Ervaringen met Naltrexon

Drugsverslaving (6 meningen)

20-06-2016 | Man | 41
naltrexon (4.5mg)
Fibromyalgie
In juli 2014 werd fibromyalgie vastgesteld na jaren van zoeken naar onverklaarbare pijn, vermoeidheid en concentratieproblemen. In eerste instantie werden er baxters met magnesium, carnitine en cernivit opgestart dit helpt tegen de verkrampingen en vermoeidheid. Na enkele maanden kwam ik ldn tegen op het internet, ik besloot mijn kans te wagen. De huisarts en specialist gi[lees meer...]ngen akkoord, ik begon met 1 Mg per dag, na 3 weken 3 Mg en weer 3 weken verder 4.5 Mg. De pijn is beter onder controle, concentratie is zeer goed, lees weer dikke boeken en kan weer een film uitkijken. Heb nog steeds slechte periodes hoor en kan nog steeds niet werken, maar mijn leven is iets draaglijker geworden. Dus de combinatie van de maandelijkse Baxter en dagelijkse ldn lukt het om weer mijn huishouden draaiende te houden. Pijnstillers neem ik bijna niet meer. Tip neem de Naltrexone best bij het avondeten, want bij mij had het een effect dat ik dronken was in de namiddag als ik het 's morgens innam. Ik laat de pillen van 50 Mg vermaken bij de apotheek. Ik zou zeggen probeer het uit, het is voor mij de moeite waard. Misschien ook voor u, veel succes.

28-09-2014 | Man | 63
Psoriasis
Ik hoorde over LDN (low dosis Naltrexon) Ik heb een hardnekkige psoriasis en het enige middel om verlichting te krijgen was lichttherapie. Toen ik folders mee kreeg om medicijnen te gaan proberen omdat de lichttherapie slechts tijdelijk verlichting geeft, zag ik alle bijwerkingen en besloot in plaats daarvan, dan maar die LDN te proberen. Praten met de dermatoloog was onb[lees meer...]egonnen werk en bij mij huisarts hoef ik het ook niet te proberen, want LDN staat gewoon niet op het menu. Uit mijn contacten met de huisarts maak ik op dat zij mij maar een hypochonder vinden met "vage kwaaltjes" maar als ik niet zelf had gezorgd voor foto's ban mij buikholte was ik dood geweest aan een aneurisma, die op springen stond. Mijn huisarts verwees me slechts naar een psychiater, waar ik eigenlijk ook wel veel baat bij heb gehad, maar dood zou dood zijn geweest. Deze psychiater bezoek ik 6 keer per jaar en hij kon op mijn verzoek Naltrexon voorschrijven en hoe ik dat wilde gebruiken vond hij wel OK. Tabletten van 50 mg los je op in water zodat je met eenspuitje de juist hoeveelheid kunt aanmaken, in mijn geval iets meer dan 4 mg., in te nemen vlak voor het slapen. Zoek op Google maar naar LDN voor meer informatie. Opmerkelijk vond ik het, dat op de sites die ik vond geen enkele reclame stond, waardoor ik al meteen meer aandacht had voor de werking. Ik zelf had de indruk dat ik het medicijn gewoon kon gaan gebruiken zo ook mij psych zag geen probleem. Ik gebruik het nu twee maanden en kan verklaren dat mijn hoofdhuid SCHOON is. Geen jeuk meer en geen schilfers. De huidplekken , onderrug en zijkant benen zijn WEG met het gevoel dat dit van binnenuit is gebeurd. Mijn nagels die er erg slecht uitzagen groeien momenteel 'schoon' uit. Mijn voeten die er slecht uitzagen zijn weer toonbaar. Ik ben nog niet zeker van bijwerkingen omdat juist nu ik een onbekende rugpijn heb en anders ben gaan plassen. Daarvoor zal ik maar weer eens naar mijn huisarts gaan MAAR ik heb echt het idee dat de psoriasis onder controle is. Ik had hier nooit zoveel tijd aan besteed om u te informeren, maar ik heb zelf al ruim tien jaar last van die schilfers en jeuk. Ik zou het u willen besparen !!!

23-09-2013 | Vrouw | 39
naltrexon (4mg)
Hooikoorts
Ik slik naltrexon als LDN; dat staat voor 'low dose naltrexone' en wordt wereldwijd meer en meer gebruikt als middel om het immuunsysteem te boosten. Op moment van schrijven staan er al twee eerdere getuigenissen van dit gebruik van naltrexon. Het is vooral bekend bij mensen met MS en mensen met de ziekte van Crohn, maar er zijn in z'n algemeenheid dus veel mensen met immu[lees meer...]unziektes of -aandoeningen die hier baat bij hebben. Ikzelf ben het gaan slikken voor mijn allergieën (hooikoorts, katten, honden, sulfiet en nikkel) en heb een zeer mild hooikoortsseizoen gehad, ondanks de mooie zomer. Dat is natuurlijk geen bewijs, het is anecdotisch. Maar ik ben er erg blij mee. Ik heb de tabletjes aanvankelijk in India besteld, maar krijg ze nu via een alternatieve arts (een gepensioneerde reguliere arts die bijklust als alternatieve arts) en ik verdun twee tabletjes van 50 mg in 100 ml water. De hoeveelheid die wordt aangeraden bij LDN is tot 4,5 mg maar mijn ervaring is dat als ik boven de 4 mg kom (of eigenlijk 4 ml, want het is opgelost), ik daar onrustig van word. Opvallend sinds ik het gebruik is tevens dat mijn stoelgang anders is geworden. In plaats van laat op de dag is dat nu vroeg op de dag. Mijn vriend slikt het voor zijn schildklieraandoening en ook hij heeft er baat bij. Toen zijn dosis op was die we besteld hadden in India, voelde hij meteen zijn nek (waar de schildklier zit) opspelen. LDN is, ondanks de vele mensen die er wereldwijd baat bij hebben, nog steeds geen erkend medicijn. Er zijn diverse clubs die geld aan het inzamelen zijn voor een trial, bv voor MS, maar die molens draaien langzaam. Farmaceutische bedrijven zijn niet geïnteresseerd omdat het een patentvrij medicijn is. Als patiënt sta je min of meer machteloos, en alternatieve artsen, of artsen die wat breder om zich heen durven kijken, zijn voor ernstig zieke mensen met immuunziektes een ware zegen. Ikzelf schaar me overigens niet onder die groep met mijn allergieën. Maar mijn vriend liep tegen muren op. Immuunziekten zijn de stille epidemie van de 20ste en 21ste eeuw. Ik kan mensen met verschillende immuunziektes ook zog. 'helminthic therapy' aanraden, hetzij de Necator Americanus, hetzij de twee zweepwormen Trichuris suis, hetzij Trichuris trichiura. Mensen wier Engels goed is, raad ik met klem aan het boek 'An epidemic of absence' te lezen die dieper ingaat op deze kwestie. (ik vrees dat dit lange verhaal flink gecensureerd wordt; ik kan alleen maar vragen: gun mensen meer kennis, en laat dit staan!) (RED: censuur valt op mijnmedicijn wel mee, dat doen we alleen als je anderen afvalt of medicijnen aanprijst. Als het over jouw eigen verhaal en bevindingen gaat, dan kom je wel door! groet team mijnmedicijn)

27-01-2012 | Vrouw | 38
naltrexon
Gebruik deze medicatie nu bijna 3 weken en heb sindsdien geen druppel gedronken! Vervelende bijwerkingen bij mij: Iedere dag hoofdpijn en zeer laag libido. Maar dat neem ik de komende periode graag voor lief.

08-09-2011 | Vrouw | 45
naltrexon
Middel tegen trek in druggebruik
Ik slik nu sinds enige maanden naltrexon en ben erg tevreden over dit middel. De eerste twee weken wel last gehad van hoofdpijn en trillende handen. Vooral ook een zenuwachtig gevoel. Na twee weken is dit echt weg. Ik neem het middel tegen trek in opiaten en het werkt erg goed. Trek beduidend minder en je voelt gewoon echt niets van opiaten. Wel zorgen dat je je pasje bij [lees meer...]je hebt waarop staat dat je naltrexon slikt. Dit ivm ziekenhuis opname. Ze moeten weten dat opiaten niet werken. Nadelige bijwerking is vermindering van eetlust en je valt snel af. Ook opletten dat je genoeg drinkt.

11-01-2023 | Vrouw | 36
Alcoholverslaving
Wij zijn al heel lang op zoek naar dit medicijn ivm een alcoholverslaving van oemand binnen onze familie. Het is werkelijk nergens te verkrijgen en via internet lijkt het riskant. Bovendien vertrouwen we dat niet zo. Er is tot dusver geen arts die dit voor zou willen schrijven. We zoeken naar Naltrexone en iet naar een medicijn met een andere benaming zoals Disrulfam of[lees meer...] iets dergelijks. Ik zou het erg op prijs stellen als u ons een arts die dit wel voorschrijft zou kunnen doorgeven. Ik denk dat de farmaceut4indrustrie hier het probleem is omdat huisartsen er geen contracten mee hebben afgesloten. Fijn dat u dit hier op dit forum deelt! Dank u wel.

07-04-2022 | Man | 38
Alcoholverslaving
Ben nu vandaag net begonnen met dit medicijn. Kan dus de werking nog niet echt zeggen... wel dat ik door jaren gepest te zijn geweest (mede) verslaafd ben geraakt... en dan ook bijna aan alles wat los en vast zit. Roken, gokken, speed, coke en xtc en als laatste alcohol. Ben nu GELUKKIG van het gokken en de harddrugs af. Behalve dat alcohol ook gewoon een harddrugs is?! Du[lees meer...]s de tijd zal het leren. Had een goed stel hersens en vele kwaliteiten... allemaal verk...

12-09-2021 | Vrouw | 49
naltrexon (3mg)
MS (multiple sclerose)
Ben sinds een week gestart met 3 mg naltroxen capsule tijdens een schub van ms. De klachten zijn wel iets erger geworden, maar dat schijnt erbij te horen in het begin. Ik denk dat 3mg ook teveel is om mee te beginnen. Ik ga contact opnemen met mijn arts om een lagere dosering te vragen.

04-03-2020 | Vrouw | 61
naltrexon (3mg)
Ik gebruik de LDN na bij een orthomoleculair arts te zijn geweest ben begonnen met 1 druppel per dag en dat iedere week verhoogt met 1 druppel tot 6 druppels daarna over gegaan op 1 capsule 125 Mg voor 1 maand daarna overgegaan op 3 Mg . Ik gebruik de 3 Mg nu twee weken maar merk dat ik veel meer onrust in mijn lijf heb gekregen. Contact gehad met de arts en moet het nog 1[lees meer...] tot 2 weken. Ophouden om te kijken of het stabiliseert zoniet dan weer contact opnemen want dan moet ik waarschijnlijk weer terug naar 125 Mg. Het bleek dat mijn hormoon huishouding helemaal van slag is en dat ik daardoor veel last heb van angst en paniekstoornissen . Ik ben begonnen met magnesium te slikken waardoor er al wat onrust uit mijn lijf ging . Daarna na een week of twee gestart met de LDN druppels. Ik zou graag willen weten of er nog meer mensen zijn die het gebruiken voor angst en paniek stoornissen.

30-03-2019 | Man | 35
Drugsverslaving
Mijn goal is de aanpak van mijn amfetamine afhankelijkheid. Ook eventueel drankmisbruik is in de overweging meegenomen, hier heb ik in mindere mate last van maar ben er ook zeker niet vrij van. Aanvankelijk ging ik er goed voor, was echt zeer gemotiveerd dit een kans te geven (met name door wat specifieke ervaringen hier waar ook amfetamine genoemd werd). Die motivatie heb[lees meer...] je ook echt wel nodig, daar ligt de basis voor eventueel succes. Heb je de motivatie dan heeft Naltrexon- naar mijn ervaringen- een best wel goede ondersteunende werking. Het is by far het beste wat er op dit moment is aan medicatie dat specifiek gericht op speed verslaving zou kunnen bijdragen. Een nadeel zat voor mij vooral in het eten: daar had het een vergelijkbare blokkerende werking- wat ergens wel logisch is als je je bedenkt hoe dit middel neurologisch haar werk doet. Omdat een grote groep mensen met amfetamine verslaving ook worstelen met eet problematiek en niet zelden overgewicht kan deze bijwerking echter ook uitpakken als positief extra steuntje. Ook op de beleving van sex zit een zekere demping. Ik ben uiteindelijk wel een keer terug gevallen na een paar maanden- maar dit is achteraf gezien echt puur te verklaren op andere redenen. Naltrexon had daar denk ik weinig invloed op. Nogmaals, het is geen wondermiddel. Dus ook op allerlei andere punten die betrekking hebben op het leven en hoe je daar als middelen afhankelijk persoon in gevormd ben geraakt: nog een hoop te doen daar.. Ik wens (mede) strijders het allerbeste toe. Ik sta open voor mensen die opbouwend in gesprek willen gaan over dit onderwerp- misschien hebben we iets aan elkaar (...via de site)

