varenicline

Wellbutrin XR (515 meningen)
Methadon (96 meningen)
NiQuitin (56 meningen)
Zyban (52 meningen)
Naltrexon (46 meningen)

29-04-2021 | Man | 23
Stoppen met roken
Via POH een stoppen met roken gesprek aangevraagd en Champix voorgeschreven gekregen. Veel negatieve verhalen gehoord over dit middel en de bijwerkingen hiervan. De eerste twee weken van de kuur naast champix gerookt en stopdatum uitgekozen. De stopdatum niet kunnen halen omdat na een aantal dagen de sigarettenrook dermate misselijkmakend werd dat het makkelijk was om de s[lees meer...]tap tot het niet opsteken te zetten. De kuur van 15 weken afgemaakt en moet zeggen dat het makkelijker af is gegaan dan gedacht. Champix heeft mij goed geholpen door de eerste periode te komen van het stoppen met roken. Het is een hulpmiddel om de zin en het genot naar en van de sigaret te verminderen zodat je het ‘rookpatroon’ kunt verbreken. Al met al zeer tevreden met het resultaat!

30-06-2021 | Vrouw | 25
Stoppen met roken
Dit middel voorgeschreven gekregen om te stoppen met roken. Na 1 week was ik al gestopt omdat ik kotsmisselijk werd na een sigaret. Na 2 weken onmiddellijk moeten stoppen van de huisarts. De champix werkte zodanig op mijn zenuwstelsel dat ik in een depressie aan het gaan was. Ik voelde de moed in mn schoenen zakken, huilde vaak voor niks en had in niks zin behalve in bed [lees meer...]blijven. De dokter was er op tijd bij. Helaas, want het middel werkte meer dan super

18-02-2021 | Man | 29
Stoppen met roken
Ik was in de eerste week van de kuur zoals het advies was door gaan roken. Ik merkte dat de sigaretten niet heel erg goed meer smaakten echter naarmate je meer stuks ging roken ging de nare smaak wat meer weg. Ik kreeg al snel nare dromen snachts maar dat vind ik nog te overzien.. op de 12e dag van de kuur was ik gestopt met roken. Ik had er wel wat meer van verwacht want [lees meer...]vooral de 1e en de 2e dag was afzien. Zin in een sigaret had ik nogsteeds (ik had circa 19 sigaretten per dag gerookt voor ongeveer 10 jaar). Ik had en heb soms last van mijn darmen na een champix geslikt te hebben en heel soms voel ik mij ook wat depressief/niet happy na inname. De klachten zijn wel wat heviger geworden na verhoging naar 2 keer 1 mg. Maar al met al is het nog wel te overzien. Ik zit nu al bijna op dag 7 en nog altijd niet gerookt. Ik merk wel dat het nu vooral de gewoontes zijn waar ik tegenaanloop (na het eten roken, bij koffie drinken roken etc). Champix is geen wondermiddel je moet echt soms even doorbikkelen als je zin hebt om te roken. Al met al denk ik wel dat Champix tot dusver wel enige effect heeft tegen de drang naar een sigaret. Zorg voor heel veel afleiding of begeef je bij een (grote) anti-roker geef ik als tip mee.

21-06-2021 | Man | 30
Stoppen met roken
Vaker gestopt met Champix en iedere keer in de tweede week. Ook weer vaker begonnen, want de verleiding met een drankje op een zomerse dag in het park werd groter, maar nu weer een poging. Je merkt in de tweede week dat de sigaret je misselijk maakt. De sigaret is dan geen beloning meer, want de stofjes in de Champix gaan op dezelfde receptoren zitten als nicotine. De nico[lees meer...]tine komt dan niet binnen en geeft geen belonend effect. In de tweede week een stop-dag en vervolgens gewoon geen sigaret meer aangeraakt. De zin naar een sigaret blijft wel, maar wordt makkelijker. De gekke dromen vind ik prachtig, maar de eerste pil in de ochtend (voornamelijk van de 1 mg) maakt mij misselijk. Innemen op een iets gevulde maag helpt ontzettend. Het spul werkt goed.

