ziekte

Bestaat uit:
Bijbalontsteking
Testis- / zaadbalontsteking (1)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor bijbalontsteking

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
2,5
Combodart 1 2
Amoxicilline 1 4
Androskat 1 3

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: bijbalontsteking

29-08-2019

Bijbalontsteking

Op de SEH gelegen ivm de bijwerkingen. Knallende koppijn, dagenlang extreem hoge koorts. Totaal niet kunnen slapen, zelfs niet met tabletten van het ziekenhuis. M'n hele lijf zit onder de rode uitslag. Last van mijn gewrichten. Droge mond. Ik zou dit middel iedereen afraden!!!
11-08-2019

Bijbalontsteking

Ik had een ontsteking aan mijn bijballen en deze antibiotica werd voorgeschreven. Na de eerste pil voelde ik mezelf misselijk en kreeg ik gelijk al lichte krampen in mijn kuiten. Na de 2de pil 2 uur voor het slapen gaan kreeg pijn in al mijn spieren, werd ik misselijk en kreeg ik zenuwprikkelingen door mijn lichaam. Eenmaal in bed kon ik moeilijk slapen. Na 2 uur viel ik e[lees meer...]en uur in slaap en werd ik zwaar verkrampt en heel angstig wakker. De rest van de nacht wakker gelegen. Was de gehele nacht en volgende dag ziek, een soort van kater en griep tegelijk. Direct mee gestopt. 2 dagen nog hoofdpijn gehad, daarna ging het weer. Erg geschrokken van de bijwerkingen en ik raad dit medicijn (Die ooit is ontworpen als chemo) ook erg af! In sommige landen is dit type antibiotica ook verboden en ook zijn er diverse Europese onderzoeken die kritische kanttekeningen hebben over werking in verhouding tot de vele bijwerkingen.
27-03-2019

Bijbalontsteking

Sinds het gebruik al een half jaar last van pijn aan handen en polsen. Werk en hobbies zijn vrijwel onmogelijk geworden Artsen en specialisten kunnen de oorzaak niet vinden en weigeren dit middel als mogelijke oorzaak te overwegen, terwijl (permanente) peesbeschadiging tussen de bijwerkingen staan vermeld.
29-11-2018

Bijbalontsteking

Ik ben iemand die niet snel op internet recenties schrijft, maar na het lezen van al die horror verhalen wil ik toch mijn ervaring geven. Ik ben geen fan van antibiotica maar soms kan het helaas niet anders mits de kruiden niet meer helpen. Dus even gegoogeld op cyprofloxacine en zo hier terecht gekomen. WOW wat een bangmakende horror verhalen, zo erg dat ik het ik het med[lees meer...]icijn nog niet meer wou slikken...Anyway de ontsteking werd pijnlijker dus toch maar begonnen. En ik kan je vertellen minimale bijwerkingen, beetje misselijk en maagpijn bij het slikken van de eerste tabletten, maar met gember en een stevig ontbijt ervoor nauwelijks last. En wat vermoeid maar dat was ik ervoor ook al. Zelfs mijn darmenkrampen zijn weg en mijn stoelgang is weer beter terwijl ik dit medicijn niet eens voor dit nam. Ik heb het gevoel dat sommige hier, iedere kwaal die ze toevallig voelen de schuld aan deze antibiotica geven...ik had ook arm pijn 2 dagen, ik zag ook bleekjes uit, en nu na de kuur ben ik verkouden...moet ik nu de schuld aan deze antibiotica geven? Nee dacht het niet zo. Dus al bij al ben ik tevreden over dit medicijn!
19-09-2018

Bijbalontsteking

Na tien dagen kuur heb ik op dag 12 een beetje fysieke oefeningen gedaan omdat ik graag actief bezig ben. Bijna onmiddelijk na de oefening gingen mijn pezen branden, tintelen en pijn doen. Dit is nu al een week lang zo en niet heel veel vermindering in pijn. Ik heb bijna Repetitive Strain Injury (RSI) verschijnselen in mijn armen en voorarmen, achilles pees is overigens oo[lees meer...]k erg gevoelig. Heel verontrustend. Ik probeer veel water te drinken en te rusten maar het voelt als of ik een soort gif heb ingenomen. De fabrikant Bayer stond niet in het drop-down menu, maar het was van Bayer.
02-03-2018

Bijbalontsteking

Ik heb het voor een bijbalontsteking. Moet het 2 weken gebruiken maar het werkt niet nu een week bezig en er is nog geen verandering. Voor de cotrimoxazol een week andere antibiotica gehad die ook al niet aansloeg.
13-08-2017

Tavanic (levofloxacine)
Bijbalontsteking

Pijn en bactieriën na een dag of 5 minimaal, dus kuur slaat wel aan, nog 5 dagen te gaan maar spierpijn in heup en achillespees. Zal blij zijn als het voorbij is.
24-05-2017

Tavanic (levofloxacine)
Bijbalontsteking

Bijbal- en blaasproblemen al 3 maanden, dag 1 heel erg pijn gehad niet meteen naar arts geweest, daarna toch nog langs geweest, want pijn verdween niet en lichaam kon bacterie niet aanvechten, dagen waren zeer ongemakkelijk. Toch nog naar arts geweest en na 5 dagen helft van de kuur dus, veel zweet bij bijbal, veel urine verlies en 90% verdwenen na 10 capsules toch herhaa[lees meer...]lrecept gehad om bijgebleven bacterie te doden en sindskort kan ik weer mijn boxers aan ipv strak ondergoed, fietsen, op de boot gaan etc...was zeer tegen dit middel, omdat ik hier veel negatief gelezen heb, maar kan nu gelukkig verder met mijn leven.. merk wel vaker spontane erectie in de ochtend te hebben ... desondanks vermoeid gevoel eerste 3 uren bij het innemen, dit bleek verder geen probleem.
02-02-2017

Bijbalontsteking

Na 1 dag al merkbaar dat het goed werkt. De zwellingen namen af. Nadeel is dat na de eerste inname ik mij al moe voelde. 2de dag naast mij moe voelen, spierpijn in vooral de nek, stekende hoofdpijn en wazig zien. Deze bijwerkingen had ik ook al met een antibiotica die overigens niet hielp.
11-12-2016

Amoxicilline / Clavulaanzuur (amoxicilline / clavulaanzuur)
Bijbalontsteking

Middel twee keer gebruikt voor wortelpunt-ontsteking en bijbal-ontsteking. Pijnklachten verdwijnen snel. Bekende bijwerking is buikloop. Dat maar even voor lief nemen. Volgens de huisarts is dit een universeel middel voor nogal wat verschillende infecties.
01-06-2015

Amoxicilline / Clavulaanzuur (amoxicilline / clavulaanzuur)
Bijbalontsteking

Kleine onsteking operatief gedaan geen punt. Maar nu deze bende gekregen, megakoorts 1ste nacht, 's morgens n gewrichtspijn van heb ik jou daar op zondag en wazig moe beroerd toen werd ik wakker om 3 uur snachts niet normaal heb staan gille en schreeuwen van de pijn in m been moest t dekbed in mijn mond doen om t dempen duurde 5 min alsof r n mes zat t zagen in mijn spier,[lees meer...] vanochtend huisarts geweest stond in d keuken en t kwam weer 5 sec weer gillen geloof m heb nog nooit in m leven dit soort pijn gehad alsof m been r afgesneden word. Ligt nu in de prullebak. Ik vind dit gif, puur gif. Mensen blijf hier vanaf, levensgevaarlijk.
29-05-2015

Bijbalontsteking

Ik heb dit middel gebruikt voor een ontsteking aan de testis. In eerste instantie was de diagnose van de huisarts dat het een urineweg infectie betrof (?!) dit terwijl ik geen verdere klachten had. De eerste kuur die ik kreeg betrof amoxicilline wat ook een antibiotica is. Tijdens de kuur ontstonden er pijn over mijn hele rug.. Na een week werd er besloten, na telefonis[lees meer...]ch overleg met de uroloog, om over te stappen naar Ciprofloxacine 500mg. Rugklachten verdwenen langzaam maar ontsteking nam slechts beperkt af. Na 3 dagen begon ik me ineens veel en veel slechter te noemen: erg moe maar moeite met slapen, neerslachtig, futloos, spierpijn, trillende vingers en tenen. Kortom een gevoel alsof er iets heel behoorlijk mis is in je lichaam. Na aandringen bij de huisarts ben ik uiteindelijk bij de uroloog terecht gekomen waar uit mijn bloed bleek dat ik geen infectie had maar een ontsteking en dat de antibiotica nutteloos was(!). Ik ben meteen gestop met d3e keer en in 2 dagen zijn bijna alle klachten verdwenen en blijken ze dus volledig veroorzaakt te zijn door dit middel en niet door de oorspronkelijke klacht.
10-09-2014

Combodart (tamsulosine / dutasteride )
Bijbalontsteking

Enige weken gebruikt en steeds meer last van duizeligheid, opgezet gevoel en sterker wordende pijn aan de teelballen. Ook het effect van minder plasproblemen op geen enkele manier verbeterd
04-08-2014

Amoxicilline (amoxicilline)
Bijbalontsteking

volledig verlies van darmvlokken na 2 dagen gebruik. Moest onmiddellijk stoppen van huisarts. Raad: "Nooit meer gebruiken". Ruim voordien vergelijkbare ervaring met amoxicilline, niet onderkend.
21-07-2014

Bijbalontsteking

Ivm bijbalontsteking middel gebruikt (2x1 per dag van 960 pch oftewel mg) en daar heb ik inmiddels spijt van. Aan het eind van de eerste dag duizelig. Aanvankelijk van plan om, iom huisarts, te stoppen met deze kuur vanwege deze duizeligheid. De tweede dag bleek de duizeligheid af te nemen. Omdat het middel wel goed op de kwaal leek te slaan toch doorgezet iom huisarts[lees meer...]. Leek enkel wat moe te zijn maar kon wel doorwerken. Na verloop van de dagen werd ik steeds vermoeider. Kreeg ook een constant suizen in mijn hoofd en een ruwe tong met groene uitslag. Gewoon een normale bijwerking aldus de huisarts. Na 9 dagen kreeg ik echter koorts en een barstende hoofdpijn. Spierpijn, pijn in de ogen, kreeg geen hap meer door mijn keel. De dag daarop zat ik onder de huiduitslag. Direct de huisartsenpost gebeld en langsgegaan. Op diens advies direct gestopt met inname. Middel leek toch niet afdoende te werken tegen de kwaal. Onduidelijk was waar de koorts vandaan kwam. Bijwerking of virus? Huiduitslag begon te jeuken. Ademhalen ging zwaarder en kuchen was lastig. Afspraak voor consult later vandaag. Maar dit middel hoef ik gelukkig niet meer te slikken. Het is erger dan de kwaal!
10-07-2014

Bijbalontsteking

Antibioticum voorgeschreven gekregen ivm ontsteking bijballen en bijholteontsteking. 2x1 per dag 960 Mg. Werking na inname eerste pil al waarneembaar na korte tijd. Deed dus goed zijn werk. Na de tweede pil kreeg ik echter last van bijverschijnselen: Licht in hoofd (duizelig) Slappe knieën Ogen focussen langzamer Suizen in hoofd Volgens bijsluiter mag je dan niet [lees meer...]autorijden. Huisarts gebeld. Op diens advies direct gestopt met inname krijg een andere antibioticum voorgeschreven.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2207)
Depressie (1815)
Angst & paniekstoornis (1669)
Hoge bloeddruk (1268)
Acne/puistjes (880)