Ervaringen met Methadon

Drugsverslaving (38 meningen)

Bojan Nikolik (16-05-2015)

23-10-2022 | Vrouw | 66
methadon (2mg)
Gebruik dit middel via de pijnpoli. Had een spit/ischias aanval en kreeg 5 mg Methadon voorgeschreven. Ik werd de volgende dag wel wakker, maar na het ontbijt weer slapen. Huisartsenpost erbij geweest en ik mocht ermee stoppen, wel vragen of er lichtere waren. Die waren er, worden bereid in een zelfbereidingsapotheek, 2 mg. Toch was dat niet voldoende tegen de spit/ischia[lees meer...]saanvallen dus langzaam maar zeker is het nu 4 pillen van 2 mg voor de nacht en zijn met het uit bed komen de spit/ischias aanvallen verdwenen….tenzij ik 1 nacht mijn pillen vergeet. Dan is het weer vol prijs.

20-12-2020 | Vrouw | 16
methadon (5mg/ml)
Ik ben al geek lang bezig met het vinden van de juiste pijnstilling, ik heb ondertussen al zo'n 7 verschillende dingen geprobeerd (waaronder esketamine) maar niks hielp. Dit medicijn werkt voor mij erg goed, alleen blijven de bijwerkingen bij mij erg lang aanhouden. Zelf merk ik dat ik er erg moe van wordt waardoor ik soms zelf amper energie heb om uit bed te komen en ik v[lees meer...]al bijna in slaap overdag... Nou ben ik zelf ook pas 16 en vrij klein dus ik geloof ook wel dat het dan wat meer impact op mij heeft dan een groter iemand. Ik ben zelf ook aardig wat gewend maar mn bijwerkingen zijn nog nooit zo erg geweest met normale medicatie...De enige rede waarom ik het gebruik is omdat het helpt tegen de pijn en er niet echt andere opties zijn... Ik raad anderen aan om eerst andere medicijnen te overwegen en methadon echt als laatste optie te zien, zo heb ik het zelf ook gedaan.

14-02-2018 | Vrouw | 48
methadon (20mg)
Ik liep vanwege een misdiagnose al 20 jaar rond met de ziekte van Lyme toen er eindelijk na zeuren en zeuren en 1000 euro eigen geld werdt er via een bloedonderzoek op DNA niveau de ellende gevonden zeldzame vorm van lyme een teek die in het zuiden van Europa voorkomt vooral bij herten deze strain is verwoestend voor mijn spieren ( enorme afbraak ) gewrichten ontkalking vi[lees meer...]tamines worden direct afgebroken structureel altijd ver onder de norm! Ik weeg nog maar 48 kilo ben 170 en nu 48 jaar moeder en Oma ! Mijn leven is een hel maar mijn moeder helaas is ze al 30 jaar overleden heeft mij opgevoed met de norm keep smiling niemand hoeft je pijn te zien als je krom loopt van de pijn doet dat dan even zeer als je gewoon rechtop loopt vroeg ze ooit aan mij ( ....) , DUS IK GA NIET KROM LOPEN ZODAT IEDEREEN AAN DE BUITENKANT ZIET DAT ER IETS IS! Ik loop nu wel door die houding tegen familie leden asn due denken het valt wel mee😂 een schaatser die de 1500 meter rijd heeft pijn na die race DIE PIJN IN JE SPIEREN DIE VERZURING EN VERKRAMPING DIE WEGEBT NA EEN AANTAL UUR DIE PIJN HEB IK 24 uur per dag , zelfs in mijn slaap ik droom zelfs dat ik pijn heb nu sinds een jaar slik ik METHADON IPV OXYNORM SMELTTABLETTEN EN OXYCODON LANGE AFGIFTE IK KON NIET TEGEN DIE MOFINE VIND HET GEVOEL NIET FIJN DAT HIGH ACHTIGE IK VERGAT DINGEN EN WAS SUF TOT IK OVERGING IN EEN KLINIEK NAAR METHADON ALLEEN IK KRIJG OPGEHOOGD EN HOUD DIE STERKTE IN TEGENSTELLING TOT VERSLAAFDEN DIE HOOG BEGINNEN MET METHADON EN DAN AFBOUWEN ZOJUIST BEN IK WEER VERHOOGD NAAR 100 MG HIERNA MOET IK EEN CARDIOGRAM (....) heb niets daartegen een verslaving in welke vorm is een ziekte maar ik rook drink gok etc niet ik wil alleen een beetje rust in de pijn als ik opeens een aanval heb kan ik niet extra methadon nemen voorheen kon ik een snelwerkende oxynorm Smelttablet nemen en binnen 15 min zakte de pijn maar werd ik ook suf? Had ik minder pijn door de sufheid? Ik word dus niet suf van methadon ben nog nooit zo helder geweest mijn zintuigen die door morfine worden onderdrukt zijn weer terug geluid is harder zon schijnt helderder ik heb geen bril meer nodig en een soort elektrische pijn die ik had is weg een fijne bijwerking WIE HERKENT ER IETS WIE HEEFT LYME XOALS IK WAARBIJ IK HEEL GOED IEDERE DAG 3 x moet tempen zodat ik geen ontsteking van een spier bv long hart etc krijg is al eens bijna gebeurt waren er op tijd bij . Uiteraard krijg ik ook mijn infusen met antibiotica maar is dat wel Zo goed? Mijn arts zit in Rotterdam maar ik kan de reis niet aan omdat ik niet kan zitten zenuwpijn zitgebied.. wie weet een lyme arts in Noord Holland (Mijn medicijn.nl : tekst ingekort vanwege privé gegevens)

22-06-2017 | Vrouw | 54
methadon (5mg)
Na aantal jaren gebruik van morfines was deze minder werkzaam. Toen overgestapt op methadon. Voor de pijn werkte het goed. Maar het kost heel veel moeite om er mee te minderen of te stoppen. Nl. Maanden last van pijn, griep verschijnselen en afkickgevoel. Echt vreselijk. Dit ondanks voorzichtig afbouwen. Nu 5 mnd nadien kan dat vreselijke gevoel mij nog overvallen.

20-06-2017 | Vrouw | 56
methadon (10mg/ml)
zenuwpijn. L5 S1 tussenwervelschijf is weg en L4 L 5 is aan het weggaan. Dit middel werkt bij mij goed. Door overleg apotheker en pijnarts, in combinatie met oxycodon. De oxicodon is aan het afbouwen en de methadon iets omhoog aan het gaan.

14-06-2015 | Vrouw | 44
methadon (20mg)
Omdat ik van mijn vorige huisarts alleen maar Dicloflinac kreeg wat mij niks deed en het blijkt zeer slecht voor je maag te zijn. Ik had iets nodig tegen hevige pijnklachten, nu zijn er op de zwarte markt wel middeltjes die goed werken maar die je maar heel eventjes van de pijn af helpen. Daarna is het een snelweg naar de verdommenis. Om van die snelweg af te komen is m[lees meer...]ij Methadon verstrekt en sindsdien heb ik ook geen pijnklachten meer. Ik kan alles doen , zonder pijnklachten ik heb mijn leven hierdoor teruggekregen. Maar het blijft een leven met medicatie, die onder de opiaat wet vallen waardoor je met ongemakken te maken krijgt. Anders kon ik deze tabletten ook wel gewoon bij de apotheek krijgen, maar dit moet bij het CAD wekelijks (sommige dagelijks) opgehaald worden door mijzelf.

13-05-2012 | Vrouw | 65
methadon
Ik heb al 40 jaar een ernstige vorm van RLS. 10 Jaar geleden ben ik begonnen met een medicijn hiervoor. Helaas werkte dit na 10 jaar niet meer (augmentatie). Op aanraden van de neuroloog ben ik overgestapt op methadon. De eerste weken: halleluia!: geen onrust, weinig bijwerkingen, goed geslapen. Daarna nam de werking af. de RLS-klachten namen weer toe, evenals de bijwerkin[lees meer...]gen: ik heb iedere dag opvliegers, ben suf, val overdag vaak bijna in slaap en mijn linkerhand doet 's morgens "brandend"" pijn. Wie heeft deze bijwerkingen ook en.... gaat het over?

29-03-2024 | Man | 60

constipatie

Ik heb artrose diep in de onderrug. Fentanyl van de huisarts deed niks 600mg pleister om de 2 dagen. Naar de pijnpolie advies: Methadon. Ik heb dit 2,5 jaar geweigerd omdat ik een ex heroine gebruiker ben. 30 jaar clean en daarna verslavingsgeneeskunde gestudeerd. Neem Methadon enkel als je zoals ik een levenslange onomkeerbare aandoening hebt. Het afkicken van Methadon is[lees meer...] een pure hel erger dan afkicken van Heroine. Verder is het een fijn middel dat de pijn 90% onderdrukt, althans bij mij. Sterkte lieve mensen. Peter.

26-03-2024 | Man | 53
methadon (10mg)

verslavend

Zal een heel lang verhaal zo kort mogelijk houden. Ik ben 53 jaar (man) en ben al vele jaren afhankelijk van medicatie(pijnbestrijding) vanwege mijn rug,,meerdere keren geopereerd en vervolgens een neurostimulator ingebouwd gekregen. Tijdens het plaatsen van de neurostimulator zat ik nog zwaar aan de oxycodon dat kon geen kwaad vertelde de desbetreffende arts mij terwijl[lees meer...] ze in België jou niet eens opereren als je aan de opiaten zit omdat dan de neurostimulator geen effect heeft. Bijna 6 jaar heb ik hem al dus voor nop in mijn lijf zitten,, Ben vervolgens gaan afkicken van de oxycodon wat erg zwaar en moeilijk is geweest ik zat over de 200mg per destijds,,daarvoor in de plaats kreeg ik morfine wat ook alweer snel uitliep op resistentie nadat ik ook daar al vrij snel op 200mg per dag kwam te staan,,daarbij kreeg ik zonder problemen fentanyl bij nou ik kan jullie vertellen dat helpt verschrikkelijk goed MAAR pas op dat spul grijpt je bij de keel en voordat je het weet zit je aan een dodelijke dosis per dag zo snel raakt je ook daarvoor resistent,,ik moest van mijn huisarts per direct stoppen wilde ik mijn leven op kort termijn niet in gevaar brengen en ook dat is mij gelukt om de verslaving van de morfine en de fentanyl te overwinnen wat net als bij de oxycodon de hel op aarde is geweest om daarvan te komen,,ik heb hiervoor methadon voorgeschreven gekregen en dat werkt heel goed om dan daarvan te komen,,maar nu, volgens mijn arts moet ik ruim de tijd nemen om ook hiervan af te kicken waar ik nu dus ook mee bezig ben maar ik kan ook hierbij zeggen dat het een ware hel is om hier vanaf te komen,,ik zit nu nog maar op 2x 5mg maar je kunt je niet voorstellen hoe moeilijk het is om dit op 0 te krijgen, ik verga van de pijn omdat mijn brein schreeuwt om methadon en voel me vreselijk slecht,,moet erdoorheen om er vanaf te komen maar ik wil mensen waarschuwen om indien niet noodzakelijk om aan deze medicijnen te beginnen, ze worden veel te makkelijk voorgeschreven en trekken je uiteindelijk rechtstreeks de afgrond in om er vanaf te komen. Ik hoop over een paar maanden clean te zijn en ga deze troep nooit meer opnieuw gebruiken ik heb er nu al een jaar last van van dat afkicken en het is zonder hulp vrijwel niet te doen tenzij je net als ik mentaal HEEL sterk in je schoenen staat. Wees gewaarschuwd voordat je hieraan begint ook al geeft het in het begin voldoening dat gaat een keer over wanneer je te hoog in je dosering komt te zitten en dan begint een hele lange en zware periode om er vanaf te komen.