27-03-2017 | Man | 46
Alcoholverslaving
hallo. ik wil naltrexonhydrochloride 50 pch gaan gebruiken, om van mijn alcoholverslaving af te komen. ik de bijsluiter, lees ik best wel wat bijwerkingen. sommige daarvan heb ik nu ook al een beetje, dus ik wil niet, dat die hierdoor versterkt worden. met als gevolg, dat je door t nemen van t ene middel, ook meer van een ander moet gaan gebruiken. mijn doel is, om beter m[lees meer...]et alcohol om te kunnen gaan. bv door de weeks niet of met mate. en bv in t weekend zo af en toe een borrel oid. ik lees hier, wel wat goede ervaringen, en een paar bijwerkingen. heeft iemand er ervaring mee? en zo ja, deel dat graag hier? vooral de bijwerkingen ben ik benieuwd naar

28-03-2015 | Man | 55
net mee begonnen

06-12-2011 | Man | 62
naltrexon
Ik slik sinds deze week Naltrexon. Mijn bedoeling is om gecontroleerd met met mate te drinken. Als je toch alcohol drinkt , wat zijn dan de verschijnselen? Moet je dan op die dag deze pil niet slikken? Ik wil een maal in de week wel drinken. ( als me dat lukt)

19-11-2010 | Man
Alcoholverslaving/zucht
Ik gebruik het nu pas 1 week, nauwelijks last van bijwerkingen, klein beetje meer zweten. Voel me rustiger, zou een positieve bijwerking kunnen zijn. Maar kan ook komen doordat de zucht naar alcohol verminderd. Mijn zucht naar alcohol is overigens (nog) niet helemaal verdwenen. Blijf het nog wel langer proberen.

25-10-2020 | Vrouw | 57
Alcoholverslaving
Al snel na inname vd 1e pil voelde ik me echt ziek ruim 5 uur lang. Daarna zakte alles gelukkig. 3 weken lang had ik geen behoefte meer aan alcohol. De zucht was écht weg. Helaas... ik kan niet goed omgaan met narigheid uit het verleden. Dit werd dus na 3 weken niets drinken weer een glaasje nemen. De eerste tijd merkte ik dat naltrexon ervoor zorgde dat ik minder kon dri[lees meer...]nken met hetzelfde effect, nl verdoving... Helaas, mijn lichaam wende ook aan dit middel. Nu een paar weken gestopt ermee, maar aankomende week een nieuwe poging doen met hopelijk langere tijd geen behoefte aan alcohol. Anders ga ik desulfiram proberen.

09-04-2020 | Vrouw | 43
Alcoholverslaving
Ik vond diverse ervaringen uit de US op internet en youtube. Ik was al eerder met cognitieve gedragstherapie gestart maar dat had na een jaar nog niet het gewenste resultaat. De huisarts was terughoudend maar na overleg met de Jellinek kliniek en na bevestiging van mijn psycholoog wilde ze het wel voorschrijven. Omdat ik niet een hardcore alcoholist ben (ik drink alleen[lees meer...] in het weekend) is het moeilijk te zeggen of het medicijn werkte. Ik heb een aantal keer gedronken en het matig gehouden. Maar ik heb ook een aantal keer gedronken dat ik echt door ging drinken omdat ik niets merkte van waar ik naar op zoek ben als ik drink (alcohol roes). Ik voelde me wel vreemd van de medicijnen. Ik gebruikte ze volgens de Sinclair methode. Dus voordat ik ging drinken en niet iedere dag. De huisarts had mijn volgens de Jellinek klliniek methode iedere dag 1 voorgeschreven. Het is moeilijk te omschrijven maar je wordt bijvoorbeeld wel dronken, dwz je word onhandig en een beetje lollig, maar het is niet meer zo manisch als normaal. Verder merkte ik dat als het medicijn echt uitgewerkt was (na enkele dagen). Dat ik een stuk vrolijker werd. Als je alcoholist bent of gewoon vindt dat je teveel drinkt, dan zou ik je zeker aanraden dit uit te proberen. Als het nu ook niets voor jou is, zet dan door en zoek een andere weg. Iedereen is verschillend.