01-03-2021 | Vrouw | 30
Rookverslaving
Ik ben gestopt na 7 dagen met de startverpakking. Ik had gepland om later te stoppen maar smaakte niet meer. Eet zeker voor je het pilletje neemt anders echt misselijk en zelf overgeven. Na 8 weken ben ik van 2x 1 mg gehalveerd naar 2x 0,5 mg. Verdraag ik beter. Wel bij afbouw enorme hoofdpijn gekregen. Het stoppen ging vlot ook al rookte ik meer dan 20 sigaretten per dag.[lees meer...] Zorg dat je bij moeilijke momenten een back up hebt. En denk aan de positieve dingen van het stoppen. Mijn smaak en geur is veel verbeterd plus ik moest puf gebruiken omdat ik asmatisch werd. Nu 7 weken gestopt en ik gebruik al 4 weken die puf niet meer. Mijn chronisch gehoest is volledig weg. Dat zorgt dat je wil volhouden. Gedachten dwalen nog vaak af naar roken maar direct afkappen werkt enorm goed. Ik zou nooit gestopt zijn zonder champix. Het heeft me een zekerder gevoel dat ik het kan. Maar als je niet echt wil stoppen zal champix ook niet werken.

08-07-2021 | Vrouw | 31
Stoppen met roken
Ik gebruik de Champix nu 3 weken lang, de eerste 2 weken met de startverpakking gestart eerste week 0,5 mg en tweede week 1 mg. Merkte dat de eerste week nergens last van had betreft bijwerkingen. Het begon allemaal in de tweede week wanneer ik 2x 1mg per dag innam. Dromen werden heftiger, kreeg paniek aanvallen, tintelingen over m'n hele lichaam. Dit hield meestal maar he[lees meer...]el even aan en verdween weer. Zelf ben ik pas de tweede week helemaal gestopt met roken en zat zonder Champix (moest besteld worden) dit kan er natuurlijk ook mee te maken hebben gehad. I do'nt know. Ben nu drie weken gestopt en merk dat ik snel geïrriteerd raak. Sinds dat ik de champix weer neem geen paniek aanvallen meer wel nog rare dromen, voel me heel druk in m'n hoofd maar verder valt het mee.

10-03-2021 | Man | 32
Stoppen met roken
Ik ben Nils, ik rook ondertussen +/- 17 jaar een 12-tal sigaretten op normale weekdagen en ik heb ADHD. Ik rook altijd op "vaste" tijdstippen, smorgens bij de koffie, tijdens de pauze op het werk, na het eten, als ik even moet wachten uit verveling. Ik ben de uitdaging om te stoppen met roken aangegaan omdat: - Ik vaker begon te hoesten - Echt geen conditie heb - Mij[lees meer...]n stem een piepgeluidje maakte wanneer ik soms uitademde - Ik een operatie wil laten doen - Mijn uiterlijk er op achteruit gaat (Gezicht, tanden, ..) - Geld valt wel mee aangezien ik geklikte sigaretten rookte. Ik had op het werk gehoord dat er nog iemand ging stoppen met roken, met behulp van Champix. Heb er veel over opgezocht en ik begon me al wat zorgen te maken over wat ik las. Uiteindelijk een afspraak gemaakt bij de dokter, pillen gaan halen bij de apotheker en die rade mij al meteen aan, zoek niets meer op op het internet en begin er gewoon aan. Paar dagen nog even afgewacht op het "juiste" moment. Toen ben ik de eerste 8 dagen begonnen met de medicatie, gewoon blijven roken, mijn zin nam niet af, sigaretten smaakte nog even goed dus ik dacht dit gaat echt niet helpen. De eerste dagen van de medicatie had ik wel een heel onrustig/eerder opgefokt gevoel van binnen, maar dit is weg gegaan. Ik had gehoopt dat de zin naar een sigaret zou minderen of tenminste dat ze niet meer zo lekker zouden smaken. Dag 11 was het zo ver, mijn pakje sigaretten was om 16u op een vrijdag op en ik had beslist, nu stop ik. Ik ben nu 6 dagen gestopt en ik heb nergens geen last van, ik mis het niet, ik heb minder hoofdpijn, meer zelfvertrouwen, heel levendige dromen (die ik wel leuk vind) meer energie (alsof ik dat nog niet genoeg had), ik merk er echt totaal niets van, buiten dat ik een heel klein beetje buikpijn heb, maar dat is het ook. Ik dacht dat het veel moeilijker ging zijn en dat het niet ging lukken maar laten we hopen dat het zo blijft zoals het nu is en dat ik nooit meer zal roken! Zeker een aanrader!

10-06-2021 | Vrouw | 33
Stoppen met roken
Eindelijk gestopt met champix, als ik dit had geweten dan had ik het jaren eerder gebruikt. Geweldig middel, was bang voor de bijwerkingen maar op ietwat levendige dromen er niks mee van doen gehad. Een anti roker zal ik nooit worden,maar dat ik gestopt ben mag gerust een wonder heten.

