Ervaringen met Naltrexon

Drugsverslaving (6 meningen)

09-07-2016 | Vrouw | 41
naltrexon (2,5mg)
Chronisch vermoeidheidssyndroom (CVS)
In België heb ik een hele toer dokters moeten afgaan om iemand te vinden die het wilde voorschrijven! Maar ik ben een volhouder. Ik neem het in sinds eind april. Ik ben nog steeds in geleidelijke opbouw van de dosis. Ik merk een verbetering in de verzuring van de spieren. Ik kan weer in de zon komen en kleur krijgen! Ik werd steeds doodziek na het zonnen. Ik kan teru[lees meer...]g mijn elektrische fiets gebruiken! Ik kon dit niet door de pijn en verkrampen. Het is wel nog maar een rit van 3 km, maar een wereld van verschil😊 Ik kan terug naar de mindfullrelaxatie en de (aangepaste) yoga. Ik kan terug sommige houdingen zonder te verrekken van de pijn. Ik heb ook astma en allergieën, hooikoorts. Voor de eerste keer sinds jaren een stuk minder last van pollen! Ik heb terug het gevoel dat ik niet meer moet overleven, maar terug wat meer qualiteitsvol kan leven! Ik hoop van harte dat de farmacie en sommige dokters zich eens realiseren dat het gaat om helpen en genezen van mensen en NIET OM WINSTBEJAG!

02-07-2015 | Vrouw | 59
Fibromyalgie
Sinds januari 2015 gebruik ik capsules van 3 mg Ldn voor fibromyalgie . Ik heb het langzaam opgebouwd. ik ben van heel veel klachten af. De ergste spierpijn, gewrichtspijn, aangezichtspijn, zenuwpijn, stemmingswisselingen hoofdpijn, spastische darm en depressies. Ik heb weer zin in het leven😊 het is echt een aanrader. Ieder zal er anders op reageren maar ik ben er heel bl[lees meer...]ij mee. Ik heb al heel veel medicijnen geprobeerd maar er heeft nooit iets geholpen.

07-04-2015 | Vrouw | 45
naltrexon (4,5mg)
Chronisch vermoeidheidssyndroom (CVS)
Na een jaar lang van het kastje naar de muur gestuurd te zijn, ben ik zelf op zoek gegaan naar een middel wat mij zou kunnen helpen tegen Chronisch Vermoeidheidssyndroom (CVS). Verdunde naltrexon (Low Dose Naltrexone, LDN) bleek uit vele patient-ervaringen op internet te helpen tegen de symptomen van CVS. Het is eigenlijk een middel wat gebruikt wordt bij afkicken van alc[lees meer...]ohol, maar in kleine doseringen blijkt het een heel ander effect te hebben; het reguleert het immuunsysteem, waardoor auto-immuunklachten die zich in het hele lichaam voordoen afnemen. Ik ben nog niet geheel verlost van mijn chronische vermoeidheid, wat maar één symptoom is van dit syndroom, maar wel van: -gewrichtspijnen -gewrichtsontstekingen -incontinentie -slaapproblemen -misselijkheid -kortademigheid -evenwichtsstoornissen -gebrek aan eetlust -paniekgevoelens Hoera! Eindelijk een middel dat iets doet! En niet weinig! Ik merkte al na 3 dagen de positieve effecten, het was een verademing om eindelijk eens zonder stramme spieren en pijnlijke gewrichten op te staan, en ik merkte toen pas hoeveel energie dit mij gekost had. Ook het verdwijnen van de andere bovengenoemde klachten maakt het leven weer een stuk aangenamer! Mijn dagelijkse dip is opgeschoven van 13.00 naar 17.00, wat werken weer mogelijk maakt. Ik moet nog wel een namiddagdut doen, maar kan daarna weer functioneren. Gaandeweg schuift de dip steeds verder op naar de avond, dus ik ga er vanuit dat ik binnen een aantal maanden de 'dut' 's nachts kan doen. Ik heb overdag nog lang niet mijn oude energie-niveau terug, maar ik kan weer rondlopen en dingen DOEN. Iets beginnen gaat steeds makkelijker, zonder eindeloos op mezelf te moeten inpraten. Ik haal pillen van 50mg bij de apotheek, en los die op in een steriele zoutoplossing, en meet vervolgens met een pipet met maataanduiding 1 maal per dag de juiste hoeveelheid af (4,5mg, opgebouwd in 3 weken, wat op zich te snel is; 6 weken is beter i.v.m. het verkennen van de juiste dosis, die kan ook lager zijn dan 4,5mg) en neem die in één keer in. Ik bof enorm met een geïnteresseerde en oplossingsgerichte huisarts, die zo aardig was om aan dit experiment mee te werken en een off label recept te schrijven. Ik kan dit middel aanraden aan iedereen die worstelt met CVS. Het is niet gezegd dat het bij iedereen zo werkt, maar het is absoluut het proberen waard. De bijwerkingen zijn minimaal; de eerste twee weken nogal levendige dromen, en bij mij tot op heden wat spiertrekkingen bij het in slaap vallen of tijdens de slaap. Maar dit vind ik overzichtelijk gezien het geweldige positieve resultaat!

10-03-2015 | Vrouw | 51
Fibromyalgie
omdat mijn pijn in de winter toeneemt, kwam deze medicatie naltrexone ldn als n verlossing. na 2 maanden het gevoel te hebben dat ik de wereld weer aankon, kreeg ik bericht dat dit medicijn off-label is, en daarom niet wordt vergoed. ik had nog maar 1 capsule, en voelde de grond onder mij wegzakken. boos en moedeloos met mijn ziel onder de arm, wie heeft voor mij de juiste[lees meer...] tip? ik verbreng 12 uur per dag in bed, ik ben kapot! in afwachting op uw reactie. gr wk. Mijn dosis is geen 50 maar 3 mg.

21-08-2014 | Vrouw | 55
naltrexon
Ik gebruik LDN nu vanaf maart 2014, dus 5 maanden. Na 8 jaar ziekte zonder dat de westerse zorg er achter kon komen wat ik mankeer en een gewichtsverlies van ruim 35% ben ik op LDN gestuit. Via internet dit gekocht en ben met 0,25 mg begonnen. Dit hielp mij behoorlijk, kon vrij snel weer eten. In mei mijn urine in Noorwegen laten testen en hier kwam een exorfinen[lees meer...] (gluten, melk, soja en spinazie) belasting uit die vrij extreem genoemd kon worden en feitelijk een vergiftiging is. Vanaf Juli 2014 naast de LDN diverse supplementen en een exorfinen vrij dieet ingevoerd en het gaat nu, 21 aug. 2014 behoorlijk goed met mij. Ik heb nog lang te gaan omdat dit soort vergiftigingen niet eenvoudig op te lossen zijn maar het gaat de goede kant op en ik lig niet meer zoveel op bed. Waar ik voorheen minstens 3/4 van de dag op bed lag lig ik nu nog hooguit 1 uurtje overdag maar meestal niet meer. Een hele verbetering en ik heb nu de zekerheid dat ik weer gezond kan gaan worden. Zonder LDN was dat onmogelijk.

16-12-2011 | Vrouw | 51
naltrexon
Ik gebruik de lage dosis als immuun onderdrukker. De eerste 2 weken kreeg ik een droge mond en bijzondere dromen. Dit is weg. Verder helpt het uitstekend. Ik voel me veel fitter , meer in balans en gewoon blijer.

28-11-2011 | Vrouw | 54
Alcoholverslaving
ik vind Naltrexon een heel goed middel, heb geen trek in alcohol maar mijn eetlust is ook grotendeels weg, voor mij is dit goed omdat ik veel te zwaar ben. Alhoewel ik geen trek heb in alcohol ga ik toch drinken, dit is het psychische aspect van mezelf. Dat moet ik nog leren durven. Om te leren leven zonder alcohol. Maar het middel is prima!

21-12-2010 | Man | 30
Alcoholversl.
In de eerste 1-2 weken had ik wel bijwerkingen. Vooral smorgens, een droge mond en een soort kater gevoel. Na 2 weken was dat helemaal weg. Daarna kreeg ik last van verstopping. Toen ik wel weer ging drinken was dat weg. De drang naar alcohol is zeker sterk verminderd. Zelfs als ik wel drink is de drang om meer en meer te nemen veel minder. Ik ben tevreden, Naltrexon [lees meer...]werkt goed bij mij.

11-09-2010 | Man
Opiaten afhankelijkheid
In eerste instantie had ik grote weerstand om het middel te gaan slikken ,Maar ik vond de bijwerkingen van mijn verslaving te ernstig om het niet te slikken.De eerste maand had ik in mijn visuele waarnemingen een soort van beweging en ook voelde ik af en toe lichte prikkelingen in mijn hersenen, m,aar dit nam geleidelijk af en ook had ik de eerste twee weken een droge mond[lees meer...] wat ook snel over ging. Het middel geeft rust en neemt daawerkelijk de trek om opiaten te gebruiken weg. ook is het een extra veiligheid te weten dat ik op momenten van trek en de drang om te gebruiken, zeker 9 dagen moet wachten voordat de opiaten voelbaar werkzaam zijn. Dus een hele psychische drempel om niet te gebruiken. Ben 26 jaar verslaafd geweest en ik ben heel tevreden over dit extra hulpmiddel. Ik slikte het eerste jaar 150 mg en nu slik ik de helft en het blijft bij hetzelfde. Denk er wel om dat je en naltrexon paspoort bij je hebt, zodat in een noodgeval geen middelen krijgt toegediend die opiaten bevatten b,v, bij een pijnstiller of narcose.

03-06-2010 | Vrouw
MS
verminderd de symptonen van MS aanzienlijk,vermoeidheid ,blaasproblemen,lopen.

06-03-2024 | Vrouw | 41
naltrexon (4mg)
Ik gebruik nu 4mg LDN (Low dose Naltrexon). ( heb ik opgebouwd) Ik neem het voor het slapen, maar merk geen verbetering van de slaap. Ik vraag mij af of er mensen ervaring hebben om het overdag in te nemen, omdat ze er juist wakkerder van worden. Dus dat het juist zorgt dat je er actiever van wordt i.p.v. in slaap valt. Ik ervaar geen bijwerkingen, weet de effectiviteit no[lees meer...]g niet, verder tevreden

23-09-2021 | Man | 35
Fibromyalgie
Na allerhande medicijnen geprobeerd te hebben en na weigering van mijn reguliere dokters, toch iemand gevonden in België die het wou voorschrijven. Ik ben begonnen met 0.5mg en tweewekelijks opgehoogd. Momenteel zit ik op 3mg maar ik denk dat het zal verhoogd worden tot 4.5mg. In het begin had ik voorlopig veel winst, maar nu is het even afgevlakt. We geven het de tijd. Sl[lees meer...]apen lukt beter, ik kan weer redelijk normaal opstaan, iets meer energie en mijn aangezichtspijn is zo goed als verdwenen. Voor de vermoeidheid werkt het licht, maar voor de spierpijn nog niet echt. Naarmate de ophoging vordert, krijg ik meer onrust in mijn lichaam en ben ik nerveuzer. We hopen op beterschap.

22-04-2021 | Man | 41
naltrexon (1,5mg)
Ik slik LDN om voedselintoleranties te verminderen. Daarbij merkte ik dat na een week of vier mijn hooikoortsklachten verdwenen. Dit na 25+ jaar hevige klachten van maart tot en met september. Een absoluut fijne bijwerking. Het middel geeft geen bijwerkingen, behalve slaapproblemen als ik ze in de avond inneem. Bij inname in de ochtend zijn deze bijwerkingen er niet.

18-11-2020 | Vrouw | 46
naltrexon (50mg)
Alcoholverslaving
Ik neem op dit moment 25 mg per dag (halve tablet). Bedoeling is dat ik volgende week hele dosis ga nemen, maar op dit moment is het al erg effectief. Ik heb nog wel af en toe trek in alcohol, maar na 5 seconden is dat gevoel weg. Voorheen ging dat niet weg totdat ik had gedronken. Dus het werkt uitstekend. Ik voel me alleen al vanaf het begin 'stoned'. Ik neem het table[lees meer...]t in de ochtend om 8 uur in en dan ben ik van 12-15 uur niet veel waard. Het gaat nu na een paar dagen wel beter dan de eerste dagen, maar hopelijk trekt het nog verder bij. Want dit is niet zo tof. Maar misschien is het een idee om het 's middags of 's avonds te nemen, zodat dat zware gevoel pas komt als ik in bed lig.

03-04-2019 | Man | 58
naltrexon (50mg)
Drugsverslaving
Bij het onverwachts moeten stoppen met roken door longprobleem , ben ik mede voor de pijn meer ketamine gaan gebruiken , waardoor ik vrijwel dagelijksketamine gebruikte, als ok het niet had dan gebruikte ik voor onrust benzodiazepines m.n. Valium. Dit ging 3 wekem door, maar uiteindelijk begon ik te bingen waardoor ik psychotisch werd en ook nog andere middelen zoals opia[lees meer...]ten en benzo , xtc en 2cb gebruikte. Uiteindelijk belandde ik in het ziekenhuis waar verschillende diagnoses werden gesteld, maar wat betreft mijn ketamine gebruikben ik op advies van ziekenhuispsychiater ib contact gekomen verslavigszorg. Enerzijds. Wilde ik njet meer roken waatbij ketamine mij enorm heeft geholpen en ik tot op heden ( sinds okt 2019) geen sigaret meer heb aangeraakt . Ik heb ruim 40 jaar gerookt 1tot 1 1/2 pakje per dag. Mijn craving naar ketamine bleef en volgens psychiater heb ik in een maand een ernstige ketamine verslaving opgebouwd. Na weer een terugval met 4 dagen bingen werd ik weer psychotisch waarbij ik veel mensen lastigviel. Om het craven te vermindered ben ik gestart net naltrexon , hoewel ik onrustig ben en me slecht kan concentreren heb ik sinds begin februar geen ketamine ghaald of gebruikt. Ik ben van plan nog el een tijd te grebruiken.

09-02-2017 | Vrouw | 52
Fibromyalgie
Sinds een aantal maanden gebruik ik LDN, langzaam opgebouwd met 0.25 mg per week, ik zit nu op 3mg en heb al veel resultaat (ik kan nog verder verhogen tot 4.5 mg dit is even zoeken naar een persoonlijke optimale dosering). Sinds bijna 20 jaar heb ik M.E. en sinds 10 jaar kwam daar de diagnose fybromyalgie bij, zoals de meeste heb ik een lange weg bewandeld langs regulier[lees meer...]e en alternatieve behandelaars. Eigenlijk is dit het eerste middel dat echt goede resultaten geeft, de chronische pijnklachten zijn verminderd, de nachten ga ik eindelijk weer steeds beter slapen, veel te hoge ontstekingswaarde zijn genormaliseerd. Al met al eindelijk verbeteringen, ik raad mensen met dezelfde ziektebeelden absoluut aan om LDN uit te proberen (bouw het wel heel langzaam op). Ik vind het erg jammer dat reumatologen zeggen, hier is niks aan te doen en alleen maar pijnstillers voorschrijven waar ik nog zieker van werd. In veel gevallen is er wel degelijk iets aan te doen, ik hoop dat dit middel voor jou ook werkt.

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum