nicotine

09-04-2019 | Vrouw | 23
nicotine (14mg/24)
Stoppen met roken
Direct de pleisters gaan plakken toen ik wakker werd. In de avond mijn laatste sigaret gerookt. Na een uur werd ik ontzettend misselijk en duizelig. Pleister eraf gehaald en de volgende dag opnieuw geprobeerd. Weer heel misselijk en deze keer met braken. Werkt helaas dus niet voor mij

08-02-2019 | Vrouw | 36
Stoppen met roken
Vaker gestopt met roken en ook meerdere keren met en zonder pleisters. Langste was 9 maanden toen ik zwanger was, ben toen cold turkey gestopt omdat roken toen geen optie was. Eind 2018 waren mijn man en ik echt klaar met het roken, voor onze gezondheid en die van onze kleine. Beiden 3 januari gestart met de pleisters en tot op heden niet meer gerookt. De pleisters[lees meer...] werken goed, ja er zijn zeker nog moeilijke momenten maar er is makkelijker doorheen te komen. We zijn vastbesloten het deze keer vol te houden, we gebruiken nu nog de 21 mgr maar beginnen komende week met de 14 mgr. Ik merk dat de pleisters het beste werken en het beste blijven zitten op mijn bovenrug dus daar draag ik die ook continu.

24-10-2018 | Man | 55
Stoppen met roken
Dit product werkt heel goed voor mij. Ik gebruik het wel veel langer dan men voorschrijft. Omdat ik een zware roker was heb ik 80 dagen de 21mg patch gebruikt. Daarna overgeschakeld op de 14 mg wat best gedurende enkele dagen lastig was. Ik ga deze ook 80 dagen dragen om dan over te schakelen op de 7 mg. Over de pleister plak ik een eurofix hechtpleister zodat niks loskom[lees meer...]t. Ik schrijf er ook telkens het aantal dagen op dat ik gestopt ben. Vandaag = dag 113 :). De zin in roken is minimaal maar toch heb ik gemiddeld éénmaal per week het nog eens moeilijk maar dat gaat rap over. Uit een vorige ervaring weet ik dat het 8 maanden duurt vooraleer je kan zeggen dat je van het roken af bent. Ik ben toen 8 jaar gestopt, ook met behulp van pleisters, maar door een stom moment (dat één sigaretje) was mijn acht jaar stoppen omzeep. Eigenlijk moet je altijd op je hoede blijven, zeker in lastige momenten. Dit product is zeker het proberen waard. De voorgeschreven termijn is veel te kort, zeker voor zware rokers.

22-08-2017 | Vrouw | 24
Stoppen met roken
Ik heb al eens eerder deze pleister gebruikt om te stoppen, toen was ik eigenlijk met gemak 1,5 jaar gestopt! Helaas door een mindere gebeurtenis in mijn leven weer begonnen maar nu pakken we de draad weer op. Alleen was ik even vergeten hoe erg die dromen worden wanneer je aan de pleisters begint. Normaal droom je iets en dan snel weer vergeten maar nu de hele nacht door [lees meer...]dromen. En de raarste dromen. Verder geen bijwerkingen.

13-09-2016 | Vrouw | 47
nicotine (14mg/24)
Stoppen met roken
De niquitin pleisters werken erg goed, alleen ze blijven echt niet zitten. Het is me gelukt nu 6 weken niet te roken, maar het blijft moeilijk. Verder merk ik nog weinig vd voordelen van niet roken. Kan niet zeggen dat mijn eten beter smaakt, dat ik beter kan ademen etc. Eerder het tegenovergestelde. Mijn bloeddruk is sinds ik gestopt ben heel erg hoog. Maar blijf het nog [lees meer...]even volhouden misschien heeft het wat meer tijd nodig.

11-07-2016 | Man | 31
Stoppen met roken
Dit jaar twee maanden nicotinepleisters van Niquitin gebruikt waarbij ik nu in mijn tweede fase zit van 1 maand (21MG). Door enorme stress van een pasgeborene die snachts nog steeds niet doorslaapt, heb ik helaas wel al een paar pakjes sigaretten gerookt tijdens de afgelopen week. Ik ga nu wel weer "opnieuw" starten, want ik merk enorm veel effect. De pleisters werken erg[lees meer...] goed en ik heb er nauwelijks behoefte tot roken door. Op mijn werk is het makkelijk, daar heb ik afleiding, maar thuis merk ik dat het toch wat moeilijker is. Momenten van verveling en drang naar een sigaret heb ik, ondanks de drukte thuis, toch een aantal keer s'avonds. Deze momenten vind ik erg moeilijk, maar meestal kom ik er snel doorheen door iets te gaan doen. Na twee weken niet roken voelde ik me echt een ander mens, beter in mn vel, meer energie, minder lichamelijke klachten, en mijn reukzintuigen herstelden snel. Ook sociaal contact in het algemeen lijkt makkelijk als je gestopt ben met roken. Ik had problemen bij het in slaap komen dagelijks die door te stoppen met roken geheel leken verdwenen. Daarnaast word ik door te stoppen een rustiger en toegankelijker persoon (het grootste deel van de tijd). Ik heb een grote motivatie om te stoppen, en deze pleister helpen me op dit moment erg goed. Ik hoop dat de stress iets minder wordt, ik heb me voorgenomen om op het volgende grote stressmoment een nicotinezuigtablet te nemen ipv een sigaret te roken. Ik denk dat dat zal helpen.

21-04-2016 | Vrouw | 61
nicotine (1mg)
Stoppen met roken
Ik gebruik al ruim 2 jaar de Niquitin. Ik ben blij dat ik niet meer rook, maar lijk wel weer verslaafd aan de zuigtabletten. Ik heb een behoefte die ik niet met snoep of alcohol wil stillen, dus neem ik een zuigtablet. En die werkt prima. Buiten een droge mond geen bijwerkingen heeft. ik moet nog een manier zien te vinden de behoefte te compenseren.

10-01-2016 | Vrouw | 23
Stoppen met roken
Bijna 5 maanden geleden besloot ik te stoppen met roken. Het kostte teveel geld en vond het tijd om te stoppen. Mijn vriend heeft mij erg gestimuleerd, ik denk dat het erg helpt dat mensen om je heen achter je keuze staan. De nicotinepleisters heb ik veel langer gebruikt dan op de verpakking stond. Alle periodes in principe dubbel zo lang, omdat ik zeker wist dat ik een la[lees meer...]ngere tijd nodig had om af te bouwen. De stap van de zware (24 mg) naar de middelste (14 mg) was even heel zwaar. Na 1 keer een sigaret geprobeerd te hebben werd ik er naar (misselijk, duizelig). Daarna heb ik niet tot nauwelijks nog zin in een sigaret. Ik ben heel blij dat ik deze pleisters heb geprobeerd. Nu ben ik inmiddels bijna 5 maanden gestopt waarvan ik ongeveer 1 maand geen pleisters meer gebruik. Als ondersteuning is een stoppen met roken app ook erg fijn. Quit buddy heet dat. Heel veel succes voor de andere stoppers. Mij lukt het zelfs ook!