Ervaringen met Tabex

Tabex in Nederland (nog) geen geregistreerd geneesmiddel

mijnmedicijn, 19-08-2020

26-04-2023 | Man | 46
Stoppen met roken
Onlangs Tabex besteld en vrijdag begonnen met inname. 6 per dag om de 2 uur 1 pilletje voor de eerste 3 dagen en dag 5 stoppen met roken. De eerste dag nog normaal gerookt erbij en dag 2 was het roken al niet meer interessant, vieze smaak, droge mond en het stonk. Besluit genomen om ook geen sigaretten meer te kopen. Dag 3 niks meer gerookt en de dagen erna ook niet[lees meer...] meer. Denk er wel constant aan, maar de ernstige drang als voorheen is er niet meer. Dus gewoon volgehouden en heb er geen behoefte meer aan. Hopelijk ook nooit meer roken. Tot nu toe heb ik er alle vertrouwen in. Voor mij een top product. Had het veel eerder moeten weten. Maar het is gelukt en dat is uiteindelijk het belangrijkste, en zeker na 30 jaar roken.

20-04-2023 | Vrouw | 46
Stoppen met roken
Ik ben nu bij dag 13 van mijn kuur van 1 maand. En het werkt. Mag je de kuur 1 maand langer slikken? Nog 2 pillen vóór 2 weken en dan afsluiten met 1 pil vóór 2 weken?

05-05-2022 | Vrouw | 46
Cytisine (1)
Stoppen met roken
Nu ruim een jaar geleden gestopt met behulp van Tabex. Mijn man ook. Tabex werkt gewoon heel goed, maar je moet wel echt willen stoppen en consequent slikken. Geen bijwerkingen muv heel levendig dromen (was eigenlijk wel leuk). Mijn man had daar weer geen last van. Ik raad het iedereen aan.

03-09-2019 | Vrouw | 45
Stoppen met roken
Briljant medicijn, zelfde werkzame stof als champix maar dan kuur van 28 dagen ipv 3 maanden en geen bijwerkingen en heel goedkoop (champix is duur en klagen mensen over bijwerkingen hoorde ik). Vind het schandalig dat dit niet verkrijgbaar is in NL en dat ik het uit Roemenie via Internet moest bestellen. Het kost niets, supergoedkoop wil men soms niet dat je stopt met ro[lees meer...]ken? Ik heb bijna 30 jaar gerookt en stoppen lukte nooit, met niets. Werd onhebbelijk, opgefokt en zweetaanvallen, hoofdpijn etc. Nu supersimpel gestopt. Ik begin nooit meer. Zo blij hiermee!

25-04-2019 | Vrouw | 45
Cytisine (50mg)
Stoppen met roken
een jaar geleden gestopt met roken dankzij tabex. trek in sigaret verminderd en de sigaret smaakt niet meer. Geen beijwerkingen, ik slik nu nog wek 1 tot 2 tabletten per dag

28-02-2019 | Man | 43
Cytisine (1.5mg)
Stoppen met roken
Vanaf mijn 15e heb ik gerookt. Een keer eerder een stoppoging gedaan, ook met Tabex maar er zijn twee varianten. De groene verpakking komt uit Polen, de blauwe uit Bulgarije. Eerste keer was met de Poolse variant die weinig voor mij deed. Nu ben ik bezig met de blauwe variant en ben inmiddels 9 dagen gestopt zonder veel bijwerkingen. In het begin vreemd gedroomd maar dat d[lees meer...]oe ik meestal, denk niet dat dat door Tabex komt. Ik heb ook geen behoefte meer om te roken. Heb eergisteren een zwak moment gehad en paar trekjes genomen maar het smaakte helemaal niet, direct spijt van en ik ga nooit meer roken! Mijn moeder heeft Champix op doktersadvies, wordt er duizelig van en ik probeer haar over te halen. Ze vindt dat eng want de dokter raadt haar Champix aan. Of ze wil niet stoppen. Ik heb de bijwerkingen van Champix gezien, er staat in dat als u negatieve gevoelens krijgt of suïcidale neigingen dient u direct te stoppen en contact op te nemen met de huisarts! Ik snap niet waarom Tabex niet in Nederland verkrijgbaar is, ik had zoveel positieve verhalen gehoord van mensen die gestopt zijn. Nu ervaar ik zelf hoe goed het werkt! Ik wilde eigenlijk helemaal niet stoppen met roken maar blij dat het nu lukt. Ik voel mij zoveel beter nu!

18-09-2018 | Vrouw | 43
Cytisine (1.5g)
Rookverslaving
Ben er nu 2 weken mee bezig en ik ervaar geen bijwerkingen! De sigaretten zijn echt vies geworden en neem ik nu niet meer. Ik snap niet waarom dit middel niet gewoon te verkrijgen is in Nederland! Het enige wat een beetje lastig is, is dat je totdat je sigaret echt vies wordt, je de pillen elke 2 uur moet innemen. Voor de rest kan ik dit iedereen aanbevelen.

20-01-2021 | Vrouw | 42
Cytisine (1,5mg)
Stoppen met roken
Tabex besteld na de vele positieve ervaringen te hebben gelezen overal. Ook de discussies gelezen over de blauwe/groene en zwarte varianten. De blauwe is de enige echte, de zwarte is namaak.....enz.enz. De groene is voor Polen, de blauwe voor Bulgarije en de zwarte Rusland als ik mij niet vergis. Zelfde bestanddelen allemaal. Ik heb dus de groene........ook al eensnee[lees meer...]rder besteld. Ik kon niet zeggen dat het zeer effectief de zin in een sigaret weghaalt. De pleisters doen dit beter. De peukjes smaakten echter niet meer en gaven niet de kik die je er normaal van.krijgt dus in die zin zakt je behoefte zeker. Waarom ik hierin gefaald heb en gestopt ben ?? Het structureel om de 2 uren slikken lukte maar niet....wekker zetten en weet ik niet wat meer geprobeerd, toch vergat ik het geregeld en dan is het dus dweilen met de kraan open. Nu zit ik dus aan de pleisters en daarvan is mijn ervaring ook wel te vinden hier. De overige tabex kan ik misschien gebruiken om straks de allerlaatste peukjes te kunnen laten staan.

