorgaande keren dat ik de pilletjes nam had ik wel eerst gegete[lees meer...]n. Ben nu 5 dagen gestopt met roken. Ik rookte 1 pakje Marlboro van €10 in 1,5 a 2 dagen.

22-04-2020 | Vrouw | 36
Stoppen met roken
Werkt prima! Maar de bijwerkingen zijn te heftig!!! Zooo het niet waard*! Zelfs minderen tabletten bleven de bijwerkingen. Hoofdpijn, duizeligheid, buikpijn, neerslachtigheid.. Na 3 weken nog... Niet te doen, een hel!!

06-04-2020 | Vrouw | 37
Stoppen met roken
Ik ben nu vier maanden gestopt met roken. Het medicijn is erg effectief als het gaat om het uitschakelen van het nicotine seintje in de hersenen. Wel veel last van bijwerkingen die ik in het begin totaal niet kon plaatsen maar er nu achter ben dat het door de Champix komt. Het begon met slapeloze nachten (van 01:00-06:00 uit bed) toen ik nog de volle dosering slikte. Sind[lees meer...]s ik deze gehalveerd heb slaap ik gelukkig weer door. Iets anders wat ik vanaf het begin af aan heb en totaal niet iets voor mij is; ik ben emotioneel gezien ineens zwaar instabiel. Ik kan om het minste geringste in huilen uitbarsten en er niet meer mee stoppen. Soms blijven de tranen de rest van de dag stromen. Ik voel me ineens onzeker en twijfel aan van alles (normaal zie ik mijzelf toch wel als een assertieve en sterke persoon) en voel me doodongelukkig en zie dan geen uitweg. Ik ben twee dagen geleden gestopt met de pillen en hoop dat ik me snel beter ga voelen....

05-04-2020 | Vrouw | 29

21-03-2020 | Vrouw | 40
Stoppen met roken
De eerst twee weken van gebruik extreme vermoeidheid en hoofdpijn en duizeligheid. Op dag 14 gestopt met roken. Toen werden de bijwerkingen ook minder. Nu twee weken gestopt met roken, maar het blijft erg moeilijk. Maar zonder Champix zou het nog veel moeilijker zijn. Ik rookte een pakje per dag.

09-03-2020 | Vrouw | 26
Stoppen met roken
Ik was eerst vrij sceptisch over dit medicijn. Maar wat ben ik blij dat ik het heb gedaan! Na 10 jaar flink gerookt te hebben en al meerdere malen het geprobeerd cold turkey te doen, lukte het nooit. Nu wilde ik er toch echt wel heel graag van af en met behulp van Champix is het me gelukt. In het begin dacht ik dat het niet werkte bij mij, maar na een dag of 5/6 begon het [lees meer...]roken me toch echt vies te smaken. Na 8 dagen gestopt met roken. En nog steeds gestopt! De eerste paar dagen was ik wat somber en licht gevoelig en kon ik snel boos worden, maar dat was maar van korte duur en niet heel erg hinderlijk. Het is het zeker waard om het te proberen, want een rookvrij leven voelt zoveel beter!

27-02-2020 | Vrouw | 52
Werkt voor mij perfect!

26-02-2020 | Vrouw | 30
Stoppen met roken
Bijwerkingen zijn killing. Hoofdpijn, stemmingswisselingen, boosheid, onverschillig, moe, misselijk, spierpijn, geen eetlust. Het enige voordeel is dat roken vanaf 't begin al vies smaakt, en de hunkering nu echt weg is.

13-02-2020 | Vrouw | 24
Stoppen met roken
Ik slik de champix nu 5 weken ben pas 9 dagen geleden gestopt met roken en het bevalt me erg goed, het nadeel vind ik wel dat ik snel opgefokt ben elke dag misselijk, maar ik blijf ze gewoon slikken! Ben blij dat ik van het roken af ben, voorheen rookte ik 30 sigaretten perdag dus trots! En depressief worden we allemaal als we gestopt zijn!! Dus keep your head up en zet [lees meer...]hem op!!

02-02-2020 | Vrouw | 34
Rookverslaving
Na bijna 15 jaar te hebben gerookt, vond ik het echt tijd om te stoppen. Ik was al gestopt tijdens de zwangerschappen maar daarna toch weer gaan roken. 2 jaar geleden laatste stoppoging gedaan, maar het lukte niet, vooral de psychologische verslaving is bij mij groot. Bij de huisarts gevraagd om hulp. Ik kreeg Champix voorgeschreven. De eerste dagen erg last van bijwerkin[lees meer...]gen, misselijk en moe en echt een ander mens, tegen depressie aan. Maar bij dag 8 gestopt met roken! En toen dacht ik, volhouden! Ik nam de pillen in na ontbijt en na avond eten en het werkte! Nu 3 maanden verder en ben aan het afbouwen, ik voel me geweldig! Ik sport weer, ruik alles goed, alles smaakt en ben geen kilo aangekomen! Echt top. Ik kan het iedereen aanraden, zet door, je kan het!

29-01-2020 | Vrouw | 43
Stoppen met roken
Ik ben nu 11 weken gestopt met roken mbv Champix. Supertevreden over deze pillen! Wel een tip, ik slik 2 halve pillen ipv een hele, dit voelde te heftig. Tweede tip; neem m niet vlak voor het naar bed gaan, dit kan heftige dromen veroorzaken. Ik neem de 2e pil halverwege de dag. Het haalt echt de scherpe kanten van de afkickverschijnselen af.

26-01-2020 | Vrouw | 41
Stoppen met roken
Zeer effectief. Ben de eerste weken als op een roze wolk doorgekomen. Positief, blij dat ik niet meer hoefde te roken. Geen enkel Afkickverschijnsel. Nu na 4 weken champix en 3 weken gestopt als een blad aan de boom omgeslagen. Zeer depressief Op het gevaarlijke Aan toe. Ga er direct mee stoppen!

22-01-2020 | Vrouw | 45
Stoppen met roken
1e week 2x daags 0,5 deed niks voor mijn gevoel. Nu 2e week. 2x daags 1 mg. Ochtenden zover niet ziek, avond en wel. Vandaag 3e dag van 2xd 1 mg. Ma 2,5 gerookt en di 1,5. Zover nog niks. Per keer rook ik zover een halve sigaret. Dan genoeg. Dus 2e week werkt het wel. Vanavond proberen niet die halve te roken om te kijken of ik niet ziek wordt.

15-01-2020 | Vrouw | 53
Stoppen met roken
Het is nu voor de derde keer dat ik ben begonnen met Champix. De vorige keren ben ik ermee gestopt vanwege de ernstige misselijkheid en buikpijn.Ook vanwege de heftige dromen. Na een week gebruik heb ik geen trek meer in een sigaret. Ik probeer nu toch door te zetten om de eerste weken door te komen. Ik doe dit in combinatie met een stoppen-met-rokenprogramma

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (543) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum