Methadon

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor drugsverslaving

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: drugsverslaving

Oxazepam

12-10-2023 | Man | 19
oxazepam
Drugsverslaving
Deze shit moet je in een vape stoppen, en je wordt hartstikke moe en erg ziek . Wel veslavend dus pas op.

09-10-2023 | Vrouw | 62
Drugsverslaving
40 jaar verslaafd gewwest , eerst heroine, later medicijnen vooral kalmeringsmiddelen etc. 10 jaar geleden methadon gaan gebruiken, geen heroine meer, soms nog medicijnen sinds ik methadon gebruik heb ik een stabiel leven, drink niet meer , rook bijna niet meer heb een gezin, kinderen kleinkinderen voor mij is het mijn redding geweest zonder methadon en mijn eigen st[lees meer...]erke wil en hulp van mijn man was ik er nu niet meer geweest.

12-06-2023 | Man | 71
Drugsverslaving
U bent nu al 70 jaar ; ik zou me niet zo zorgen maken om afhankelijk van de medicatie te worden , zeker als't uw laatste jaren dragelijk kan maken.

12-06-2023 | Man | 71
Drugsverslaving
Begon omstreeks 1971 te experimenteren met opiaten en methadon. Sinds 1973 in een vast methadon onderhouds programma , waarvan de laatste 30 jaar twee wekelijks via de apotheek . Ondervind sinds 2022 verminderde werking met last van overspannen heid gevoelens met niet aflatende spannings hoofdpijn waarvoor de huisarts diclofinac heeft voorgeschreven dat nauwelijks helpt[lees meer...] . Afkicken zal nooit meer gaan , maar overweeg een methadon vervanger te proberen. Ben benieuwd naar andere ervaringen met langdurig methadon gebruik.

30-05-2023 | Vrouw | 62
Drugsverslaving
ik ben 10 jaar geleden van polygebruik van drugs overgestapt naar methadon, een nieuwe wereld ging voor me open, geen heroine en andere drugs meer gebruikt. nu merk ik niets meer van de hoeveelheid die ik slik per dag maar oh wee als ik ze een dag of 2 niet neem. vreselijke ontwenningsverschijnselen, nog erger dan bij heroine ik slik ze dus maar ik denk dat ik ze eigenlij[lees meer...]k niet meer nodig heb maar afkicken gaat niet.

05-05-2023 | Man | 41
Drugsverslaving
Ik ben verslaafd geraakt aan oxicodon. Kreeg deze voorgeschreven door mijn toenmalige huisarts voor hevige onderrug pijn klachten. Had steeds meer nodig voor effect. De arts bleef voorschrijven. Een half jaar op een zeer hoge dagelijkse dosis. Ik besloot om te stoppen. Kreeg hiervoor een afbouw schema en mijn laatste recept. Ook al heb ik langzaam afgebouwd de ontdekkings [lees meer...]verschijnen waren vreselijk en nog sterk aanwezig en ik heb contact gezocht met een verslavingsarts. Deze schreef mij buprenorfine voor (suboxone) ik starte met 8mg en heb deze afgebouwd binnen een aantal maanden naar 2mg. Steeds wanneer ik minder dan 2mg nam kwamen de hevige ontdrekkingsverschijselen terug. Ik ben de 2mg blijven gebruiken voor bijna drie jaar tot ik besloot dat het genoeg was. Contact opgenomen met een kliniek genaamd Connection. Hun wilde mij helpen. Ik moest eerst naar een detox voor dat de hun behandeling gestart kon worden. Mijn detox heeft 10 weken geduurd. Een van de meest zware en vervelende periodes van mijn hele leven. Er werd verdeeld over deze weken steeds met 0,2 mg afgebouwd. Als ondersteuning om te kunnen slapen werd lormetazepam, soms valium en quitiapine ingezet. Deze er in laatste weken daar ook geheel afgebouwd. Het was een ware hel! maar het is me wel gelukt! De nasleep heeft bijna n jaar geduurd maar door de behandeling, dagelijks mediteren en goede contacten is het me gelukt om door te zetten. Dus ja, ts mogelijk om ook met suboxone te stoppen. Makkelijk was het althans voor mij echter niet. Heel veel sterkte, succes en voorspoed gewenst voor iedereen hier! Sta achter jullie keuze, vergeef jezelf en houd hoop!

24-04-2023 | Man | 72
Drugsverslaving
Gebruik methadon sinds 1971 .......sinds 1973 een onderhouds dosis . Begon met 5mg tabletten op de zwarte markt . Tegen 1973 in een onderhouds programma dagelijks acht 5mg tabletten ,wat over de jaren natuurlijk steeds iets hoger werd. Eerlijk toegegeven gebruikte ik het voor de opiaat achtige uitwerking en niet om van drugs af te komen die ik zowiezo zelden gebruikte. [lees meer...]Sinds 2000 krijg ik dagelijks vijf 20mg tabletten in 3 maandelijkse herhaal recepten. Tot een jaar geleden was ik uitermate tevreden met het gebruik tot onlangs zeer vervelende hoofdpijnen en rusteloosheid zich begonnen te manifesteren. Overgevoeligheid voor harde geluiden etc. Die ik probeer te verhelpen met paracetamol of diflonac , die eigenlijk nauwelijks helpen . het enigste wat werkt zijn spierverslappers als valium om de rusteloosheid tegen te gaan. die ik nauwelijks gebruik ,ten eerste omdat de huisarts ze niet wil geven, en ik wil geen valium verslaving bovenop de methadon verslaving ook al heb ik misschien noch een jaar of tien te leven. Heb onlangs Flunitrazepam op de zwarte markt gekocht die af en toe wat verlichting geven. Het enigste wat te doen staat volgens de huisarts is te leren de rusteloosheid te managen. Vraag me af of dit de prijs is van meer dan een halve eeuw methadon medicatie , waar ik achteraf toch geen spijt van heb. Dankzij de methadon heb ik noch een stabiel leven kunnen lijden, en ouderdom komt nu eenmaal met gebreken. Misschien hebben sommigen de verslaving geaccepteerd om door te kunnen leven. En gebruiken de methadon hoogst waarschijnlijk voor de roes en niet om af te kicken. Alle respect voor jou dat je het zover hebt weten te brengen. U bent 70 . geen dokter zal u door een ontwennings regime laten gaan . De laatste 10 jaar van uw leven is verslaving geen issue om te kunnen functioneren.

Escitalopram

04-04-2023 | Man | 37
escitalopram
Drugsverslaving
Ik wil nu vooral iedereen laten weten dat ik gestart ben ermee. Slechts 3e dag, maar toch... het was een grote stap. Iets wat me opvalt is dat mijn 'trek' in middelen minder is en ik gemotiveerder ben om clean te blijven. Mss placebo effect. Maar toch.... Voor mij zijn de bijwerkingen enorm te verdragen vermits ik heel veel ervaring heb met bijwerkingen / afkickverschijnse[lees meer...]len (alchohol/cocaine/cannabis verslaving).... beetje misselijk, shaking legs, licht effect op de darmen, voorlopig is het enkel dit... aja mss beejte extra onrust, maar door een extra benzo wordt dit opgevangen. Aja en erg belangrijk te weten, het klopt wel degelijk: de eerste dagen ben je echt nog depressiever dan je al was... hoop dat dit snel betert, hou jullie op de hoogte

Baclofen

24-03-2023 | Vrouw | 25
baclofen
Drugsverslaving
Geen zucht meer naar GHB. Zeer tevreden over baclofen. Langzaam opgebouwd de eerste maanden. Moest er wel aan wennen, de eerste paar dagen was het net of ik lichtelijk onder invloed was van ghb. zit nu al anderhalf jaar op 80 mg per dag. Ik neem ze wel op vaste tijden in en zodra ik een dosis vergeet merk ik dat ik stemmingswisselingen krijg. Verder super tevreden.

22-03-2023 | Man | 41
Drugsverslaving
Ik ben van de heroine af maar methadon vind ik veel fijner middel en ik krijg er helaas wel een high van wat je zogenaamd alleen van heroine krijgt..ik ga zo afbouwen met 1 tablet(5mg) per maand en dan heb je letterlijk nergens last van...pas vanaf de laatste 20 mg word het moeilijk en bij de laatste tablet is even doorbijten...heb het allemaal al een keer gedaan en kwam [lees meer...]toen van 200 mg af dus weet waar ik het over heb

19-02-2023 | Man | 53
Drugsverslaving
Ik ben nu 3 maanden aan het afbouwen van suboxone. En sta nu 14 dagen op 2mg. Ik begin nu een beetje te slapen eindelijk. Al de tijd hige dosis diazepam trouwens. Elke avond de laatste 2 weken op 2mg, denk ik "morgen neem ik niks meer ". Maar tot nu toe word ik nog steeds honds beroerd wakker. En kan niet wachten (figuurlijk) tot het 6 uur sochtends is ,en dan neem ik to[lees meer...]ch die 2mg. Maar ik ben er bijna, na maanden hel. Benieuwd of het je al gelukt is overigens. Want ik ken NIEMAND die na meer dan 8 jaren van de suboxone af is gekomen

10-02-2023 | Man | 49
Drugsverslaving
Methadon is inderdaad verslavender dan heroïne en het is ontzettend moeilijk om hier vanaf te komen wat ik alleen niet begrijp Is dat ik veel verhalen lees over mensen die meer dan 100 mg per dag pakken en al ziek worden als ze afzakken naar 80 MG Ik begrijp dit niet twee maanden geleden zat ik nog op 100 mg dan bouw ik af met 20 MG per week 4 weken later zit ik op 20 MG w[lees meer...]eer een week later zit ik nog maar op 10 mg per dag nu op dit moment pak ik een tablet van 20 MG breek die in 4 stukken en pak 's morgens 2,5 MG en 's avonds 2,5 MG volgende week pak ik nog maar één keer 2,5 mg en 2 weken daarna slik ik helemaal niks meer oké dan heb ik het even een week een beetje koude rillingen aan tranende ogen en dan lopen neus maar ik heb een vest gekocht met een batterij en een accu die warmte afgeeft waardoor mijn kachel niet eens meer aan moet ik heb het nu snikheet misschien een idee voor jullie maar ik ben in ieder geval in razend tempo van die rot metadon.af

07-12-2022 | Man | 47
Drugsverslaving
Niet uit het leven springen ...ik na 18 jaar verslaafd hero en methadon.subox..ook geen levenslust +vrouw en kind weg.deprisief..2jaar andere verslavings arts en 12 stappen plan,ik nu TOch weer zonder verslaving genieten van t Leven... Hood hoop,al duurt t soms jaren..Hou hoop. Denk aan mensen honderd jaar geleden of langer...Wij zijn bevoorrecht

31-10-2022 | Man | 44
Drugsverslaving
Na 3 jaar zware verslaving aan Oxycodon (80/120mg per dag) nam ik destijds de beslissing om me te laten opnemen in een psychiatrische inrichting met verslavingszorg. Doodsbenauwd was ik, omdat ik niet wist wat mij te wachten stond. Achteraf gezien viel het allemaal heel erg mee, begonnen met Suboxone 2×1mg per dag. (smelten onder de tong) Derde dag werd dat 2×0,5mg [lees meer...]per dag. Dag 7 werd dat 1×0,5mg per dag. Maar toen begon de helse rug en voetpijn weer. (chronische rugpijn en een verbrijzelde voet/hiel na een auto ongeluk en ben ondertussen arbeidsongeschikt en invalide erdoor verklaard) Om de pijn toch enigszins te verlagen werd voor mij fentanyl pleisters opgestart. (50 mcg/h) 50microgram per uur De pleisters hebben een werking van 3 dagen, dus maandag geplakt donderdag nieuwe pleister plakken. Na twee maanden psychiatrische inrichting ben ik ontslagen uit de inrichting met een verslaving minder, maar wel met een andere medicijn. Nou wil ik Fentanyl geen verslaving noemen, maar waarschijnlijk is het toch ook wel weer een verslaving. Ik moet wel erbij zeggen dat het toch veel milder is dan Oxycodon. De eerste paar dagen een beetje duizeligheid ervaren maar meer ook niet. Ik ben geen roker, dus ik weet niet hoe een roker op de bijwerkingen reageert. Suboxone heeft mij echt gered van Oxycodon, dus als u echt niet kunt stoppen met Oxycodon is Suboxone een echte aanrader. Het liefst onder begeleiding, zeker als u niet van pillen kunt afblijven zoals ik dat destijds ook niet kon. Heel veel sterkte aan iedereen.

19-09-2022 | Man | 52
Drugsverslaving
Tijdens afbouw methadon wat te zwaar was ondanks dat ik doorzette, kreeg ik suboxone. Nu ,9 jaren later is al mijn levenslust weg . Geprobeerd te stoppen. Maar helaas niet gelukt. Maar omdat ik na het verlies van mijn baan, mijn (zeer goede) relatie met mijn ex vrouw achteraf gezien allemaal de schuld is van de bijwerkingen van deze troep. Ga ik het nogmaals proberen. Als[lees meer...] het NIET lukt, dan spring ik uit dit leven.

Baclofen

07-09-2022 | Man | 32
baclofen
Drugsverslaving
Ik ben al jaren onder de pannen geweest in de verslavingszorg vanwege mijn GHB en phenibut verslaving. Baclofen wordt nu iets vaker voorgeschreven. Dit middel heeft mij geholpen om compleet abstinent te blijven (ook van alcohol etc), in combinatie met zelfhulpgroepen en de daarbij behorende methodes. Het middel (baclofen) zelf is niet de oplossing en ik als verslaafde h[lees meer...]eb me strak moeten houden om me aan de dosering te houden. Of het nu ghb, phenibut of baclofen is, ik krijg de neiging om meer te nemen naar mate de tijd vordert. Ik lees hier enorm veel "wonderverhalen" en ik vraag mij vaak af hoe het nu met deze mensen gaat. Hoe zit het met de tolerantie? Dosering? Etc. Ik heb het succesvol afgebouwd en ben compleet abstinent. De oplossing zit 'm in het gedrag te veranderen, niet het middel ;). Succes allemaal!

27-08-2022 | Man | 58

23-07-2022 | Man | 69
Drugsverslaving
Stop er me is zwaar verslavend

02-07-2022 | Vrouw | 42
Drugsverslaving
Precies een jaar geleden ben ik vrijwillig naar een verslavings kliniek gegaan om af te kicken van een hoge dosis oxycodon Doordat dit een ware hel was ,werd besloten om de oxycodon in 1 keer er af te doen en te vervangen door suboxone ,10 mg Toen begon alle ellende ,ik kreeg heftige hallucinaties, rariteiten in mijn hoofd, vervreemding van mijzelf ,moe zijn,niet te[lees meer...]gen prikkels kunnen ,altijd onrust Afgelopen jaar was vreselijk Nu ben ik wederom naar een kliniek gegaan om dit keer af te bouwen van suboxone ,ondanks dat deze ook een opiaat is ,was de afbouw wel iets milder ,maar bij de laatste stap naar 0 mg ,was een paar dagen heel heftig Maar ik ben zo blij dat ik eindelijk kan zeggen dat ik opiat vrij ben ,rustiger in mijn hoofd en zie het leven weer zitten Mijn advies begin niet zomaar aan oxycodon of suboxone Tenzij het echt niet anders kan bijv als het nodig is om zucht weg te houden van bijvoorbeeld drugs

30-06-2022 | Man | 28
Drugsverslaving
Ellende. 4 of 5 dagen goed ziek om stoppen van heroine is toch iets fijner, ookal is het iets erger dan methadon maar methadon is 3 tot 4 weken. en het scheelt niks kwa erge bijwerkingen komt er nooit vanaf afbouwen kan soms heeeeeeel langzaam in maanden/jaren tot 30mg. wil je proberen lager of de bedoeling was tot 0. paat weken verder zit je weer aan heroine en ka[lees meer...]n bet rideltje weer opnieuw beginnen met hoge dosis. ze zeggen daar dat je er wel vanaf komt? langzaam . ik moet verplicht naar die heroinepost waar al de gebruikers komen war ik nou net vanaf wil apotheek en huisarts willen dit niet verstrekken want er moet zicht op zijn? het zicht zijn normaal gesproken hart en bloed testen.. het enige wat ik voor controle krijg na 2 jaar van heroine ad zijn drugstesten die verplicht moeten ik wil dat leven niet meer, ik wil die mensen niet meer, ik wil heel die omgeving en sfeer njet meer want waar ik me methadon moet halen kiezen zij ook welke tijd ik het moet innemen, want wanneer ik daar moet komen moet ik het innemen waar ze bijstaan, terwijl ik het liever gewoon sochtends inneem maar ga je die tijden elke week veranderen dag bii dag dan word je ook niet vrolijk van.. begin er niet aan. en als je dan toch afkickt. word dan 4 of 5 dagen ziek van heroine. en ik weet het ja kotsziek botte bevriezen zo voelt het pijnlijk maar methadon is niet minder ze zeggen van wel maar dat is echt niet zo je bent een levenslange patiënt. *ze zeggen dit alleen om minder criminaliteit, minder straatheroine en rommel weinig verschil maakt. ik denk soms zelfs om weer heroine te pakken een maand en dan daarvanaf te gaan een weekje ellende en dan klaar. maar dan ga ik ook weer basen en dat gaat me iets te ver kost me zon 4 tot 8 honderd euro per dag als t tegenzit het is beter dan heroine maar alleen als je helemaal niks meer wilt gebruiken, geen dealers meer wilt, gezonder of beter kwa de rest durf ik niet te zeggen na eigen ervaring. ik heb er spijt van.... ( ik denk dat het wel kan als je het 1 maand gebruikt en daarna binnen 2 weken gelijk afbouwt maar meestal adviseren ze dit gewoon blijvend te gebruiken of maanden/jaren maar dat zou ik niet doen. het is ook ellende als ik ergens impulsief een avondje ben en niet thuis slaap. ik moet sochtends meteen weg want ben ik een uur later kots ik alles onder en is het hek van de dam.. (mensen die denken dat het goed voelt je voelt er na paar dagen niks meer van, behalve als je het vergeet of eens niet in neemt of een keer niet in kunt nemen.) dit is de ergste afkick en drugs die ik ooit gehad heb.. en ik heb alles gehad als verslaving dus dat zegt wel wat ben van me 10de tot nu onderant verslaafd geweest waarvan van me 15 tot 26 zwaarverslaafd problematisch psychotisch enzv..

11-06-2022 | Man | 49
Drugsverslaving
Elke dag minimaal 10 euro aan hero werd me te veel. Daarom gaf het cad me maar iets wat 10 keer zo verslavend was. Meerdere malen door een hell gegaan mar toch viel ik elke keer weer terug in het gebruik van heroïne. Tot dat na zo'n 15 detoxen mij voor werd gesteld om methadon te blijven gebruiken , een zeer hoge dosis. Ik moet zeggen dat het succes heeft gehad. Ik ben ge[lees meer...]stopt met heroïne en kreeg een normale plek in de maatschappij. Ik ben wel "gevangen" voor het leven en heb een diep geheim. Een normale jongeman neemt een condoom mee als hij op stap gaat en de kans bestaat dat hij snachts niet meer thuis komt. Ik, ik moet zorgen dat ik ook nog 2 ampullen methadon bij me heb die ik dan smorgens stikum op moet drinken. Dus begint een nieuwe evt relatie gelijk met een geheim. Als ik op vakantie wil dan moet ik bij veel landen eerst bij de ambassade toestemming vragen en als ik mijn medicatie kwijt ben of ik heb een potje laten vallen dan is er gelijk paniek. Gelukkig doet mijn verslavings arts niet moeilijk maar ik ken er die om een aangifte van diefstal of vermissing vragen. Ok ik ben van de heroïne af en soms denk ik dat ik idd een normaal persoon ben in de maatschappij. Maar hoe ze het mij toen het advies hebben gegeven dat klopt niet. Ik moest het zijn als een suikerpatiënten die dagelijks zijn insuline moest nemen. Wat een bullshit, hij hoeft zich niet te schamen, kan zo elk land in, word niet super ziek etc etc. Methadon is een ramp mensen, raak je verslaafd aan de heroïne pak dan maar subexsone.

Temgesic

24-03-2022 | Man | 65
buprenorfine
Drugsverslaving
2 x 3 tabletten 0,2 onder de tong. Werking ca 12 uur. Effectiviteit: zeer goed Bijwerkingen: geen

08-03-2022 | Vrouw | 50
Drugsverslaving
Ik zat in een opname/programa van verslavingszorg met als doel opiaten vrij te leven en een woning te krijgen. Ik wilde graag van de methadon af en de arts stelde voor om deze overgang tussen dat en niets te overbruggen met suboxone. Ik kreeg een vrij lage dosering (2mg) en voelde mij goed. Een jaar verder besloot ik om ook met dit middel te stoppen maar was totaal niet v[lees meer...]oorbereid op de ontweningsverschijnselen . Hevige spierpijn en krampen van stroom in beenen en armen, slapeloosheid, misselijkheid, totaal niet in vergelijking met de afkick van methadon. Twee weken heb ik liggen kronkelen in bed en woonkamer Gelukkig onderging ik deze beproeving bij vrienden die op een eiland wonen, anders had ik het niet vol gehouden. Voor mij een keer en nooit meer.

22-01-2022 | Man | 42
Drugsverslaving
Ik kan andere verslaafde aanraden om subexone te nemen en blijf van die rotzooi van ne methadon af,het helpt alleen maar dat je in dat milieu blijft rondlopen....

22-01-2022 | Man | 42
Drugsverslaving
Ik ben 20jaar verslaafde geweest aan Heroïne en toen 5jaar op methadon gestaan en op aanraden van de dokter zijn we overgestapt op bubrenorfine (subexone) en ik moet zeggen dat mijn leven er op is vooruitgegaan, veel gemakkelijker te nemen en geen bijwerkingen.... (RED mijn medicijn.nl: privé gegevens zijn verwijderd)

14-01-2022 | Vrouw | 50
Drugsverslaving
Ik heb jaren lang heroïne gebruikt en heb ook jaren lang, ik denk bijna 30 jaar methadone gebruikt. De laatste twee jaren gebruikte ik op de methadone niet meer bij omdat ik op een leeftijd was gekomen dat ik dacht hier Komaf kon maken. Toen ik op ongeveer 34 mg methadone zat werd er mij aan geraden om over te stappen naar suboxone omdat de afbouw hiervan gemakkelijker zou[lees meer...] zijn dan van de methadone. Ik moet zeggen het was de eerste dagen zwaar. Zowel lichamelijk als mentaal. Ik kreeg dagelijks wat bij tot uiteindelijk 28 mg. Daar ben ik geleidelijk op een viertal maanden afgebouwd tot 2 mg. En nu heb ik het zeer, zeer moeilijk. Ik ben zo moe heb pijn overal. Het is geen cold Turkey maar het zijn wel ontxennîverschijnselen. Ik ben echt benieuwd hoe het mij gaat gaan als ik uiteindelijk op 0 geraak , als het zover komt. Is er iemand die volledig van de suboxone is afgeraakt?

29-05-2021 | Vrouw | 64
Drugsverslaving
De methadon vlakt heel je gevoel af. Ik bleef gewoon gebruiken.

29-05-2021 | Vrouw | 64
Drugsverslaving
Na jaren methadon en heroine gebruik ben ik de 17e begonnen met Suboxone. 3 pillen van 2mg onder de tong. Ik sta nu in no time op 1 pil. Wat heerlijk dat ik weer gewoon leef en voel. De laatste loodjes wegen het zwaarst. Morgen ga ik over naar een halve pil per dag. Nog even doorbijten en ik heb een drugs loos leven.

15-04-2021 | Vrouw | 58
Drugsverslaving
Ik zou graag contact hebben met iemand die is afgekickt met Temgesic. Ik slik nu methadon maar ben ooit in een afkickkliniek met Temgesic behandeld; hetgeen mij erg goed is bevallen. Ik ben ju zo'n 20jr verder en gebruik methadon maar ik heb zoveel bijwerkingen hiervan....Ik zoek een oplossing!!!

08-12-2020 | Man | 60
Drugsverslaving
In 1979 is bij mij methadon opgestart en die dosis bedroeg toen 300mg/dag in te nemen in gemaakte galulen van 100mg/stuk. Ik nam in de morgen 100mg in de middag 100mg en in de avond rond acht uur nog eens 100mg. Ik was in die tijd zwaar verslaafd aan de heroïne en dankzij de methadon heb ik die verslaving onder de knie gekregen zij het met vallen en opstaan (terugval in v[lees meer...]erslaving) tegenwoordig gebruik ik nog een onderhoudsdosis van 150mg/dag die ik ‘s morgens inneem. Ik heb totaal geen bijwerkingen meer.