24-02-2022 | Vrouw | 18
Stoppen met roken
Ik slik het nu 3 dagen na 3 dagen gestopt met roken. Me sigaret smaakte toch niet meer nu volhouden!

15-11-2021 | Vrouw | 24
Stoppen met roken
Ik ben met Zyban begonnen om te stoppen met roken. Ik slik het nu een week en mijn zin in roken word inderdaad minder. Helaas ervaar ik wel veel bijwerkingen. Ik voel mij niet mezelf. ik ben nerveus, suf, ik ben niet vooruit te branden, voel me depri, last van mijn darmen, ik zie wazig (vooral van dichtbij), ik voel me zeer ongemakkelijk als ik met mensen praat. Ik wil h[lees meer...]eel graag stoppen met roken, maar deze bijwerkingen ga ik niet volhouden. Ik werk op een kinderdagverblijf en ik wil daar scherp zijn. Dus ik stop met Zyban en ik ga wachten tot Champix weer leverbaar is. Gelukkig werkt Zyban wel voor heel veel andere mensen. Ik heb altijd snel last van bijwerkingen helaaaaas...

02-11-2021 | Vrouw | 61
Stoppen met roken
rookte 1 pakje van 50 gram zware shag per dag. is meer dan 60 sigaretten zware shag. Ben er al na 7 dagen afgekomen. Het vergt wel ook eigen inzet.

27-10-2021 | Vrouw | 43
Stoppen met roken
Na 3,5 week 1x dagelijks 150 mg Zyban, kreeg ik heel vervelende jeuk. Overigens zonder enige moeite gestopt met roken en nog steeds. Het doet wel zijn werk! Toevallig was ik, toen de jeuk begon, op vakantie in het buitenland. Eerst dacht ik als mogelijke oorzaak aan bedwantsen, daarna aan de zon of de wasmiddel van de handdoeken. Daarna dacht ik aan mogelijke bijwerkingen[lees meer...] van Zyban. Een hooikoorts-tablet liet de jeuk verdwijnen (die heb ik altijd mee op vakantie, gaat allergische reactie tegen van welke oorzaak dan ook, ook een aanrader overigens bij wespensteken en irritante muggenbulten) en na een uur is de jeuk weg. 1 hooikoortstablet werkt opvallend genoeg precies twee dagen en dan begint de jeuk weer en dan neem ik weer een hooikoortstablet. Ik denk dat ik nog 1 week op deze manier doorga en dan stop ik met beide, allergie bouwt zich toch op. Zonder hooikoorstablet is de jeuk -veroorzaakt door zeer waarschijnlijk Zyban- niet vol te houden. Nu ik eraan denk heb ook last van pijn op de borst, het is het borstbeen of misschien de slokdarm/maag. Maar daar heb ik vaker last van door stress en te veel achter de computer werken. Ook had ik al jaren in periodes, elke ochtend jeukende handpalmen en dit verschijnsel is momenteel ook erger en is een voorbode van de jeuk, met name jeuk aan de hoofdhuid, oren, nek, schouders en onderrug, niet op mijn benen of armen. Misschien verergert Zyban de zwakke punten in de zenuwen. Het is kiezen tussen 2 kwaden, maar dan heeft Zyban met hooikoortstabletten toch (een aantal weken, niet de hele kuur) de voorkeur. Voordat ik met Zyban begon heb ik er goed over nagedacht over de mogelijke bijwerkingen en heb nooit last gehad van depressies. Als ik dat wel had gehad was ik er niet aan begonnen. Ik raad eerst Champix aan (is nu niet verkrijgbaar en werkt -ik spreek uit ervaring- net zo goed) en daarna Zyban (mits geen psychische problemen in het verleden) boven stoppen zonder medicijnen.

29-09-2021 | Vrouw | 66
Stoppen met roken
ik wil stoppen met roken omdat het een verslaving is ben dinsdag begonnen met zyban ik moet zeggen je merkt het meteen had geen neiging meer voor een sigaret te nemen maar tegen de avond als het medicijn begint uit te werken dan ben ik wel op zoek naar een sigaret vandaag maar 4 sigaretten gerookt vanaf maandag begin ik met 2x1 tablet zyban ik hoop dat ik dan helemaal er [lees meer...]vanaf blijf en anderen mensen geen last meer van rook hebben hoeveel mensen hebben zuurstof en wil al dat leed besparen ik merk wel dat ik niet moe ben dat geeft wel een fijn gevoel verder heb ik geen bijwerkingen of komt dat nog die bijwerkingen

23-08-2021 | Vrouw | 52
Stoppen met roken
Doordat de Zyban nog in de kast lagen ben ik daarmee begonnen. Ik heb ze 2 weken gebruikt omdat ik hartkloppingen kreeg. Maar nu 12 jaar later ben ik dankzij Zyban nog steeds gestopt met roken. Dus ik ben blij dat ik ze geslikt heb.

