Ervaringen met Naltrexon

Alcoholverslaving (19 meningen)
Drugsverslaving (6 meningen)

15-05-2011 | Man | 40
naltrexon
Kroon herstel van men darmen
mn huisarts heeft me dit middel voorgeschreven. ik kon dit middel samen met mijn morfine gebruiken. nu ik ben net thuis uit het ziekehuis waar ik met spoed heen ben gebracht, ben nog steeds dood ziek.

06-03-2024 | Vrouw | 41
naltrexon (4mg)
Ik gebruik nu 4mg LDN (Low dose Naltrexon). ( heb ik opgebouwd) Ik neem het voor het slapen, maar merk geen verbetering van de slaap. Ik vraag mij af of er mensen ervaring hebben om het overdag in te nemen, omdat ze er juist wakkerder van worden. Dus dat het juist zorgt dat je er actiever van wordt i.p.v. in slaap valt. Ik ervaar geen bijwerkingen, weet de effectiviteit no[lees meer...]g niet, verder tevreden

22-04-2021 | Man | 41
naltrexon (1,5mg)
Ik slik LDN om voedselintoleranties te verminderen. Daarbij merkte ik dat na een week of vier mijn hooikoortsklachten verdwenen. Dit na 25+ jaar hevige klachten van maart tot en met september. Een absoluut fijne bijwerking. Het middel geeft geen bijwerkingen, behalve slaapproblemen als ik ze in de avond inneem. Bij inname in de ochtend zijn deze bijwerkingen er niet.

10-11-2018 | Man | 41
Alcoholverslaving
Ik gebruik dit middel nu langer dan 2 jaar, na afgekickt te zijn van een ernstige alcohol verslaving. Onder begeleiding van een verslavingsarts heb ik naltrexon gekregen. Het effect was bijzonder effectief, ik ben tot op de dag van vandaag nog steeds abstinent. Geen druppel gedronken, het is een fijne steun tegen alcoholverslaving. Echter geen wondermiddel, je moet zelf k[lees meer...]eer op keer beslissen geen alcohol te drinken. Momenten van alcoholzucht blijven. Bijwerkingen zijn: koud, rillingen, angst, libido is ernstig verstoord (bijna geen behoefte aan seks), diaree, opvallend was dat ik extreem nerveus/zenuwachtig was geworden, heel vervelend. Echter belangrijkste is dat ik alcohol vrij leven heb en weer kwaliteit van leven! Geloof me! Ik kan Naltrexon van PCH iedereen aanraden die kampt met een alcohol afhankelijkheid.

09-07-2016 | Vrouw | 41
naltrexon (2,5mg)
Chronisch vermoeidheidssyndroom (CVS)
In België heb ik een hele toer dokters moeten afgaan om iemand te vinden die het wilde voorschrijven! Maar ik ben een volhouder. Ik neem het in sinds eind april. Ik ben nog steeds in geleidelijke opbouw van de dosis. Ik merk een verbetering in de verzuring van de spieren. Ik kan weer in de zon komen en kleur krijgen! Ik werd steeds doodziek na het zonnen. Ik kan teru[lees meer...]g mijn elektrische fiets gebruiken! Ik kon dit niet door de pijn en verkrampen. Het is wel nog maar een rit van 3 km, maar een wereld van verschil😊 Ik kan terug naar de mindfullrelaxatie en de (aangepaste) yoga. Ik kan terug sommige houdingen zonder te verrekken van de pijn. Ik heb ook astma en allergieën, hooikoorts. Voor de eerste keer sinds jaren een stuk minder last van pollen! Ik heb terug het gevoel dat ik niet meer moet overleven, maar terug wat meer qualiteitsvol kan leven! Ik hoop van harte dat de farmacie en sommige dokters zich eens realiseren dat het gaat om helpen en genezen van mensen en NIET OM WINSTBEJAG!

20-06-2016 | Man | 41
naltrexon (4.5mg)
Fibromyalgie
In juli 2014 werd fibromyalgie vastgesteld na jaren van zoeken naar onverklaarbare pijn, vermoeidheid en concentratieproblemen. In eerste instantie werden er baxters met magnesium, carnitine en cernivit opgestart dit helpt tegen de verkrampingen en vermoeidheid. Na enkele maanden kwam ik ldn tegen op het internet, ik besloot mijn kans te wagen. De huisarts en specialist gi[lees meer...]ngen akkoord, ik begon met 1 Mg per dag, na 3 weken 3 Mg en weer 3 weken verder 4.5 Mg. De pijn is beter onder controle, concentratie is zeer goed, lees weer dikke boeken en kan weer een film uitkijken. Heb nog steeds slechte periodes hoor en kan nog steeds niet werken, maar mijn leven is iets draaglijker geworden. Dus de combinatie van de maandelijkse Baxter en dagelijkse ldn lukt het om weer mijn huishouden draaiende te houden. Pijnstillers neem ik bijna niet meer. Tip neem de Naltrexone best bij het avondeten, want bij mij had het een effect dat ik dronken was in de namiddag als ik het 's morgens innam. Ik laat de pillen van 50 Mg vermaken bij de apotheek. Ik zou zeggen probeer het uit, het is voor mij de moeite waard. Misschien ook voor u, veel succes.

09-04-2020 | Vrouw | 43
Alcoholverslaving
Ik vond diverse ervaringen uit de US op internet en youtube. Ik was al eerder met cognitieve gedragstherapie gestart maar dat had na een jaar nog niet het gewenste resultaat. De huisarts was terughoudend maar na overleg met de Jellinek kliniek en na bevestiging van mijn psycholoog wilde ze het wel voorschrijven. Omdat ik niet een hardcore alcoholist ben (ik drink alleen[lees meer...] in het weekend) is het moeilijk te zeggen of het medicijn werkte. Ik heb een aantal keer gedronken en het matig gehouden. Maar ik heb ook een aantal keer gedronken dat ik echt door ging drinken omdat ik niets merkte van waar ik naar op zoek ben als ik drink (alcohol roes). Ik voelde me wel vreemd van de medicijnen. Ik gebruikte ze volgens de Sinclair methode. Dus voordat ik ging drinken en niet iedere dag. De huisarts had mijn volgens de Jellinek klliniek methode iedere dag 1 voorgeschreven. Het is moeilijk te omschrijven maar je wordt bijvoorbeeld wel dronken, dwz je word onhandig en een beetje lollig, maar het is niet meer zo manisch als normaal. Verder merkte ik dat als het medicijn echt uitgewerkt was (na enkele dagen). Dat ik een stuk vrolijker werd. Als je alcoholist bent of gewoon vindt dat je teveel drinkt, dan zou ik je zeker aanraden dit uit te proberen. Als het nu ook niets voor jou is, zet dan door en zoek een andere weg. Iedereen is verschillend.

20-09-2017 | Vrouw | 44
Alcoholverslaving
Pas 3 dagen mee bezig, heb nog steeds zin in alcohol, hopelijk gaat dat over. Vorige maand Campral geprobeerd, dat ging 3 weken goed en daarna was de drang weer erg sterk. Ik heb het juiste nog niet gevonden vrees ik.

02-04-2024 | Vrouw | 45
naltrexon (4,5)
In de tv uitzending Bad Skin Clinics van 1/4 op TLC wordt een dame behandeld met LDN (Low Doses Naltrexon) die een ernstige huidafwijking heeft. Ze is al overal geweest en is ten einde raad omdat het een erg pijnlijke aandoening is die haar erg beperkt. Na enkele maanden is haar aandoening rustig en kan ze weer verder met haar leven. Hoe mooi is dit? Ik gebruik zelf LD[lees meer...]N vanwege diverse auto immuun ziekten (heb hier ook een review over achtergelaten ) en wil graag dat LDN wat meer bekend wordt omdat het heel breed kan worden ingezet, zoals nu weer blijkt. In Nederland wordt het nu heel langzaam iets bekender, maar de meeste reguliere artsen die niet verder kijken dan hun neus lang is kennen de lage dosering van Naltrexon helaas nog niet… Hoop dat hier snel verandering in komt!

27-09-2019 | Vrouw | 45
naltrexon (3,0mg)
MS (multiple sclerose)
Sinds twee jaar gebruik ik LDN (laaggedoseerde Naltrexon) voor mijn MS. Sindsdien staan mijn rolstoel en kruk werkloos op zolder. Ik heb veel meer energie en veel minder last van mijn klachten. Ik zit nu op 3 mg per dag. Het is wel een lange weg geweest om de juiste dosering te vinden. Ik heb het zeer langzaam opgebouwd (0,25 mg per week omhoog) en ben erachter gekomen [lees meer...]dat voor mij alleen de vloeibare variant werkt. Ook neem ik het liever in de ochtend dan in de avond ivm slaapproblemen. Aangezien het off-label is, moet je het zelf betalen (zo'n 50 euro per maand) maar dat is het mij zeker waard!!

07-04-2015 | Vrouw | 45
naltrexon (4,5mg)
Chronisch vermoeidheidssyndroom (CVS)
Na een jaar lang van het kastje naar de muur gestuurd te zijn, ben ik zelf op zoek gegaan naar een middel wat mij zou kunnen helpen tegen Chronisch Vermoeidheidssyndroom (CVS). Verdunde naltrexon (Low Dose Naltrexone, LDN) bleek uit vele patient-ervaringen op internet te helpen tegen de symptomen van CVS. Het is eigenlijk een middel wat gebruikt wordt bij afkicken van alc[lees meer...]ohol, maar in kleine doseringen blijkt het een heel ander effect te hebben; het reguleert het immuunsysteem, waardoor auto-immuunklachten die zich in het hele lichaam voordoen afnemen. Ik ben nog niet geheel verlost van mijn chronische vermoeidheid, wat maar één symptoom is van dit syndroom, maar wel van: -gewrichtspijnen -gewrichtsontstekingen -incontinentie -slaapproblemen -misselijkheid -kortademigheid -evenwichtsstoornissen -gebrek aan eetlust -paniekgevoelens Hoera! Eindelijk een middel dat iets doet! En niet weinig! Ik merkte al na 3 dagen de positieve effecten, het was een verademing om eindelijk eens zonder stramme spieren en pijnlijke gewrichten op te staan, en ik merkte toen pas hoeveel energie dit mij gekost had. Ook het verdwijnen van de andere bovengenoemde klachten maakt het leven weer een stuk aangenamer! Mijn dagelijkse dip is opgeschoven van 13.00 naar 17.00, wat werken weer mogelijk maakt. Ik moet nog wel een namiddagdut doen, maar kan daarna weer functioneren. Gaandeweg schuift de dip steeds verder op naar de avond, dus ik ga er vanuit dat ik binnen een aantal maanden de 'dut' 's nachts kan doen. Ik heb overdag nog lang niet mijn oude energie-niveau terug, maar ik kan weer rondlopen en dingen DOEN. Iets beginnen gaat steeds makkelijker, zonder eindeloos op mezelf te moeten inpraten. Ik haal pillen van 50mg bij de apotheek, en los die op in een steriele zoutoplossing, en meet vervolgens met een pipet met maataanduiding 1 maal per dag de juiste hoeveelheid af (4,5mg, opgebouwd in 3 weken, wat op zich te snel is; 6 weken is beter i.v.m. het verkennen van de juiste dosis, die kan ook lager zijn dan 4,5mg) en neem die in één keer in. Ik bof enorm met een geïnteresseerde en oplossingsgerichte huisarts, die zo aardig was om aan dit experiment mee te werken en een off label recept te schrijven. Ik kan dit middel aanraden aan iedereen die worstelt met CVS. Het is niet gezegd dat het bij iedereen zo werkt, maar het is absoluut het proberen waard. De bijwerkingen zijn minimaal; de eerste twee weken nogal levendige dromen, en bij mij tot op heden wat spiertrekkingen bij het in slaap vallen of tijdens de slaap. Maar dit vind ik overzichtelijk gezien het geweldige positieve resultaat!

08-09-2011 | Vrouw | 45
naltrexon
Middel tegen trek in druggebruik
Ik slik nu sinds enige maanden naltrexon en ben erg tevreden over dit middel. De eerste twee weken wel last gehad van hoofdpijn en trillende handen. Vooral ook een zenuwachtig gevoel. Na twee weken is dit echt weg. Ik neem het middel tegen trek in opiaten en het werkt erg goed. Trek beduidend minder en je voelt gewoon echt niets van opiaten. Wel zorgen dat je je pasje bij [lees meer...]je hebt waarop staat dat je naltrexon slikt. Dit ivm ziekenhuis opname. Ze moeten weten dat opiaten niet werken. Nadelige bijwerking is vermindering van eetlust en je valt snel af. Ook opletten dat je genoeg drinkt.

18-11-2020 | Vrouw | 46
Alcoholverslaving
Ik neem op dit moment 25 mg per dag (halve tablet). Bedoeling is dat ik volgende week hele dosis ga nemen, maar op dit moment is het al erg effectief. Ik heb nog wel af en toe trek in alcohol, maar na 5 seconden is dat gevoel weg. Voorheen ging dat niet weg totdat ik had gedronken. Dus het werkt uitstekend. Ik voel me alleen al vanaf het begin 'stoned'. Ik neem het table[lees meer...]t in de ochtend om 8 uur in en dan ben ik van 12-15 uur niet veel waard. Het gaat nu na een paar dagen wel beter dan de eerste dagen, maar hopelijk trekt het nog verder bij. Want dit is niet zo tof. Maar misschien is het een idee om het 's middags of 's avonds te nemen, zodat dat zware gevoel pas komt als ik in bed lig.

27-03-2017 | Man | 46
Alcoholverslaving
hallo. ik wil naltrexonhydrochloride 50 pch gaan gebruiken, om van mijn alcoholverslaving af te komen. ik de bijsluiter, lees ik best wel wat bijwerkingen. sommige daarvan heb ik nu ook al een beetje, dus ik wil niet, dat die hierdoor versterkt worden. met als gevolg, dat je door t nemen van t ene middel, ook meer van een ander moet gaan gebruiken. mijn doel is, om beter m[lees meer...]et alcohol om te kunnen gaan. bv door de weeks niet of met mate. en bv in t weekend zo af en toe een borrel oid. ik lees hier, wel wat goede ervaringen, en een paar bijwerkingen. heeft iemand er ervaring mee? en zo ja, deel dat graag hier? vooral de bijwerkingen ben ik benieuwd naar

10-12-2016 | Man | 47
Alcoholverslaving
Ik slik dit medicijn nu ruim een jaar lang voor mijn verslaving. Heb sinds de 1e dag geen zucht meer gehad. Had wel het 1e half jaar professionele hulp erbij van Novadic Kentron. Ook geen bijwerkingen gehad. Ik raad het iedereen aan het te proberen.

12-09-2021 | Vrouw | 49
naltrexon (3mg)
MS (multiple sclerose)
Ben sinds een week gestart met 3 mg naltroxen capsule tijdens een schub van ms. De klachten zijn wel iets erger geworden, maar dat schijnt erbij te horen in het begin. Ik denk dat 3mg ook teveel is om mee te beginnen. Ik ga contact opnemen met mijn arts om een lagere dosering te vragen.