Alcoholverslaving (16 meningen)
Drugsverslaving (6 meningen)

19-11-2010 | Man
Alcoholverslaving/zucht
Ik gebruik het nu pas 1 week, nauwelijks last van bijwerkingen, klein beetje meer zweten. Voel me rustiger, zou een positieve bijwerking kunnen zijn. Maar kan ook komen doordat de zucht naar alcohol verminderd. Mijn zucht naar alcohol is overigens (nog) niet helemaal verdwenen. Blijf het nog wel langer proberen.

11-09-2010 | Man
Opiaten afhankelijkheid
In eerste instantie had ik grote weerstand om het middel te gaan slikken ,Maar ik vond de bijwerkingen van mijn verslaving te ernstig om het niet te slikken.De eerste maand had ik in mijn visuele waarnemingen een soort van beweging en ook voelde ik af en toe lichte prikkelingen in mijn hersenen, m,aar dit nam geleidelijk af en ook had ik de eerste twee weken een droge mond[lees meer...] wat ook snel over ging. Het middel geeft rust en neemt daawerkelijk de trek om opiaten te gebruiken weg. ook is het een extra veiligheid te weten dat ik op momenten van trek en de drang om te gebruiken, zeker 9 dagen moet wachten voordat de opiaten voelbaar werkzaam zijn. Dus een hele psychische drempel om niet te gebruiken. Ben 26 jaar verslaafd geweest en ik ben heel tevreden over dit extra hulpmiddel. Ik slikte het eerste jaar 150 mg en nu slik ik de helft en het blijft bij hetzelfde. Denk er wel om dat je en naltrexon paspoort bij je hebt, zodat in een noodgeval geen middelen krijgt toegediend die opiaten bevatten b,v, bij een pijnstiller of narcose.

03-06-2010 | Vrouw
MS
verminderd de symptonen van MS aanzienlijk,vermoeidheid ,blaasproblemen,lopen.

20-07-2016 | Vrouw | 25
Drugsverslaving
Voorgeschreven gekregen vanuit Jellinek, verslavingsarts. Het hielp tevens ook erg goed bij mijn gevecht tegen eetbuien. Wat ook een verslaving is. Ik was verslaafd aan amfetamine, als ik geen amfetamine gebruikte kreeg ik eetbuien. Dit heb ik al sinds puberteit. Met cognitieve gedragstherapie en dit medicijn heeft het me weer een normaal leven gegeven. Het zorgt erv[lees meer...]oor dat ik niet continu honger en creaving heb naar eten. Ik zou het mensen aanraden die kampen met een alcohol of drugs/eetprobleem. Ook raadt ik cognitieve gedragstherapie in bij een instelling die gespecialiseerd is in jou verslaving. Ik ben erg dankbaar voor het bestaan van dit medicijn.

01-12-2019 | Vrouw | 26
Alcoholverslaving
Ik slik nu iets meer dan een jaar naltrexon 50mg tegen alcoholverslaving. Aan het begin had ik nog wel zwakke momenten waarop ik toch alcohol ging drinken, maar ik werd hier eigenlijk alleen maar misselijk en ellendig van. Nu lust ik geen alcohol meer en ben ik een jaar alcohol vrij. Wel voel ik me in het algemeen lusteloos maar dat kan ook komen doordat ik vaak ging stapp[lees meer...]en en dat heel leuk vond en ik dat nu allemaal niet meer doe. Wat dat betreft baal im flink dat ik in een depressieve periode in mijn leven verslaafd ben geraakt en daardoor dus nu streng moet zijn.

21-12-2010 | Man | 30
Alcoholversl.
In de eerste 1-2 weken had ik wel bijwerkingen. Vooral smorgens, een droge mond en een soort kater gevoel. Na 2 weken was dat helemaal weg. Daarna kreeg ik last van verstopping. Toen ik wel weer ging drinken was dat weg. De drang naar alcohol is zeker sterk verminderd. Zelfs als ik wel drink is de drang om meer en meer te nemen veel minder. Ik ben tevreden, Naltrexon [lees meer...]werkt goed bij mij.

02-08-2019 | Man | 35
Alcoholverslaving
Absolute aanrader! Ik heb zelf een AUD, alcohol use disorder. Op het moment dat ik wat drink heb ik geen rem meer en wil ik steeds meer + bekende drugs erbij wanneer ik me aangeschoten begin te voelen. Nu ben ik eerder 5 jaar abstinent geweest na een rockbottom maar deze nam in kracht af en alcohol kwam weer mijn leven in geslopen doordat ik op bijna alle vlakken in mij[lees meer...]n leven succesvol was. Maarja de alcohol en drugs hebben hier hun stempel wel weer opgezet en uiteindelijk mij en mijn leven weer goed verkloot. Na weer eens een binge ben ik nogmaals naltrexone op gaan zoeken en dan wel via de C 3 Foundation (super initiatief). En volgens deze benadering gelijkt gestart met direct gewenste resultaat! Geen ongecontroleerd drinken meer wanneer ik een uur van te voren een pilletje in nam. De verslaafde in mij wist me natuurlijk om de tuin te leiden en weer eens te drinken zonder dat ik het in had genomen. Hierdoor neem ik nu elke dag 50mg en heb eig al helemaal geen behoefte meer aan alcohol, neem hoogstens 1 drankje, totaal geen behoefte meer aan. Als ik het wel zou drinken weet ik dat de dopamine geblokkeerd word en het circus niet meer los gaat in mijn hersenen. Dus geen gekkigheid en controle verlies meer, geen drugs erbij, eindelijk voor goed afgelopen! Ik blijf nog 2,5 maand dagelijks slikken en daarna bouw ik af. Dan heb ik genoeg ervaring met onder controle drinken waardoor mijn hersenen weer nieuwe banen gaan gebruiken. Ik ben zelf weer de baas, niet de verslaafde. Kan het iedereen aanraden die vergelijkbare aandoening heeft. Bijwerkingen wat minder behoefte aan seks maar werkt allemaal nog top :)

30-03-2019 | Man | 35
Drugsverslaving
Mijn goal is de aanpak van mijn amfetamine afhankelijkheid. Ook eventueel drankmisbruik is in de overweging meegenomen, hier heb ik in mindere mate last van maar ben er ook zeker niet vrij van. Aanvankelijk ging ik er goed voor, was echt zeer gemotiveerd dit een kans te geven (met name door wat specifieke ervaringen hier waar ook amfetamine genoemd werd). Die motivatie heb[lees meer...] je ook echt wel nodig, daar ligt de basis voor eventueel succes. Heb je de motivatie dan heeft Naltrexon- naar mijn ervaringen- een best wel goede ondersteunende werking. Het is by far het beste wat er op dit moment is aan medicatie dat specifiek gericht op speed verslaving zou kunnen bijdragen. Een nadeel zat voor mij vooral in het eten: daar had het een vergelijkbare blokkerende werking- wat ergens wel logisch is als je je bedenkt hoe dit middel neurologisch haar werk doet. Omdat een grote groep mensen met amfetamine verslaving ook worstelen met eet problematiek en niet zelden overgewicht kan deze bijwerking echter ook uitpakken als positief extra steuntje. Ook op de beleving van sex zit een zekere demping. Ik ben uiteindelijk wel een keer terug gevallen na een paar maanden- maar dit is achteraf gezien echt puur te verklaren op andere redenen. Naltrexon had daar denk ik weinig invloed op. Nogmaals, het is geen wondermiddel. Dus ook op allerlei andere punten die betrekking hebben op het leven en hoe je daar als middelen afhankelijk persoon in gevormd ben geraakt: nog een hoop te doen daar.. Ik wens (mede) strijders het allerbeste toe. Ik sta open voor mensen die opbouwend in gesprek willen gaan over dit onderwerp- misschien hebben we iets aan elkaar (...via de site)

31-03-2021 | Man | 37
naltrexon (50mg)
Ik ben 3 jaar ernstig verslaafd aan opiaten geweest zoals Oxycodon en Fentanyl.. van eerstgenoemde slikte ik gemiddeld wel 8 pillen per dag. Daarnaast gebruikte ik ook veel Benzodiazepinen zoals Oxazepam en Lorazepam. Ik ben opgenomen geweest in een afkick-kliniek om van deze 'medicatie' verslaving af te komen. In de kliniek werd voor mij Naltrexon 50 mg voorgeschreven. Ee[lees meer...]rst een halve tablet per dag en toen een hele tablet. De eerste weken had ik met bijwerkingen vooral last van overmatig zweten onder mn oksels. Dit had ik voorheen nooit. Nu is dat wel veel minder gelukkig. Verder heb ik geen last van bijwerkingen gehad. Naltrexon heeft mij geweldig geholpen om van mijn opiaten verslaving af te komen. Sinds ik met Naltrexon ben begonnen (jaar geleden) heb ik geen opiaat of ander 'verdovend' medicijn meer aangeraakt. Daarnaast kon ik ook stoppen met het drinken van alcohol al deed ik dat al niet veel. Heb totaal geen behoefte meer aan opiaten, benzo's of alcohol. Naltrexon laat je in mijn ogen anders naar deze middelen kijken.. alsof je er nooit verslaafd aan bent geweest... je brein wordt bij wijze gereset heb ik het idee. Ik neem nog dagelijks Naltrexon in maar ipv in de ochtend nu savonds omdat ik het in de ochtend wel eens vergat. Ik kan iedereen die kampt met een opiatenverslaving Naltrexon zeer zeker aanraden.

27-01-2012 | Vrouw | 38
naltrexon
Gebruik deze medicatie nu bijna 3 weken en heb sindsdien geen druppel gedronken! Vervelende bijwerkingen bij mij: Iedere dag hoofdpijn en zeer laag libido. Maar dat neem ik de komende periode graag voor lief.

30-08-2018 | Vrouw | 39
Alcoholverslaving
Helaas heeft Naltrexon bij mij niet het gewenste effect; geen/verminderde zucht naar alcohol. Ook geen bijwerkingen, er gebeurde gewoon helemaal niets. Ik kreeg ook verschillende verhalen over de werking ervan: 1. Het zou een seintje geven aan je hersenen alsof je al 2 drankjes zou hebben gehad en dat hiermee de zucht naar alcohol zou afenemen. 2. Dat alcohol vies zou ga[lees meer...]an smaken en dat je er doorboor minder zin in zou hebben. Nou, van beide heb ik niets ervaren. Hiermee dus dan ook gestopt. Nu ben ik net begonnen met Antabus (bruistablet, 7 dgn per week 200 Mg, 1 keer per dag) (effect: lichamelijk zeer ziek worden als je ook maar een druppel alcohol binnen krijgt). Je laat het wel uit je hoofd om te drinken als je weet wat de gevolgen zijn.... Dit is voor mij nu echt een positieve stok achter de deur (en geeft veel rust in het koppie). Wel even goed opletten met uiteten gaan (zit ergens alcohol in “verstopt” en deodorant, parfum, etc. met alcohol erin). Ook alcohol in contact met de huid kan al problemen geven.

23-09-2013 | Vrouw | 39
naltrexon (4mg)
Hooikoorts
Ik slik naltrexon als LDN; dat staat voor 'low dose naltrexone' en wordt wereldwijd meer en meer gebruikt als middel om het immuunsysteem te boosten. Op moment van schrijven staan er al twee eerdere getuigenissen van dit gebruik van naltrexon. Het is vooral bekend bij mensen met MS en mensen met de ziekte van Crohn, maar er zijn in z'n algemeenheid dus veel mensen met immu[lees meer...]unziektes of -aandoeningen die hier baat bij hebben. Ikzelf ben het gaan slikken voor mijn allergieën (hooikoorts, katten, honden, sulfiet en nikkel) en heb een zeer mild hooikoortsseizoen gehad, ondanks de mooie zomer. Dat is natuurlijk geen bewijs, het is anecdotisch. Maar ik ben er erg blij mee. Ik heb de tabletjes aanvankelijk in India besteld, maar krijg ze nu via een alternatieve arts (een gepensioneerde reguliere arts die bijklust als alternatieve arts) en ik verdun twee tabletjes van 50 mg in 100 ml water. De hoeveelheid die wordt aangeraden bij LDN is tot 4,5 mg maar mijn ervaring is dat als ik boven de 4 mg kom (of eigenlijk 4 ml, want het is opgelost), ik daar onrustig van word. Opvallend sinds ik het gebruik is tevens dat mijn stoelgang anders is geworden. In plaats van laat op de dag is dat nu vroeg op de dag. Mijn vriend slikt het voor zijn schildklieraandoening en ook hij heeft er baat bij. Toen zijn dosis op was die we besteld hadden in India, voelde hij meteen zijn nek (waar de schildklier zit) opspelen. LDN is, ondanks de vele mensen die er wereldwijd baat bij hebben, nog steeds geen erkend medicijn. Er zijn diverse clubs die geld aan het inzamelen zijn voor een trial, bv voor MS, maar die molens draaien langzaam. Farmaceutische bedrijven zijn niet geïnteresseerd omdat het een patentvrij medicijn is. Als patiënt sta je min of meer machteloos, en alternatieve artsen, of artsen die wat breder om zich heen durven kijken, zijn voor ernstig zieke mensen met immuunziektes een ware zegen. Ikzelf schaar me overigens niet onder die groep met mijn allergieën. Maar mijn vriend liep tegen muren op. Immuunziekten zijn de stille epidemie van de 20ste en 21ste eeuw. Ik kan mensen met verschillende immuunziektes ook zog. 'helminthic therapy' aanraden, hetzij de Necator Americanus, hetzij de twee zweepwormen Trichuris suis, hetzij Trichuris trichiura. Mensen wier Engels goed is, raad ik met klem aan het boek 'An epidemic of absence' te lezen die dieper ingaat op deze kwestie. (ik vrees dat dit lange verhaal flink gecensureerd wordt; ik kan alleen maar vragen: gun mensen meer kennis, en laat dit staan!) (RED: censuur valt op mijnmedicijn wel mee, dat doen we alleen als je anderen afvalt of medicijnen aanprijst. Als het over jouw eigen verhaal en bevindingen gaat, dan kom je wel door! groet team mijnmedicijn)

09-12-2018 | Man | 40
Alcoholverslaving
Op advies van een verslavingsarts dit middel voorgeschreven gekregen. Na enkele dagen zeer ernstige vorm van radeloosheid die me bijna tot een zelfmoordpoging heeft gebracht.

15-05-2011 | Man | 40
naltrexon
Kroon herstel van men darmen
mn huisarts heeft me dit middel voorgeschreven. ik kon dit middel samen met mijn morfine gebruiken. nu ik ben net thuis uit het ziekehuis waar ik met spoed heen ben gebracht, ben nog steeds dood ziek.

22-04-2021 | Man | 41
naltrexon (1,5mg)
Allergie
Ik slik LDN om voedselintoleranties te verminderen. Daarbij merkte ik dat na een week of vier mijn hooikoortsklachten verdwenen. Dit na 25+ jaar hevige klachten van maart tot en met september. Een absoluut fijne bijwerking. Het middel geeft geen bijwerkingen, behalve slaapproblemen als ik ze in de avond inneem. Bij inname in de ochtend zijn deze bijwerkingen er niet.

10-11-2018 | Man | 41
Alcoholverslaving
Ik gebruik dit middel nu langer dan 2 jaar, na afgekickt te zijn van een ernstige alcohol verslaving. Onder begeleiding van een verslavingsarts heb ik naltrexon gekregen. Het effect was bijzonder effectief, ik ben tot op de dag van vandaag nog steeds abstinent. Geen druppel gedronken, het is een fijne steun tegen alcoholverslaving. Echter geen wondermiddel, je moet zelf k[lees meer...]eer op keer beslissen geen alcohol te drinken. Momenten van alcoholzucht blijven. Bijwerkingen zijn: koud, rillingen, angst, libido is ernstig verstoord (bijna geen behoefte aan seks), diaree, opvallend was dat ik extreem nerveus/zenuwachtig was geworden, heel vervelend. Echter belangrijkste is dat ik alcohol vrij leven heb en weer kwaliteit van leven! Geloof me! Ik kan Naltrexon van PCH iedereen aanraden die kampt met een alcohol afhankelijkheid.

Thyrax Duotab (862) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (573) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (526) - Antibiotica - penicillines breedspectrum