04-09-2021 | Vrouw | 34
Stoppen met roken
Champix valt bij mij zwaar op de maag ik ben echt een uur lang misselijk en niet lekker. Kan het sochtends dus niet te snel nemen na het eten dan geef ik ervan over. Vlagen van duizelingen. Het heeft mij wel geholpen te stoppen wat het waard maakt maar het is zulk chemisch spul dat ik blij ben niet meer te hoeven slikken

04-02-2021 | Man | 34
Stoppen met roken
20 jaar al een roker van 20 tot 25 per dag. Maandag ochtend begonnen met een 0.5 mg tablet. Maandag avond 23:00 mijn laatste sigaret roken voor het slapen gaan DACHT IK. GADVERDAMME wat was die hijs vies, ik ging zo wat over mn nek. Het is nu donderdag nog steeds op 0.5 mg en ik heb in alle tijd geen behoefte aan een sigaret gehad. Ook niet aan gedacht. Geen bijwe[lees meer...]rkingen helemaal niets

14-09-2021 | Vrouw | 39
varenicline (0,5mg)
Stoppen met roken
Mensen die misselijk worden van champix, ik heb dat ook, maar niet als je s'ochtends yoghurt of kwark eet. (Ik maak vaak smoothie) Bij alle andere dingen wel kotsmisselijk na het innemen van champix.

02-03-2021 | Vrouw | 40
varenicline (0,5mg)
Stoppen met roken
Perfect middel om je te helpen stoppen met roken. Wel steeds eten voor je het neemt want anders zeer misselijk! Ik nam zelf maar halve dosis want ik had er zeer merkwaardige dromen van 😅 Met de helft van de dagelijkse dosis was het voor mij perfect. Ik raad dit middel echt aan, zeker aan verstokte rokers! De craving naar sigaretten is echt weg. Uiteraard zal het altijd a[lees meer...]fhangen van je eigen karakter of je terug een sigaret opsteekt... maar Champix kan wel zorgen om de 1e grote stap te zetten, dwz het effectieve stoppen. Persoonlijk was ik heel bang voor dit moment, maar Champix maakt dit eigenlijk makkelijk. Je vergeet dat je zin hebt in een sigaret, heel raar, maar wel heel effectief.

01-03-2021 | Vrouw | 43
Stoppen met roken
Nu 2 weken champix erop zitten en 7 dagen gestopt. 3x gesmokkeld en 1 trekje genomen in de avond. Afgezien van de bijwerkingen zeker de moeite waard om het hiermee te proberen. Ik merk nu wel dat ik nog steeds last heb op bepaalde momenten om geen sigaret te hebben. Het zin hebben in een peukie heb ik nog steeds, ik hoop dat dat ook snel verdwijnt!

28-01-2021 | Man | 45
Stoppen met roken
Na ruim 30 jaar gerookt te hebben (25 a 30 sigaretten /zware shaggies per dag) nu 3 maanden helemaal gestopt met roken. Voordat ik met aan de kuur begon , ben ik 3 weken van te voren zelf het roken gaan afbouwen. ;week 1 , 20 sigaretten per dag, week 2 ,10 per dag , week 3 , 5 per dag . Toen met de Champix kuur begonnen . De eerste 2 weken van de kuur mag je nog roken[lees meer...], ik rookte toen maximaal 3 per dag . Week 3 van de kuur ,echt stoppen ! Ik dacht dat dit moeilijk ging worden maar dat viel reuze mee ! De medicatie neemt echt de zin naar een sigaret weg ,dat merk je gewoon . Bijwerkingen : Alleen een beetje droge mond extra water drinken en wat vreemde dromen , niet onaangenaam of nachtmerries maar hele werkelijke dromen . Gestopt met de kuur . Merk wel dat na 3 maanden ik af en toe nog snak naar een sigaret(Wat ik tijdens de kuur helemaal niet had). Heb om die reden nog wat champix pilletjes bewaard maar het moment ebt ook weer snel weg dus tot nu toe geen 1 in hoeven nemen . Succes allemaal met stoppen !!

21-04-2021 | Vrouw | 46
Stoppen met roken
Ik ben een jaar of 8 weer beginnen roken daarrvoor gestopt met shampix . Maar modat het mij zo goed geholpen heeft ben ik direct met de 1mg begonnen .heb nu wel bijwerkingen maar heb het ervoor over . Het gaat nu mijn derde dag zijn dat ik ze terug neem en ik walg al van een sigaret komt ook omdat ik de voorbije 8 weken stickers heb gebruikt maar kreeg een allergische reac[lees meer...]tie dus moezt ik stoppen. Daarom nu weer shampix en ik raad het iedereen .

30-05-2021 | Vrouw | 50
Stoppen met roken
Mijn partner heeft ook een beroerte gehad precies 17 dagen na gebruik van champix.

Thyrax Duotab (862) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (574) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (526) - Antibiotica - penicillines breedspectrum