Drugsverslaving (16 meningen)

Champix (1144 meningen)
Wellbutrin XR (539 meningen)
Methadon (100 meningen)
Zyban (63 meningen)
NiQuitin (59 meningen)

01-09-2018 | Man | 45
buprenorfine / naloxon (2/0,5mg)
Hallo,ik heb 1 jaar fentanyl gebruikt wat 100x potenter is dan heroïne! Nu heb ik suboxone gekregen na dat jaar fentanyl 2 tabs van 2mg/dag Nu zou ik moeten afbouwen met de suboxone,maar de dokter heeft dit nog nooit behandeld en ik moet afbouwen naar 1tab en 1 half,maar je kan ze niet halveren, je kan het wel maar dan heb je rotzooi. Ik sta nu op 1 tab/dag en ik word[lees meer...]t gek! Weet er iemand een "goede specialist"voor mij aub???

30-01-2018 | Man | 54
Drugsverslaving
Na 22 jaar clean 2jan weer begonnen met heroïne, mijn been amputatie van 2jaar geleden en de stress rond de aanpassing van de woning, hadden zijn tol geëist. Ik wilde alleen maar slapen. Nu vandaag na 24 uur niet gebruikt te hebben. Vanmorgen om 9 uur de eerste tabletten genomen tot 12mg. Ik denk dat dit de juiste dosering zal zijn. ben helder in mij hoofd en hoop dat ik m[lees meer...]et deze medicatie de rotzooi van 50 jaar optreden ruimen

30-07-2017 | Man | 48

25-01-2014 | Man | 32
Drugsverslaving
ik heb 10jaar heroine gerookt en dan 5jaar heroine en 135mg methadon, ben tot 35mg methadon afgebouwd en dan op 8mg per dag subuxone gezet, ik heb 6dagen afgezien voordat subuxone echt werkte zonder ontwenning. die 6dagen werkte hij wel maar beschermde me niet volledig maar hielp wel. nu 1maand later op subuxone 8mg helemaal gestopt niet afgebouwd en bij wonder heb ik gee[lees meer...]n last van wiebelende benen of kou. voor mij heeft het super geholpen, want ik kon maar niet onder die 35mg methadon. het was lastig, maar na al die jaren is het gelukt. 20jaar elke dag 2 tot 3g heroine zonder te liegen plus die metha en suboxone heeft er me toch door gekregen, toch iets waar op ik in men leven kan trots zijn. grts

07-11-2021 | Man | 32
buprenorfine / naloxon (100ug)

29-05-2021 | Vrouw | 64
Drugsverslaving
Na jaren methadon en heroine gebruik ben ik de 17e begonnen met Suboxone. 3 pillen van 2mg onder de tong. Ik sta nu in no time op 1 pil. Wat heerlijk dat ik weer gewoon leef en voel. De laatste loodjes wegen het zwaarst. Morgen ga ik over naar een halve pil per dag. Nog even doorbijten en ik heb een drugs loos leven.

02-09-2019 | Vrouw | 40
buprenorfine / naloxon (2,0mg)
Drugsverslaving
overgestapt van jaren methadon gebruik op subuxone .Voel me stukken beter en minder afwezig ben gevoeliger en weer meer zin om dingen te doen .Niet zo afgevlakt meer

10-11-2016 | Man | 48
Drugsverslaving
Ervaren bijwerkingen: temeratuurswisseling, trillen, maagkramp, pijn in bovenbenen, misselijkheid

20-11-2015 | Man | 57
buprenorfine / naloxon (8mg)
Drugsverslaving
Ik heb 10 tot 15 jaar methadon gebruikt (60mg). Nu gebruik ik 16mg suboxone per dag en voel me daar veel en veel beter bij. Het is net of ze een grote wattendeken uit mijn hoofd hebben gehaald. Ook de overgang van methadon naar suboxone viel erg mee, ik ben 1 nacht en 1 dag goed ziek geweest maar dat was alles.

14-11-2015 | Vrouw | 33
Drugsverslaving
ik had 9 jaar heroine gerookt; rond 1 gr per dag. al een paar keer zelf geprobeerd te stoppen, oa ook met suboxone, maar het lukte nooit. de laatste keer heb ik me echt maanden op het stoppen voorbereid, mentaal. ik kreeg hulp van de ggd, en van een vriendin. je moet eerst minstens 12 uur clean zijn, of tenminste ontwenningsverschijnselen hebben. je bouwt de dosis ook eers[lees meer...]t op, dus elke paar uur 2mg bij. daarom ben je de eerste paar dagen ook zo ziek. maar vlgs mij was ik maar 1 dag heel erg ziek. uiteindelijk was ik op dag 4 of 5 op 22mg. naar 1 week ging het prima; behalve de maagkrampen. maar die waren ook binnen een paar weken weer verdwenen, en ik kreeg maagbeschermers voorgeschreven. ik neem suboxone nu iets langer dan 2 jaar; en de aller-aller-aller-beste effect van deze medicatie is, dat je helemaal geen zin hebt om te gebruiken. je denkt er niet eens aan. ook had ik de drugs zelfs nog van iemand gekregen, maar heb het weggegooid. Ik ben na 3-4 maanden begonnen om af te bouwen. Eerst elke 2-3 maanden 2 mg minder. nu zit ik op 8mg; en het wordt steeds moeilijker. dus ipv van 8mg op 6mg te gaan, neem ik de ene dag 8, de dag daarna 6, tot ik over een paar weken alleen maar 6mg ga nemen. maar ik voel het nog steeds. soms meer, soms minder. maar ik ben vooral moe. ik denk niet, dat je van een verslaving van bijna 10 jaar zomaar afkomt, zonder pijn; dat hoort erbij. ze noemen het niet voor nix een verslaving. je moet wel echt willen, en de pijn lijden. bij mij duurde het 9 jaar om het echt te willen. suboxone heeft mij persoonlijk enorm geholpen, en ik zal het aanraden. ik heb nooit methadon gebruikt, dat wilde ik niet. leek me een beetje zinloos, aangezien je naast methadone ook nog drugs kan gebruiken. met suboxone hebben de drugs tenminste geen effect, of je kan er ook ziek van worden. ik zal het niet weten, omdat ik in deze 2 jaar geen enige keer heb bijgebruikt. het is vooral belangrijk dat je goede begeleiding hebt. en ik bedoel niet specialisten, maar vrienden, die je ondersteunen, en de eerste paar weken voor je zijn.

05-03-2013 | Vrouw | 32
buprenorfine / naloxon
na 8 jaar methadon te nemen zonder bijgebruik wilde ik er vanaf maar de laatste loodjes zijn het zwaarst met methadone.Het is me gelukt om een normaal leven op te bouwen maar stoppen met methadone is echt zééér moeilijk.Ik had ook bijwerkingen hiervan.Na inname was ik enorm loom en iedereen kon ook zien dat ik iets nam.Ik kon mijn ogen niet meer open houden en iets onthoud[lees meer...]en was een ramp. Na meerdere mislukte pogingen om te stoppen met meth. heb ik nu suboxone gekregen. Het is ook niet gemakkelijk. Ik ben tot het uiterste geweest en heb het 40 uur uitgehouden zonder methadone en dan de suboxone genomen.Als je onmiddelijk zou overschakelen zouden de afkickverschijnselen nog erger zijn dan gewoon te stoppen met meth.Gestart met 2mg en 2 uur later nog eens 2mg.De afkickverschijnselen zijn onmiddelijk na inname geminderd. Na 4 dagen zit ik nu op een dosis van 12 mg en voor het eerst in 12 jaar ben ik weer helder in mijn hoofd en voel ik mij weer een normaal mens worden . Nooit gedacht dat ik dit ooit nog eens zou meemaken.Voor mij is het een wondermiddel en ik hoop dat ik na een stabiele periode met suboxone gemakkelijker kan afbouwen om dan volledig te stoppen want dat is de bedoeling van mijn overschakeling. Zonder suboxone zou ik zeker nog jaren methadone moeten nemen en ben ik bijna zeker dat ik er nooit vanaf ging komen.Bedankt aan de makers van dit medicijn want ik heb mijn leven terug.

31-05-2012 | Man | 43
heroine verslaving