Ervaringen met Zyban

bupropion

Stoppen met roken (65 meningen)

24-10-2011 | Vrouw | 38
Roken
Het medicijn Zyban deed niets bij mij.

05-10-2011 | Vrouw | 34
Stoppen met roken
In maart 2009 begonnen met innemen van deze medicijn, na 10 dagen was ik gestopt met roken en sindsdien niet meer gerookt. Werkte bij mij zeer goed.

25-07-2011 | Vrouw | 43
Stoppen met roken
Zyban heb ik gebruikt om te stoppen met roken. Het roken kon ik heel makkelijk laten door Zyban, maar ik werd er giga depressief van. Zo erg dat mijn man en kinderen me gesmeekt hebben om er mee te stoppen en een pakje sigaretten te kopen. Ik heb nu Champix gebruikt, heb geen bijwerkingen gehad en na een gebruik van 10 weken hoop ik de laatste tablet het komende weekend [lees meer...]te slikken om dan voorgoed van de sigaretten af te blijven.

02-03-2011 | Man | 42
Stoppen met Roken
8 jaar geleden ben ik ook al eens gestopt met behulp van Zyban. Ik heb toen ruim 2 jaar niet gerookt, en het ging me heel goed af. Totdat ik op een avond net iets teveel had gedronken en het net iets te gezellig was, en ik een sigaretje opstak. Wat maakt die ene nou uit, nietwaar? Mis, rook inmiddels al weer 6 jaar en ben nu weer met Zyban begonnen. Enkele keren geprobeer[lees meer...]d zonder, maar dat lukte dus echt niet. Nu wel. Ik vindt het een geweldige uitvinding! Nu maar hopen dat ik nooit meer een stomme fout maak.

03-11-2010 | Vrouw
Rookverslaving
Het stoppen lukte perfect met ondersteuning van Zyban. Alleen moest ik wat langer doorslikken en afbouwen. Alleen werkte apotheek niet mee. Huisarts schreef nog 15 tabl voor i.v.m. afbouwen en beter voor de gezondheid, maar van de apotheek moest ik 30 tabl. afnemen. Worstel nu door zonder die 15 tabl. Lukt wel, maar veel moeilijker

16-10-2010 | Vrouw
Stoppen met roken
Doodeng dit middel, dit was mijn 8e dag en ik moest dus sinds gisteren 2x Zijban slikken. Hallucinaties, hoofdpijn, slecht slapen, hartkloppingen. Ik begrijp niet dat dit voorgeschreven mag worden. Het was doodeng, ik dacht dat ik een TIA of hersenbloeding had, de hallucinaties hebben uren aangehouden. Dit gebruik ik nooit meer!

19-09-2010 | Man
Copd
Ben in 2000 met behulp van Zyban gestopt met roken. Anders zou ik al lang niet meer geleefd hebben. Het heeft mij totaal geen moeite gekost. Terwijl ik toch, als Amsterdams straatschoffie begonnen, veertig jaar gerookt heb. En zóveel, dat men aan de rookwolken al kon zien wie er aan kwam. Sigaren, pijp, shag, sigaretten, maakt niet uit je kon het zo gek niet bedenken of i[lees meer...]k rookte het. Bij het stoppen werd ik begeleid door de leverancier, mijn huisarts én mijn werkgever en toen het gelukt was kreeg ik zowaar van de fabrikant een certificaat, een officiele oorkonde dat ik vanaf dat moment roker-af was! En nu begrijp ik nog steeds niet waarom ik ooit gerookt heb, ik heb er nooit meer naar getaald!!!!

21-04-2010 | Vrouw
Stoppen met roken
Ik heb het in oktober 2006 gebruikt om te stoppen met roken en nu ben ik er nog steeds vanaf! Afgezien van een droge mond en slapeloosheid heb ik geen nare bijwerkingen ervaren. Ik slikte één tablet in de ochtend, maar dat was vanwege de slapeloosheid. ik vind het een aanrader

14-04-2010 | Vrouw

09-04-2010 | Man
Stoppen met roken
Zyban heeft mijn leven enorm veranderd en dan ten neagtieve, Zyban is een volgens mij gewoon een antidepressivum maar waar later uit bleek dat de bijwerking van het medicijn zou kunnen helpen bij het stoppen met roken. Al na de eerste inname had ik hallucinaties en psychoses wat zich uitten in zelfmoordneigingen maar wat ik eerst niet kon herleiden tot Zyban. Ik kon mij ge[lees meer...]woonweg niet voorstellen dat het van een middel voor stoppen et roken zou kunnen komen. na 5 dagen ben ik gestopt maar het leed was al geschied. Ik heb 4 jaar ( en soms nog ) gelopen bij psycholoog en anderen met somberheid en depressie en nog meer terwijlk ik vol levensvreugde zat voor het gebruik ervan. De huisarts wuifde mijn gevoelens weg! De beleving van het leven van voor het gebruik is nog altijd niet terug. Ik noen mezelf maar 'collateral damage' maar Zyban brak mijn defensiemechanisme en relativeringsvermogen af. STIVORO adviseert het middel ook en dit zijn dan ook allemaal beangstigende tekenen dat we doorslaan in het een en ander. Het zal zo moeten zijn!

30-12-2009 | Man
Stoppen met roken
was zeer goed om ye stoppen met roken, alleen kreeg ik als bijwerking hallicunaties en ander enge angstbeelden, uiteindelijk was mij dit allemaal niet meer waard. Zeer zeker toen ik op de televisie hoorde dat dit middel zelfs tot diverse zelfmoordpogingen bij mensen had geleid. Conclusie: je kan het altijd proberen, maar pas op

16-12-2009 | Man
Ontwenning roken

25-11-2009 | Vrouw
Stoppen met roken
Ben nu sinds 6 november gestopt met roken,de zyban werkt echt.De eerste week met 1 pilletje per dag had ik er niet zo vertrouwen in,moest gewoon door gaan met roken en voor mijn gevoel had ik juist nog meer zin in een peukje.Na de 10de dag 2 pilletjes per dag en het gaat echt super goed,geen behoefte aan de sigaret en denk dat dit me er echt vanaf gaat helpen,je moet natuu[lees meer...]rlijk wel zelf echt willen en doorzetten,maar zyban helpt echt.Ik heb weinig last van bijwerkingen,alleen slaap ik lichter en wordt regelmatig wakker,begint nu wel beter te gaan.In vergelijking met stoppen met roken en geen hulpmiddel gebruiken is dit echt peanuts.Ik zou het iedereen aanraden die wil stoppen en een extra ondersteuning nodig heeft.

05-08-2009 | Vrouw
Roken
heb van te voren gevraagd of er anti-depressiva in zit, de huisarts beweerde van niet, ik heb het 9 dagen gebruikt en vond sigaretten niet meer lekker, ben dus gestopt met roken, wel effectief, maar toen begon de ellende, zwaar depressief, dit soort gevoelens had ik nog nooit gehad, of begrepen, ben vreselijk geschrokken hiervan heeft bijna 1 jaar geduurd.