Suboxone

buprenorfine / naloxon

Drugsverslaving (11 meningen)
Zenuwpijn (1 mening)

Champix (1042 meningen)
Wellbutrin XR (441 meningen)
Methadon (84 meningen)
Zyban (49 meningen)
NiQuitin (45 meningen)

02-09-2019

Drugsverslaving

overgestapt van jaren methadon gebruik op subuxone .Voel me stukken beter en minder afwezig ben gevoeliger en weer meer zin om dingen te doen .Niet zo afgevlakt meer
24-05-2019

Drugsverslaving

Ik was 25 jaar actief verslaafd aan opiaten . Nam zo'n 4/5 gram per dag heroine of zo 180 mg oxicodon naast verslaafd geen wil meer over verder te gaan. Kwam op detox en werd vast gesteld dat ik een overdosis had aan heroine. Heb in 3 weken met suboxone eerst opbouwen dan stabiliseren en dan afgebouwt. Verder van te voren door een arts voorgesteld. Het is een kortere afki[lees meer...]ck maar ook heel heftig. Ik heb 2mg per dag afgebouwd en wist dat ik alleen voor uit kon en kreeg begeleiding en gaf veel aan wat ik ervaarde. Ik vindt het super dat je na 25 jaar actief in maar 2 weken van het ergste af ben. Nu 8 maanden herstel. Ook met de emotionele en mentale aan de slag gegaan.
14-11-2015

Drugsverslaving

ik had 9 jaar heroine gerookt; rond 1 gr per dag. al een paar keer zelf geprobeerd te stoppen, oa ook met suboxone, maar het lukte nooit. de laatste keer heb ik me echt maanden op het stoppen voorbereid, mentaal. ik kreeg hulp van de ggd, en van een vriendin. je moet eerst minstens 12 uur clean zijn, of tenminste ontwenningsverschijnselen hebben. je bouwt de dosis ook eers[lees meer...]t op, dus elke paar uur 2mg bij. daarom ben je de eerste paar dagen ook zo ziek. maar vlgs mij was ik maar 1 dag heel erg ziek. uiteindelijk was ik op dag 4 of 5 op 22mg. naar 1 week ging het prima; behalve de maagkrampen. maar die waren ook binnen een paar weken weer verdwenen, en ik kreeg maagbeschermers voorgeschreven. ik neem suboxone nu iets langer dan 2 jaar; en de aller-aller-aller-beste effect van deze medicatie is, dat je helemaal geen zin hebt om te gebruiken. je denkt er niet eens aan. ook had ik de drugs zelfs nog van iemand gekregen, maar heb het weggegooid. Ik ben na 3-4 maanden begonnen om af te bouwen. Eerst elke 2-3 maanden 2 mg minder. nu zit ik op 8mg; en het wordt steeds moeilijker. dus ipv van 8mg op 6mg te gaan, neem ik de ene dag 8, de dag daarna 6, tot ik over een paar weken alleen maar 6mg ga nemen. maar ik voel het nog steeds. soms meer, soms minder. maar ik ben vooral moe. ik denk niet, dat je van een verslaving van bijna 10 jaar zomaar afkomt, zonder pijn; dat hoort erbij. ze noemen het niet voor nix een verslaving. je moet wel echt willen, en de pijn lijden. bij mij duurde het 9 jaar om het echt te willen. suboxone heeft mij persoonlijk enorm geholpen, en ik zal het aanraden. ik heb nooit methadon gebruikt, dat wilde ik niet. leek me een beetje zinloos, aangezien je naast methadone ook nog drugs kan gebruiken. met suboxone hebben de drugs tenminste geen effect, of je kan er ook ziek van worden. ik zal het niet weten, omdat ik in deze 2 jaar geen enige keer heb bijgebruikt. het is vooral belangrijk dat je goede begeleiding hebt. en ik bedoel niet specialisten, maar vrienden, die je ondersteunen, en de eerste paar weken voor je zijn.
17-03-2015

Suboxone (buprenorfine / naloxon)

Ik ben 41 en gebruik al 24jaar metadon 150mg en bij gebruikt tot 2009. nu jaren op metadon ging goed afgebouwd tot 26 mg. Ben 4 maart detox gegaan en heb woendag nog acht uur metadon gehad de volgende dag twaalf uur twee pillen onder mij tong werd niet beter. Half vijf nog een en om tien uur nog een, vier op eerste dag, tweede dag kreeg niks er bij werd ziek dag later een [lees meer...]om hoog na een week stond ik op zeven pillen nog niet goed voel ik mijn spierpijn kouw lamlendig geen kracht. nu ben ik twee dagen thuis hrb kleinen van drie voel me nog niet hellemaal goed, gauw moe. heb een pil er bij gehad kreeg veel last van hoofdpijn niet te houden. weet mij geen raad meer hoe lang kan duren voor dit weg gaat hoe lang kan
05-03-2013

Suboxone (buprenorfine / naloxon)

na 8 jaar methadon te nemen zonder bijgebruik wilde ik er vanaf maar de laatste loodjes zijn het zwaarst met methadone.Het is me gelukt om een normaal leven op te bouwen maar stoppen met methadone is echt zééér moeilijk.Ik had ook bijwerkingen hiervan.Na inname was ik enorm loom en iedereen kon ook zien dat ik iets nam.Ik kon mijn ogen niet meer open houden en iets onthoud[lees meer...]en was een ramp. Na meerdere mislukte pogingen om te stoppen met meth. heb ik nu suboxone gekregen. Het is ook niet gemakkelijk. Ik ben tot het uiterste geweest en heb het 40 uur uitgehouden zonder methadone en dan de suboxone genomen.Als je onmiddelijk zou overschakelen zouden de afkickverschijnselen nog erger zijn dan gewoon te stoppen met meth.Gestart met 2mg en 2 uur later nog eens 2mg.De afkickverschijnselen zijn onmiddelijk na inname geminderd. Na 4 dagen zit ik nu op een dosis van 12 mg en voor het eerst in 12 jaar ben ik weer helder in mijn hoofd en voel ik mij weer een normaal mens worden . Nooit gedacht dat ik dit ooit nog eens zou meemaken.Voor mij is het een wondermiddel en ik hoop dat ik na een stabiele periode met suboxone gemakkelijker kan afbouwen om dan volledig te stoppen want dat is de bedoeling van mijn overschakeling. Zonder suboxone zou ik zeker nog jaren methadone moeten nemen en ben ik bijna zeker dat ik er nooit vanaf ging komen.Bedankt aan de makers van dit medicijn want ik heb mijn leven terug.
02-09-2011

Methadon en heroine verslaving

mijn ervaring met suboxone is dat het zeer effectief is, echt het gebruiken heeft geen zin, je word er echt zieker door. dit medicijn lijkt mij zeer geschikt voor mensen die cold turkey willen afkicken, zonder veel pijn ben je in now time ervanaf, maar voor mij is het een slechte vervanger, de bijwerkingen werden mij te veel, niets smaakt meer, wijn smaakt naar water en d[lees meer...]e alcohol werkt ook niet, dat is gevaarlijk , de hersenen geven je geen signaal meer,maar je proeft de alcohol ook niet, ineens besefte ik dat ik veel meer dronk, pratende weg had ik een fles wijn weggewerkt, en zo helder als wat,maar het zit wel in je lijf ik kreeg ineens moeite met ademen, verder was ik een sombie, er kwam helemaal niets meer binnen, autorijden was moeilijk, ik heb drie nachten niet geslapen, niet dat je last hebt van heftige afkick maar ik kon gewoon niet inslapen! de slaappillen durfde ik niet te nemen omdat ik ademhalingsmoeilijkheden had,hartkloppingen,maar het ergste was dat je nergens meer van geniet, je proeft de koffie niet, het biertje niet, werkt ook niet, maar de alcohol zit wel in je lijf , gevaarlijk medicijn vind ik het ,vandaag gestopt en suboxone komt er bij mij niet meer in, het spul zit nog steeds in mijn hersenen, ik kan niet wachten tot het weg is, wat zal dan een sigaret lekker smaken maar nogmaals het zal me niet verbazen dat ik de methadon ook niet meer hoef, want ondertussen ben ik wel in notime afgekickt,(hoop ik) en dat is meer dat ik bereikt heb in 15 jaar
05-05-2019

Suboxone (buprenorfine / naloxon)

Na jaren van gebruik van methadon de stap gezet om in een kliniek over te stappen naar suboxone. Ik kreeg te horen dat de dosis meth eerst naar 30 mg moest worden gebracht. Suboxone knalt letterlijk en figuurlijk alle meth uit je lichaam. Na 5 dagen goed meth ziek te zijn geweest kwam ik op een dosering van 24 mg suboxone. Het grote voordeel van dit middel is dat je helder[lees meer...] bent en dat je geen trek meer hebt. Kortom als je op dit middel wilt overschakelen zou ik het in een kliniek doen
13-02-2019

Suboxone (buprenorfine / naloxon)

heel goed voor het stoppen van heroine
01-09-2018

Suboxone (buprenorfine / naloxon)

Hallo,ik heb 1 jaar fentanyl gebruikt wat 100x potenter is dan heroïne! Nu heb ik suboxone gekregen na dat jaar fentanyl 2 tabs van 2mg/dag Nu zou ik moeten afbouwen met de suboxone,maar de dokter heeft dit nog nooit behandeld en ik moet afbouwen naar 1tab en 1 half,maar je kan ze niet halveren, je kan het wel maar dan heb je rotzooi. Ik sta nu op 1 tab/dag en ik word[lees meer...]t gek! Weet er iemand een "goede specialist"voor mij aub???
30-01-2018

Drugsverslaving

Na 22 jaar clean 2jan weer begonnen met heroïne, mijn been amputatie van 2jaar geleden en de stress rond de aanpassing van de woning, hadden zijn tol geëist. Ik wilde alleen maar slapen. Nu vandaag na 24 uur niet gebruikt te hebben. Vanmorgen om 9 uur de eerste tabletten genomen tot 12mg. Ik denk dat dit de juiste dosering zal zijn. ben helder in mij hoofd en hoop dat ik m[lees meer...]et deze medicatie de rotzooi van 50 jaar optreden ruimen
30-07-2017

10-11-2016

Drugsverslaving

Ervaren bijwerkingen: temeratuurswisseling, trillen, maagkramp, pijn in bovenbenen, misselijkheid
20-11-2015

Drugsverslaving

Ik heb 10 tot 15 jaar methadon gebruikt (60mg). Nu gebruik ik 16mg suboxone per dag en voel me daar veel en veel beter bij. Het is net of ze een grote wattendeken uit mijn hoofd hebben gehaald. Ook de overgang van methadon naar suboxone viel erg mee, ik ben 1 nacht en 1 dag goed ziek geweest maar dat was alles.
07-03-2015

Drugsverslaving

Suboxone is de hel en ik raad mensen die re meer over willen weten de website van doctor Steven Scanlan te raadplegen.............. En als iemand af wil bouwen dat te doen met ROBERTS TAPER PLAN want af bouwen van suboxone is uiterst pijnlijk, veel erger dan methadone.................... GOOGLESITE voor meer nuttige info die je NIET in Nederland vindt
05-10-2014

Drugsverslaving

na meer dan 30 jaar methadon gebruik nu op de suboxone functioneer er wel goed op werk etc. Maar het uiteindelijke doel is bij mij nog niet bereikt zonder bijgebruik.Denk dat dat tussen de oren zit en niet is op te lossen met wat voor medicatie ook!!!!!!!
11-02-2014

Drugsverslaving

Ben na de vijfde terugval met heroine (1gr./dag) suboxone gaan gebruiken toen ik op een dosis van 12mg/dag kwam ben ik na een aantal dagen gelijk weer gaan afbouwen omdat ik me totaal niet prettig voelde. Had het gevoel toch onder invloed te zijn van een opiaat en miste de energie om m'n zaakjes te regelen. Morgen m'n laatste dosis van 4mg en dan 3 dgn 2mg en stoppen met d[lees meer...]ie legale opiaat.

Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum