Ervaringen met Zyban

bupropion

Stoppen met roken (65 meningen)

21-03-2013 | Vrouw | 42
bupropion
Alleen met een pilletje slikken ben je er niet. Ik kan iedereen aanraden om eerst het boek van allen Carr te lezen zo dat je weet waar de verslaving nu helemaal over gaat. Als je daarna met zyban begint heb je een goede basis om nooit meer te roken. Ik ben nu 12jaar gestopt en nooit meer zin of trek in een sigaret gehad. Ik ga ook nooit meer beginnen ik weet hoeveel moeite[lees meer...] het kost om er van af te komen. Twee jaar intensief bezig geweest met pleisters, kauwgom, hypnose, noem maar op. Ik zweer er bij

25-02-2013 | Vrouw | 28
Stoppen met roken
Ik ben een beetje bang geworden van de waarschuwingen in de bijsluiter over de bijwerkingen. Ben begonnen met een half pil daarom, en wel om de dag. Ik ben ook vrij licht dus was zeker goed, nl. 48kg! Ik had nog steeds zin in roken, maar merkte wel dat de sigaret anders smaakte, niet zo bevredigend meer, maar smaakte lekkerder doordat het mij een zoet-kruidige smaak er[lees meer...]varing opleverde. Ik voelde me wel een beetje vreemd, beetje licht in mijn geest. En omdat ik weinig resultaat merkte heb ik gekozen om te stoppen met de pillen omdat ik liever geen bijweringen wilde krijgen. Gewoon een sterke wil opzetten en vetrouwen in mijn eigen kunnen dan maar. Cold turkey was me een keer gelukt, maar nu lukt t niet meer. Dus ik probeer af te bouwen op zijn minst. Groet N.

25-01-2013 | Man | 54
Stoppen met roken
Prima gelukt en nooit meer herbegonnen ik weet niet meer hoelang al. Maar je moet de wil hebben om te stoppen. Zonder moeite en blijvend.

05-01-2013 | Man | 45
Stoppen met roken
Zeer goed middel om gemakkelijk te stoppen met roken

16-10-2012 | Man | 32
Stoppen met roken
De wil om te stoppen was er wel, maar het middel nam echt totaal niet de behoefte weg van een sigaret. Helaas wel bijwerkingen, het gevoel alsof er een band om je hoofd zit die langzaam strakker wordt gedraait, ik kan het niet anders verwoorden, zeer vervelend, en ook wel iets van een 'high' aanwezig, maar geen aangename. Erg droge mond, en van diverse mensen ( werk en [lees meer...]prive) kreeg ik de vraag of ik drugs had gebruikt, mijn pupillen waren anders dan normaal en ik had gelig oogwit. Voelde me nét een junkie en zo zag ik er ook een beetje uit schijnbaar. Echt een paarden-middel , best zwaar spul , kijk er mee uit. Was al eerder gestopt zonder medicijnen maar na een jaar was ik weer begonnen. Deze keer met zyban slechts 5 dagen gestopt en weer begonnen.

10-10-2012 | Vrouw | 50
Stoppen met roken
Kwam onder de uitslag te zitten, tabletten hadden geen invloed op mijn rookgedrag.

28-09-2012 | Man | 62
Stoppen met roken
Drie dagen na het innemen van het eerste tablet ben ik zonder enige moeite al gestopt met roken. Ik dacht er niet eens meer aan. Werkelijk ongelooflijk voor iemand die jarenlang meer dan 25 sigaretten per dag rookte. Een droge mond in de nacht was de enige bijwerking in mijn geval. Ik heb 3 maanden lang 1 tablet per dag genomen en sinds 30 dagen geen pil meer gehad. Geen [lees meer...]enkel probleem en mis het roken totaal niet. Ook de gewoonte niet. Een aanrader dus!!!