03-02-2023 | Man | 50
methadon (20mg)
Heb jaren pijn in mijn boven benen net als een tennis,elleboog dan 40keer zo erg en zonder de medicatie kan ik wel door het dak gaan van de pijn en dan nog zeggen het zit tussen je oren van af men 26ste tot nu ben van 1972 de methadon verzacht de scherpste pijn wat minder

11-01-2023 | Man | 38
methadon (5mg)
Ik gebruik methadon om zenuwpijn in mijn geamputeerde been te bestrijden. Na jaren van diverse opiaten te hebben gebruikt, kreeg ik het advies om methadon te gaan gebruiken. Schrok daar erg van. Gebruiken junks toch!!!! Bij mij heeft het erg goed geholpen, en nog steeds. Gebruik nu 30 mg methadon per dag en ervaar geen bijwerkingen. Zeker een aanrader voor mensen met zenuw[lees meer...]pijn .

05-08-2022 | Man | 60
methadon (5mg)
Ik ben 2 keer geopereerd aan n dubbele nekhernia , maar de pijn bleef hetzelfde. Eerst doorgestuurd naar de pijnpoli voor zenuwblokkade ingrepen, die zeer kortdurend werkten. Ik ben nu twee jaar verder en uitbehandeld en zal de aankomend jaren steeds zwaardere pijnstillers moeten gaan gebruiken.

06-06-2020 | Man | 38
methadon (5mg/ml)
centrale zenuwpijn, 8 jaar geleden ging ik voor het eerst naar de pijnpolie ik heb ondertussen 15 methodes gehad, geen enkele werkte langer dan 3 uur. tot ik methadon kreeg, eerste dag 10% minder pijn tweede dag 25% minder pijn en vooral veel meer zin om dingen te doen, algheel tevredener

12-08-2017 | Man | 65
methadon (5mg/ml)
Gebruik methadon voorgeschreven door een pijnspecialist in het VUMC, ter vervanging van morfine. Samen met lyrica en amitriptyline (ook door deze specialist voorgeschreven) was dit een zege. Ik had gelijk veel minder last van de neuropathie in de voeten en onderbeen (voelde constant aan alsof ik over een heet schelpenpad liep). Ben wel snel vermoeid en vergeetachtig. Maar[lees meer...] dat kan ook komen door de chemo's en een recente stamceltransplantatie. Chemo's: melfalan.cyclofosfamide. Maar de methadon en amitriptyline was echt een doorbraak en veel minder pijn...

15-07-2017 | Man | 52
methadon (5mg)
Jarenlang oxycodon gebruikt begon met 5 mg eindigde met 80mg, veel bijwerkingen. Was totaal mezelf niet meer, een soort zombie. Hele lichaam verkrampt, afschuwelijk. Pijn werd alleen maar erger ondanks hogere dosering. Pijn ging niet meer weg met oxycodon. Nu overgestapt op methadon 2x 5mg, de pijn is bijna weg. Werkt lang. Gebruik dit ook om af te kicken van de oxy. Hoo[lees meer...]p dat ik straks kan volstaan met 1x 5 p/d. Maar wellicht dat dit medicijn straks ook niet meer werkt..... Het blijft een drama dat je deze rommel moet slikken. Wou dat ik gewoon gezond was zonder pillen en pijn, maar dat is elke gebruiker met mij eens.

21-09-2016 | Man | 57
methadon (10mg/ml)
Na jaren geknoeid te hebben met medicijnen, nadat symoron uit de handel werd gehaald, heb ik eindelijk een goede vervanger gevonden. Morfine helpt niet tegen zenuwpijn, wel in combinatie met bv lyrica etc., maar metadon heeft zeker mijn voorkeur, veel minder medicijnen slikken en een hele goede werking!! Na de symoron werd algemeen als vervanger sandoz methadon gegeven, di[lees meer...]t werkte voor mij totaal niet en werd er goed beroerd van, rotzooi!! Toen de combo van morfine en lyrica, werkte redelijk. Sinds 2014 is ook Apotex begonnen met de produktie van methadon, dit was moeilijk te vinden via de diverse zoekmachines, maar uiteindelijk toch belukt!! Na overleg met mijn huisarts begonnen met Apotex methadon 10mg tabletten, en wat een opluchting, werkt bijzonder goed en nagenoeg geen bijwerkingen!!! Het is geen symoron maar komt toch redelijk in de buurt, gelukkig!! Ik hoop anderen die ook zo zitten te knoeien met sandoz hiermee te helpen, want Apotex is helaas behoorlijk onbekend, maar werkt prima!! Succes iedereen!!