Ervaringen met Suboxone

buprenorfine / naloxon

Oedeem congestief hartfalen

Drugsverslaving (22 meningen)

Champix (1159 meningen)
Wellbutrin XR (589 meningen)
Methadon (119 meningen)
Zyban (78 meningen)
NiQuitin (69 meningen)

19-02-2023 | Man | 53
Drugsverslaving
Ik ben nu 3 maanden aan het afbouwen van suboxone. En sta nu 14 dagen op 2mg. Ik begin nu een beetje te slapen eindelijk. Al de tijd hige dosis diazepam trouwens. Elke avond de laatste 2 weken op 2mg, denk ik "morgen neem ik niks meer ". Maar tot nu toe word ik nog steeds honds beroerd wakker. En kan niet wachten (figuurlijk) tot het 6 uur sochtends is ,en dan neem ik to[lees meer...]ch die 2mg. Maar ik ben er bijna, na maanden hel. Benieuwd of het je al gelukt is overigens. Want ik ken NIEMAND die na meer dan 8 jaren van de suboxone af is gekomen

07-12-2022 | Man | 47
Drugsverslaving
Niet uit het leven springen ...ik na 18 jaar verslaafd hero en methadon.subox..ook geen levenslust +vrouw en kind weg.deprisief..2jaar andere verslavings arts en 12 stappen plan,ik nu TOch weer zonder verslaving genieten van t Leven... Hood hoop,al duurt t soms jaren..Hou hoop. Denk aan mensen honderd jaar geleden of langer...Wij zijn bevoorrecht

31-10-2022 | Man | 44
Drugsverslaving
Na 3 jaar zware verslaving aan Oxycodon (80/120mg per dag) nam ik destijds de beslissing om me te laten opnemen in een psychiatrische inrichting met verslavingszorg. Doodsbenauwd was ik, omdat ik niet wist wat mij te wachten stond. Achteraf gezien viel het allemaal heel erg mee, begonnen met Suboxone 2×1mg per dag. (smelten onder de tong) Derde dag werd dat 2×0,5mg [lees meer...]per dag. Dag 7 werd dat 1×0,5mg per dag. Maar toen begon de helse rug en voetpijn weer. (chronische rugpijn en een verbrijzelde voet/hiel na een auto ongeluk en ben ondertussen arbeidsongeschikt en invalide erdoor verklaard) Om de pijn toch enigszins te verlagen werd voor mij fentanyl pleisters opgestart. (50 mcg/h) 50microgram per uur De pleisters hebben een werking van 3 dagen, dus maandag geplakt donderdag nieuwe pleister plakken. Na twee maanden psychiatrische inrichting ben ik ontslagen uit de inrichting met een verslaving minder, maar wel met een andere medicijn. Nou wil ik Fentanyl geen verslaving noemen, maar waarschijnlijk is het toch ook wel weer een verslaving. Ik moet wel erbij zeggen dat het toch veel milder is dan Oxycodon. De eerste paar dagen een beetje duizeligheid ervaren maar meer ook niet. Ik ben geen roker, dus ik weet niet hoe een roker op de bijwerkingen reageert. Suboxone heeft mij echt gered van Oxycodon, dus als u echt niet kunt stoppen met Oxycodon is Suboxone een echte aanrader. Het liefst onder begeleiding, zeker als u niet van pillen kunt afblijven zoals ik dat destijds ook niet kon. Heel veel sterkte aan iedereen.

19-09-2022 | Man | 52
Drugsverslaving
Tijdens afbouw methadon wat te zwaar was ondanks dat ik doorzette, kreeg ik suboxone. Nu ,9 jaren later is al mijn levenslust weg . Geprobeerd te stoppen. Maar helaas niet gelukt. Maar omdat ik na het verlies van mijn baan, mijn (zeer goede) relatie met mijn ex vrouw achteraf gezien allemaal de schuld is van de bijwerkingen van deze troep. Ga ik het nogmaals proberen. Als[lees meer...] het NIET lukt, dan spring ik uit dit leven.

27-08-2022 | Man | 58

10-08-2022 | Man | 41
buprenorfine / naloxon (8/2mg)
Ervaring met suboxone.Ik vind het erger dan methadon. Veel bijwerkingen zie je niet op de Nederlandse Google.Het is troep

13-06-2022 | Man | 47
Nek- / rughernia
Na een ongeval chronisch pijnpatiënt geworden. Na enkele jaren oxycodon te hebben gebruikt was de werking sterk verminderd. In overleg, onder begeleiding overgezet op suboxone. Al snel kwam het probleem van inslapen. Nu ruim twee jaar na de omzetting is er spraken van volledig onvermogen tot inslapen. Op advies quetiapine gaan gebruiken. Eerst 50, toen 100, en nu in[lees meer...]middels 200. Gebruik met tussenpozen temazepam. Dit om de werking te behouden. Ik ben chronisch pijnpatiënt geworden en suboxone wordt mijn dood. Je leven verandert in een hel als je dit middel lang gaat gebruiken. Had ook het gevoel dat ze de info over onvermogen tot inslapen ‘achter’ hebben gehouden bij het voor lichtende gesprek.

22-01-2022 | Man | 42
Drugsverslaving
Ik ben 20jaar verslaafde geweest aan Heroïne en toen 5jaar op methadon gestaan en op aanraden van de dokter zijn we overgestapt op bubrenorfine (subexone) en ik moet zeggen dat mijn leven er op is vooruitgegaan, veel gemakkelijker te nemen en geen bijwerkingen.... (RED mijn medicijn.nl: privé gegevens zijn verwijderd)

07-11-2021 | Man | 32
buprenorfine / naloxon (100ug)

27-10-2021 | Man | 59
buprenorfine / naloxon (2/0,5mg)
Na heel veel jaren zware pijnstillers te hebben gebruikt, die op den duur géén effect meer hadden aan de methadon gegaan, laatst 40mg Ook dat werkte niet mee. Afbouwen was een hel. Toen over op Beprenorfine/Naloxon en afgebouwd naar 2mg. Nu ik verder wil afbouwen met behulp van verslavingsarts is de hel begonnen. Zieker dan ziek, onrust, piekeren, algeheel slecht gevoel. [lees meer...]Nog een lange zware weg te gaan met deze rommel. Begin er nooit aan !

05-05-2019 | Man | 45
buprenorfine / naloxon (8/2mg)
Na jaren van gebruik van methadon de stap gezet om in een kliniek over te stappen naar suboxone. Ik kreeg te horen dat de dosis meth eerst naar 30 mg moest worden gebracht. Suboxone knalt letterlijk en figuurlijk alle meth uit je lichaam. Na 5 dagen goed meth ziek te zijn geweest kwam ik op een dosering van 24 mg suboxone. Het grote voordeel van dit middel is dat je helder[lees meer...] bent en dat je geen trek meer hebt. Kortom als je op dit middel wilt overschakelen zou ik het in een kliniek doen

13-02-2019 | Man | 50
buprenorfine / naloxon (8/2mg)
heel goed voor het stoppen van heroine

01-09-2018 | Man | 45
buprenorfine / naloxon (2/0,5mg)
Hallo,ik heb 1 jaar fentanyl gebruikt wat 100x potenter is dan heroïne! Nu heb ik suboxone gekregen na dat jaar fentanyl 2 tabs van 2mg/dag Nu zou ik moeten afbouwen met de suboxone,maar de dokter heeft dit nog nooit behandeld en ik moet afbouwen naar 1tab en 1 half,maar je kan ze niet halveren, je kan het wel maar dan heb je rotzooi. Ik sta nu op 1 tab/dag en ik word[lees meer...]t gek! Weet er iemand een "goede specialist"voor mij aub???

30-01-2018 | Man | 54
Drugsverslaving
Na 22 jaar clean 2jan weer begonnen met heroïne, mijn been amputatie van 2jaar geleden en de stress rond de aanpassing van de woning, hadden zijn tol geëist. Ik wilde alleen maar slapen. Nu vandaag na 24 uur niet gebruikt te hebben. Vanmorgen om 9 uur de eerste tabletten genomen tot 12mg. Ik denk dat dit de juiste dosering zal zijn. ben helder in mij hoofd en hoop dat ik m[lees meer...]et deze medicatie de rotzooi van 50 jaar optreden ruimen

30-07-2017 | Man | 48

10-11-2016 | Man | 48
Drugsverslaving
Ervaren bijwerkingen: temeratuurswisseling, trillen, maagkramp, pijn in bovenbenen, misselijkheid