buprenorfine / naloxon

Drugsverslaving (15 meningen)

Champix (1144 meningen)
Wellbutrin XR (537 meningen)
Methadon (99 meningen)
Zyban (63 meningen)
NiQuitin (59 meningen)

13-06-2022 | Man | 47
Nek- / rughernia
Na een ongeval chronisch pijnpatiënt geworden. Na enkele jaren oxycodon te hebben gebruikt was de werking sterk verminderd. In overleg, onder begeleiding overgezet op suboxone. Al snel kwam het probleem van inslapen. Nu ruim twee jaar na de omzetting is er spraken van volledig onvermogen tot inslapen. Op advies quetiapine gaan gebruiken. Eerst 50, toen 100, en nu in[lees meer...]middels 200. Gebruik met tussenpozen temazepam. Dit om de werking te behouden. Ik ben chronisch pijnpatiënt geworden en suboxone wordt mijn dood. Je leven verandert in een hel als je dit middel lang gaat gebruiken. Had ook het gevoel dat ze de info over onvermogen tot inslapen ‘achter’ hebben gehouden bij het voor lichtende gesprek.

08-03-2022 | Vrouw | 50
Drugsverslaving
Ik zat in een opname/programa van verslavingszorg met als doel opiaten vrij te leven en een woning te krijgen. Ik wilde graag van de methadon af en de arts stelde voor om deze overgang tussen dat en niets te overbruggen met suboxone. Ik kreeg een vrij lage dosering (2mg) en voelde mij goed. Een jaar verder besloot ik om ook met dit middel te stoppen maar was totaal niet v[lees meer...]oorbereid op de ontweningsverschijnselen . Hevige spierpijn en krampen van stroom in beenen en armen, slapeloosheid, misselijkheid, totaal niet in vergelijking met de afkick van methadon. Twee weken heb ik liggen kronkelen in bed en woonkamer Gelukkig onderging ik deze beproeving bij vrienden die op een eiland wonen, anders had ik het niet vol gehouden. Voor mij een keer en nooit meer.

22-01-2022 | Man | 42
Drugsverslaving
Ik ben 20jaar verslaafde geweest aan Heroïne en toen 5jaar op methadon gestaan en op aanraden van de dokter zijn we overgestapt op bubrenorfine (subexone) en ik moet zeggen dat mijn leven er op is vooruitgegaan, veel gemakkelijker te nemen en geen bijwerkingen.... (RED mijn medicijn.nl: privé gegevens zijn verwijderd)

14-01-2022 | Vrouw | 50
Drugsverslaving
Ik heb jaren lang heroïne gebruikt en heb ook jaren lang, ik denk bijna 30 jaar methadone gebruikt. De laatste twee jaren gebruikte ik op de methadone niet meer bij omdat ik op een leeftijd was gekomen dat ik dacht hier Komaf kon maken. Toen ik op ongeveer 34 mg methadone zat werd er mij aan geraden om over te stappen naar suboxone omdat de afbouw hiervan gemakkelijker zou[lees meer...] zijn dan van de methadone. Ik moet zeggen het was de eerste dagen zwaar. Zowel lichamelijk als mentaal. Ik kreeg dagelijks wat bij tot uiteindelijk 28 mg. Daar ben ik geleidelijk op een viertal maanden afgebouwd tot 2 mg. En nu heb ik het zeer, zeer moeilijk. Ik ben zo moe heb pijn overal. Het is geen cold Turkey maar het zijn wel ontxennîverschijnselen. Ik ben echt benieuwd hoe het mij gaat gaan als ik uiteindelijk op 0 geraak , als het zover komt. Is er iemand die volledig van de suboxone is afgeraakt?

07-11-2021 | Man | 32
buprenorfine / naloxon (100ug)

27-10-2021 | Man | 59
buprenorfine / naloxon (2/0,5mg)
Na heel veel jaren zware pijnstillers te hebben gebruikt, die op den duur géén effect meer hadden aan de methadon gegaan, laatst 40mg Ook dat werkte niet mee. Afbouwen was een hel. Toen over op Beprenorfine/Naloxon en afgebouwd naar 2mg. Nu ik verder wil afbouwen met behulp van verslavingsarts is de hel begonnen. Zieker dan ziek, onrust, piekeren, algeheel slecht gevoel. [lees meer...]Nog een lange zware weg te gaan met deze rommel. Begin er nooit aan !

29-05-2021 | Vrouw | 64
Drugsverslaving
Na jaren methadon en heroine gebruik ben ik de 17e begonnen met Suboxone. 3 pillen van 2mg onder de tong. Ik sta nu in no time op 1 pil. Wat heerlijk dat ik weer gewoon leef en voel. De laatste loodjes wegen het zwaarst. Morgen ga ik over naar een halve pil per dag. Nog even doorbijten en ik heb een drugs loos leven.

23-06-2020 | Vrouw | 36
ADD
Dit middel heeft ervoor gezorgd dat ik al 5 jaar lang geen terugval heb gehad in heroïne gebruik. Nadeel is wel dat ik last krijg van ontwenningskliniek als ik probeer af te bouwen ontwenningskliniek die lijken op heroïne afkick. Ook is mijn libido ernstig verminderd.

02-09-2019 | Vrouw | 40
buprenorfine / naloxon (2,0mg)
Drugsverslaving
overgestapt van jaren methadon gebruik op subuxone .Voel me stukken beter en minder afwezig ben gevoeliger en weer meer zin om dingen te doen .Niet zo afgevlakt meer

24-05-2019 | Vrouw | 42
Drugsverslaving
Ik was 25 jaar actief verslaafd aan opiaten . Nam zo'n 4/5 gram per dag heroine of zo 180 mg oxicodon naast verslaafd geen wil meer over verder te gaan. Kwam op detox en werd vast gesteld dat ik een overdosis had aan heroine. Heb in 3 weken met suboxone eerst opbouwen dan stabiliseren en dan afgebouwt. Verder van te voren door een arts voorgesteld. Het is een kortere afki[lees meer...]ck maar ook heel heftig. Ik heb 2mg per dag afgebouwd en wist dat ik alleen voor uit kon en kreeg begeleiding en gaf veel aan wat ik ervaarde. Ik vindt het super dat je na 25 jaar actief in maar 2 weken van het ergste af ben. Nu 8 maanden herstel. Ook met de emotionele en mentale aan de slag gegaan.

05-05-2019 | Man | 45
buprenorfine / naloxon (8/2mg)
Na jaren van gebruik van methadon de stap gezet om in een kliniek over te stappen naar suboxone. Ik kreeg te horen dat de dosis meth eerst naar 30 mg moest worden gebracht. Suboxone knalt letterlijk en figuurlijk alle meth uit je lichaam. Na 5 dagen goed meth ziek te zijn geweest kwam ik op een dosering van 24 mg suboxone. Het grote voordeel van dit middel is dat je helder[lees meer...] bent en dat je geen trek meer hebt. Kortom als je op dit middel wilt overschakelen zou ik het in een kliniek doen

13-02-2019 | Man | 50
buprenorfine / naloxon (8/2mg)
heel goed voor het stoppen van heroine

01-09-2018 | Man | 45
buprenorfine / naloxon (2/0,5mg)
Hallo,ik heb 1 jaar fentanyl gebruikt wat 100x potenter is dan heroïne! Nu heb ik suboxone gekregen na dat jaar fentanyl 2 tabs van 2mg/dag Nu zou ik moeten afbouwen met de suboxone,maar de dokter heeft dit nog nooit behandeld en ik moet afbouwen naar 1tab en 1 half,maar je kan ze niet halveren, je kan het wel maar dan heb je rotzooi. Ik sta nu op 1 tab/dag en ik word[lees meer...]t gek! Weet er iemand een "goede specialist"voor mij aub???

30-01-2018 | Man | 54
Drugsverslaving
Na 22 jaar clean 2jan weer begonnen met heroïne, mijn been amputatie van 2jaar geleden en de stress rond de aanpassing van de woning, hadden zijn tol geëist. Ik wilde alleen maar slapen. Nu vandaag na 24 uur niet gebruikt te hebben. Vanmorgen om 9 uur de eerste tabletten genomen tot 12mg. Ik denk dat dit de juiste dosering zal zijn. ben helder in mij hoofd en hoop dat ik m[lees meer...]et deze medicatie de rotzooi van 50 jaar optreden ruimen

30-07-2017 | Man | 48

10-11-2016 | Man | 48
Drugsverslaving
Ervaren bijwerkingen: temeratuurswisseling, trillen, maagkramp, pijn in bovenbenen, misselijkheid