11-07-2012 | Man | 49
Stoppen met roken
hallo ex rokers ik heb 30 jaar stevig gerookt en meerdere pogingen gedaan om te stoppen. alle keren mislukt nu met behulp van ZYBAN 150mg 100%geslaagd.wij ik en mijn vrouw hebben maar 3 dagen 2 tabletten per dag genomen omdat we vonden dat het met 1 ook ging. bijwerkingen hebben wij niets van gemerkt slapen goed drinken sávonds een borrel ZONDER SIGARET gewoon geweldig.

26-05-2012 | Vrouw | 33
Stoppen met roken
In begin wat bijwerkingen. Bij mij was 1 tablet per dag voldoende. Bij twee tabletten sliep ik maar 4 uur per nacht.

25-02-2012 | Vrouw | 50
Stoppen met roken
ik heb vreselijke jeuk en vlekken over mijn hele lijf gekregen,met gevolg hele nachten niet kunnen slapen van de jeuk,nu gestopt en heb van de arts prednison gekregen,in de hoop dat de huidallergie overgaat Afwachten dus.Ik rook dus nog steeds helaas.

11-01-2012 | Vrouw | 49
Stoppen met roken
Vervelende bijwerkingen en gevoel dat het niet hielp, dus vrij snel mee gestopt.

20-12-2011 | Vrouw | 31
Acne/puistjes
Beste mensen, ik sprak mijn oom en tante die bezig waren met champix om te stoppen met roken zij waren al een week gestopt. Toen dacht ik van nou als hun het toch kunnen moet ik het zeker kunnen. Ik rookte 12 jaar een pakje per dag?! Ben op 7 oktober begonnen met ZYBAN, de eerste zes dagen 1 pil, en de 2e week 2pillen per dag. Omdat ik altijd om 6 uur s'ochtends opsta had [lees meer...]ik geen bijwerkingen zoals slapeloosheid, wat ik bij iedereen lees. Mijn 2e pil nam ik altijd rond 2 uur s'middags namelijk. Scheelt toch en ik kan het iedereen aanraden. HEt belangrijkste vandaag 20 december 2012 ben ik nu 9 weken gestopt met roken en dat allemaal dankzij de ZYBAN. Ben a.s. vrijdag ook al twee weken met het gebruik van de zyban gestopt en en heb nog steeds niet aan een sigaret gedacht. Voor mij het wondermiddel van de eeuw echt super.

18-12-2011 | Vrouw | 44
Stoppen met roken
hoi, ik gebruik nu zyban nu ruim 4 weken. In het begin ging alles goed maar nu heb ik veel last van bijwerkingen zoals buik pijn, neiging om over te geven, last van mijn keel, kortom voel me slecht. Wil nu gaan stoppen.

10-12-2011 | Vrouw | 36
bupropion
Op 30 november begonnen met 1 tablet per dag, het roken moest nu naar 20 jaar maar eens afgelopen zijn! Andere pogingen zoals laseren,kauwgom etc hielpen niks! 6 dec heb ik de laatste sigaret geheel onbewust gerookt, niet bij stil gestaan dat ik niet meer zou roken! Vanaf 7 dec heb ik totaal niet het gevoel gehad dat ik ooit heb gerookt...heel bizar maar t is echt waar! Be[lees meer...]n nu op de 4de dag, weet het is vroeg om te zeggen, maar ik heb vertrouwen dat ik er vanaf nu voor altijd vanaf ben!!!

21-11-2011 | Vrouw | 25
Stoppen met roken
`Zyban heeft er voor gezorgd dat ik totaal geen behoefte meer had aan een sigaret! Al voor mijn stopdatum rookte ik al bijna niet meer. Helaas kreeg ik na 2.5 week last van galbulten (netelroos) herdoor dus moeten stoppen met het innemen van de pillen! En nu proberen om zonder goed stevig in mijn schoenen te staat

27-10-2011 | Vrouw | 42
Stop met roken
gerookt vanaf mijn 16e, het moet nu eindelijk eens stoppen. zyban helpt me goed hierbij, heb alleen last van minder goed slapen terwijl ik de 2e tablet aan het eind van de middag inneem, maar hier kan ik mee leven. kan ook een afkickverschijnsel zijn natuurlijk. verder geen bijwerkingen en het gaat super zonder sigaret!