05-02-2022 | Man | 32
Stoppen met roken
Wat een rot spul joh. Vol goede moed begonnen met het slikken van deze troep om te stoppen met roken. Na 6 dagen 1 pil per dag te hebben geslikt overgegaan tot 2 per dag.. op maandag begonnen met 2, op woensdag begon ik kleine jeukende bultjes te krijgen op m'n rechter onderarm. Huisarts zei dat ik het even moest aankijken, als t donderdag ochtend erger zou zijn dan moest [lees meer...]ik stoppen. Donderdag een halve pil geslikt. We zijn nu dik anderhalve week verder en m'n hele lijf zit onder de rode extreem jeukende vlekken. Het lijkt verdacht veel op netelroos. Wat een gezeik joh. Tyfus spul. Ik slaap al dik een week niet meer en heb mij zelfs moeten ziek melden van werk.. ik raad sterk af dit spul te gebruiken! Doe t niet! Ik ben ondertussen zonder zyban gestopt met roken, cold turkey. Nu 7 dagen zonder sigaret!

22-05-2019 | Vrouw | 39
Rookverslaving
Bij mij werkte het niet en erge bijwerkingen. Ik kon er oa niet meer door autorijden en was een enge ervaring. Nu in 2019 nieuwe poging met Tabex, dit werkt goed, was veel minder duur en geen bijwerkingen. Kijk goed wat voor jou werkt en geef niet op.

18-10-2017 | Man | 35
Stoppen met roken
Ik kreeg de Zyban voorgeschreven via mijn huisarts. Afgelopen maandag (18-10-17) begonnen met 150 mg. De volgende dag de volgende ingenomen en merkte meteen een soort van alertheid. Mensen om mij heen vonden mij lacherig en vroegen; gaat het wel goed met je? Ja hoor was mijn antwoord. 's Middags met mijn rijinstructeur over gehad dat ik begonnen was met het slikken van Zyb[lees meer...]an en gevraagd; is het wel verstandig om te rijden, aangezien er wel een gele sticker op de verpakking zit? Mijn rijinstructeur zei: Wij kijken even hoe het gaat, mocht het niet gaan stop je meteen. In principe ging het goed, maar ik voelde mij er toch niet lekker bij. Ik ben naar huis gebracht en had na de tijd ook nergens meer zin aan. Snel maar iets besteld en na het avondeten werd ik zo moe, dat ik echt dacht ik wil slapen om 18:00 uur. Ik keek in de spiegel en het eerste wat mij opviel waren mijn rode ogen. Ik dacht bij mijzelf, nu ga ik eventjes voor een uurtje in bed liggen en dan sta ik uitgerust weer op. NOT! Ik heb dwars door de wekker heen geslapen (overkomt mij nooit) en werd niet eerder wakker dan 21:30 uur. Ik werd ook nog eens gedesoriënteerd wakker en zag beelden voor mij (hallucinaties) die je niemand toe wenst, daarnaast werd ik héél emotioneel en had moeite om uit bed te komen. Ik zakte haast in elkaar en voelde mijn hele lichaam tintelen, was duizelig en had enorme hoofdpijn. Vanmorgen nadat ik bijna twaalf uren in mijn bed had gelegen, stond ik op als een zombie en normaal gesproken heb ik dat alleen als ik de griep heb. Ik heb vandaag mijn huisarts direct gebeld en aangegeven dat ik er mee STOP! Wat een rotzooi en dan zoveel bijwerkingen in twee dagen. Vandaag had ik nog een paar kleine naweeën en die heb ik verholpen door veel water te drinken, bewegen en vooral veel fruit te eten.

02-09-2016 | Vrouw | 48
Stoppen met roken
Oke........hier komt een heel verhaal. Maar alsjeblieft neem even de tijd om het te lezen. Zoals 80% van de rokende Nederlanders wilde ik ook heel graag stoppen met roken. Kreeg last van een rokershoestje, af en toe ademhalingsproblemen...ik ben klaar met dat roken! Maar tja..ik had al wat falende stoppogingen achter de rug. Maar nu was ik zo stellig, nu wil ik er vanaf v[lees meer...]oordat het te laat is en ik nog meer klachten ga krijgen. Ik maakte een afspraak bij de huisarts en melde mij aan bij het Stoppen met Roken programma van de praktijk. De huisarts schreef mij ook Zyban voor, om mij de eerste paar weken op weg te helpen. Ik helemaal blij! NU gaat het mij lukken! Ik begon met Zyban op maandag 22 augustus (1 tablet per dag) Tijdens die eerste week voelde ik me wat suf en zag er in de loop van die week steeds meer opgeblazen uit en voelde mij nou niet echt top. Op donderdag 25 augustus waren mijn sigaretten op. Ik was zo gemotiveerd om te stoppen dat het tegen mijn gevoel inging om nog nieuwe sigaretten te kopen. Ik stopte dus! En het viel mij alles mee, of die pillen nu al echt werkten?? Maar goed, ik blijf ze toch maar gebruiken voor de zekerheid. Zondag 28 augustus, twee pillen per dag (volgens de bijsluiter) Maandagavond 29 augustus om half twaalf s'avonds op de bank; ik voelde mij helemaal niet goed worden...nijging tot flauwvallen, duizelig, ademhalingsproblemen, misselijk en heel angstig...ik ging naar bed, in de hoop dat ik door te liggen mij beter zou gaan voelen. Dat was helaas niet zo. Mijn man zei; dit gaat niet goed zo...we bellen de huisartsenpost (jeetje wat voelde ik mij afschuwelijk) In de hoop dat ze door de telefoon zouden zeggen, ga maar rustig slapen, komt door de Zyban, is morgen weer over...belde ik de huisartsenpost. Maar de arts in het ziekenhuis vertrouwde het helemaal niet. Hij wilde dus dat ik zo snel mogelijk naar het ziekenhuis kwam. Daar aangekomen, bloeddruk meten; veel te hoog. Hartslag te snel, hartfilm gemaakt; op het eerste gezicht niets bijzonders. Maar de arts wilde er zeker van zijn dat er geen hartinfarct al had plaats gevonden of zou kunnen plaatsvinden. (alle symptomen wezen namelijk op een hartinfarct). Er werd een ambulance gebeld, ik moest naar een ander ziekenhuis gebracht worden waar een Cardioloog en een Longarts aanwezig waren. Daar aangekomen werd ik de hartbewaking opgereden. Direct volgden allerlei onderzoeken en even later werd er nog bloed naar het lab gestuurd voor onderzoek (ze kunnen drie uur nadat er iets gebeurd zou kunnen zijn, alles zien aan het bloed) Na een uur kwamen de artsen met de uitslag....helemaal niets aan de hand, hart goed, longen goed, geen vaatvernauwing of bloedpropjes, geen trombose of iets wat in dergelijke richtingen zou kunnen wijzen. In de tijd dat mijn bloed naar het lab was hebben de artsen Zyban uitgezocht. En waardoor lag ik nu op de hartbewaking? Precies...de bijwerkingen van Zyban! Dus mijn advies; begin niet aan die troep! Ik wil geen rotzooi meer in mijn lijf en ook geen gif van sigaretten meer. TIP! Lees het boek ; Nederland STOPT! met ROKEN van Pauline Dekker / Wanda de Kanter. Echt een heel goed boek! De Zyban heb ik de volgende dag teruggebracht naar de apotheek. Ik kan het zonder medicijnen en samen met het Stoppen met Roken boek en mijn man als coach (hij heeft het boek ook gelezen om mij te kunnen begrijpen) gaat het mij lukken om gezond te leven en te genieten. Nu, vier dagen na het gebeurde, voel ik mij weer kiplekker!

04-04-2015 | Vrouw | 54
Stoppen met roken
Ik heb Zyban 10 jaar geleden gebruikt. Maar ben na een week gestopt omdat ik de bijwerkingen te ernstig vond. Ik had een suf gevoel en mijn bewegingen waren vertraagt!

05-02-2022 | Man | 53
Stoppen met roken
Afgelopen donderdag 3 febr. gestart met 1 tablet zyban in de ochtend dus nu drie dagen geleden. Ik merk nog niets maar wel dat ik voor mijn gevoel nu meer rook als voorheen. Ik hoop heel erg dat dit medicijn mijn ''wondermiddel'' is om te stoppen want ik wil het heel erg graag. Wat ik wel merk is dat ik het steeds meer vind stinken, maar de smaak is er wel nog en dus hel[lees meer...]aas dat ik merk dat ik nu na drie dagen meer rook. Iemand hier ook last van?

15-11-2021 | Vrouw | 24
Stoppen met roken
Ik ben met Zyban begonnen om te stoppen met roken. Ik slik het nu een week en mijn zin in roken word inderdaad minder. Helaas ervaar ik wel veel bijwerkingen. Ik voel mij niet mezelf. ik ben nerveus, suf, ik ben niet vooruit te branden, voel me depri, last van mijn darmen, ik zie wazig (vooral van dichtbij), ik voel me zeer ongemakkelijk als ik met mensen praat. Ik wil h[lees meer...]eel graag stoppen met roken, maar deze bijwerkingen ga ik niet volhouden. Ik werk op een kinderdagverblijf en ik wil daar scherp zijn. Dus ik stop met Zyban en ik ga wachten tot Champix weer leverbaar is. Gelukkig werkt Zyban wel voor heel veel andere mensen. Ik heb altijd snel last van bijwerkingen helaaaaas...

06-02-2018 | Vrouw | 30
Stoppen met roken
Hoihoi heb un vraag ik heb behoorlijk hoofpijn sinds ik met zyban ben begonnen iemand er nog last van ? Gaat dat wel weg of blijf dat moet er ook toe zeggen was verslaaft aan energie drank ma ook gelijk mee gestop iemand tips

28-10-2014 | Vrouw | 50
Stoppen met roken
De eerste week 1 per dag ging prima dacht ik, de tweede week 2 per dag dat is mij 3 dagen gelukt en raakte iedere dag verdrietiger en huilbuien , dus gestopt met zyban en bevalt prima, ook gestopt met roken en eigenlijk valt het wel mee soms denk ik o ja nu zou ik gerookt hebben maar de behoefde om er echt 1 op te roken nee dt is er niet meer.

01-09-2013 | Vrouw | 43
Stoppen met roken
Ik had twee jaar geleden een poging om te stoppen met roken gedaan met behulp van Zyban. Door andere medische redenen moeten stoppen. Ik had toen behalve wat misselijkheid geen enkele bijwerking. Dus dacht ik nu weer een poging te doen met behulp van Zyban. De eerste week 1 tablet ging prima, alleen tikkie misselijk. Vanaf de eerste dag dat ik er twee per dag moest nemen w[lees meer...]as ik hondsberoerd! Misselijk, heel erg duizelig, verhoging, hoofdpijn en geen eetlust. Dus ik ben gestopt... Het was echt niet te doen. Ik heb nu 24 uur geen Zyban op maar nog steeds wat duizelig. Ik heb geen idee waarom ik er de vorige keer goed tegen kon en nu helemaal niet. Ik ga nu 48 uur niets nemen en dan proberen met 1 tablet per dag verder te gaan. Ik hoop dat het lukt anders zal ik het cold Turkey moeten doen...

19-04-2022 | Man | 50
Stoppen met roken
35 jaar gerookt en begon diverse lichamelijke klachten te vertonen. Reuma, longproblemen en verstopte ader lies. Alle artsen adviseerden stoppen met roken. Eerder diverse pogingen maar niks werkte. Via internet zyban tegen gekomen en veel gelezen. Naar de huisarts en praktijkondersteuner gesproken. Zyban besteld en volgens deze ondersteuner zou het 2 weken duren voordat ze[lees meer...] binnen waren en dus afspraak gemaakt over 2 weken. Medicijnen kwamen echter 2 dagen later met uitgebreid gebruiksaanwijzing. 6 dagen 1 pil ingenomen en dat ging goed. Rustig in mijn hoofd, koffie smaakte niet meer zo lekker en sigaretten waren net lucht. Na 6 dagen overgegaan op 2 tabletten. Dezelfde dag waren mijn sigaretten op en wilde ze ook niet meer kopen. Drie dagen daarna begonnen de bijwerkingen. Angststoornissen, depressief, geen zin meer in het leven, neerslachtig en meest vervelende slapeloosheid. Het leek wel of ik een propeller in mijn hoofd had. Gelijk gestopt met dit medicijn. Heb nu 8 dagen niet gerookt en ook geen zin. Hoop het vol te houden. Het werkt wel maar bijwerkingen zijn ondraaglijk.

24-02-2022 | Vrouw | 18
Stoppen met roken
Ik slik het nu 3 dagen na 3 dagen gestopt met roken. Me sigaret smaakte toch niet meer nu volhouden!

27-10-2021 | Vrouw | 43
Stoppen met roken
Na 3,5 week 1x dagelijks 150 mg Zyban, kreeg ik heel vervelende jeuk. Overigens zonder enige moeite gestopt met roken en nog steeds. Het doet wel zijn werk! Toevallig was ik, toen de jeuk begon, op vakantie in het buitenland. Eerst dacht ik als mogelijke oorzaak aan bedwantsen, daarna aan de zon of de wasmiddel van de handdoeken. Daarna dacht ik aan mogelijke bijwerkingen[lees meer...] van Zyban. Een hooikoorts-tablet liet de jeuk verdwijnen (die heb ik altijd mee op vakantie, gaat allergische reactie tegen van welke oorzaak dan ook, ook een aanrader overigens bij wespensteken en irritante muggenbulten) en na een uur is de jeuk weg. 1 hooikoortstablet werkt opvallend genoeg precies twee dagen en dan begint de jeuk weer en dan neem ik weer een hooikoortstablet. Ik denk dat ik nog 1 week op deze manier doorga en dan stop ik met beide, allergie bouwt zich toch op. Zonder hooikoorstablet is de jeuk -veroorzaakt door zeer waarschijnlijk Zyban- niet vol te houden. Nu ik eraan denk heb ook last van pijn op de borst, het is het borstbeen of misschien de slokdarm/maag. Maar daar heb ik vaker last van door stress en te veel achter de computer werken. Ook had ik al jaren in periodes, elke ochtend jeukende handpalmen en dit verschijnsel is momenteel ook erger en is een voorbode van de jeuk, met name jeuk aan de hoofdhuid, oren, nek, schouders en onderrug, niet op mijn benen of armen. Misschien verergert Zyban de zwakke punten in de zenuwen. Het is kiezen tussen 2 kwaden, maar dan heeft Zyban met hooikoortstabletten toch (een aantal weken, niet de hele kuur) de voorkeur. Voordat ik met Zyban begon heb ik er goed over nagedacht over de mogelijke bijwerkingen en heb nooit last gehad van depressies. Als ik dat wel had gehad was ik er niet aan begonnen. Ik raad eerst Champix aan (is nu niet verkrijgbaar en werkt -ik spreek uit ervaring- net zo goed) en daarna Zyban (mits geen psychische problemen in het verleden) boven stoppen zonder medicijnen.

30-12-2017 | Man | 53
Stoppen met roken
Ik was totaal niet gemotiveerd maar dacht: ik kijk wel. * dagen geslikt zonder te stoppen (zoals aangegeven) op dag 9 een half vol pakje van Nelle zware shag boven op de prullenbak gelegd zodat ik dat makkelijk weer kon terugpakken. De volgende ochtend ben ik gewoon begonnen met het uitstellen van het peuk opsteken: eerst naar de w.c., eerst koffie, eerst email bekijken en[lees meer...]z. 1e dag denk je elke seconde, de 2e dag elke 10 sec. de 2e week 1 keer per minuut enz enz. Ik vond het een stuk makkelijker met Zyban.

04-01-2017 | Man | 56
Stoppen met roken
Ik nam zyban a rato van een dosis per dag om na 14 dagen te verdubbelen. Onmiddellijk na de verdubbeling hevige jeuk in de vingers en handen. Ik ben ook gevoelig voor bepaalde penicilines. Door zyban terug te brengen naar een dosis per dag bleef de jeuk weg en door een langere aanloop -2 maanden- ben ik toch nog kunnen stoppen met roken. Naast zyban nam ik atorvastatine, e[lees meer...]mconcor, brilique en asaflow. Da dag dat ik echt besloot te stoppen (na 3 raadplegingen bij de tabakologe) startte ik met gehalveerde 16mg nicotinepleisters. Dit heb ik slechts een week gedaan want ik kon niet slapen. Na 5 dagen had ik al een dag waar ik pas 's avonds aan een sigaret dacht. Nooit gedacht dat het zou lukken, want eigenlijk rookte ik omwille van lichte dosissen weed (wiet) die ik toevoegde. Al bij al was de nicotine bijzaak. Nu 3 maanden gestopt Ik mis de marihuana soms wel, maar toch blij dat het voorbij is, na 30 jaar én 1000 keer nooit-langer-dan-3-dagen-gestopt. :-)

11-11-2021 | Man | 50
Stoppen met roken
Eerst 6 dagen 1 tablet van 150mg, daarna 2 tabletten per dag. Vanaf woensdag in de 2e week per direct gestopt met roken en daarna geen sigaret meer aangeraakt en ook geen behoefte meer