28-06-2021 | Vrouw | 34
Stoppen met roken
Ik heb de zyban voorgeschreven omdat champix voor onbepaalde tijd niet beschikbaar is. Ik moet zeggen ja ik word er wat suf van maar overal vooral heel blij. Nu heb ik wat onderzoek gedaan en blijkt dat zyban op dopamine werkt in tegenstelling tot bijv prozac. Ik ben nog niet gestopt met roken maar de zin neemt wel al enorm af.

22-05-2019 | Vrouw | 39
Rookverslaving
Bij mij werkte het niet en erge bijwerkingen. Ik kon er oa niet meer door autorijden en was een enge ervaring. Nu in 2019 nieuwe poging met Tabex, dit werkt goed, was veel minder duur en geen bijwerkingen. Kijk goed wat voor jou werkt en geef niet op.

25-09-2018 | Vrouw | 41
Stoppen met roken
25 Sigaretten per dag, 22 jaar lang, genoeg is genoeg zo zat ik vorige week bij de huisarts. Gemotiveerd om te stoppen maar ik wilde ook hulp. Kennissen zijn gestopt met behulp van Zyban, dus die wilde ik ook. Na een intake met de praktijkondersteuner het recept gekregen. Direct woensdag 19-7 begonnen met 150mg in de ochtend, en gisteren maandag op de 6e dag dosis ver[lees meer...]dubbeld, in de middag nogmaals 150mg. Echter, afgelopen zondag, dus op de 5e dag van het gebruik van Zyban heb ik niet meer gerookt! Het is heel bizar maar de 'trek' is weg en het paniekerige gevoel van IK MOET ROKEN of MIJN SIGARETTEN ZIJN BIJNA OP, dat heb ik niet meer. Het enige wat ik voel is een soort van blij gevoel, de hele dag, en helaas ook nacht. Want slapen doe ik heel erg slecht. Ook voel ik me opgejaagd, maar ik neem het voor lief, gaat vanzelf weer weg denk ik. Maar liever een paar weken slecht slapen dan een leven lang nog roken. Lijkt wel een reclame praatje maar voor mij is Zyban een wondermiddel, dit had ik nooit verwacht.

06-02-2018 | Vrouw | 30
Stoppen met roken
Hoihoi heb un vraag ik heb behoorlijk hoofpijn sinds ik met zyban ben begonnen iemand er nog last van ? Gaat dat wel weg of blijf dat moet er ook toe zeggen was verslaaft aan energie drank ma ook gelijk mee gestop iemand tips

02-09-2016 | Vrouw | 48
Stoppen met roken
Oke........hier komt een heel verhaal. Maar alsjeblieft neem even de tijd om het te lezen. Zoals 80% van de rokende Nederlanders wilde ik ook heel graag stoppen met roken. Kreeg last van een rokershoestje, af en toe ademhalingsproblemen...ik ben klaar met dat roken! Maar tja..ik had al wat falende stoppogingen achter de rug. Maar nu was ik zo stellig, nu wil ik er vanaf v[lees meer...]oordat het te laat is en ik nog meer klachten ga krijgen. Ik maakte een afspraak bij de huisarts en melde mij aan bij het Stoppen met Roken programma van de praktijk. De huisarts schreef mij ook Zyban voor, om mij de eerste paar weken op weg te helpen. Ik helemaal blij! NU gaat het mij lukken! Ik begon met Zyban op maandag 22 augustus (1 tablet per dag) Tijdens die eerste week voelde ik me wat suf en zag er in de loop van die week steeds meer opgeblazen uit en voelde mij nou niet echt top. Op donderdag 25 augustus waren mijn sigaretten op. Ik was zo gemotiveerd om te stoppen dat het tegen mijn gevoel inging om nog nieuwe sigaretten te kopen. Ik stopte dus! En het viel mij alles mee, of die pillen nu al echt werkten?? Maar goed, ik blijf ze toch maar gebruiken voor de zekerheid. Zondag 28 augustus, twee pillen per dag (volgens de bijsluiter) Maandagavond 29 augustus om half twaalf s'avonds op de bank; ik voelde mij helemaal niet goed worden...nijging tot flauwvallen, duizelig, ademhalingsproblemen, misselijk en heel angstig...ik ging naar bed, in de hoop dat ik door te liggen mij beter zou gaan voelen. Dat was helaas niet zo. Mijn man zei; dit gaat niet goed zo...we bellen de huisartsenpost (jeetje wat voelde ik mij afschuwelijk) In de hoop dat ze door de telefoon zouden zeggen, ga maar rustig slapen, komt door de Zyban, is morgen weer over...belde ik de huisartsenpost. Maar de arts in het ziekenhuis vertrouwde het helemaal niet. Hij wilde dus dat ik zo snel mogelijk naar het ziekenhuis kwam. Daar aangekomen, bloeddruk meten; veel te hoog. Hartslag te snel, hartfilm gemaakt; op het eerste gezicht niets bijzonders. Maar de arts wilde er zeker van zijn dat er geen hartinfarct al had plaats gevonden of zou kunnen plaatsvinden. (alle symptomen wezen namelijk op een hartinfarct). Er werd een ambulance gebeld, ik moest naar een ander ziekenhuis gebracht worden waar een Cardioloog en een Longarts aanwezig waren. Daar aangekomen werd ik de hartbewaking opgereden. Direct volgden allerlei onderzoeken en even later werd er nog bloed naar het lab gestuurd voor onderzoek (ze kunnen drie uur nadat er iets gebeurd zou kunnen zijn, alles zien aan het bloed) Na een uur kwamen de artsen met de uitslag....helemaal niets aan de hand, hart goed, longen goed, geen vaatvernauwing of bloedpropjes, geen trombose of iets wat in dergelijke richtingen zou kunnen wijzen. In de tijd dat mijn bloed naar het lab was hebben de artsen Zyban uitgezocht. En waardoor lag ik nu op de hartbewaking? Precies...de bijwerkingen van Zyban! Dus mijn advies; begin niet aan die troep! Ik wil geen rotzooi meer in mijn lijf en ook geen gif van sigaretten meer. TIP! Lees het boek ; Nederland STOPT! met ROKEN van Pauline Dekker / Wanda de Kanter. Echt een heel goed boek! De Zyban heb ik de volgende dag teruggebracht naar de apotheek. Ik kan het zonder medicijnen en samen met het Stoppen met Roken boek en mijn man als coach (hij heeft het boek ook gelezen om mij te kunnen begrijpen) gaat het mij lukken om gezond te leven en te genieten. Nu, vier dagen na het gebeurde, voel ik mij weer kiplekker!

04-04-2015 | Vrouw | 54
Stoppen met roken
Ik heb Zyban 10 jaar geleden gebruikt. Maar ben na een week gestopt omdat ik de bijwerkingen te ernstig vond. Ik had een suf gevoel en mijn bewegingen waren vertraagt!

25-03-2015 | Vrouw | 58
Stoppen met roken
Vier jaar geleden ben ik met volle tevredenheid gestopt met roken dmv Zyban. Anderhalf jaar geleden weer aan het roken gekomen en meteen weer Zyban gebruikt. Beide keren ben ik gestopt met mijn eigen medicatie tegen depressie. De eerste keer ging moeiteloos, alsof ik een pepermuntje slikte. Geen bijwerkingen en op de 14de dag gestopt. Helaas ging het de tweede keer in pre[lees meer...]cies dezelfde omstandigheden helemaal mis! Ik voelde me angstig, ziek en erg depressief en moest ermee stoppen. Toch wil ik het nog een keer proberen., maar ik zie er nu erg tegenop. Vreemd hoe een medicijn ineens zo anders kan "werken" Toch geef ik de moed niet op, ik weet immers dat het kan! Mijn mening (sterretjes) is gebaseerd op de eerste keer.

31-12-2014 | Vrouw | 47
Stoppen met roken
na ongeveer 30 jaar roken,nu 5 weken gestopt. Zonder Zyban lukte dit niet. Bijwerking obstipatie;soms 3 dagen niet naar de wc,opgeblazen gevoel. Maar neem ik voor lief;rook in ieder geval niet meer !!

28-10-2014 | Vrouw | 50
Stoppen met roken
De eerste week 1 per dag ging prima dacht ik, de tweede week 2 per dag dat is mij 3 dagen gelukt en raakte iedere dag verdrietiger en huilbuien , dus gestopt met zyban en bevalt prima, ook gestopt met roken en eigenlijk valt het wel mee soms denk ik o ja nu zou ik gerookt hebben maar de behoefde om er echt 1 op te roken nee dt is er niet meer.

01-09-2013 | Vrouw | 43
Stoppen met roken
Ik had twee jaar geleden een poging om te stoppen met roken gedaan met behulp van Zyban. Door andere medische redenen moeten stoppen. Ik had toen behalve wat misselijkheid geen enkele bijwerking. Dus dacht ik nu weer een poging te doen met behulp van Zyban. De eerste week 1 tablet ging prima, alleen tikkie misselijk. Vanaf de eerste dag dat ik er twee per dag moest nemen w[lees meer...]as ik hondsberoerd! Misselijk, heel erg duizelig, verhoging, hoofdpijn en geen eetlust. Dus ik ben gestopt... Het was echt niet te doen. Ik heb nu 24 uur geen Zyban op maar nog steeds wat duizelig. Ik heb geen idee waarom ik er de vorige keer goed tegen kon en nu helemaal niet. Ik ga nu 48 uur niets nemen en dan proberen met 1 tablet per dag verder te gaan. Ik hoop dat het lukt anders zal ik het cold Turkey moeten doen...