Ervaringen met Suboxone

Drugsverslaving (22 meningen)

Champix (1159 meningen)
Wellbutrin XR (587 meningen)
Methadon (118 meningen)
Zyban (78 meningen)
NiQuitin (69 meningen)

08-02-2024 | Man | 45
buprenorfine / naloxon (8/2mg)
na 6 jaar tramadol te hebben gebruikt, achteraf bleek ik reuma te hebben. dokter mij nooit geinformeerd het verslavend was. toen stapte ik over naar de suboxone 16mg pdag. na 1 jaar wilde ik stoppen, ggz wilde mij niet helpen. Want ze verdienen hier immers aan. ik heb toen 70 procent zelf afgebouwd en ze waren stom verbaast. Ik heb hier een half jaar lang last van gehad. V[lees meer...]ermoeid, lusteloos, warme en koud gevoel. toen ben ik nog 3 jaar door gegaan met de 30 procent. tot ze mij weer niet wilde helpen en heb ik 5 weken geleden besloten om coldturkey te stoppen. eerste 2 weken was een ramp. Niet kunnen slapen, warm en koud. Niezen etc. Ik heb nog steeds wel last. elke dag wordt het iets makkelijker. Wees niet afhankelijk van deze troep. Het beinvloed je humeur en libido. Ben blij ik helemaal ben gestopt en het is de afkick verschijnselen waar. Als ik af kan kikken van 16mg kunnen jullie dat ook. het is allemaal wilskracht en meer niet.

19-02-2023 | Man | 53
Drugsverslaving
Ik ben nu 3 maanden aan het afbouwen van suboxone. En sta nu 14 dagen op 2mg. Ik begin nu een beetje te slapen eindelijk. Al de tijd hige dosis diazepam trouwens. Elke avond de laatste 2 weken op 2mg, denk ik "morgen neem ik niks meer ". Maar tot nu toe word ik nog steeds honds beroerd wakker. En kan niet wachten (figuurlijk) tot het 6 uur sochtends is ,en dan neem ik to[lees meer...]ch die 2mg. Maar ik ben er bijna, na maanden hel. Benieuwd of het je al gelukt is overigens. Want ik ken NIEMAND die na meer dan 8 jaren van de suboxone af is gekomen

19-09-2022 | Man | 52
Drugsverslaving
Tijdens afbouw methadon wat te zwaar was ondanks dat ik doorzette, kreeg ik suboxone. Nu ,9 jaren later is al mijn levenslust weg . Geprobeerd te stoppen. Maar helaas niet gelukt. Maar omdat ik na het verlies van mijn baan, mijn (zeer goede) relatie met mijn ex vrouw achteraf gezien allemaal de schuld is van de bijwerkingen van deze troep. Ga ik het nogmaals proberen. Als[lees meer...] het NIET lukt, dan spring ik uit dit leven.

14-08-2022 | Vrouw | 31
buprenorfine / naloxon (8/2mg)
Grote rotzooi dit middel ! Het geeft zo enorm veel ongewenste bijwerkingen Je raakt jezelf volledig kwijt door dit middel te gebruiken in alle opzichten Inmiddels een detox gehad om hier vanaf te komen Dit was een ware lange hel De ontwenning verschijnselen waren heftig ,zo enorm ziek geweest En het heeft een lange adem en vooral 100 % motivatie nodig om hier[lees meer...] echt vanaf te willen komen en een lange ,langzame hersteltijd Maar het is alles waard geweest ! Voor mij nooit meer deze rotzooi Dt is mijn ervaring ,dus persoonlijk

10-08-2022 | Man | 41
buprenorfine / naloxon (8/2mg)
Ervaring met suboxone.Ik vind het erger dan methadon. Veel bijwerkingen zie je niet op de Nederlandse Google.Het is troep

02-07-2022 | Vrouw | 42
Drugsverslaving
Precies een jaar geleden ben ik vrijwillig naar een verslavings kliniek gegaan om af te kicken van een hoge dosis oxycodon Doordat dit een ware hel was ,werd besloten om de oxycodon in 1 keer er af te doen en te vervangen door suboxone ,10 mg Toen begon alle ellende ,ik kreeg heftige hallucinaties, rariteiten in mijn hoofd, vervreemding van mijzelf ,moe zijn,niet te[lees meer...]gen prikkels kunnen ,altijd onrust Afgelopen jaar was vreselijk Nu ben ik wederom naar een kliniek gegaan om dit keer af te bouwen van suboxone ,ondanks dat deze ook een opiaat is ,was de afbouw wel iets milder ,maar bij de laatste stap naar 0 mg ,was een paar dagen heel heftig Maar ik ben zo blij dat ik eindelijk kan zeggen dat ik opiat vrij ben ,rustiger in mijn hoofd en zie het leven weer zitten Mijn advies begin niet zomaar aan oxycodon of suboxone Tenzij het echt niet anders kan bijv als het nodig is om zucht weg te houden van bijvoorbeeld drugs

13-06-2022 | Man | 47
Nek- / rughernia
Na een ongeval chronisch pijnpatiënt geworden. Na enkele jaren oxycodon te hebben gebruikt was de werking sterk verminderd. In overleg, onder begeleiding overgezet op suboxone. Al snel kwam het probleem van inslapen. Nu ruim twee jaar na de omzetting is er spraken van volledig onvermogen tot inslapen. Op advies quetiapine gaan gebruiken. Eerst 50, toen 100, en nu in[lees meer...]middels 200. Gebruik met tussenpozen temazepam. Dit om de werking te behouden. Ik ben chronisch pijnpatiënt geworden en suboxone wordt mijn dood. Je leven verandert in een hel als je dit middel lang gaat gebruiken. Had ook het gevoel dat ze de info over onvermogen tot inslapen ‘achter’ hebben gehouden bij het voor lichtende gesprek.

05-05-2023 | Man | 41
Drugsverslaving
Ik ben verslaafd geraakt aan oxicodon. Kreeg deze voorgeschreven door mijn toenmalige huisarts voor hevige onderrug pijn klachten. Had steeds meer nodig voor effect. De arts bleef voorschrijven. Een half jaar op een zeer hoge dagelijkse dosis. Ik besloot om te stoppen. Kreeg hiervoor een afbouw schema en mijn laatste recept. Ook al heb ik langzaam afgebouwd de ontdekkings [lees meer...]verschijnen waren vreselijk en nog sterk aanwezig en ik heb contact gezocht met een verslavingsarts. Deze schreef mij buprenorfine voor (suboxone) ik starte met 8mg en heb deze afgebouwd binnen een aantal maanden naar 2mg. Steeds wanneer ik minder dan 2mg nam kwamen de hevige ontdrekkingsverschijselen terug. Ik ben de 2mg blijven gebruiken voor bijna drie jaar tot ik besloot dat het genoeg was. Contact opgenomen met een kliniek genaamd Connection. Hun wilde mij helpen. Ik moest eerst naar een detox voor dat de hun behandeling gestart kon worden. Mijn detox heeft 10 weken geduurd. Een van de meest zware en vervelende periodes van mijn hele leven. Er werd verdeeld over deze weken steeds met 0,2 mg afgebouwd. Als ondersteuning om te kunnen slapen werd lormetazepam, soms valium en quitiapine ingezet. Deze er in laatste weken daar ook geheel afgebouwd. Het was een ware hel! maar het is me wel gelukt! De nasleep heeft bijna n jaar geduurd maar door de behandeling, dagelijks mediteren en goede contacten is het me gelukt om door te zetten. Dus ja, ts mogelijk om ook met suboxone te stoppen. Makkelijk was het althans voor mij echter niet. Heel veel sterkte, succes en voorspoed gewenst voor iedereen hier! Sta achter jullie keuze, vergeef jezelf en houd hoop!

08-03-2022 | Vrouw | 50
Drugsverslaving
Ik zat in een opname/programa van verslavingszorg met als doel opiaten vrij te leven en een woning te krijgen. Ik wilde graag van de methadon af en de arts stelde voor om deze overgang tussen dat en niets te overbruggen met suboxone. Ik kreeg een vrij lage dosering (2mg) en voelde mij goed. Een jaar verder besloot ik om ook met dit middel te stoppen maar was totaal niet v[lees meer...]oorbereid op de ontweningsverschijnselen . Hevige spierpijn en krampen van stroom in beenen en armen, slapeloosheid, misselijkheid, totaal niet in vergelijking met de afkick van methadon. Twee weken heb ik liggen kronkelen in bed en woonkamer Gelukkig onderging ik deze beproeving bij vrienden die op een eiland wonen, anders had ik het niet vol gehouden. Voor mij een keer en nooit meer.

07-03-2015 | Man | 48
Drugsverslaving
Suboxone is de hel en ik raad mensen die re meer over willen weten de website van doctor Steven Scanlan te raadplegen.............. En als iemand af wil bouwen dat te doen met ROBERTS TAPER PLAN want af bouwen van suboxone is uiterst pijnlijk, veel erger dan methadone.................... GOOGLESITE voor meer nuttige info die je NIET in Nederland vindt

25-06-2013 | Man | 56
buprenorfine / naloxon
Ik ben al naf de zeventiger jaren aan de heroine en was al hooked toen de methadon nog niet werd verstrekt.Dit laatste middel heb ik ook zoveel mogelijk proberen te vermijden.echter je moet op een bepaald moment wel wat als de fimancien je niet dde mogelijkheid geeft om te gebruiken . Ik ben toen voor de suboxone gegaan en het beviel mij in het begin uitstekends, maar dat [lees meer...]is de valkuil van alle drugs.Je komt niet toe aan je emoties want je bent vlak en biojvoorbeeld ook nooit depressief of alleen maar sjaggerijnig.je lijkt helder en het voelt ook zo , maar zoals er al is gemeld door mijn mede exsuboxonegebruiker , je lichaam geeft je geen signalen van vermoeidheid ,dronkenschap, sexuele prikkels enz.Ik ben toen gestopt op een dosis van 22mlg.na een week werd ik overmand dioor angsten en gevoielens die voor zeven maanden llang 9gebruik sub)waren uitgeschakerld.ik heb persoonlijk de vaste overtuiging dat drugs door de staat e officieel zijn te verkrijgen veel heftiger en schadelijker zijn dan bv heroine.Kijk naar alcohol,bartbituraten , Wat was ik blij weer mijzelf te zijn , ik was mijzelf echt eventjes kwijt.Dat wordt ook vermeld op de biojsluiter , de depersonalisatie. groeten van frieksos

02-09-2011 | Vrouw | 35
Methadon en heroine verslaving
mijn ervaring met suboxone is dat het zeer effectief is, echt het gebruiken heeft geen zin, je word er echt zieker door. dit medicijn lijkt mij zeer geschikt voor mensen die cold turkey willen afkicken, zonder veel pijn ben je in now time ervanaf, maar voor mij is het een slechte vervanger, de bijwerkingen werden mij te veel, niets smaakt meer, wijn smaakt naar water en d[lees meer...]e alcohol werkt ook niet, dat is gevaarlijk , de hersenen geven je geen signaal meer,maar je proeft de alcohol ook niet, ineens besefte ik dat ik veel meer dronk, pratende weg had ik een fles wijn weggewerkt, en zo helder als wat,maar het zit wel in je lijf ik kreeg ineens moeite met ademen, verder was ik een sombie, er kwam helemaal niets meer binnen, autorijden was moeilijk, ik heb drie nachten niet geslapen, niet dat je last hebt van heftige afkick maar ik kon gewoon niet inslapen! de slaappillen durfde ik niet te nemen omdat ik ademhalingsmoeilijkheden had,hartkloppingen,maar het ergste was dat je nergens meer van geniet, je proeft de koffie niet, het biertje niet, werkt ook niet, maar de alcohol zit wel in je lijf , gevaarlijk medicijn vind ik het ,vandaag gestopt en suboxone komt er bij mij niet meer in, het spul zit nog steeds in mijn hersenen, ik kan niet wachten tot het weg is, wat zal dan een sigaret lekker smaken maar nogmaals het zal me niet verbazen dat ik de methadon ook niet meer hoef, want ondertussen ben ik wel in notime afgekickt,(hoop ik) en dat is meer dat ik bereikt heb in 15 jaar

27-10-2021 | Man | 59
buprenorfine / naloxon (2/0,5mg)
Na heel veel jaren zware pijnstillers te hebben gebruikt, die op den duur géén effect meer hadden aan de methadon gegaan, laatst 40mg Ook dat werkte niet mee. Afbouwen was een hel. Toen over op Beprenorfine/Naloxon en afgebouwd naar 2mg. Nu ik verder wil afbouwen met behulp van verslavingsarts is de hel begonnen. Zieker dan ziek, onrust, piekeren, algeheel slecht gevoel. [lees meer...]Nog een lange zware weg te gaan met deze rommel. Begin er nooit aan !

23-06-2020 | Vrouw | 36
ADD
Dit middel heeft ervoor gezorgd dat ik al 5 jaar lang geen terugval heb gehad in heroïne gebruik. Nadeel is wel dat ik last krijg van ontwenningskliniek als ik probeer af te bouwen ontwenningskliniek die lijken op heroïne afkick. Ook is mijn libido ernstig verminderd.

17-03-2015 | Vrouw | 41
buprenorfine / naloxon (8/2mg)
Ik ben 41 en gebruik al 24jaar metadon 150mg en bij gebruikt tot 2009. nu jaren op metadon ging goed afgebouwd tot 26 mg. Ben 4 maart detox gegaan en heb woendag nog acht uur metadon gehad de volgende dag twaalf uur twee pillen onder mij tong werd niet beter. Half vijf nog een en om tien uur nog een, vier op eerste dag, tweede dag kreeg niks er bij werd ziek dag later een [lees meer...]om hoog na een week stond ik op zeven pillen nog niet goed voel ik mijn spierpijn kouw lamlendig geen kracht. nu ben ik twee dagen thuis hrb kleinen van drie voel me nog niet hellemaal goed, gauw moe. heb een pil er bij gehad kreeg veel last van hoofdpijn niet te houden. weet mij geen raad meer hoe lang kan duren voor dit weg gaat hoe lang kan

05-10-2014 | Man | 50
Drugsverslaving
na meer dan 30 jaar methadon gebruik nu op de suboxone functioneer er wel goed op werk etc. Maar het uiteindelijke doel is bij mij nog niet bereikt zonder bijgebruik.Denk dat dat tussen de oren zit en niet is op te lossen met wat voor medicatie ook!!!!!!!