04-03-2020 | Vrouw | 41
Stoppen met roken
Werkt perfect! Na 27 jaar gestopt met roken! Geen bijwerkingen zoals bij champix!

24-09-2022 | Vrouw | 40
Stoppen met roken
Ik ben zonder enige problemen gestopt door het gebruik van Tabex. En dat zonder erg gemotiveerd te zijn. Op een paar moeilijke dagen na, vergat ik haast dat ik ooit gerookt heb. Ik raad het iedereen dan ook aan. Wel de vertaling van de bijsluiter downloaden en je daaraan houden. Sinds kort is er een goedgekeurd medicijn in Nederland dat dezelfde werking als Tabex heeft. [lees meer...]Maar goed, ipv farmaceuten spekken kun je net zo goed online Tabex bestellen.

12-09-2022 | Vrouw | 40
Cytisine (1,5mg)
Stoppen met roken
Het is een kuur van 6-8 weken. Met een hoge dagelijkse startdosering en een inname-schema (voor afbouw). De 4e of 5e dag smaakte mijn tabak nergens meer naar (en geen effect van nicotine meer). Waardoor het makkelijker was om het roken te laten, maar ook minder snel in verleiding kwam om "op zwak momentje" terug te vallen. Mijn eetlust werd ook niet versterkt, waardoor ik[lees meer...] ook niet ben aangekomen. Zeer tevreden over Tabex! Jammer dat hier in Nederland een duurder middel (Champix) de voorkeur heeft en m.i. daardoor in Nederland Tabex niet "legaal", dus niet vergoed wordt. (In meeste Europese landen is Tabex wel legaal, dus voldoet het aan de veiligheidseisen. NB: Ik gebruikte gelijktijdig ook Quetiapine (50mg), Clonazepan(0,5) en Clomipramine (50mg) per dag en heb geen wissel-of bijwerkingen

27-11-2021 | Vrouw | 40
Cytisine
Na verschillende pogingen met champix, pleisters, laserbehandeling … is Tabex de enige doeltreffende manier zonder bijwerkingen om te stoppen met roken! Dit na 20jaar! Enige bijwerking is dat ik de eerste 7 dagen wat slecht gezind was maar voor de rest na 3 dagen gestopt! Geen enkele zin om een sigaret te proeven! Je denkt wel aan het roken maar vanaf het moment je aan de [lees meer...]smaak denkt dan wil je lichaam geen sigaretje meer :) ik begrijp niet dat men deze ongelofelijke tabletjes niet in België en alle landen ter beschikking stelt ! De regering zal hier wel voor iets tss zitten! Want dit noem ik echt een wondermiddel!! En dit voor 20 euro hè ! Ik wou dat ik het aan alle rokers cadeau kon geven 😊

23-04-2019 | Vrouw | 40
Cytisine (1)
Stoppen met roken
Goed. Geen bijwerkingen. Binnen 20 dagen gestopt met roken. Kuur niet eens afgemaakt. Ik da nr dat het me nooit zou lukken. Pleisters en kauwgom rook ik doorheen, champix ook en die bijwerkingen waren het ergste.. hier geen last van behalve wat meer emoties af en toe maar dat hoort bij het stoppen met roken. Ik ben maar 3 kg aangekomen dus qua vreetbuien valt het mee.

15-05-2021 | Vrouw | 39
Cytisine (20mg)
Rookverslaving
Geen idee wat het is om geen ruggegraat te hebben in dit geval. Dit is een psychisch probleem in dit geval. Ze blijft er ook gewoon bij roken. Dit neemt alleen maar af omdat ze weet dat dat moet. De smaak is smerig maar als er iemand een peuk opsteekt of ze ruikt het buiten op straat vind ze het lekker ruiken en wil er dan 1 opsteken of vragen of ze er aub 1 zou mogen he[lees meer...]bben(???)

22-05-2019 | Vrouw | 39
Rookverslaving
Vanalles geprobeerd. Maar Tabex werkt echt. Nu op dag 6 en kan door de tabex telkens mn verstand gebruiken en dan neem ik geen sigaret. Sigaret smaakte erdoor ook niet meer lekker. Dit duurde wel echt een paar dagen en bij vriendin van me duurde dat wel 10 dagen, dus bij mij werkt het gelukkig snel :-). Ik heb geen bijwerkingen (Zyban was een hel, allerlei psychische bijwe[lees meer...]rkingen). Waarom is Tabex nog steeds niet beschikbaar voor iedereen? Hiermee kan iedereen stoppen. In Juni 2019 komt er een nieuw resultaat van een pharmaceutische studie, hoop dat NL dan voor onze gezondheid gaat kiezen. Verslaving is geen vrije keuze.. je hersenen houden je voor de gek, en je lijf heeft het stofje nodig.

03-01-2019 | Vrouw | 39
Cytisine (0,5)
Stoppen met roken
Tot nu toe maand later geen bijwerkingen en nog steeds gestopt met roken. Wat in het begin wel lastig is is dat je ze om de 2 uur moet nemen maximaal 6 per dag . Maar dat is natuurlijk maar een klein opoffering voor het niet roken.

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum