Ervaringen met Suboxone

Oedeem congestief hartfalen

Drugsverslaving (22 meningen)

Champix (1159 meningen)
Wellbutrin XR (589 meningen)
Methadon (119 meningen)
Zyban (78 meningen)
NiQuitin (69 meningen)

30-01-2018 | Man | 54
Drugsverslaving
Na 22 jaar clean 2jan weer begonnen met heroïne, mijn been amputatie van 2jaar geleden en de stress rond de aanpassing van de woning, hadden zijn tol geëist. Ik wilde alleen maar slapen. Nu vandaag na 24 uur niet gebruikt te hebben. Vanmorgen om 9 uur de eerste tabletten genomen tot 12mg. Ik denk dat dit de juiste dosering zal zijn. ben helder in mij hoofd en hoop dat ik m[lees meer...]et deze medicatie de rotzooi van 50 jaar optreden ruimen

30-07-2017 | Man | 48

10-11-2016 | Man | 48
Drugsverslaving
Ervaren bijwerkingen: temeratuurswisseling, trillen, maagkramp, pijn in bovenbenen, misselijkheid

20-11-2015 | Man | 57
buprenorfine / naloxon (8mg)
Drugsverslaving
Ik heb 10 tot 15 jaar methadon gebruikt (60mg). Nu gebruik ik 16mg suboxone per dag en voel me daar veel en veel beter bij. Het is net of ze een grote wattendeken uit mijn hoofd hebben gehaald. Ook de overgang van methadon naar suboxone viel erg mee, ik ben 1 nacht en 1 dag goed ziek geweest maar dat was alles.

07-03-2015 | Man | 48
Drugsverslaving
Suboxone is de hel en ik raad mensen die re meer over willen weten de website van doctor Steven Scanlan te raadplegen.............. En als iemand af wil bouwen dat te doen met ROBERTS TAPER PLAN want af bouwen van suboxone is uiterst pijnlijk, veel erger dan methadone.................... GOOGLESITE voor meer nuttige info die je NIET in Nederland vindt

05-10-2014 | Man | 50
Drugsverslaving
na meer dan 30 jaar methadon gebruik nu op de suboxone functioneer er wel goed op werk etc. Maar het uiteindelijke doel is bij mij nog niet bereikt zonder bijgebruik.Denk dat dat tussen de oren zit en niet is op te lossen met wat voor medicatie ook!!!!!!!

11-02-2014 | Man | 43
Drugsverslaving
Ben na de vijfde terugval met heroine (1gr./dag) suboxone gaan gebruiken toen ik op een dosis van 12mg/dag kwam ben ik na een aantal dagen gelijk weer gaan afbouwen omdat ik me totaal niet prettig voelde. Had het gevoel toch onder invloed te zijn van een opiaat en miste de energie om m'n zaakjes te regelen. Morgen m'n laatste dosis van 4mg en dan 3 dgn 2mg en stoppen met d[lees meer...]ie legale opiaat.

25-01-2014 | Man | 32
Drugsverslaving
ik heb 10jaar heroine gerookt en dan 5jaar heroine en 135mg methadon, ben tot 35mg methadon afgebouwd en dan op 8mg per dag subuxone gezet, ik heb 6dagen afgezien voordat subuxone echt werkte zonder ontwenning. die 6dagen werkte hij wel maar beschermde me niet volledig maar hielp wel. nu 1maand later op subuxone 8mg helemaal gestopt niet afgebouwd en bij wonder heb ik gee[lees meer...]n last van wiebelende benen of kou. voor mij heeft het super geholpen, want ik kon maar niet onder die 35mg methadon. het was lastig, maar na al die jaren is het gelukt. 20jaar elke dag 2 tot 3g heroine zonder te liegen plus die metha en suboxone heeft er me toch door gekregen, toch iets waar op ik in men leven kan trots zijn. grts

25-06-2013 | Man | 56
buprenorfine / naloxon
Ik ben al naf de zeventiger jaren aan de heroine en was al hooked toen de methadon nog niet werd verstrekt.Dit laatste middel heb ik ook zoveel mogelijk proberen te vermijden.echter je moet op een bepaald moment wel wat als de fimancien je niet dde mogelijkheid geeft om te gebruiken . Ik ben toen voor de suboxone gegaan en het beviel mij in het begin uitstekends, maar dat [lees meer...]is de valkuil van alle drugs.Je komt niet toe aan je emoties want je bent vlak en biojvoorbeeld ook nooit depressief of alleen maar sjaggerijnig.je lijkt helder en het voelt ook zo , maar zoals er al is gemeld door mijn mede exsuboxonegebruiker , je lichaam geeft je geen signalen van vermoeidheid ,dronkenschap, sexuele prikkels enz.Ik ben toen gestopt op een dosis van 22mlg.na een week werd ik overmand dioor angsten en gevoielens die voor zeven maanden llang 9gebruik sub)waren uitgeschakerld.ik heb persoonlijk de vaste overtuiging dat drugs door de staat e officieel zijn te verkrijgen veel heftiger en schadelijker zijn dan bv heroine.Kijk naar alcohol,bartbituraten , Wat was ik blij weer mijzelf te zijn , ik was mijzelf echt eventjes kwijt.Dat wordt ook vermeld op de biojsluiter , de depersonalisatie. groeten van frieksos

31-05-2012 | Man | 43
heroine verslaving

01-04-2024 | Vrouw | 37

congestief hartfalen Oedeem

NEEM DEZE LEGALE DRUGS NOOIT!!!! Na 3 jaar 90mg oxycodon gebruikt te hebben was ik het zat en ben ik in de detox overgestapt op suboxone 14mg per dag. Als ik wist wat dit middel met mij zou doen was ik er nooit aan begonnen! Ik heb het uiteindelijk 5 jaar gebruikt en mijn leven is een hel geworden door deze troep. Ik had geen gevoel meer, en leefde als een zombie… ik weeg[lees meer...] normaalgesproken 60-70 kilo, en door deze troep ging ik vocht vasthouden, en woog op een gegeven moment 119!!! Ik kwam nooit meer buiten omdat ik me schaamde en heb uiteindelijk oktober 2022 een klein hartinfarct gehad op mijn 35ste. Maar deze waarschuwing was niet eens genoeg ik besefte het amper. 3 maanden geleden dacht ik: als ik nu niet stop, stop ik nooit meer, en dat word m’n dood. Ik begon met afbouwen maar dat vond ik te lang duren dus ik ben bijna 4 weken geleden cold turkey gestopt. Ik wist dat ik ziek zou worden, maar ZO ziek had ik niet gedacht. Ik loop nog steeds met tranende ogen, loopneus, niezen, buikpijn, diarree, kotsmisselijk, hartkloppingen, zweten, rillingen, psychische klachten. En in het begin had ik vreselijk last van spierspasmes en stuiptrekkingen. Maar ik heb geen moment gedacht aan opgeven. Ik was en ben er zo klaar mee! Het positieve is dat ik weer kan genieten van bijv muziek en ik heb weer gevoel. De eerste week kwam alles wat ik door de suboxone niet verwerkt had eruit. Alleen maar gehuild. Maar dat geeft niet want ik kan nu ook weer echt lachen ipv een masker op te zetten en te doen alsof. Ik ben al 10 kilo kwijt, ik zie vooral dat het vocht wat ik vasthield aan het weg gaan is. Dus ondanks dat ik me nog beroerd voel heb ik geen spijt. Ik wil mijn leven terug, en met dit ‘medicijn’ leef je niet, je ademt alleen nog…

14-08-2022 | Vrouw | 31
buprenorfine / naloxon (8/2mg)
Grote rotzooi dit middel ! Het geeft zo enorm veel ongewenste bijwerkingen Je raakt jezelf volledig kwijt door dit middel te gebruiken in alle opzichten Inmiddels een detox gehad om hier vanaf te komen Dit was een ware lange hel De ontwenning verschijnselen waren heftig ,zo enorm ziek geweest En het heeft een lange adem en vooral 100 % motivatie nodig om hier[lees meer...] echt vanaf te willen komen en een lange ,langzame hersteltijd Maar het is alles waard geweest ! Voor mij nooit meer deze rotzooi Dt is mijn ervaring ,dus persoonlijk

02-07-2022 | Vrouw | 42
Drugsverslaving
Precies een jaar geleden ben ik vrijwillig naar een verslavings kliniek gegaan om af te kicken van een hoge dosis oxycodon Doordat dit een ware hel was ,werd besloten om de oxycodon in 1 keer er af te doen en te vervangen door suboxone ,10 mg Toen begon alle ellende ,ik kreeg heftige hallucinaties, rariteiten in mijn hoofd, vervreemding van mijzelf ,moe zijn,niet te[lees meer...]gen prikkels kunnen ,altijd onrust Afgelopen jaar was vreselijk Nu ben ik wederom naar een kliniek gegaan om dit keer af te bouwen van suboxone ,ondanks dat deze ook een opiaat is ,was de afbouw wel iets milder ,maar bij de laatste stap naar 0 mg ,was een paar dagen heel heftig Maar ik ben zo blij dat ik eindelijk kan zeggen dat ik opiat vrij ben ,rustiger in mijn hoofd en zie het leven weer zitten Mijn advies begin niet zomaar aan oxycodon of suboxone Tenzij het echt niet anders kan bijv als het nodig is om zucht weg te houden van bijvoorbeeld drugs

08-03-2022 | Vrouw | 50
Drugsverslaving
Ik zat in een opname/programa van verslavingszorg met als doel opiaten vrij te leven en een woning te krijgen. Ik wilde graag van de methadon af en de arts stelde voor om deze overgang tussen dat en niets te overbruggen met suboxone. Ik kreeg een vrij lage dosering (2mg) en voelde mij goed. Een jaar verder besloot ik om ook met dit middel te stoppen maar was totaal niet v[lees meer...]oorbereid op de ontweningsverschijnselen . Hevige spierpijn en krampen van stroom in beenen en armen, slapeloosheid, misselijkheid, totaal niet in vergelijking met de afkick van methadon. Twee weken heb ik liggen kronkelen in bed en woonkamer Gelukkig onderging ik deze beproeving bij vrienden die op een eiland wonen, anders had ik het niet vol gehouden. Voor mij een keer en nooit meer.

14-01-2022 | Vrouw | 50
Drugsverslaving
Ik heb jaren lang heroïne gebruikt en heb ook jaren lang, ik denk bijna 30 jaar methadone gebruikt. De laatste twee jaren gebruikte ik op de methadone niet meer bij omdat ik op een leeftijd was gekomen dat ik dacht hier Komaf kon maken. Toen ik op ongeveer 34 mg methadone zat werd er mij aan geraden om over te stappen naar suboxone omdat de afbouw hiervan gemakkelijker zou[lees meer...] zijn dan van de methadone. Ik moet zeggen het was de eerste dagen zwaar. Zowel lichamelijk als mentaal. Ik kreeg dagelijks wat bij tot uiteindelijk 28 mg. Daar ben ik geleidelijk op een viertal maanden afgebouwd tot 2 mg. En nu heb ik het zeer, zeer moeilijk. Ik ben zo moe heb pijn overal. Het is geen cold Turkey maar het zijn wel ontxennîverschijnselen. Ik ben echt benieuwd hoe het mij gaat gaan als ik uiteindelijk op 0 geraak , als het zover komt. Is er iemand die volledig van de suboxone is afgeraakt?

29-05-2021 | Vrouw | 64
Drugsverslaving
Na jaren methadon en heroine gebruik ben ik de 17e begonnen met Suboxone. 3 pillen van 2mg onder de tong. Ik sta nu in no time op 1 pil. Wat heerlijk dat ik weer gewoon leef en voel. De laatste loodjes wegen het zwaarst. Morgen ga ik over naar een halve pil per dag. Nog even doorbijten en ik heb een drugs loos leven.