Ervaringen met Suboxone

Oedeem congestief hartfalen

Drugsverslaving (22 meningen)

Champix (1159 meningen)
Wellbutrin XR (589 meningen)
Methadon (119 meningen)
Zyban (78 meningen)
NiQuitin (69 meningen)

14-08-2022 | Vrouw | 31
buprenorfine / naloxon (8/2mg)
Grote rotzooi dit middel ! Het geeft zo enorm veel ongewenste bijwerkingen Je raakt jezelf volledig kwijt door dit middel te gebruiken in alle opzichten Inmiddels een detox gehad om hier vanaf te komen Dit was een ware lange hel De ontwenning verschijnselen waren heftig ,zo enorm ziek geweest En het heeft een lange adem en vooral 100 % motivatie nodig om hier[lees meer...] echt vanaf te willen komen en een lange ,langzame hersteltijd Maar het is alles waard geweest ! Voor mij nooit meer deze rotzooi Dt is mijn ervaring ,dus persoonlijk

07-11-2021 | Man | 32
buprenorfine / naloxon (100ug)

25-01-2014 | Man | 32
Drugsverslaving
ik heb 10jaar heroine gerookt en dan 5jaar heroine en 135mg methadon, ben tot 35mg methadon afgebouwd en dan op 8mg per dag subuxone gezet, ik heb 6dagen afgezien voordat subuxone echt werkte zonder ontwenning. die 6dagen werkte hij wel maar beschermde me niet volledig maar hielp wel. nu 1maand later op subuxone 8mg helemaal gestopt niet afgebouwd en bij wonder heb ik gee[lees meer...]n last van wiebelende benen of kou. voor mij heeft het super geholpen, want ik kon maar niet onder die 35mg methadon. het was lastig, maar na al die jaren is het gelukt. 20jaar elke dag 2 tot 3g heroine zonder te liegen plus die metha en suboxone heeft er me toch door gekregen, toch iets waar op ik in men leven kan trots zijn. grts

05-03-2013 | Vrouw | 32
buprenorfine / naloxon
na 8 jaar methadon te nemen zonder bijgebruik wilde ik er vanaf maar de laatste loodjes zijn het zwaarst met methadone.Het is me gelukt om een normaal leven op te bouwen maar stoppen met methadone is echt zééér moeilijk.Ik had ook bijwerkingen hiervan.Na inname was ik enorm loom en iedereen kon ook zien dat ik iets nam.Ik kon mijn ogen niet meer open houden en iets onthoud[lees meer...]en was een ramp. Na meerdere mislukte pogingen om te stoppen met meth. heb ik nu suboxone gekregen. Het is ook niet gemakkelijk. Ik ben tot het uiterste geweest en heb het 40 uur uitgehouden zonder methadone en dan de suboxone genomen.Als je onmiddelijk zou overschakelen zouden de afkickverschijnselen nog erger zijn dan gewoon te stoppen met meth.Gestart met 2mg en 2 uur later nog eens 2mg.De afkickverschijnselen zijn onmiddelijk na inname geminderd. Na 4 dagen zit ik nu op een dosis van 12 mg en voor het eerst in 12 jaar ben ik weer helder in mijn hoofd en voel ik mij weer een normaal mens worden . Nooit gedacht dat ik dit ooit nog eens zou meemaken.Voor mij is het een wondermiddel en ik hoop dat ik na een stabiele periode met suboxone gemakkelijker kan afbouwen om dan volledig te stoppen want dat is de bedoeling van mijn overschakeling. Zonder suboxone zou ik zeker nog jaren methadone moeten nemen en ben ik bijna zeker dat ik er nooit vanaf ging komen.Bedankt aan de makers van dit medicijn want ik heb mijn leven terug.

24-04-2023 | Man | 33
buprenorfine / naloxon (2/0,5mg)
Na een operatie flinke napijnen gekregen. Hiervoor vanuit het ziekenhuis gelijk tramadol gekregen en omdat dat niet hielp gelijk de stap gemaakt naar oxycodon. Na een dik jaar oxy slikken waarbij er elke maand wel een verhoging bij kwam. Kreeg ik het gevoel dat de oxy mijn leven aan het overnemen was een begon ik samen met de huisarts aan een afbouwschema. Het maakte niet[lees meer...] uit wat we probeerden zo gauw er een beetje van de dosering afging klapten de ontwenningsverschijnselen binnen. Dit is zo nog twee jaar door gegaan. Uiteindelijk de stap gemaakt naar detox kliniek. 24 uur krijg je niks en dan word langzaam de suboxone opgebouwd naar jouw benodigdheid. Als je het punt hebt bereikt dat je genoeg krijgt begint langzaam het afbouwen .Wat een makkie in vergelijking met het afbouwen van oxy. Ik kan niet begrijpen dat mijn huisarts dit middel nooit heeft voor geschreven. Alleen de stap van de laatste tablet per dag naar helemaal niks was even pittig. Een ieder die met een verslaving aan oxycodon loopt en er vanaf wil vraag je huisarts om suboxone!

14-11-2015 | Vrouw | 33
Drugsverslaving
ik had 9 jaar heroine gerookt; rond 1 gr per dag. al een paar keer zelf geprobeerd te stoppen, oa ook met suboxone, maar het lukte nooit. de laatste keer heb ik me echt maanden op het stoppen voorbereid, mentaal. ik kreeg hulp van de ggd, en van een vriendin. je moet eerst minstens 12 uur clean zijn, of tenminste ontwenningsverschijnselen hebben. je bouwt de dosis ook eers[lees meer...]t op, dus elke paar uur 2mg bij. daarom ben je de eerste paar dagen ook zo ziek. maar vlgs mij was ik maar 1 dag heel erg ziek. uiteindelijk was ik op dag 4 of 5 op 22mg. naar 1 week ging het prima; behalve de maagkrampen. maar die waren ook binnen een paar weken weer verdwenen, en ik kreeg maagbeschermers voorgeschreven. ik neem suboxone nu iets langer dan 2 jaar; en de aller-aller-aller-beste effect van deze medicatie is, dat je helemaal geen zin hebt om te gebruiken. je denkt er niet eens aan. ook had ik de drugs zelfs nog van iemand gekregen, maar heb het weggegooid. Ik ben na 3-4 maanden begonnen om af te bouwen. Eerst elke 2-3 maanden 2 mg minder. nu zit ik op 8mg; en het wordt steeds moeilijker. dus ipv van 8mg op 6mg te gaan, neem ik de ene dag 8, de dag daarna 6, tot ik over een paar weken alleen maar 6mg ga nemen. maar ik voel het nog steeds. soms meer, soms minder. maar ik ben vooral moe. ik denk niet, dat je van een verslaving van bijna 10 jaar zomaar afkomt, zonder pijn; dat hoort erbij. ze noemen het niet voor nix een verslaving. je moet wel echt willen, en de pijn lijden. bij mij duurde het 9 jaar om het echt te willen. suboxone heeft mij persoonlijk enorm geholpen, en ik zal het aanraden. ik heb nooit methadon gebruikt, dat wilde ik niet. leek me een beetje zinloos, aangezien je naast methadone ook nog drugs kan gebruiken. met suboxone hebben de drugs tenminste geen effect, of je kan er ook ziek van worden. ik zal het niet weten, omdat ik in deze 2 jaar geen enige keer heb bijgebruikt. het is vooral belangrijk dat je goede begeleiding hebt. en ik bedoel niet specialisten, maar vrienden, die je ondersteunen, en de eerste paar weken voor je zijn.

02-09-2011 | Vrouw | 35
Methadon en heroine verslaving
mijn ervaring met suboxone is dat het zeer effectief is, echt het gebruiken heeft geen zin, je word er echt zieker door. dit medicijn lijkt mij zeer geschikt voor mensen die cold turkey willen afkicken, zonder veel pijn ben je in now time ervanaf, maar voor mij is het een slechte vervanger, de bijwerkingen werden mij te veel, niets smaakt meer, wijn smaakt naar water en d[lees meer...]e alcohol werkt ook niet, dat is gevaarlijk , de hersenen geven je geen signaal meer,maar je proeft de alcohol ook niet, ineens besefte ik dat ik veel meer dronk, pratende weg had ik een fles wijn weggewerkt, en zo helder als wat,maar het zit wel in je lijf ik kreeg ineens moeite met ademen, verder was ik een sombie, er kwam helemaal niets meer binnen, autorijden was moeilijk, ik heb drie nachten niet geslapen, niet dat je last hebt van heftige afkick maar ik kon gewoon niet inslapen! de slaappillen durfde ik niet te nemen omdat ik ademhalingsmoeilijkheden had,hartkloppingen,maar het ergste was dat je nergens meer van geniet, je proeft de koffie niet, het biertje niet, werkt ook niet, maar de alcohol zit wel in je lijf , gevaarlijk medicijn vind ik het ,vandaag gestopt en suboxone komt er bij mij niet meer in, het spul zit nog steeds in mijn hersenen, ik kan niet wachten tot het weg is, wat zal dan een sigaret lekker smaken maar nogmaals het zal me niet verbazen dat ik de methadon ook niet meer hoef, want ondertussen ben ik wel in notime afgekickt,(hoop ik) en dat is meer dat ik bereikt heb in 15 jaar

23-06-2020 | Vrouw | 36
ADD
Dit middel heeft ervoor gezorgd dat ik al 5 jaar lang geen terugval heb gehad in heroïne gebruik. Nadeel is wel dat ik last krijg van ontwenningskliniek als ik probeer af te bouwen ontwenningskliniek die lijken op heroïne afkick. Ook is mijn libido ernstig verminderd.

01-04-2024 | Vrouw | 37

congestief hartfalen Oedeem

NEEM DEZE LEGALE DRUGS NOOIT!!!! Na 3 jaar 90mg oxycodon gebruikt te hebben was ik het zat en ben ik in de detox overgestapt op suboxone 14mg per dag. Als ik wist wat dit middel met mij zou doen was ik er nooit aan begonnen! Ik heb het uiteindelijk 5 jaar gebruikt en mijn leven is een hel geworden door deze troep. Ik had geen gevoel meer, en leefde als een zombie… ik weeg[lees meer...] normaalgesproken 60-70 kilo, en door deze troep ging ik vocht vasthouden, en woog op een gegeven moment 119!!! Ik kwam nooit meer buiten omdat ik me schaamde en heb uiteindelijk oktober 2022 een klein hartinfarct gehad op mijn 35ste. Maar deze waarschuwing was niet eens genoeg ik besefte het amper. 3 maanden geleden dacht ik: als ik nu niet stop, stop ik nooit meer, en dat word m’n dood. Ik begon met afbouwen maar dat vond ik te lang duren dus ik ben bijna 4 weken geleden cold turkey gestopt. Ik wist dat ik ziek zou worden, maar ZO ziek had ik niet gedacht. Ik loop nog steeds met tranende ogen, loopneus, niezen, buikpijn, diarree, kotsmisselijk, hartkloppingen, zweten, rillingen, psychische klachten. En in het begin had ik vreselijk last van spierspasmes en stuiptrekkingen. Maar ik heb geen moment gedacht aan opgeven. Ik was en ben er zo klaar mee! Het positieve is dat ik weer kan genieten van bijv muziek en ik heb weer gevoel. De eerste week kwam alles wat ik door de suboxone niet verwerkt had eruit. Alleen maar gehuild. Maar dat geeft niet want ik kan nu ook weer echt lachen ipv een masker op te zetten en te doen alsof. Ik ben al 10 kilo kwijt, ik zie vooral dat het vocht wat ik vasthield aan het weg gaan is. Dus ondanks dat ik me nog beroerd voel heb ik geen spijt. Ik wil mijn leven terug, en met dit ‘medicijn’ leef je niet, je ademt alleen nog…

02-09-2019 | Vrouw | 40
buprenorfine / naloxon (2,0mg)
Drugsverslaving
overgestapt van jaren methadon gebruik op subuxone .Voel me stukken beter en minder afwezig ben gevoeliger en weer meer zin om dingen te doen .Niet zo afgevlakt meer

05-05-2023 | Man | 41
Drugsverslaving
Ik ben verslaafd geraakt aan oxicodon. Kreeg deze voorgeschreven door mijn toenmalige huisarts voor hevige onderrug pijn klachten. Had steeds meer nodig voor effect. De arts bleef voorschrijven. Een half jaar op een zeer hoge dagelijkse dosis. Ik besloot om te stoppen. Kreeg hiervoor een afbouw schema en mijn laatste recept. Ook al heb ik langzaam afgebouwd de ontdekkings [lees meer...]verschijnen waren vreselijk en nog sterk aanwezig en ik heb contact gezocht met een verslavingsarts. Deze schreef mij buprenorfine voor (suboxone) ik starte met 8mg en heb deze afgebouwd binnen een aantal maanden naar 2mg. Steeds wanneer ik minder dan 2mg nam kwamen de hevige ontdrekkingsverschijselen terug. Ik ben de 2mg blijven gebruiken voor bijna drie jaar tot ik besloot dat het genoeg was. Contact opgenomen met een kliniek genaamd Connection. Hun wilde mij helpen. Ik moest eerst naar een detox voor dat de hun behandeling gestart kon worden. Mijn detox heeft 10 weken geduurd. Een van de meest zware en vervelende periodes van mijn hele leven. Er werd verdeeld over deze weken steeds met 0,2 mg afgebouwd. Als ondersteuning om te kunnen slapen werd lormetazepam, soms valium en quitiapine ingezet. Deze er in laatste weken daar ook geheel afgebouwd. Het was een ware hel! maar het is me wel gelukt! De nasleep heeft bijna n jaar geduurd maar door de behandeling, dagelijks mediteren en goede contacten is het me gelukt om door te zetten. Dus ja, ts mogelijk om ook met suboxone te stoppen. Makkelijk was het althans voor mij echter niet. Heel veel sterkte, succes en voorspoed gewenst voor iedereen hier! Sta achter jullie keuze, vergeef jezelf en houd hoop!

10-08-2022 | Man | 41
buprenorfine / naloxon (8/2mg)
Ervaring met suboxone.Ik vind het erger dan methadon. Veel bijwerkingen zie je niet op de Nederlandse Google.Het is troep

17-03-2015 | Vrouw | 41
buprenorfine / naloxon (8/2mg)
Ik ben 41 en gebruik al 24jaar metadon 150mg en bij gebruikt tot 2009. nu jaren op metadon ging goed afgebouwd tot 26 mg. Ben 4 maart detox gegaan en heb woendag nog acht uur metadon gehad de volgende dag twaalf uur twee pillen onder mij tong werd niet beter. Half vijf nog een en om tien uur nog een, vier op eerste dag, tweede dag kreeg niks er bij werd ziek dag later een [lees meer...]om hoog na een week stond ik op zeven pillen nog niet goed voel ik mijn spierpijn kouw lamlendig geen kracht. nu ben ik twee dagen thuis hrb kleinen van drie voel me nog niet hellemaal goed, gauw moe. heb een pil er bij gehad kreeg veel last van hoofdpijn niet te houden. weet mij geen raad meer hoe lang kan duren voor dit weg gaat hoe lang kan

02-07-2022 | Vrouw | 42
Drugsverslaving
Precies een jaar geleden ben ik vrijwillig naar een verslavings kliniek gegaan om af te kicken van een hoge dosis oxycodon Doordat dit een ware hel was ,werd besloten om de oxycodon in 1 keer er af te doen en te vervangen door suboxone ,10 mg Toen begon alle ellende ,ik kreeg heftige hallucinaties, rariteiten in mijn hoofd, vervreemding van mijzelf ,moe zijn,niet te[lees meer...]gen prikkels kunnen ,altijd onrust Afgelopen jaar was vreselijk Nu ben ik wederom naar een kliniek gegaan om dit keer af te bouwen van suboxone ,ondanks dat deze ook een opiaat is ,was de afbouw wel iets milder ,maar bij de laatste stap naar 0 mg ,was een paar dagen heel heftig Maar ik ben zo blij dat ik eindelijk kan zeggen dat ik opiat vrij ben ,rustiger in mijn hoofd en zie het leven weer zitten Mijn advies begin niet zomaar aan oxycodon of suboxone Tenzij het echt niet anders kan bijv als het nodig is om zucht weg te houden van bijvoorbeeld drugs

22-01-2022 | Man | 42
Drugsverslaving
Ik ben 20jaar verslaafde geweest aan Heroïne en toen 5jaar op methadon gestaan en op aanraden van de dokter zijn we overgestapt op bubrenorfine (subexone) en ik moet zeggen dat mijn leven er op is vooruitgegaan, veel gemakkelijker te nemen en geen bijwerkingen.... (RED mijn medicijn.nl: privé gegevens zijn verwijderd)

24-05-2019 | Vrouw | 42
Drugsverslaving
Ik was 25 jaar actief verslaafd aan opiaten . Nam zo'n 4/5 gram per dag heroine of zo 180 mg oxicodon naast verslaafd geen wil meer over verder te gaan. Kwam op detox en werd vast gesteld dat ik een overdosis had aan heroine. Heb in 3 weken met suboxone eerst opbouwen dan stabiliseren en dan afgebouwt. Verder van te voren door een arts voorgesteld. Het is een kortere afki[lees meer...]ck maar ook heel heftig. Ik heb 2mg per dag afgebouwd en wist dat ik alleen voor uit kon en kreeg begeleiding en gaf veel aan wat ik ervaarde. Ik vindt het super dat je na 25 jaar actief in maar 2 weken van het ergste af ben. Nu 8 maanden herstel. Ook met de emotionele en mentale aan de slag gegaan.